Spored filmov iz Slovenske kinoteke, Kolosej v Mariboru, 4. do 12. december 2009<
Program je sestavljen iz šestih sklopov, katerih rdeča nit je zgodba različnih pogledov na svet uspeha, na svet tako imenovane uspešnosti. Seveda je pomembno vprašanje, ki se zastavlja: kaj je uspeh, kaj pomeni v današnjem času uspešnost in tako smo v prvem koraku prvega večera spoznali uspeh pevca ter romantično obarvano vzdušje uspešnosti preko glasbe. In že naslednji dan bo zaznamoval romantični maraton – tako rekoč trije vogali uspešnosti, (samo)premagovanja in (samo)dokazovanja.
Prvi film sobotnega večera (5.12.)) ima naslov Veter nas bo odnesel s seboj (1999, režija Abbas Kiarostami) in je skrajno komorna drama treh možakov, katera se nadaljuje v film Pomlad, poletje, jesen, zima … in spet pomlad (2003, režija Kim Ki-duk), kakor bi se prejšnja eksistenčna vprašanja želela pomiriti z naravo. Maraton, večer in nočno potovanje zaključujemo s kultnim filmom Polnočni kavboj (1969, režija John Schlesinger), v katerem je številka ena sicer glasba – čeprav je film dobil kar nekaj Oskarjev: za film, režijo in scenarij.
Nedeljsko pozno popoldne (6.12.) se bo začelo z idejo športne uspešnosti s filmom Zidane: portret 21. stoletja (2006, režija Douglas Gordon in Philippe Parreno), nadaljevalo pa s filmom Državljan Kane (1941, režija Orson Welles), v katerem ni moč prezreti uspešnosti denarja in politike. A za kakšno ceno – to ve le "Rosebud".
Ponedeljkov program (7.12.) začenjamo z idejo uspešnosti naravnih zakonov, večnim preletavanjem letnih časov, minljivostjo, odhajanjem in rojevanjem, kar se vse ujame v prvem filmu Jesenska zgodba (1998, režija Eric Rohmer), nadaljuje pa s kultno road movie dramo Goli v sedlu (1969, režija Denis Hooper). Kaj pomeni biti uspešen, če pa je lahko pot iz Los Angelesa do New Orleansa zapisana z črko usode Smrti?
Torek (8.12.) odgovarja z dvema različnima žanroma. Začenja se z uspešno komedijo To so gadi (1977, režija Jože Bevc) z domačega platna, le-tej pa sledi nekoliko romantično obarvana kriminalka s tujega platna: Atlantic city U. S. A. (1980, režija Louis Malle). Droga in nepošten denar pač nista vedno uspešna kombinacija za mirno življenje.
Sreda (9.12.) se bo ozrla nazaj v čas Jugoslavije, vprašanje uspešnosti pa je skrito v razumevanje medčloveških intimnih trenutkov – najprej v filmski drami Balkan ekspres (1983, režija Branko Baletić), nato pa z beneškim srebrnim levom okronanim filmom Črna mačka, beli mačkon (1998, režija Emir Kusturica).
Četrtek (10.12.) se bo ponašal z vedno uspešno komičnostjo – francosko in italijansko. Najprej si bomo lahko ogledali komedijo Praznični dan (1948), seveda z vedno uspešnim režiserjem Jacquesom Tatijem v glavni vlogi, nato pa sledi italijansko začinjena satira, mestoma celo parodija, z naslovom April (1998, režija Nanni Moretti).
Pester teden bomo sklenili s kar štirimi kultnimi filmskimi dogodki , v katerih je vprašanje uspešnosti vprašanje osebne eksistence in interpretacije življenja. Prvemu je naslov Ne glej v tuja okna (1984, režija William Fruet) in bo spregovoril o tem, kako lahko nedolžen vojerizem spremeni usodo, drugi pa je Dersu Uzala (1975), veliki film o človeški eksistenci, seveda delo Akire Kurosawe.
Prvi sobotni (12.12.) film bo povojna drama Evropa (1991, režija Lars von Trier), v kateri bo v ospredju napeto ozračje Nemčije po letu 1945, drugi pa je kultni steber v uspešnosti premagovanja svojih slabosti, kar bomo spoznali v večni filmski klasiki z naslovom Vrtoglavica (1958, režija Alfred Hitchcock). S tem pa se zaključujejo dnevi Slovenske kinoteke v Mariboru.
V pregledu celotnega opusa pokazanega zagotovo ne gre spregledati rdeče niti, na katero želimo opozoriti. Namreč: današnji svet meri uspešnost z vatli denarja, imperialne, ekonomske in/ali politične moči. Notranja uspešnost pa očem seveda ni vidna. Je intimna, skrita v razumevanje sveta, ki se izmika pogledu vsakdana, saj se seli v umetnost. V svet umetnosti. In to je pravzaprav temeljna naloga vsakega filma.