Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Zamujena priložnost

komedija, romantični
Kaj bi bilo, če...
Bi se odločil drugače?
Bi rekel da namesto ne?
Bi dobil še eno priložnost?
Na sporedu od: 24.5.2001, Kolosej Ljubljana
2h 5min / 125min
Scenarij: David Diamond, David Weissman
Režija: Brett Ratner

Zgodba

Ko je Jack Campbell (Nicholas Cage) odpotoval v London na prakso v ugledno podjetje, je svojemu dekletu, študentki prava Kate (Téa Leoni), obljubil, da bosta ločena samo leto dni.

Božični čas 13 let pozneje. Jack je uspešen, premožen, ugleden - in samski. Kate je le bled spomin. Na predvečer božiča Jack na poti domov zavije v trgovino. Pri blagajni se spreta lastnik trgovine in temnopolt mlad moški iz nižjega sloja. Jack pomiri prepir, pospremi mladega Casha (Don Cheadle) ven in mu postreže s pridigo o življenjskih vrednotah. Cash ga povpraša o njegovih. "Imam vse, kar sem si kdaj želel," odvrne Jack, se vrne v svoje razkošno stanovanje in leže spat...

Naslednje jutro se zbudi v natrpani spalnici družinske hiške v predmestnem New Jerseyju poleg Kate, ki je 13 let starejša, rahlo neprespana, sicer pa prav taka kot nekoč. V sosedni sobi joče dojenček. Šestletna punčka ga kliče očka. To je le začetek dolgega niza presenečenj.

Jack je zgrožen. Ugledni poslovnež Jack Campbell se je nekako preobrazil v družinskega očka Jacka Campbella. Namesto v New Yorku živi v New Jerseyju, namesto ferarija vozi enoprostorca. Namesto da bi sklepal miljardne posle na Wall Streetu, prodaja avtomobilske pnevmatike. Njegova garderobna omara je polna flanelastih srajc namesto dragih oblek znanih kreatorjev.

Jack se hoče vrniti v svoje staro življenje, toda na Manhattnu ga ne poznajo več. Na cesti pred svojo staro službo sreča mladeniča iz trgovine, in ta mu pove, kaj se dogaja. "To je vpogled," mu namuznjeno razloži in ga pusti, naj se znajde, kot ve in zna.

Jacku ne preostane drugega, kot da se sprijazni z vlogo družinskega človeka. Čez dan prodaja gume in ponoči menja pleničke. Pomaga mu šestletna Annie, sicer trdno prepričana, da se je v njenega očka naselilo bitje z drugega planeta. Postopoma se Jack v novem življenju udomači in ga začne celo ceniti.

Predvsem pa se znova zaljubi v Kate. Čeprav je "zgarana", slabo oblečena in večno v denarni stiski, je bolj privlačna, bistra in uravnovešena kot vse ženske v zadnjih 13 letih Jackovega življenja.

Na lepem se "vpogled" Jacku zdi resničnejši in boljši od njegovega pravega življenja. Se mora končati? Ali je dobil drugo priložnost? In če se konča, kaj lahko stori, da ne bo že drugič izgubil Kate?

O nastanku filma

Producentu Marcu Abrahamu so zamisel za Zamujeno priložnost pred leti prinesli veterani filmskega posla Alan Riche, Tony Ludwig in Howard Roseman. Bil je navdušen nad preprosto, vendar privlačno zgodbo, ki ga je spominjala na njegove najljubše filme iz 30ih in 40ih let.

"Zgodba je topla in prisrčna," pravi Abraham. "Junak je mož s trdno osebnostjo, ki se znajde na novi, nepričakovani poti, polni izzivov."

Film je režiral Brett Ratner, znan po uspešnici Rush Hour.

"Brett si je zapičil v glavo, da bo režiral Zamujeno priložnost, jaz pa nisem bil prepričan, da je to res pravi film zanj, čeprav sem vedel, kako nadarjen je," se smeje Abraham. "Vendar me je tako vztrajno prepričeval, da sem nazadnje popustil. Zdaj vem, da sem se prav odločil."

"Nisem si posebno želel, da bi režiral romantični film," se spominja Brett Ratner, "ampak ko sem prebral scenarij, sem si rekel, to je to. Spominjal me je na stare klasike, le da se je drugače končal in to mi je bilo všeč."

Ratner je bil prepričan, da je med mnogimi igralci, ki so prebrali scenarij in izrazili zanimanje za vlogo Jacka Campbella, najustreznejša izbira Nicholas Cage. "Rojen je za to vlogo," trdi Ratner. "Zna biti prepričljiv v vsakih okoliščinah, naj bodo še tako groteskne. Odličen karakterni igralec je, zna pa biti tudi ravno prav lahkoten."

Cagea sta pritegnila tako Ratnerjevo navdušenje kot scenarij sam. "Zamisel je enkratna," pravi. "Med življenjem uspešnega samca na Manhattnu in družinskim življenjem predmestnega moža in očeta je velikanski prepad. Na koncu junak spozna, kaj je zanj res pomembno."

Za vlogo Kate Reynolds, Jackove študentske ljubezni in pozneje prikupne in ljubeče soproge, so ustvarjalci filma izbrali Téo Leoni. Scenarij ji je bil všeč, kakor tudi priložnost, da stopi pred kamere s Cageom. Na poskusnem snemanju sta se hipoma ujela.

"Téa je upodobila Kate s prefinjenim občutkom. Ni lahko ujeti prave mere, kot jo je ona," pravi Cage.

"Pritegnil me ni zgolj lik sam po sebi, pač pa odnos med glavnima junakoma," dodaja Leonijeva. "Okoliščine so precej vsakdanje - 13 let zakona, dva otroka, družinski avto in hiška v New Jerseyju - vendar je med njima nekaj posebnega. .

Tony Ludwig in Alan Riche (producenta) sta bila producenta komedije Tomcats z Jerryjem O"Connelom in izvršna producenta filma Duets z Gwyneth Paltrow. Podpisana sta tudi pod filme Empire Records, Mousehunt, The Mod Squad, Deep Blue Sea in Komodo.

Zvi Howard Roseman (producent) je bil izvršni producent filma film My First Mister in koproducent celovečernega dokumentarca Paragraph 175, po Zamujeni priložnosti pa se je lotil filma Napoleon in Exile z Alom Pacinom.

David Diamond in David Weissman (scenarista) sta začela skupaj pisati leta 1992, čeprav sta najboljša prijatelja še iz gimnazijskih klopi. Zamujeno priložnost sta napisala leta 1995. Leto pred tem sta prodala svoj prvi scenarij, The Whiz Kid, družbi 20th Century Fox za igralca Elijaha Wooda. Na platna prihajata še dva filma po njunem scenariju: Guam Goes to the Moon in Evolution z Davidom Duchovnyjem in Julianne Moore.

Komentarji

2.12. 2007 ob 16:49

filem vreden ogleda.. res super

— brzi
15.11. 2013 ob 14:25

Film je zelo dober, zgodba se mi je zeloo všeč.

— blaž

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.