Zločinski um
Kaj se zgodi, če se edino upanje Cie, da ustavi teroristične grožnje o napadu na jedrsko orožje, skriva v najtemnejših in nepredvidljivih kotičkih poškodovanega uma zločinca? Svež, provokativen pristop k vohunski akcijski srhljivki v režiji Ariela Vromna se spušča v skrivnostni svet spomina in identitete – in v neizogibno prihodnost upravljanja z našim umom prek genov – pri tem pa morilca iz celice smrti proti njegovi želji spusti v zavest predanega agenta Cie in v zagrizeno borbo s časom.
Agent Cie Bill Pope (Ryan Reynolds) tragično premine sredi pomembne in skrajno tajne naloge. Zasledoval je sijajnega hekerja, znanega pod imenom »Nizozemec« (Michael Pitt), ki je med brskanjem po temačnem spletu, v katerem zakoni ne veljajo, odkril, kako prevzeti nadzor nad celotnim jedrskim arzenalom ameriške vojske.
Ko Pope umre, so z njim izgubljeni tudi vsi podatki, ki jih je bil odkril glede Nizozemca in glede tega, kje se nahaja. Mrtveci ne pripovedujejo zgodb. Ali pač? Kot pravi Kevin Costner, so »mrtveci nekoč v grobove odšli s svojimi skrivnostni, a odkar smo sposobni odkleniti notranje procese možganov in je znanost vse bolj napredna, bomo morda kmalu zmogli spomine z ene osebe prenesti na drugo – možne posledice pa so brezmejne.«
Prav zato vztrajni šef londonske veje Cie Quaker Wells (Gary Oldman) poskrbi za nikoli doslej izpeljani medicinski poseg – poskusno operacijo, s katero naj bi Popov DNK presadili naravnost v možganske sinapse nekoga drugega. Najame možganskega kirurga dr. Franksa (Tommy Lee Jones), posebneža, ki najde možakarja, ki utegne uspešno absorbirati Popove spomine: izdajalsko nezanesljivega zapornika iz celice smrti Jerica (Costner). Ta je zaradi poškodbe možganov iz otroštva sicer nepredvidljiv, a idealen kandidat za poseg. Ker nima empatije ne čustev, bi utegnil biti nekakšen nepopisan list za Popove spomine.
Sprva se zdi, da je operacija spodletela. Wells z agentoma Cie Estebanom Ruizo (Amaury Nolasco) in Marto Lynch (Alice Eve) z Jericom ne pride nikamor. Toda zapornik, ki se ne zaveda povsem, kaj se mu je zgodilo, v strahu za lastno življenje pobegne. Na begu po Londonu začne podoživljati spomine, ki več kot očitno niso njegovi – spomini, ki ga pripeljejo v obremenjujoče čustveni svet družine, ljubezni in odgovornosti; svet, kakršnega poprej ni poznal.
Preganjajo ga spomini, pa ne ve, kaj naj z njimi, in kot magnet ga vleče v Popov nekdanji dom, k njegovi vdovi Jill (Gil Gadot) in njunemu otroku… Cia mu je tesno za petami, in ko kruti anarhist Heimdahl (Jordi Molla) ugrabi Popovo družino, da bi tako prvi našel Nizozemca in se polastil ameriškega jedrskega orožja, Jerico povsem podleže nagonu, da jih mora rešiti.
Toda ura teče. Jerico je od dr. Franksa izvedel, da so učinki možganske operacije zgolj začasni. Kmalu bodo Popovi najgloblji spomini začeli bledeti in Jerico bo ob sredstvo, ki je zdaj edina rešitev za prihodnost civiliziranega sveta in Jerica samega.
Jerico se v skrivnem svetu mednarodnih vohunov, iznajdljivih hekerjev in mogočnih tiranov v Londonu – v svetu, ki ga nikdar ni poznal – znajde z nerazložljivo iznajdljivostjo; da je učinkovito prikazal ta svet, zastavljen v scenariju Douglasa Cooka in Davida Weisberga, je Vromen sodeloval z direktorjem fotografije Dano Gonzalesom, scenografom Jonom Hensonom in kostumografinjo Jill Taylor. Film so producirali J.C. Spink, Jake Weiner, Matt O’Toole, Mark Gill in Christa Campbell.
Režiser Ariel Vromen je v akcije polni zasnovi Zločinskega uma videl priložnost, da ustvari nekakšen hibrid: mešanico psihološkega spopada, ob katerem si gledalci grizejo nohte, neverjetnih znanstvenofantastičnih preobratov in klasično vohunske igro mačke z mišjo. Pritegnila ga je osrednja in znanstveno provokativna zamisel o prenosu spomina, pri katerem popolni tujec v sebi odklene najbolj intimne in osebne občutke, upe in prebliske iz preteklosti. Izguba spomina že dolgo polni vsebine srhljivk, tokrat pa je pristop iz ravno nasprotne smeri.
»Jerico, naš osrednji junak,« pravi Vromen, »na začetku nima nobenih občutkov in ne pozna čustev, potem pa se znajde na neverjetnem potovanju. Dobi spomine nekoga drugega in odzvati se mora na povsem drugo, drugačno življenje.«
Zaradi mešanice visoko napete akcije in psihološke napetosti, ki spremlja popotovanje posameznika v spoznavanju, ali je morilec ali rešitelj, je to »mogočna srhljivka. Imamo obsežne akcije, veliko spopadov in razburljivih prizorov,« nadaljuje režiser. »Vseeno pa menim, da današnje občinstvo išče nekaj več kot zgolj navdušujoče eksplozije in avtomobilske nesreče. Mislim, da je Jericovo spreminjanje v drugačno osebo enako razburljivo kot nenehna akcija.«
Futuristična, a vseeno v znanosti zasidrana zasnova filma je plod izčrpnega raziskovanja scenaristov Douga Cooka in Davida Weisberga; odkrila sta znanstvenike, ki že raziskujejo zgodnje faze operacije, kakršna doleti Jerica v filmu. Znanstveniki so namreč že uspeli prenesti gene v možganske nevrone živali in začeli zarisovati pregledne skice nevronov možganov vsakega posameznika, stopenj izrazov genov in elektrokemičnih signalov, kar nakazuje na neizogibno prihodnost upravljanja z možgani…
O igralcih
Kevin Costner (Jerico) je kariero začel v neodvisnih filmih, vlogo v prvem večjem filmu pa je dobil v komediji Fandango in odtlej nastopil v uspešnicah, kot so No Way Out, Bull Durham, Field of Dreams, The Bodyguard in Wyatt Earp. Videli smo ga v JFK, The Untouchables, Robin Hood: Prince of Thieves, Tin Cup, Thirteen Days, 3,000 Miles to Graceland, Dragonfly, Upside of Anger, Rumor Has It, The Guardian, Mr. Brooks, Swing Vote… in The Postman, njegovem drugem režijskem podvigu. Kot režiser se je v prvo uspešno preizkusil z Dances with Wolves, ki ga je tudi produciral in v njem igral in za katerega je prejel oskarja za najboljši film in za režijo. Nazadnje je režiral uspešnico Open Range, v katerem je igral ob Annette Bening, in nastopil v celovečercih Superman: Man of Steel, Jack Ryan, Three Days to Kill, Draft Day, McFarland in Black & White ob Octavii Spencer. Na TV je igral v miniseriji The Hatfields and McCoys: An American Vendetta in za vlogo prejel emmyja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev. Trenutno posoja glas liku v risani seriji The Explorers Guild, med prostim časom pa še vedno poje in igra kitaro v svoji skupini Modern West, s katero je nedavno posnel album Famous For Killing Each Other, zbirko pesmi, ki jih je navdahnila prav serija The Hatfields & McCoys.
Gary Oldman je milijonom gledalcev znan kot boter Harryja Potterja, Batmanov soborec proti zločinu, Dracula, Beethoven, Lee Harvey Oswald, Joe Orton, Sid Vicious in kot terorist, ki v Air Force One ugrabi Harrisona Forda. Igral je v franšizi Harry Potter (The Prisoner of Azkaban, The Goblet of Fire, The Order of the Phoenix, The Deathly Hallows: Part II), Batman Begins, The Dark Knight, The Dark Knight Rises, The Dawn of the Planet of the Apes, v le Carréjevem Tinker, Tailor, Solider, Spy (nominaciji za oskarja in bafto) in The Book of Eli. Kariero je začel izključno v gledališču, potem nastopil v TV filmih Mika Leigha Meatime in The Firm in nato presedlal na velika platna v Sid and Nancy, Prick Up Your Ears, Rosencrantz and Gildenstern are Dead, State Of Grace, Jfk, Bram Stoker's Dracula, Romeo Is Bleeding, True Romance, The Professional, The Fifth Element, Murder In the First, Immortal Beloved, Lost In Space, The Scarlet Letter… S svojim menedžerjem in produkcijskim partnerjem Douglasom Urbanskim je ustanovil podjetje, prek katerega sta producirala Oldmanov režijski prvenec Nil By Mouth, ki je pobral devet pomembnih nagrad, med njimi tudi bafto za scenarij. Producirala sta tudi dramo The Contender, ki se je potegovala za kar nekaj oskarjev.
Alice Eve smo videli v režijskem prvencu Chrisa Evansa Before We Go, v Star Trek into Darkness, Cold Comes the Night, Some Velvet Morning, The Raven, She's Out of My League, Sex and the City 2, Starter for Ten po romanu Davida Nichollsa, Men in Black III, ATM, The Decoy Bride, Crossing Over, Big Nothing in Stage Beauty. Na TV je med drugim igrala v Entourage, The Rotters Club, Losing Gemma in Hawking.
Michael Pitt je sodeloval s filmskimi ustvarjalci, kot so Martin Scorsese, Gus Van Sant, Bernardo Bertolucci, Michael Haneke in Larry Clark. Nazadnje smo ga videli vScorsesejevi nadaljevanki Boardwalk Empire, sicer pa je kariero začel na gledaliških deskah in nato igral v neodvisni uspešnici Johna Camerona Mitchella Hedwig and the Angry Inch, v Funny Games ob Naomi Watts, v Betoluccijevem The Dreamers, Last Days, I Origins in You Can't Win (tudi soscenarist in producent). Režiral je kratki film The Driver za kampanjo za Rag & Bone in kot glasbenik prispeval izvirno glasbo za Scorsesejev Shutter Island, Van Santov Last Days in za priredbo romana J.T. Leroya The Heart Is Deceitful Above All Things. Nedavno je zaključil snemanje filmov Asphalte in ob Johnu Travolti Criminal Activities ter na velika platna prihaja ob Scarlett Johanson v Ghost In the Shell Ruperta Sandersa.
Amaury Nolasco je nameraval postati zdravnik, a ga je po njegovem prvem TV oglasu premamila igra. Začel je v serijah CSI, ER in George Lopez, nato je dobil vidno stransko vlogo v uspešnici 2 Fast 2 Furious in v kritiško hvaljeni seriji Prison Break. Trenutno ob Evi Longorii igra v humoristični nanizanki Telenovela. Na velikih platnih smo ga videli še v celovečercih Transformers, Street Kings, Max Payne, Armored, The Rum Diary, Anmal, In the Blood in Small Time.
Gal Gadot gledamo kot Wonder Woman v filmu Batman v. Superman: Dawn Of Justice in že snema samostojni film Wonder Woman; na velika platna prihaja v Triple Nine in Keeping Up with the Joneses ob Jonu Haimu, sicer pa je izraelska kandidatka za naziv miss Universe in priznana igralka (nastopila je v izraelski TV seriji Bubot) svetovno občinstvo nase opozorila v ameriških filmih Fast & Furious, Fast Five, Fast & Furious 6 in Furious 7. Igrala je tudi v celovečercih Knight and Day in Date Night.
O ustvarjalcih
Ariel Vromen (režija), ameriški režiser izraelskega rodu, je gonilna sila nekaterih največjih projektov velikih studiev in je med drugimi režiral kritiško priznano srhljivko The Icemanl, Jewel of the Sahara z Gerardom Butlerjem, Rx s Colinom Hanksom in Danika z Marisso Tomei. Ima tudi lastno produkcijsko podjetje Sumatra Films, prek katerega pripravlja več filmskih in dokumentarnih projektov.
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .