Kolosej

Kolosej

Kolosej danes

Ko govorimo o kinematografiji na Slovenskem, ne moremo mimo Koloseja. V zadnjem desetletju je podjetje na prikazovalskem trgu pustilo močan pečat, saj je na slovenska tla prineslo številne inovacije s tega področja - tehnološke in konceptualne spremembe v načinu preživljanja prostega časa v kombinaciji z ogledom filma na velikem kino platnu. Kolosej je leta 2001 odprl prvi kinocenter v Sloveniji - odtlej je na naših tleh zraslo kar nekaj podobnih.

Kolosej se je prvi lotil tudi dodatne ponudbe za svoje obiskovalce in tako iz strogo kinematografskega podjetja postal podjetje, ki posameznikom in skupinam nudi paleto različnih storitev in izdelkov, preplet dejavnosti za preživljanje prostega časa: izvrstno gostinsko ponudbo, bowling, biljard, igre na srečo ...

Razširitvi poslovnih dejavnosti navkljub ostaja prikazovanje filmov glavna Kolosejeva os - osnovna ponudba, okrog katere so nanizane ostale dejavnosti. Prodaja kino vstopnic še vedno predstavlja bistveni del prihodkov Koloseja, ki pa ga dopolnjujeta kongresna dejavnost in trženje oglasnega prostora.

Dosežki

Kolosej je s stalnim uvajanjem novosti vedno korak pred konkurenco, ime podjetja pa je postalo pojem za kino. V Koloseju svojo pozicijo vzdržujejo z zavezo visokim standardom izvedbe storitev, neprestanimi izboljšavami ter z uvajanjem novih storitev, pri čemer pogosto predstavljajo stvari, ki jih slovensko občinstvo še ne pozna. V zadnjih  letih se je obisk kina popolnoma spremenil – postal je celovito doživetje, ki se začne in konča z druženjem s prijatelji ali družino. Ogled filma je samo integralni del prijetnega popoldneva ali večera.

Z investicijami v razvoj lastne 3D rešitve je leta 2006 Kolosej začel mednarodno širitev tudi kot ponudnik integriranih 3D rešitev za druge kino prikazovalce in domače uporabnike. V letih 2007 in 2008 je z blagovno znamko XPAND postal eden od treh največjih in najpomembnejših svetovnih proizvajalcev in integratorjev 3D kinematografije s prevladujočim deležem v Evropi in več kot 300 3D dvoranami po vsem svetu.

Zgodovina

Kolosej je dedič dolge zgodovine kinematografije v Ljubljani. Nastal je namreč kot hčerinsko podjetje Ljubljanskih kinematografov - podjetja, čigar zgodovina sega v leto 1947, ko je bilo ustanovljeno Kinematografsko podjetje MLO Ljubljana za predvajanje filmov. Podjetje je združevalo kino Matica na Kongresnem trgu, Sloga na Kolodvorski in kino Tivoli. Od leta 1953 dalje so v svojo mrežo vključili še vrsto drugih ljubljanskih kinodvoran: Union, Vič, Šiška, Mojca, Triglav, Mini Union, Kompas ...

Od leta 1997, ko je podjetje postalo delniška družba in dobilo novega lastnika, do odprtja Koloseja leta 2001, so Ljubljanski kinematografi upravljali 11 kinodvoran v Ljubljani in okolici. Od leta 2001 se je zaradi denacionalizacijskih postopkov zaprlo več mestnih dvoran, tako da danes obratuje le še Kino Komuna.

Največjo prelomnico je za podjetje pomenilo odprtje prvega kinocentra v Sloveniji. Kolosej, kinocenter z 12 platni in 3312 sedeži pod eno streho, ki je svoja vrata v ljubljanskem BTC-ju odprl 17. maja 2001, je pošteno spremenil način prikazovanja filmov in posledično tudi navade kino obiskovalcev. Po odprtju Koloseja so Ljubljanski kinematografi prevzeli eno od dveh temeljnih nalog družbe - distribucijo filmov, Kolosej pa je postal primarno prikazovalsko podjetje.

Mrežo kinocentrov so začeli širiti februarja 2003 z manjšim kinocentrom v Kopru (tri dvorane, 356 sedežev), junija leta 2004 so odprli Kolosej v Mariboru (deset dvoran, 2068 sedežev). Družini Kolosej se je leta 2006 pridružil kino Center v Kranju, ki je leta 2008 doživel prenovo in postal Kolosej De Luxe, kinocenter s tremi majhnimi dvoranami in povsem novim konceptom.

Tehnika

Vse dvorane in kinocentri v Kolosejevem sistemu so opremljeni po najsodobnejših kinematografskih standardih. Kolosej v Ljubljani ima dve dvorani, ki imata certifikat THX (dvorana 5 in 6), vse pa omogočajo filmsko doživetje na isti kakovostni ravni. Funkcije objektov so nadzorovane centralno v posameznem centru - na tak način je npr. vodeno ogrevanje in hlajenje, prezračevanje in podobne funkcije. Nekatere dvorane so opremeljene za izvedbo konferenčnih dogodkov (LCD projektor, konferenčno ozvočenje).

Zvočni formati

lokacija
Dolby SR
Dolby Digital
Dolby Digital Surround EX
DTS
Sony SDDS
Ljubljana
vse dvorane
vse dvorane
dvorani 5 in 6
dvorane 5, 6, 7 in 8
dvorana 6
mestna dvorana
Komuna
Komuna

Komuna

Kranj


vse dvorane
vse dvorane

V vseh dvoranah so nameščeni sedeži španskega podjetja Figueras. Širina hrbtišča posameznega sedeža je 58 centimetrov, med vrstami pa je od 110 do 120 cm. Udobje in ugodje zagotavlja tudi držalo za pokovko oziroma pijačo, sedeži pa niso dvižni. Bistveno več je tudi sedežev za zaljubljence, saj so nameščeni v zadnjih vrstah. V večini kinodvoran in posameznih dvoran v kinocentrih je omogočen tudi dostop osebam na invalidskem vozičku.

Prodajni sistem

Prodajo vstopnic v celotnem sistemu upravlja prodajna aplikacija WinTicket nemškega podjetja Compeso. Poleg tradicionalnih funkcionalnosti (prodaja oštevilčenih sedežev, predprodaja za različne lokacije) omogoča tudi kupovanje vstopnic prek uporabniku prijaznega sistema spletne prodaje.

Izdelki

Prosti čas, ki ga imamo dandanes čedalje manj, želimo čimbolje izkoristiti, zato je preplet različnih možnosti, ki so nam na voljo, zelo pomemben. Kolosej svojim obiskovalcem nudi nabor komplementarnih aktivnosti, ki jih je mogoče enostavno kombinirati v popolno doživetje.

Promocija

Kolosej uporablja za promocijo najrazličnejše kanale, v oglaševalsko mrežo pa je vpeto tudi podjetje samo kot ponudnik oglasnih površin. Prav pri tem je Kolosej ubral precej inovativen pristop v smislu navzkrižne promocije. V ljubljanskem Koloseju ima tako na primer dve dvorani, ki sta ju v sponzorskem smislu zakupila Radio Antena (dvorana Radio Antena) in Casino Rio (dvorana Rio). Takšne sponzorsko oglaševalske naveze so običajno win-win kombinacija tako za Kolosejeve poslovne partnerje, Kolosej in nenazadnje za uporabnike oziroma kupce storitev obeh podjetij.

Kolosejevo oglaševanje je razdeljeno po posameznih poslovnih sklopih: soudeležba pri oglaševanju posameznih filmskih naslovov, pri čemer Kolosej sodeluje s filmskimi distributerji - običajno gre za splet marketinških aktivnosti, primernih za določene aktivnosti oziroma dogodke, kot je na primer odprtje prenovljenega kranjskega kina Kolosej De Luxe.

Kontakti

Sedež družbe in uprava centrov Kolosej Ljubljana, Kolosej Kranj, kino Komuna in Xpand Ljubljana

Bovin, d.o.o. 
Cankarjeva 1
1000 Ljubljana
tel.: (01) 810 71 01
faks: (01) 810 71 76
info@kolosej.si

Kolosej Ljubljana 
Šmartinska 152
1000 Ljubljana
tel.: (01) 810 71 01
info@kolosej.si

Komuna 
Cankarjeva 1
1000 Ljubljana
tel.: (01) 810 71 74
info@kolosej.si


Pripombe, pritožbe, pohvale 
info@kolosej.si 
Na e-poštna sporočila odgovarjamo ob delavnikih.