Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Zlomljeni objemi

drama
Podnapisi
Na sporedu od: 23.11.2009, Kino Komuna
10.12.2009, Kolosej Ljubljana
24.12.2009, Kolosej De Luxe Kranj
2h 8min / 128min
Leto: 2009
Država: Španija
Jezik: španščina
Scenarij: Pedro Almodovar
Režija: Pedro Almodovar
Avtor čustvenih mojstrovin Vrni se, Govori z njo in Vse o moji materi predstavlja zgodbo slepega scenarista, ki je pred leti v prometni nesreči izgubil vid in ljubezen svojega življenja. Od tedaj živi in dela pod psevdonimom, saj je njegova prvotna identiteta umrla z ljubljeno osebo. Toda neke noči spregovori o svoji preteklosti in razkrije tragično zgodbo o nesojeni ljubezni, polni tragičnih preobratov, ljubosumja in prevar.

Zgodba

Gospod, piše, živi in ljubi v temi. Pred štirinajstimi leti je bil udeležen v hudi nesreči na otoku Lanzarote. V nesreči ni izgubil le vida, temveč tudi ljubezen svojega življenja. Pred tem je uporabljal dve imeni. Harry Caine je bil njegov psevdonim, s katerim je podpisoval svoja literarna dela, zgodbe in scenarije. Mateo Blanco pa je bilo njegovo pravo ime, ki ga je uporabljal v vsakdanjem življenju in pri podpisovanju režij. Po nesreči ostane zgolj Harry Caine. Če že ne more režirati filmov, lahko preživi le ob misli, da je Mateo Blanco umrl skupaj s svojo ljubljeno Leno.

Harryja Cainea ohranjajo pri življenju scenariji, ki jih ustvarja s pomočjo zveste nekdanje vodje produkcije, Judit Garcíe, in njenega sina Diega, ki je prevzel vlogo tajnika in vodnika. Odločil se je, da bo živel dalje in pripovedoval zgodbe. Je aktiven, privlačen slepec, ki je iz svoje biografije zbrisal vsakršno sled o svoji prvi identiteti. Nekega večera se Diegu pripeti nesreča in zanj poskrbi Harry. Med okrevanjem Diega zanima obdobje, ko je Harry slišal na ime Mateo Blanco. Tako kot oče svojemu otroku pove zgodbico, da bi ta zaspal, tudi Harry ne more razočarati Diega in mu zaupa zgodbo izpred štirinajstih let. Gre za pretresljivo zgodbo o usodi, ljubosumju, zlorabi moči, izdaji in občutku krivde, katere podoba je slika dveh objetih ljubimcev, raztrgana na tisoče koščkov.

Igralska zasedba

Penélope Cruz je svojo igralsko kariero začela že v najstniških letih, v romantični komediji Jamón, Jamón (1992) Bigasa Lune. Privabila je pozornost najuspešnejših španskih režiserjev. Z Bigasom Luno je sodelovala tudi v celovečercu Volaverunt. Za Fernanda Truebo je zaigrala v filmih Belle Epoque in La niña de tus ojos. Za vlogo v slednjem je prejela nagrado Goya za najboljšo igralko. K sodelovanju sta jo povabila tudi Alejandro Amenábar (Abre los ojos) in Agustín Díaz Yanes (Sin noticias de Dios).

V filmu Zlomljeni objemi že četrtič sodeluje s Pedrom Almodóvarjem, potem ko je igralsko zasedbo dopolnjevala že v celovečercih Live Flesh, All About my Mother in Volver. Izjemno bogata je tudi njena mednarodna kariera, v katero sodijo filmi The Hi-Lo Country (režiser Stephen Frears), All the Pretty Horses (Billy Bob Thornton), Blow (Ted Demme), Captain Corelli’s Mandolin (John Madden), Vanilla Sky (Cameron Crowe), Non ti muovere (Sergio Castellito), The Good Night (Jake Paltrow), Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen) in Nine (Rob Marshall).

Non ti muovere ji je prinesel nagrado David di Donatello in evropsko filmsko nagrado po izboru občinstva za najboljšo igralko. To vlogo je New York Times izbral za eno izmed najboljših desetih ženskih vlog v letu 2004. Številne nagrade je prejela tudi za odlično predstavo v filmu Volver, med drugim, skupaj z ostalo žensko igralsko zasedbo, za najboljšo igralko na filmskem festivalu v Cannesu, ter nagradi EFA in Goya, nominirana pa je bila tudi za oskarja, zlati globus in nagrado BAFTA.

V lanskem letu je zaigrala v romantični drami Woodyja Allena, Vicky Cristina Barcelona, in letos prejela oskarja za najboljšo žensko stransko vlogo in še več kot deset drugih nagrad.

Lluis Homar je zaigral v več kot tridesetih gledaliških produkcijah in mnoge izmed njih tudi režiral. Leta 1999 je dvojno vlogo prevzel tudi v Shakespearovem Hamletu. Kot igralec je bil tudi del številnih filmskih projektov in sicer režiserjev, kot so Pilar Miró (El pájaro de la felicidad), Vicente Aranda (Si te dicen que caí), Mario Camus (Después del sueño, Adosados in La ciudad de los prodigios), Julio Medem (Caótica Ana), Montxo Armendáriz (Obaba) in Juan Luis Iborra (El sueño de Valentín). S slednjo vlogo si je priigral nagrado Butaca za najboljšega katalonskega igralca. Režiserja Pedra Almodóvarja pa je navdušil že v uspešnici La mala educación.

Blanca Portillo beleži izjemen uspeh v gledaliških igrah. Izjemno predstavo je prikazala v Hamletu, mojstrovini Tomaža Pandurja. Z njim je sodelovala tudi že v igri Barroco. Izjemno priljubljenost si je priigrala v televizijski seriji Siete Vidas, dokazala pa se je tudi v petnajstih filmih, med katerimi so Goya’s Ghost Milosa Formana, Alatriste Agustína Diaza Yanesa, My Prison Yard Belén Macías in Siete mesas de billar francés Gracie Querejeta. Leta 2005 je prvič sodelovala s Pedrom Almodóvarjem, v filmu Volver, in si prislužila nominacijo za nagrado Goya v kategoriji najboljša stranska igralka. Na filmskem festivalu v Cannesu je skupaj z ostalo žensko igralsko zasedbo prejela nagrado za najboljšo igralko.

José Luis Gómez je po glavni vlogi v filmu Pascual Duarte Ricarda Franca, za katero so ga izbrali za najboljšega igralca na filmskem festivalu v Cannesu, prepričal številne uspešne režiserje, kot so Jaime de Armiñán (Nunca es tarde), Juan Sebastián Bollaín (Las dos orillas), Enrique Brassó (In memoriam), Jaime Camino (Luces y sombras), Jaime Chavarri (Dedicatoria), Manuel Gutiérrez Aragón (Sonámbulos), Eloy de la Iglesia (La estanquera de Vallecas), Joseph Losey (Les routes du sud), Pilar Miró (Beltenebros), Carlos Saura (Los ojos vendados in El séptimo día), Gonzalo Suárez (Rowing with the Wind), Mariano Barroso (Hormigas en la boca) in Milos Forman (Goya’s Ghosts). Režiral je gledališki igri La vida es sueño in Carmen, lani pa tudi Verdijevo opero Simon Boccanegra.

Filmska ekipa

Pedro Almodóvar (scenarij, režija)
Leta 1980 je režiral celovečerec z izredno nizkim proračunom, Pepi, Luci, Bom, pri katerem so z izjemo Carmen Maure sodelovali izključno novinci. Šest let pozneje sta z bratom Agustínom ustanovila produkcijsko hišo El Deseo S.A. Njun prvi projekt je bil Law of Desire. Od tedaj sta producirala vse filme, za katere je Pedro napisal scenarij in jih režiral.

Mednarodni sloves je Pedru prinesel celovečerec Women on the Verge of a Nervous Breakdown leta 1988. Z dramo All About my Mother (1999) si je prislužil prvega oskarja za najboljši tujejezični film, zlati globus, cezarja, tri evropske filmske nagrade, nagrado David de Donatello, dve nagradi BAFTA, sedem nagrad Goya in 45 drugih nagrad.

Tri leta pozneje se je Talk to Her odrezal podobno, saj so mu dodelili oskarja za najboljši scenarij, pet evropskih filmskih nagrad, dve nagradi BAFTA, nagrado Nastro de Argento, Cezarja in številne druge. Produciral je štiri izjemne filme, odlično ocenjene po vsem svetu: My Life Without Me, The Holy Girl, The Secret Life of Words in The Headless Woman.

Leta 2004 je bila njegova mojstrovina Bad Education izbrana za otvoritev filmskega festivala v Cannesu, s katero je znova prepričal tako kritike kot občinstvo. Film je bil nominiran za številne nagrade, newyorški kritiki pa so ga izbrali za najboljšega med tujejezičnimi filmi.

Leta 2006 je Pedro v Cannesu predstavil celovečerec Volver in prejel nagrado za najboljši scenarij. Šestim igralkam v filmu, s Penélope Cruz na čelu, so podelili nagrado v kategoriji najboljša igralka. Med ostalimi nagradami (več kot 70), je tudi 5 nagrad EFA, pet nagrad Goya in nagrada Fipresci. Penélope Cruz je bila nominirana za oskarja in prvič se je zgodilo, da je bila med nominirankami španska igralka, ki je zaigrala v špansko govorečem filmu.

Komentarji

5.11. 2009 ob 17:25

Komaj čakam. Almodovarjevi filmi so res vredni ogleda.

— peeelika
19.11. 2009 ob 14:38

jao bold d bi gledu limonade (španske nadaljevanke) k pa tole

— spark
21.11. 2009 ob 10:08

ma kr nek ne priporočam ogleda......zaspiš zravn

— lanaci
25.11. 2009 ob 18:48

Dan danes opažam, da ljudje uporabljajo pravilno slovenščino.

— kac
26.11. 2009 ob 15:38

men se pa film zdi fantastičen. ni tipičen holyvodski kar smo mi navajeni streljanje, akcija blišč, glamur... ne ta film me je prevzel. ni to neka španska nadaljevanka...ampak zares se vidi kako španci živijo kakšni so po karakterju in tako...film zares vreden ogleda!!

— frs girl
27.11. 2009 ob 18:55

Film je sicer v redu, ampak roko na srce, ne izpolnjuje pričakovanj, v njem ni nikakršnega presežka razen odlične igre Penelope Cruz... dejansko je film klišejski, v njej se na neinovativen način prepletajo strast, ljubezen in ljubosumje, pa tudi sočutje, obžalovanje in moč soočenja z izgubo.

— maja
28.11. 2009 ob 9:06 zvezdica

Čeprav so mi bili vsi dosedajni Almodovarjevi filmi zelo všeč, me je ta malce razočaral a vseeno , film je vreden ogleda.Tisto kar me je najbolj motilo je preveč predvidljiva zgodba, kar ni običaj za Pedrove filme saj je ravno nepredvidljivost glavna odlika Pedrovih filmov.Igralska zasedba odlična, nekoliko ohlapna igra Tamarja Novasa, navdušila pa me je kot vedno Penelope, ki ne samo da izžareva svojo naravno lepoto ampak znova preseneča z izvrstno igro. Tudi glasbe bi lahko bilo nekoliko več, prekrasna je le balada Miguela Povede ob zaključku filma.Skratka če vam je Almodovar všeč filma ne smete zamuditi.

— brane
29.11. 2009 ob 14:03

Pedro je zakon. Njegove filme čutiš. Ali pa ne. Ni pa za otroke. Zato, otroci (spark, lanaci in podobni), brž v drugo dvorano, kjer se vrti triindvajseti del spidermana ali kakšno podobno ameriško sranje brez vsebine. Ko boste dovolj stari pa vam bo vse jasno.

— arne
29.11. 2009 ob 18:24

vredn ogleda!

— bina
4.12. 2009 ob 14:37

Krasen film, poetičen in intriganten hkrati, pravi Almodóvar. Tisti, ki so vam takele mojstrovine zunaj miselnega dometa, se mi kar malce smilite ...

— LS
7.12. 2009 ob 13:14

S čustvi nabito odstiranje skrivnosti neke ljubezenske zgodbe, prepojene z dvojnimi igrami, maščevanjem, zvestobo, varanjem in begi pred resničnostjo, posoljeno s komičnimi almodovarskimi vložki (Diegova vampirska štorija zmaga, hehe), prelepo fotografijo (Kanarski otoki) in nežno muziko, fatalno Penelope, a tudi omlednim Lluisom. Se Almodovar na stara leta umirja in postaja vse bolj sentimentalen? Kakor komu bolj paše. Prekrasen film, a od Almodovarja sem pričakovala več.

— tina
15.12. 2009 ob 12:17 zvezdica

Lep film, s prelepo fotografijo in odlično igro Penelope Cruz, vrhunski pa ni. Če bi ga posnel neznani režiser, bi rekel: "Iz tega pa še nekaj bo!" Če pa je režiser Pedro Almodovar, ki je posnel tudi film Govori z njo, to ni ravno film s presežniki. Je pa najverjetneje še vedno najboljši, kar trenutno vrtijo v naših kinematografih.

— Bojan
28.12. 2009 ob 11:07

definitivno se ne more niti približno primerjati s kakšnim ameriškim filmom! prav pasalo je gledati nekaj drugačnega. seveda se bo tistim, ki filmov ne razumejo kakor je treba, zdel dolgočasen.

— tina
13.1. 2010 ob 17:54

Arne: pa na popkorn ne smejo pozabiti in na prižgane mobilce. :)

— cojones
28.10. 2010 ob 21:52

čudovit film, ni ravno enak kot ostali njegovi ampak vseeno super. Gazpačo z uspavali, kufri in zmeda - Ženske na robu živčnega zloma. =D Sami stari znanci iz filma Vrni se(našla sem 3), kaj še hočeš več? Zgodba o tem kako nekaj preboleti in zaživeti znova.

— Katzenaugen

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.