Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Zresni se

komična drama
Podnapisi
Na sporedu od: 4.2.2010, Kino Komuna
18.2.2010, Kolosej Ljubljana
11.3.2010, Kolosej De Luxe Kranj
1h 45min / 105min
Leto: 2009
Jezik: angleščina
Scenarij: Joel Coen in Ethan Coen
Ustvarjalca neobičajnih komedij Kdo je tu nor? ter Preberi in zažgi predstavljata kaotično življenje profesorja Larryja, ki se mora soočiti z ženino nezvestobo. Glavobole mu povzroča tudi nezaposleni brat, ki v nedogled izkorišča Larryjevo gostoljubje, hčerka na skrivaj krade denar za operacijo nosu, anonimno pismo ogrozi Larryjevo delovno mesto, vedno gola soseda pa vzbuja mučno poželenje. Larry za nasvet poprosi tri rabine, kar povzroči le še večjo in še bolj zabavno katastrofo.

Zgodba

Zresni seje zgodba o moškem srednjih let, ki v obdobju, ko se po radijskih postajah vrti glasba rock skupine Jefferson Airplane, po televiziji pa se predvaja serija F-Troop, skuša najti pot iz bede. Piše se leto 1967. Larry Gopnik, profesor fizike, izve od svoje žene Judith, da ga zapušča, saj se je zaljubila v enega izmed družinskih prijateljev. Larryja ob pamet spravljajo brezposeln brat Arthur, ki živi na njegov račun, nediscipliniran in lenoben sin Danny ter hčerka Sarah, ki mu krade denar za operacijo nosu. To pa še ni vse. Anonimni pisec sovražnih pisem mu skuša odvzeti položaj na fakulteti, študent ga skuša podkupiti za pozitivno oceno in mu hkrati grozi s tožbo zaradi obrekovanja, poleg tega pa ga z goloto draži lepa soseda. Larry prosi za nasvet tri različne rabine. Ali mu lahko kdo pokaže izhod iz obupnega položaja? Kako naj postane pravična oseba - resen človek?

Komična drama bratov Coen v ospredje postavlja zlasti vprašanja o zvestobi, družinski odgovornosti, zlobi, judovstvu in umrljivosti.

Igralska zasedba

Michael Stuhlbarg (Larry Gopnik) je leta 2005 prejel nagrado Drama Desk in nominacijo za nagrado Tony za igralsko delo v produkciji The Pillowman. Vloga v igri Long Day’s Journey into Night mu je prinesla bostonsko nagrado Elliot Norton. Na gledaliških odrih je navdušil v številnih broadwayskih produkcijah, med drugim v Saint Joan, Three Men on a Horse, Timon of Athens, The Government Inspector, Taking Sides, Cabaret, The Invention of Love, Twelfth Night, Richard II. Med nebroadwayskimi produkcijami, v katerih je zaigral, so Hamlet (prejel je nagrado Drama League), The Voysey Inheritance (nominacije za nagrade Obie, Callaway in Lucille Lortel), Cymbeline, The Waverly Gallery, Old Wicked Songs in The Grey Zone. Iz slednje je po zaslugi režiserja Tima Blakea Nelsona leta 2001 nastal celovečerec, v katerem je znova zaigral Stuhlbarg, čeprav v drugi vlogi. Zaigral je še v celovečercih Body of Lies Ridleyja Scotta, A Price Above Rubies Boaza Yakina, Afterschool Antonia Camposa, Cold Souls Sophie Barthes ter kratkem filmu Martina Scorseseja, The Key to Reserva. Preizkusil se je tudi v televizijskih serijah Boardwalk Empire, Damages in Ugly Betty.

Richard Kind (stric Arthur) se lahko pohvali z uspešno igralsko kariero, saj je nanizal številne odmevne vloge tako v celovečercih in televizijskih filmih kot tudi gledaliških igrah.

V kinematografih je med drugim gostoval v filmih The Visitor in The Station Agent Thomasa McCarthyja, Mr. Saturday Night Billyja Crystala, Stargate Rolanda Emmericha, Johns Scotta Silverja, Hacks Garyja Rosena, Confessions of a Dangerous Mind Georgea Clooneyja, The Producers Susan Stroman, For Your Consideration Christopherja Guesta ter posodil svoj glas v animiranih celovečercih Tom and Jerry: The Movie Phila Romana, A Bug’s Life Johna Lasseterja in Andrewa Stantona ter Cars Johna Lasseterja in Joea Ranfta. Med njegovimi televizijskimi vlogami izstopajo tiste v serijah Spin City, Mad About You in Carol & Company, gostoval pa je tudi v serijah Scrubs, The Commish in Curb Your Enthusiasm. Obiskovalci gledališč so ga lahko videli v igrah Candide, The Tale of the Allergist’s Wife, The Lady In Question, Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, Bounce, The Producers in Power Failure.

Fred Melamed (Sy Ableman) je celovečerec Zresni se dodal v svojo bogato filmografijo, v katero sodijo celovečerci Suspect Petra Yatesa, The Good Mother Leonarda Nimoya, Lovesick in The Manhattan Project Marshalla Brickmana ter dolg seznam mojstrovin Woodyja Allena, in sicer Hannah and Her Sisters, Radio Days, Another Woman, Crimes and Misdemeanors, Shadows and Fog, Husbands and Wives in Hollywood Ending.

Potem ko je med študijem drame na Yaleu igral v gledaliških produkcijah God’s Smoke, Doctor Faustus in Benten Kozo, je bil redni igralec v več gledališčih. Na Broadwayu je zaigral v igri Amadeus. S svojim glasom je posnel številne televizijske programe, dokumentarce, reklame in audio knjige. Med drugim ga je bilo mogoče slišati na televizijskih postajah National Geographic, CBS Sports in USA Network ter v Disneyjevi seriji Gargoyles.

Sari Lennick (Judith Gopnik) je po uspešnem študiju drame v južni Kaliforniji, v okviru katerega je prejela nagradi za izjemno igralsko nadarjenost in izjemno igro, sodelovala v številnih gledaliških produkcijah v Los Angelesu, New Yorku in Edinburghu, med drugim Spring Awakening, Raised in Captivity, Sylvia, A Flea in Her Ear, What the Butler Saw, I’m Not Sorry in Fat Men in Skirts. Vloga Judith je njena prva v celovečercu.

Adam Arkin (odvetnik) je svojo igralsko kariero najbolj zaznamoval z vlogo zdravnika Aarona Shutta v televizijski seriji Chicago Hope. Nekaj epizod je tudi režiral. V slednji vlogi se je preizkusil tudi pri uspešni seriji Northern Exposure, v kateri je prevzel vlogo Adama. Z vlogo v obeh je bil nominiran za emmyja. Tretjo nominacijo za emmyja je prejel za vlogo Toma v izjemni seriji Frasier. Zaigral je tudi v serijah The West Wing, 8 Simple Rules, Sons of Anarchy, Boston Legal in Monk. Na filmskih platnih se je izkazal v filmih Rande Haines, The Doctor in Wrestling Ernest Hemingway, Stevea Minerja, Halloween H20 in Lake Placid, Philipa Messine, With Friends Like These, Diane Keaton, Hanging Up, in Andyja Tennanta, Hitch. Njegova najnovejša igralska projekta sta Just Peck Michaela Nicklesa in Summer Eleven Josepha Kella. Kot režiser se je podpisal tudi pod televizijski film My Louisiana Sky, ki mu je prinesel nagrado Daytime Emmy in nominacijo za nagrado Directors Guild of America. Režiral je tudi po dve epizodi serij Grey’s Anatomy in Boston Legal ter po eno epizodo serij Ally McBeal in Monk.

Filmska ekipa

Joel in Ethan Coen (režija/scenarij/produkcija)
Na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu je Joel leta 1991 za komedijo Barton Fink (scenarij skupaj z bratom Ethanom) prejel nagrado za najboljšega režiserja, deset let pozneje pa tudi za kriminalno dramo The Man Who Wasn't There. (soscenarist znova Ethan).

Leta 1996 je za triler Fargo prejel nagradi BAFTA in National Board of Review, za najboljšega pa so ga izbrali tudi newyorški kritiki. Z bratom Ethanom sta za Fargo napisala tudi scenarij, ki jima je prinesel oskarja. Scenarij za O Brother, Where Art Thou?, delo obeh bratov, je bil nominiran za nagrado BAFTA in oskarja v kategoriji najboljši prirejeni scenarij.

V vlogi režiserja in soscenarista (vselej skupaj z Ethanom) se je Joel izkazal tudi pri filmih Intolerable Cruelty, The Big Lebowski, The Hudsucker Proxy, Miller's Crossing, Raising Arizona in Blood Simple.

Brata si delita zasluge tudi za režijo in scenarij za komedijo The Ladykillers. No Country for Old Men je Joelova in Ethanova mojstrovina iz leta 2007, pri kateri se lahko pohvalita s številnimi nagradami, med drugim z oskarjem za najboljšo režijo, najboljši celovečerec in najboljši prirejeni scenarij ter zlatim globusom za najboljši scenarij. Bratov zadnji film, Burn After Reading, je bil nominiran za zlati globus za najboljši musical ali komedijo ter za nagradi BAFTA in WGA za najboljši scenarij.

Komentarji

8.12. 2009 ob 14:29

Cool! Videl v Italiji.

— pip
8.12. 2009 ob 16:47

skrajen čas.

— tmzl
5.1. 2010 ob 14:46

Kje mi pobiramo prevajalce nvm. Svaka jim čast res. Kot da bi SPIDERMAN prevedli v SMRTNI PAJKI!

Naslov bi mogel biti: RESEN ČLOVEK!

— Sowkenc
15.1. 2010 ob 11:03

Coen-ova sta me razočarala... Ni vreden ogleda

— bs
15.1. 2010 ob 22:50

Gledal film , in moram rečt da slabšega filma letos še nisem gledal. Skratka mene ni pritegnil. Brez glave in repa, zgodba kar nekaj. IMDB ocene 7.9 pa ne bom razumel nikoli. LP

— Izy
17.1. 2010 ob 11:32

škoda časa, denarja za tako butast film!

— novak
24.1. 2010 ob 12:51

Ja filmi bratov Coen niso za vsakogar. Če njune prejšne filme ne maraš tudi tega ne boš.
Upam , da film pride tudi v kolosej, ker mi gre to na k.... da so ti "majhni" dobri filmi samo v Viču

— JOJO
25.1. 2010 ob 16:55

Sowkenc, naslov prvič izbere distributer, ker se mu pač tak zdi privlačnejši, in nima nobene zveze z direktnim prevajanjem. In drugič, imamo na Slovenskem veliko dobrih prevajalcev, sploh za kino, ki, verjemi mi, znajo prevajati.

Ti dejansko misliš, da ne vedo, kaj pomeni A Serious Man? :))

— Sikk
4.2. 2010 ob 15:41

to je zelo dober filem

— LEPOTEC
4.2. 2010 ob 18:55

Se strinjam z 'bs'-ovim komentarjem..Tudi mene sta Coen-ova razočarala... Ni vreden ogleda.

— Tejc
5.2. 2010 ob 8:47

Meni gre pa na k...., da so samo majhni dobri filmi na Viču! Še dobro, da je prišel vsaj Avatar!

— First Assistent
6.2. 2010 ob 9:06

JOJO: meni je pa všeč, da se taki filmi prikazujejo v Kinu Vič, saj je publika bolj zrela in osebno menim, da bi bilo v Koloseju med taki filmi preveč ropota in klepeta. Sem vse prevečkrat doživela, da je bilo nemogoče v kinodvorani, če publika filma ne razume / ji je preveč dolgočasen ali pa je vse skupaj le preveč "tiho", brez akcije in glasne glasbev vsakem kadru.

Zelo pozdravljam odločitev Koloseja, da selijo tak program v Kino Vič, kjer je pač drugačna atmosfera in feeling gledat film kot v Koloseju.

— Maja
8.2. 2010 ob 11:24

haha idiotski film pa lepa in resna pripomba tista o spider menu

— PAX
10.2. 2010 ob 15:29

@ Izy, novak:
Pač brata Coen imata zelo dober in poseben smisel za humor, ki pa ni za vsakega, ki ponavadi uživa v poceni ameriških najstniških komedijah. V njunih filmih se najde veliko dobrega črnega humorja, ki je zelo realističen in se vedno posmehuje družbi in ljudem, ki so pač večkrat preomejeni (da bi razumeli njune filme) :).

Drugače pa so njuni filmi vedno vredni ogleda.

— miron
20.2. 2010 ob 17:34

Med slabšimi filmi kar sem jih v zadnjem času videla... Ni vreden ogleda!!

— lulu
21.2. 2010 ob 14:38

ne maram holivudizacije. všeč so mi češki filmi. všeč so mi posebni filmi. ampak tale je pa ekstra katastrofalen. kljub sporočilu, ki ga ni, ker na vse ne moremo poiskati odgovora, je za dober filme potrebno še kaj več!!! črni humor bi lahko ostal samo črni, in dejstvo je, da je film nekaj posebnega..morda od tu dobre kritike. priporočam ga ljudem, ki so preveč srečni in potrebujejo kakšno šok terapijo, da se postavijo na realna tla. tugomoren film! totalno!!! škoda petih evrov!!!!!!

— kva
21.2. 2010 ob 17:41

NAJLSABŠI FILM EVER.. NE GLEDAT TEH JAJC OD FILMA. SKODA DNARJA, CAJTA!!!! NE SE ZAJEBAT TKO K SM SE JST.

— Jure
23.2. 2010 ob 13:28

Film je za vse, ki niso ameriški do skrajnosti verni židi, polom....ni humorja, ni zgodbe, igralci in liki so zanič

— johnny
24.2. 2010 ob 9:25

popolnoma brezveze film, pa še polno ortodoksnih židovskih for!
ŠKODA DENARJA IN ČASA!

— johny
6.3. 2010 ob 10:41

Ceprav na cohenove filme odhajam z visokimi pricakovanji, me pa je ta se posebej pozitivno presenetil. Eden najboljsih filmov sploh, kar sem jih videl. Odlicen, inteligenten, subtilen crn humor. Ni za primitivce, ki ne zdrzijo sami s sabo in pricakujejo od filma, alkohola, droge, cenene zabave ali cesa se, da jih vsaj za nekaj casa osvobodi zavesti o njihovi bedi. Med ogledom filma si namrec zelo intenzivno sam s seboj.
Gledal v Mariboru. Res je sramota, da maribor nima mestnega kina, kjer bi vrteli take filme. Med gumijastimi medvedki, igralnimi avtomati in plehko zabavo taki filmi resda nimajo svojega mesta, na sticiscu so razocarani vsi.

— pero
20.3. 2010 ob 21:04

Film je kinematografska mojstrovina, je pa razumljivo, da gledalec ki uživa v filmih kot so 2012, book of elly, legija,...težko zdrži ob takšnem filmu. Nova MTV generacija pa je tako odlepila in nima pojma več o tem, da obstaja tudi kvaliteta in nivo, ki nimata nobene veze z osebnim mnenjem. Sicer pa če v življenju še niste pogledali dobrega filma je težko ločit od vsega sranja, ki se zadnje čase predvaja na velikih zaslonih in dragi moji Avater je lep film ampak niti v sanjah ne sodi v nivo fimske mojstrovine!

— 27
28.4. 2010 ob 9:13 zvezdica

To je film, ki ne igra na prvo žogo. Ki ga je treba razumeti. Ki ti nemore biti takoj všeč. Ampak jaz ga kljub temu nisem razumela, prizori nimajo ne glave ne repa, začetek se mi je zdel popolnoma zgrešen, konec pa nekončan. Vse skupaj deluje več kot le zmedeno. Nekaj stranskih sporočil sem že razumela, a glavnega ne. Morda so hoteli le povedati, kaj vse se ti lahko hudega zgodi, ampak bolj kot sem razmišljala o filmo, bolj sem se počutila neumno. No, morda sem neumna jaz, morda le brata Coen, ki sta naši družini s svojim zmedenim filmom uničila večer.
Nekaj me je v filmu še zelo motilo. Nekaj je manjkalo. Glasbe v filmu je zelo malo, kar pripelje do dolgih dolgočasnih tišin, zaradi česar se film tako vleče. Skratka, tako zanič (z moje strani) filma še nisem gledala, nevem zakaj ima na IMDb-ju oceno 7.6...........Najbrž bo dobil kakšnega oskarja, tam jih itak vedno podelijo samo odmevnim in 'globokim9 filmom, a ta je bil žal preglobok...Ocena 2/10

— phantom
17.5. 2010 ob 20:43

usi ki ste za pri temu filmu patisti ki niste za...jaz pravim takole: STVAR OKUSA JE REKLA MAČKA KA JE DREK LIZALA. Eni pravijo kako niso dojel filma, eni kako so pametni, da so ga dojel pa kok so ostali neumni ker ga niso...a pa ni useeno?... meni film ni bil všeč, čeprav sem ga kokr tolk zastopu, ampak zaradi tega nepravim, da ste ostali, ki niste čist zakapil usega, neumni. Pač nekateri odkrijejo še eno dimenzijo, ki ni jasna vsem. In zakaj bi morala biti?

— a dj no

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.