Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Zadnji obhod

akcijska drama
Na sporedu od: 22.11.2012, Kolosej Ljubljana
1h 49min / 109min
Leto: 2012
Država: ZDA
Scenarij: David Ayer
Režija: David Ayer
Ustvarjalec kriminalnih dram Dan za trening in Kralji ulice predstavlja novo zgodbo iz neusmiljenega sveta losangeleških policistov. Prijatelja in policijska partnerja Taylor in Zavala se vsak dan neustrašno spopadata s kriminalom, od preprostih zasvojencev, zvodnikov, do neusmiljenih roparjev. Toda ko nekega dne aretirata na videz nepomembnega preprodajalca mamil, sprožita nepredstavljiv plaz nasilja, divjih avtomobilskih pregonov in krvavih strelskih obračunov, kjer je njuno edino vodilo, kako preživeti do konca dneva.

Policista Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) in Mike Zavala (Michael Peña) sta ob svoji zaprisegi, da varujeta in ščitita, ustvarila tudi močno navezo, ki jima zagotavlja, da se po zadnjem obhodu oba vrneta domov. Kajti za policista, ki patruljirata po ulicah losangeleške četrti South Central, je edino jamstvo to, da ni nobenega jamstva…

Sredi utripanja modrih luči, tulečih siren in sunkov adrenalina se rojeva iskren in mnogokrat zabaven dialog med partnerjema, ki večino svojih dni prebijeta v policijskem avtu, čakajoč na naslednji poziv. Med policistoma se je spletla vez, ki jima omogoča, da družno nastopita proti nevarnostim in se pri tem dobro zavedata, da utegne delo vsak hip zahtevati njuni življenji.

Razgibana akcija se v celoti odvija pred ročnimi kamerami in je posneta iz zornega kota policistov, članov tolp, varnostnih kamer, kamer iz policijskih avtomobilov in civilistov, ki se znajdejo na strelni črti. Tovrstna perspektiva s 360 stopinjami predoči neolepšan in neposreden portret nekaterih najbolj temačnih in nasilnih ulic mesta in mož, ki po njih patruljirajo.

Scenarista, režiserja in producenta Davida Ayerja (Training Day) je pri projektu gnala želja, da zgodbo o losangeleških policistih predstavi takšno, kakršna dejansko je, in nam odpre okno v svet roke pravice, kakršnega imamo redko priložnost videti v vsej njegovi resnici, grozoti in sočutju. Zgodbo o družini, prijateljstvu, ljubezni, časti in pogumu so producirali John Lesher, Nigel Sinclair in Matt Jackson, igrajo pa Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Anna Kendrick, America Ferrera, Cody Horn, Natalie Martinez in Frank Grillo.

O snemanju filma

»Ko policist konča svojo izmeno, v posebno knjigo vpiše dogodke – poseg v morebitno nevaren dogodek, ustavil tega in tega, prijel osumljenca… Zadnje, kar napiše, je koda EOW (End of Watch – zaključek izmene oz. zadnji obhod) in čas. Policisti veterani bodo znali povedati, da je vsaj ena stvar, ki jo moraš opraviti na vsaki izmeni, in to je vpis zadnjega obhoda; nato greš domov. In tudi če ne prideš domov, se temu reče 'zadnji obhod'« - David Ayer

Scenarist in režiser David Ayer je odraščal na ulicah losangeleške četrti South Central; njegovo življenje bi lahko bilo povsem drugačno. Videl je, kako je sosesko paralo nasilje tolp Los Angelesa; a namesto da bi se nasilju pridružil, je Ayer svoje izkušnje med služenjem vojaškega roka v mornarici začel prelivati v zgodbe. Sčasoma so se te zgodbe razvile v scenarije za filme, kakršen je bil njegov kritiško priznani Training Day. »Pot od Training Day do Zadnjega obhoda je na več načinov sklenila krog,« pravi Ayer. »Pisanje o policistih je zame nekako enostavno. Imam pač ta gen.«

Zaradi policijskih filmov, ki so sledili priznanemu Training Day (S.W.A.T., Street Kings…), je Ayerja začelo skrbeti, da ga bodo v Hollywoodu gledali samo s tega zornega kota, in se je žanru nekaj let izogibal. »Povsem jasno je bilo, kakšno pot sem bil ubral,« priznava režiser. »A eden od mojih mentorjev – priznani scenarist Wesley Strick – mi je predlagal, naj najdem nišo in jo dodobra izkoristim. Pa sem si rekel, To snov dobro poznam. In sem se vrnil k žanru.«

Toda tokrat se je zadeve lotil povsem drugače. Ker prijateljuje z mnogimi varuhi zakona, si je zadal nalogo, da poda »njihovo zgodbo«. Če so se njegovi prejšnji filmi vrteli okoli pokvarjenih in zločinskih policistov, naj bi se scenarij tokrat osredotočil na to, kakšen je poklic v resnici. »Pri policijskem žanru v bistvu ne vidimo, kaj v resnici počno v službi. Videli smo že, kaj počnejo po prepričanju Hollywooda. V vsakem drugem policijskem filmu je prizor, v katerem se policista prekljata okoli tega, kateri je pristojen za kaj,« pravi Ayer, ki je v prejšnjih intervjujih poudarjal, da so najbolj privlačne zgodbe tega žanra tiste o pokvarjenih policistih. Ob Zadnjem obhodu je te svoje misli dodobra premlel. »Naposled sem si dokazal, da to ni res. In mislim, da sem to dokazal tudi drugim.« Za Ayerja je bila pot v novo zgodbo prav vsakodnevna nevarnost policijskega dela ter dejstvo, da grdo »po službi domov in imajo normalen odnos« s svojo boljšo polovico. »Fantje gledajo nerede in pokole in se soočajo s psihološko neznansko škodljivimi položaji, nato pa gredo domov in se trudijo še na odnosih. Nekdo, ki mu to uspeva, je zame res zanimiva oseba.«

Ayer je scenarij napisal v šestih dneh. »Hotel sem zajeti zgodbo o fantih, ki trdo garajo, opravljajo svoje delo, in so poštenjaki.« Pri tem je na glavo postavil vse klišeje policijskega žanra, kar je k sodelovanju pritegnilo producenta Johna Lesherja: »Zdelo se mi je nekaj posebnega, da ne gre za tipični policijski film ali za film o pokvarjenih policajih,« pravi Lesher. »V resnici je zgodba o dveh najboljših prijateljih in o tem, kaj preživljata pri policiji. V filmu sta sicer akcija in nasilje, a na koncu je to zgodba o prijateljstvu in o vseh tistih univerzalnih temah, s katerimi se poistoveti vsak.«

Tudi producenta Nigela Sinclairja in Matta Jacksona je k projektu takoj pritegnilo že branje scenarija – na sodelovanje sta pristala, še preden sta sploh vedela, kdo naj bi v filmu igral, kar je za neodvisne financerje zelo redko. »24 ur po tistem, ko smo se dogovorili za sodelovanje, je v vlogo privolil Gyllenhaal,« pravi Sinclair. »Kakšno srečno naključje.«

»Z Nigelom sva se predala oživljanju scenarija, odkrivanju Davidove vizije in spoznavanju, zakaj je za film tako nenavaden,« nadaljuje Jackson. »David namreč pripoveduje bolj zgodbo o prijateljstvu med dvema policistoma, in to počne iz zornega kota, ki prinaša intimen, neprečiščen in vznemirljiv pogled.«

Režiserjeva želja po natančni zgodbi je prevzela tehničnega svetovalca za policijske zadeve in nekdanjega veterana losangeleške policije Jaimeja FitzSimonsa: »Film je po moje posnet natanko tako, kot ga je David napisal – tako policisti in člani skupnosti porečejo, Končno!« pravi FitzSimons. »Končno nekdo, ki pokaže obe strani enačbe življenja v takšni skupnosti.«

Film, ki so ga snemali v okolici policijske postaje Newton – soseska velja za eno najbolj nevarnih v ZDA – se začne z adrenalina polnim pregonom z avtomobilom, v katerem policista Taylor in Zavala po zakotnih ulicah South Centrala, ki je v pristojnosti policijske postaje Newton, preganjata avto s člani tolpe. Pregon se konča s ploho nabojev, med katerimi eden pristane v Taylorjevem neprebojnem jopiču. Še ena nevarnost tega poklica pač…

In vsak nov klic iz centrale prinaša nove izzive in novo dozo adrenalina.

Poleg tega se je Taylor, sicer večni Romeo, zaljubil v Janet (Anna Kendrick), medtem ko Zavala z ženo Gabby (Natalie Martinez) pričakuje prvega otroka. Med čakanjem na naslednji poziv se možakarja iskreno pogovarjata o tveganjih poklica in o adrenalinu ter strahovih, ki jih ta prinaša. Na drugi strani se pogovarjata o ženskah v svojem življenju, o upanjih, o družini…

Na oni strani zakona spoznamo sumljive like iz mamilarskega kartela in pouličnih tolp, ki jih osebne kamere spremljajo na njihovih razbijaških pohodih po soseski. »Tehnologija je vsekakor spremenila naravo policijskega dela. Dandanes je povsem običajno, da policisti s seboj nosijo kamere, mikrofone, snemalnike,« pravi FitzSimons, ki je pri projektu kot Ayerjev svetovalec sodeloval že od zametka. »Vidimo pa tudi plat tolp. Samo na YouTube poglejte. Tolpe zdaj snemajo vse.«

FitzSimons je petnajst let služboval v losangeleški polici in patruljiral po mnogih ulicah, ki jih je videti v filmu. »Jamie je bil pravi blagoslov za ta projekt,« je navdušen režiser. »Poznam ga že dolgo in vedno mi je zaupal kakšno zgodbo. Veliko trenutkov, ki jih je dal skozi, je v tem filmu; povsem se nam je odprl.«

Jake Gyllenhaal in Michael Peña sta z Jaimejem FitzSimonsom imela izčrpen trening, da sta se lahko pripravila na vlogi in vzpostavila partnerski odnos, ki je pred kamero prepričljiv; tudi ostali igralci so imeli taktične vaje s FitzSimonsom. Predvsem Gyllenhaal pravi, da je od FitzSimonsa poleg tehničnih nasvetov prejel tudi koristne čustvene: »Sleherni trenutek je bil z nami,« pravi igralec. »Sleherni dan sem ga prosil, naj name prenese vse, kar je dal skozi v svojem življenju – od grozljivih izkušenj do izjemnih. In ob tem sem spoznal, zakaj partnerji postanejo in postanejo partnerji; zakaj so pripravljeni eden za drugega žrtvovati življenje.«

FitzSimmonsu se je bilo občasno težko sprijazniti z verodostojnostjo, natančnostjo filma: »Mnoge od zgodb so moje osebne zgodbe,« pravi. »Tipičen dan v filmu je bil tudi za nas tipičen dan. V likih policistov Taylorja in Zavale je vsekakor prepoznati veliko mene in mojega takratnega partnerja.«

»Za bratovščino gre,« zaključi Gyllenhaal.

O igralcih

Jake Gyllenhall (policist Taylor / izvršni producent) je za vlogo v Brookeback Mouintain med drugimi prejel bafto. Nazadnje smo ga videli v zf trilerju Source Code in v Zwickovi Love and Other Drugs, z vlogo v katerem se je potegoval za zlati globus. Sodeloval je z nekaterimi največjimi hollywoodskimi režiserji, na primer z Richardom Kellyjem (Donnie Darko), Jimom Sheridanom (Brothers), Davidom Fincherjem (Zodiac), Samom Mendesom (Jarhead), Johnom Maddenom (Proof), Miguelom Arteto (The Good Girl), Bradom Silberlingom (Moonlight Mile), Nicole Holofcener (Lovely and Amazing) in Joejem Johnstonom (October Sky). Kmalu bo debitiral na ameriških gledaliških odrih – pred tem je leta 2002 že igral na londonskem West Endu – in pred kratkim je končal snemanje novega neodvisnega filma Denisa Villeneuva An Enemy.

Michael Peña (policist Zavala) je začel v Bogdanovichevem To Sir, With Love 2 in se v Hollywoodu uveljavil v Haggisovem z oskarjem nagrajenem filmu Crash. Pred kratkim smo ga videli v komediji 30 Minutes or Less in v Tower Heist, trenutno je v kinematografih v Gangster Squad s Seanom Pennom, končal pa je že snemanje filma Chavez v režiji Diega Lune. Pred tem je igral v raznolikih filmih, kot so Everything Must Go, The Good Doctor, Battle: Los Angeles, The Lucky Ones, Observe and Report, Lions for Lambs, My Son, My Son, What Have Ye Done, World Trade Center, Million Dollar Baby, The United States of Leland, Babel… Na TV je igral v TV filmu Walkout in v serijah Eastbound and Down, The Shield in Spielbergovi Semper Fi.

America Ferrera (policistka Orozco) si je mesto med najbolj obetavnimi mladimi talenti prislužila v filmu Real Women Have Curves, a je bržkone najbolj znana kot Betty Suarez iz serije Ugly Betty – vloga ji je prinesla emmyja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev. Kmalu jo bomo videli v Bergerjevem It’s a Disaster in nato v Lunovem Chavez. Pred kratkim je igrala v muzikalu Chicago na West Endu in v seriji The Good Wife, pred tem pa v filmih The Dry Land, Our Family Wedding, How To Train Your Dragon, The Sisterhood of the Traveling Pants 2, Towards Darkness, Under the Same Moon, Steel City, Lords of Dogtown in How the Garcia Girls Spent Their Summer.

Anna Kendrick (Janet) trenutno z režiserjem Dylanom Kiddom snema Get a Job, na velika platna prihaja v risanki Paranorman, v Redfordovem The Company You Keep, v Pitch Perfect in v komediji Rapturepalooza. Videli smo jo v 50/50 z Sethom Rogenom in Josephom Gordonom-Levittom, v What to Expect When You’re Expecting, Up in the Air (nominacija za oskarja, zlati globus, bafto…), Scott Pilgrim vs. the World, Twilight, New Moon, Eclipse in Breaking Dawn Part 1. Debitirala je v neodvisnem celovečercu Camp, sicer pa je veteranka gledaliških odrov.

O filmskih ustvarjalcih

David Ayer (scenarist / režiser) se je na krute ulice Los Angelesa preselil še kot najstnik. Mladostne izkušnje so v veliki meri oblikovale njegovo umetniško vizijo; njegovo poznavanje in naklonjenost do kulture Los Angelesa so opazne skozi vse njegovo delo. Pri osemnajstih je šel v vojaško mornarico in med hladno vojno služil na jedrski podmornici. Po odpustitvi iz vojske je začel pisati. Prispeval je scenarij za Training Day in ga tudi koproduciral, nato je pomagal napisati scenarij za U-571 in napisal The Fast and the Furious, SWAT in Dark Blue. Režijski krst je prestal s Harsh Times po lastnem scenariju, trenutno pa pripravlja akcijski triler Ten (alternativni naslov: Breach) z Arnoldom Schwarzeneggerjem.

Komentarji

17.11. 2012 ob 19:07

zelo dober film

— mouse
26.11. 2012 ob 13:46

Dober film!

— Puhi
27.11. 2012 ob 20:38

Pogledal film že na premieri... meni osebno odličen! Brez pretiravanja realen prikaz življenja dveh policistov tako v službenem življenju kot tudi privatnem... priporočam!

— lolek
5.12. 2012 ob 15:45

dober film...realen,,to kar se v resnici dogaja v večini predelih ameriških mest,
mi to težje razumemo ker takega nasilja še vedno ni pri nas in upam da ga nikdar ne bo.
Živel sem v Washingtonu 9 mesecev in tam je res tako. Noro. Crazy life.
Sam črnec,koka,jointa na pretek,prostitucija,nasilje,,,,big sheet.
KLJUB VSEMU ŠE VEDNO NE VEMO KAKO LEPO JE PRI NAS V SLOVENIJI.

PRIPOROČAM VSEM !!!!

— bertoni

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.