Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Z druge strani postelje

El otro lado de la cama
romantični
Včasih je treba v ljubezni tudi malce varati ...
Na sporedu od: 10.6.2004, Kolosej Ljubljana
1h 54min / 114min
Leto: 2002
Država: Španija
Scenarij: David Serrano

Zgodba

Velika španska filmska uspešnica Z druge strani postelje (El otro lado de la cama) je romantična plesno-glasbena komedija, ki se odvija v sodobnem Madridu. Film opisuje zapleteno ljubezensko življenje dveh parov, ki izražata svoja srdita čustva v pesmi in plesu. Film je ustvaril večkrat nagrajeni režiser Emilio Martinez-Lazaro (What Max Said, His Master’s Voice), igralsko zasedbo pa sestavljajo priznani mladi igralci, med njimi tudi Paz Vega (Talk To Her, Sex and Lucia), Natalia Verbeke (Jump Tomorrow, dot the i), Ernesto Alterio (Deseo - Beyond Desire), Guillermo Toledo (Intacto), Alberto San Juan (Insomnio) in Maria Esteve (Nada en la nevera - Nothing in the Fridge).

Film Z druge strani postelje je bil v Španiji eden izmed največjih zaslužkarjev leta 2002 in je naletel na številne pohvale kritikov. Šestkrat je bil nominiran za nagrado Goya (špansko različica oskarja), med drugim za najboljši film in najboljšega režiserja. Za nagrado so se potegovali tudi igralci Toledo, San Juan in Esteve. Film je prejel tri nagrade (najboljši celovečerec in režiser ter nagrada občinstva) na filmskem festivalu Malaga Cine Espanol.

Paula (Natalia Verbeke) želi zapustiti svojega fanta Pedra (Guillermo Toledo). Le ta jo skuša v majhni madridski kavarni prepričati, da so njena ohlajena čustva le prehodnega značaja. Želja, da bi ga zapustila naj bi kmalu izginila. Pauli je sicer žal, toda poti nazaj ni, saj se je zaljubila v drugega. Presenečen in obupan se Pedro zateče k prijateljema Javierju (Ernesto Alterio) in njegovi punci Sonii (Paz Vega). Toda ne ve, da je Paulin novi moški prav Javier, njegov najboljši prijatelj in teniški soigralec. Javier obljubi Pauli, da bo Sonia kmalu izvedela resnico, toda ni dovolj močan. Ujet med dvema lepoticama in najboljšim prijateljem se odloči za prikritje resnice. Zdaj se laži in zvijače samo še stopnjujejo. Pedrovo srce pa ne more pozabiti. Javier in ženskar Rafa (Alberto San Juan), prav tako prijatelj, mu zaman dopovedujeta, da je Paula le še preteklost. V želji, da končno najde svojega tekmeca, najame čudaškega privatnega detektiva Sagaza (Ramon Barea), ki goji najbolj nenavadne teorije zarot na vzhodni strani Atlantika. Medtem pa skuša Javier Pedru približati izredno zgovorno in romantično dekle Pilar (Maria Esteve). Ko se Javier in Paula izmuzneta za romantični konec tedna, se Pedro s pomočjo Sonie reši očarane Pilar. Sonia povsem strtega Pedra prepriča v njegovo zaželenost in simpatija se sprevrže v privlačnost. Že prej zapletena igra zdaj doseže višek.

Creativa cinemania group in Lions Gate predstavljata Z druge strani postelje, režiserja Emilia Martineza-Lazara in scenarista Davida Serrana. Producenta sta Tomas Cimadevilla in Jose Antonio Sainz de Vicuna, direktor fotografije Juan Molina Temboury, direktor scenografije in kostumografije Julio Torrecilla, montažer Angel Hernandez-Zoido in kostumografinja Inma Garcia. Izvirno glasbo je napisal Roque Banos, za koreografijo pa je poskrbel Pedro Berdayes. V filmu so med drugim zaigrali Ernesto Alterio, Paz Vega, Guillermo Toledo, Natalia Verbeke, Alberto San Juan, Maria Esteve in Ramon Barea.

Igralska zasedba

Ernesto Alterio (Javier) je sin slovitega igralca Hectorja Alteria. Leta 1999 je za vlogo v svojem prvem celovečercu Los anos barbaros (The Stolen Years) prejel nominacijo za nagrado Goya za najboljšega novinca. Pred kratkim je zaigral v romantični drami Deseo, v filmu Carlosa Saure Bunuel y la mesa del rey Salomon (Bunuel and King Solomon's Table), pa tudi v filmih El Juego de Luna (Luna Game), Kasbah, Yoyes, Cuarteto de la Habana (Havana Quartet), Los Lobos de Washington (The Washington Wolves), Insomnio, ter v nagrajenem kratkem filmu Desalinada (Salad Days).

Paz Vega (Sonia) je naletela na pohvale kritikov in si obenem priigrala nagrado Goya z vlogo v kontroverznem filmu Julia Medema Sex and Lucia. Dokazala se je tudi v z oskarjem nagrajenem celovečercu Pedra Almodovara Talk to Her. Posnela je glavno vlogo v filmski različici televizijske nadaljevanke Carmen. Med njene ostale celovečerce sodi drama Solo Mia, ki ji je prinesla nominacijo za nagrado Goya za najboljšo igralko, pa tudi filmi Novo, Zapping, Sobrevivir (I Will Survive) in triler Nadie conoce a nadie (Nobody Knows Anybody). Na televiziji je redno nastopala v humorističnih serijah 7 Vidas in Mas que amigos.

Guillermo Toledo (Pedro) si je z vlogo v filmu The Other Side of the Bed priigral nominacijo za nagrado Goya za najboljšega novinca. Med njegove novejše celovečerce sodijo Al sur de Granada (South of Granada), Peor imposible, que puede fallar? (The Best is Yet to Come), Looking for Chencho, triler Intacto, Juana la Loca (Mad Love), La Espalda de Dios (Behind God’s Back), El Otro Barrio (The Other Side), The Old Man Who Read Love Stories, La Mujer mas fea del mundo (The Ugliest Woman in the World), La Lengua de las mariposas (Butterfly), Se buscan Fulmonties (Full Montys Wanted) in Insomnio. Posnel je tudi kratka filma El Ladron Navideno in Desalinada (Salad Days).

Med njegovimi televizijskimi projekti izstopa vloga v humoristični seriji 7 Vidas.

Natalia Verbeke (Paula) se je leta 2003 na filmskem festivalu Sundance ob Gaelu Garcii Bernalu dokazala v britanski komediji dot the i. Kritično odlično sprejeta komedija Jump Tomorrow ji je prinesla nominacijo za nagrado British Independent Film. Kritike pa je navdušila še z vlogo v filmu Son of the Bride (El hijo de la novia), ki se je leta 2002 potegoval za oskarja za najboljši tujejezični film.

Zaigrala je še v celovečercih Apasionados (Passionate People), Carretera y manta (To the End of the Road), Kasbah, Nadie conoce a nadie (Nobody Knows Anybody) in Un buen novio.

Tudi Albertu San Juanu (Rafa) je film The Other Side of the Bed prinesel nominacijo za nagrado Goya in sicer za najboljšega stranskega igralca. Pohvali se še s številnimi španskimi filmskimi uspešnicami: No dejar que no me quieras (I Won t Let You Not Love Me), Km. 0, San Bernardo (St. Bernard), Zapping, Sobrevivir (I Will Survive), La Mujer mas fea del mundo (The Ugliest Woman in the World), Los Lobos de Washington (The Washington Wolves), La Sombra de Cain (The Shadow of Cain), La Ciudad do los prodigios (The City of Marvels), Entre las piernas (Between Your Legs) in Insomnio.

Maria Esteve (Pilar) je dvakratna nominiranka za nagrado Goya in sicer za najboljšo novinko (Nada en la nevera - Nothing in the Fridge) in najboljšo stransko igralko (The Other Side of the Bed). Med njenimi celovečerci so tudi Hombres felices (Happy Men), El arte de morir (The Art of Dying), Mensaka in Atomica (Going Ballistic).

Maria je hči legendarnih španskih zvezd, igralke in pevke Marisol, ter igralca, plesalca in koreografa Antonia Gadesa. Oba sta zaigrala v mednarodnih uspešnicah Carlosa Saure Blood Wedding in Carmen.

Ramon Barea (Sagaz) sodi med najboljše in najslavnejše španske igralce. Od osemdesetih let dalje je posnel že več kot 60 celovečercev in kratkih filmov. V filmu The Other Side of the Bed že drugič sodeluje z režiserjem Emiliom Martinezom–Lazaro. Prvič sta se srečala leta 1994 v komediji Los Peores anos de nuestra vida (The Worst Years of Our Lives).

Barea je napisal scenarij za tri filme, ki jih je tudi režiral: uspešno komedijo Pecata Minuta (Venial Sins), ter kratka filma Muerto de amor in Adios Toby, adios.

Pred kratkim je posnel dva filma z odličnim režiserjem Alexom de la Iglesio, 800 balas (800 Bullets) in La Comunidad (Common Wealth), pa tudi nagrajeno dramo Silencio roto (Broken Silence), ter filma Gitano (Gypsy) in La mujer mas fea del mundo (The Ugliest Woman in the World). Z glavno vlogo v drami En la puta calle! (Hitting Bottom) je naletel na odličen odziv kritikov. Med njegove ostale filme sodijo tudi Las Huellas borradas (Wiped-Out Footprints), Atilano, presidente (Atilano for President), La Buena estrella (The Lucky Star), Airbag, La Buena Vida (The Good Life), Accion mutante (Mutant Action), Vacas (Cows), El Rey pasmado (The Dumbfounded King), La Blanca Paloma (The White Dove), Adiopes quena (Bilbao Blues), Bandera negra (Black Flag) in La Fuga de Segovia (Escape from Segovia).

Filmska ekipa

Emilio Martinez-Lazaro (Režiser) je eden izmed najboljših španskih režiserjev komedij in dvakratni nominiranec za nagrado Goya, za filma Lul de noche (Lulu By Night) in The Other Side of the Bed. Slednji mu je prinesel tudi nagrado na filmskem festivalu v Malagi. Leta 1978 je režiral film What Max Said (Las parlabras de Max), s katerim si je na berlinskem filmskem festivalu prislužil zlatega medveda.

Režiral je triler La voz de su amo (His Master’s Voice), ki je bil predstavljen leta 2001 na filmskem festivalu v San Sebastianu, podpisal pa se je še pod filme Carreteras secundarias (Backroads), Amo tu cama rica, El Juego mas divertido (The Most Amazing Game), Sus anos dorados (Their Golden Years), ter Los peores anos du nuestra vida (The Worst Years of Our Lives), ki je bil v Španiji eden izmed najboljših filmov leta 1994.

David Serrano (Scenarist) je napisal scenarij in režiral kratko komedijo Mezclar es malisimo. The Other Side of the Bed je njegov prvi celovečerec.

Tomas Cimadevilla (Producent) je produciral odlično ocenjena filma Las Huellas borradas (Wiped-Out Footprints) in Mama es boba, kot producent pa je sodeloval tudi pri projektu En la puta calle! (Hitting Bottom). Leta 2001 je napisal scenarij za celovečerni film Noche de reyes (Twelfth Night).

Jose Sainz de Vicuna (Producent) je med producenti veteran, saj filme ustvarja že več kot 35 let. Njegova kariera vključuje nekaj angleških koprodukcij, med njimi tudi film Joaquin Murrieta, v katerem je zaigral Jeffrey Hunter. Pri trilerju Open Season, v katerem je navdušil Peter Fonda, je sodeloval tudi pri pisanju scenarija. Izpostaviti velja še film Flesh & Blood režiserja Paula Verhoevena in komedijo Rustler’s Rhapsody Hugha Wilsona, v kateri je zaigral Tom Berenger. Sainz de Vicuna je produciral še filme Sangre, Amor y deditos del pie (Love and Tiny Toes), Retrato de Familia (Family Portrait), El Invierno en Lisboa (The Winter in Lisbon) in Con el viento solano (With the East Wind). Napisal je tudi scenarij za zahodnonemško, italijansko ter špansko glasbeno komedijo Es knallt — und die Engel singen (Bang, and the Angels Sing).

Roque Banos (Izvirna glasba) je sodeloval pri številnih španskih filmskih projektih, obenem pa je napisal glasbo za odlično sprejet gangsterski film Jonathana Glazerja Sexy Beast, v katerem je glavno vlogo odigral Ben Kingsley.

Ustvarjal je za mnoge filme, med drugim za 800 balas (800 Bullets), El Robo mas grande jamas contado (The Biggest Robbery Never Told), Salom, No somos nadie (God is on Air), Bunuel y la mesa del rey Salomon (Bunuel and King Solomon's Table), Chica de Rio (Girl from Rio), Lazaro de Tormes, Obra maestra (Masterpiece), Torrente 2: Mision en Marbella, La Comunidad (Common Wealth), El arbol del penitente, El Corazon del guerrero (Heart of the Warrior), Segunda piel (Second Skin), Goya in Bordeaux, Muertos de risa (Dying of Laughter), Torrente, el brazo tonto de la ley (Torrente, the Stupid Arm of the Law), Una Pareja perfecta in Carreteras secundarias (Backroads).

Pedro Berdayes (Koreograf) v Španiji velja za enega izmed najboljših koreografov. The Other Side of the Bed je njegov prvi film.

Komentarji

20.8. 2004 ob 20:30 zvezdica

Eno osnovnih pravil prijateljstva je, da je prijateljev partner tabu. Toda eno je teorija, drugo praksa in velikokrat se zgodi, da dobro prijateljstvo preraste v ljubezen, hrepenenje in prevaro. Temu seveda sledi strah pred izgubo prijatelja in posledične laži, klobčič pa se vse bolj zapleta, dokler se zanka ne zadrgne okrog grla in je potrebno povedati resnico. Z druge strani postelje je zabavna zgodba o štirih prijateljih in njihovih ljubezenskih pripetljajih. Z druge strani postelje je zelo zabavna romantična komedija, prepletena s številnimi glasbenimi in plesnimi vložki, ki zelo domiselno popestrijo film. Če v začetku še izgleda, da se bo v filmu razvila kolikor toliko resna dilema o prijateljstvu in ljubezni, pa kmalu postane jasno, da bo to v prvi vrsti komedija, kar je najbolj razvidno v že kar malce burkaškem koncu, ko vsak spi z vsakim, a imajo vsi napačne sume, s kom kdo spi. Glavno gonilo filma so vsekakor simpatični igralci, od samodestruktivnega in nekoliko nevrotičnega Guillerma Toleda, preko dvoličnega in obotavljajočega Ernesta Alteria, prijazne in zabavne Paz Vega, pa vse do zelo seksapilne Natalie Verbeke z zelo izrazitim smehom. V nasprotju s podobnimi svetohlinskimi hollywoodskimi izdelki, glavnih igralcev (predvsem igralk) ni sram pokazati nekaj več gole kože, kar seveda veliko doprinese k večji realnosti filma. Slednje moramo seveda jemati nekoliko z rezervo, kajti film je v prvi vrsti komedija in zato spretno prireja dogodke po potrebi glavnih likov in same zgodbe. Kljub vsemu pa iz filma lahko potegnemo kar nekaj koristnih naukov, četudi ne preveč izvirnih. Eden bi bil npr. ta, da je v ljubezni vedno bolje vedno povedati resnico, kajti laž, četudi v začetku majhna in morda celo simpatična, kot kakšen mali pujsek, kmalu zraste v veliko "prasico", ki zasenči in uniči vse kar je bilo prej lepega, ter med partnerja zabije težko odstranljiv klin nezaupanja in dvomov. Kot drugo pa je iz filma razvidno predvsem to, da tudi veliko prijateljstvo včasih ni dovolj velik vzrok, da bi preprečil ljubezen, ki se včasih preprosto zgodi, oziroma kot v eni svojih pesmi poje Iztok Mlakar: L'bezen te butne, če češ al pa ne! Zanimivi in zabavni so tudi plesno-pevski vložki, ki predvsem podajajo občutke glavnih junakov in dajejo filmu nek pridih posebnosti, četudi je že na laične oči včasih dokaj jasno vidna rahla skupinska plesna neusklajenost. Z druge strani postelje je presek med Prijatelji in Seksom v mestu, "evropsko" odkrit do erotike, pa vendar romantično pravljičen, skratka ravno pravšnji za uvod v predigro kakšnega še posebej vročega poletnega večera. In zagotovo še v nobenem filmu španščina ni zvenela tako zelo erotično! Lep živopisan pozdrav :-)

— spookyMulder
25.8. 2004 ob 23:31 zvezdica

Vrhunska, navihana, seksi in strašno zabavna farsa o skokih čez plot. Ko človek gleda film El Otro Lado de la Cama, po naše, Z druge strani postelje, mešanico komedije, drame, erotike in mjuzikla, dobi občutek, da gleda mojstrovino. Čistokrvni oskarjevski material, ki seveda ne bo nikoli dobil oskarja. Izjemno preprosto, skrajno učinkovito, sila realistično in vseskozi dinamično, gledljivo ter soparno zgodbico, ki se je ne bi branil niti Billy Wilder. Ali še boljše, niti Ernst Lubitsch in Preston Sturges. Tako je, El Otro Lado de la Cama, sicer zgodba o dveh parih, ki drug z drugim skačejo čez plot, seže daleč nazaj. Daleč v zgodovino. V čas nepozabnih črnobelih hollywoodskih komedij nravi, ki jih danes ne snema nihče več. Ki so jih sredi devetdesetih nehali snemati celo Španci. In ravno zato je El Otro Lado de la Cama tako velik, pomemben in prelomen filmski izdelek. Tako dober, briljanten in nepozaben izlet v vrhunske filmske prijeme omenjenega žanra. Tako zelo dobrodošel mali filmček, ki se mu je leta 2001 približal le Lucia y el sexo. Še en španski prvak, kjer je glavno vlogo ravno tako igrala privlačna Paz Vega, punca Ernesta Alteria, ki jo vara z njeno najboljšo prijateljico Natalio Verbeke, sicer punco njegovega najboljšega prijatelja Guillerma Toleda, kateri se potem zaplete ravno z Paz Vega, ki se v očeh Ernesta Alteria dobiva z lezbijko Nathalie Poza. Čistokrvna farsa, ki nas nauči, da smo vsi biseksualci, da se je Kennedy počil sam, da je Marilyn Monroe ljubimkala s španskim predsednikom Francom in da je Elvis še vedno živ. Tako kot Marilyn Monroe, ki se na koncu pojavi v svoji znameniti beli miniki. Klasika.

— iztok gartner

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.