Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Višja prestava

Overdrive
akcijski triler
Podnapisi
Na sporedu od: 15.6.2017, Kolosej Ljubljana
1h 36min / 96min
Leto: 2017
Država: Francija, ZDA
Jezik: angleščina, francoščina
Scenarij: Michael Brandt, Derek Haas
Režija: Antonio Negret
Andrew (Scott Eastwood) in Garrett Foster (Freddie Thorp) nista zgolj izjemna voznika, temveč slovita tudi kot najbolj spretna tatova avtomobilov na svetu. V Marseillu lokalnemu mafijskemu šefu Jacomu Morierju (Simon Abkarian) izpred nosu speljeta njegov največji dragulj, redkega in neprecenljivega bugattija, letnik 1937. Morier se odloči, da njune talente izkoristi v svoj prid in se maščuje dolgoletnemu nasprotniku Maxu Klempu (Clemens Schick). Fanta na igro pristaneta, ker sta si zamislila še drznejši načrt: potovanje na francosko riviero, kjer si obetata nove izzive (tako v postelji kot na cesti) - pa se znajdeta v navzkrižju z lokalnimi šefi zločinskega podzemlja in njihovimi zbirkami redkih in dragocenih avtomobilov …

Igrajo še Gaia Weiss, Joshua Fitoussi, Lester Makedonsky, Anais Pedri in Moussa Maaskri. Film je po scenariju Michaela Brandta in Dereka Haasa režiral Antonio Negret. Brandt in Haas sta producirala skupaj z Grégoirom Melinom, Pierrom Morelom in Christopherjem Tuffinom. Izza kamer so sodelovali še direktor fotografije Laurent Barès, scenograf Arnaud Le Roch in kostumografinja Agnès Beziers.

INTERVJUJI

SCOTT EASTWOOD

Kakšni so bili občutki, ko ste prvič prebrali scenarij?

Hiter, vznemirljiv, seksi. Všeč mi je bilo, da gre za krajo klasičnih avtomobilov. Mislim, da tega na filmu še nismo videli. Saj veste – zgolj oldtajmerji. In brata prihajata z različnih koncev sveta in sta si nenehno v laseh, imata različna pristopa, a vseeno skupaj kradeta avtomobile.

Film je poln prelepih avtomobilov. Vam je to pomembno? Imate radi avtomobile?

Pa še kako mi je pomembno. Pravzaprav je bila to ena od poglavitnih stvari, ki so me pritegnile k temu projektu – to, da bo v filmu mrgolelo klasičnih avtomobilov. Ferrari GTO, letnik 1962. To je vendar klasik! Pa bugatti, letnik 1937. Ko sem to bral na straneh scenarij, sem si rekel, Vau! Že dolgo jih nismo videli na velikih platnih. Klasični so in neprecenljivi. Dandanes veljajo za umetniška dela. In hotel sem jih videti v prizorih divjih pregonov…

V filmu je precej kaskaderskih prizorov. Ste sodelovali v njih? Kako vam je šlo?

Obožujem te zadeve, zame so silno zabavne. Zdi se mi, da sem na nek način prav zaradi tega postal igralec. Vedno si zamišljam, kako čudovito bi bilo nositi pištolo in osvojiti dekle.. saj veste.

Snemali ste na jugu Francije; so bile zaradi tega kakšne ovire pri snemanju?

Prav res! Treba je bilo paziti, da se vsak dan nismo prenajedli rogljičkov. Pa po mojem je francoski režim prehranjevanja precej drugačen kot ta, ki sem ga vajen. In to je bilo to. No ja – tudi jezikovne ovire so bile zanimive, saj smo snemali s tukajšnjo ekipo, in vsi so v glavnem govorili francosko. Ampak vsi smo trdo garali.

Med snemanjem z Anno in Freddiejem ste sem menda veliko smejali. So se spletla nova prijateljstva?

Seveda. Oba sta krasna. Ko skupaj snemate film, je, kot bi se družno podajali v bitko. Skupaj se prebijaš skozi mrzle noči, vsak ima svoje težke trenutke, vsak svoje dobre in slabe dneve… kot bi bili v poletnem kampu. Tako da se zgodi, da se kdaj sporečeš, drugič se sijajno razumeš z vsemi, šališ se, doživiš nove življenjske izkušnje – in prav to je del zabave pri našem delu.

FREDDIE THORP

Kakšni so bili občutki po prvem branju scenarija?

Najprej sem pomisli, da bo to kul film. Že iz pisanja je razvidno, da je moj lik, ki mi je še posebno pri srcu, po eni strani lahkomiseln, po drugi pa ima ostrino. To me je takoj očaralo. In bolj ko smo ga brali in postavljali prizore, bolj sem se zavedal, da bo film zabaven in da se bom pri snemanju veliko naučil.

Kako je vaš lik drugačen od Scottovega?

Zelo sta si različna – od tod tudi sijajen kontrast. Scottov lik je bolj stoičen in nerad govori; vedno izpelje vse, kar je treba. Moj lik pa je gostobeseden, rad se igra, se šali in marsikateri položaj obrne na šalo.

Kakšen režiser je Antonio Negret? Kako je snemati z njim?

Če ga primerjam z režiserji, s katerimi sem snemal doslej, je Antonio noro nežen človek. Odlično obvlada komunikacijo z vsemi pri projektu, kar je izjemen dar, saj se v režiserjevem umu odvija nešteto stvari – pa naj gre za kadriranje, leče, karkoli. Pri tem mora iz igralcev še potegniti tisto najboljše. Pa zna Antonio najti ravnovesje med slehernim delčkom, da dobi natanko tak posnetek, kot želi, in nas pri tem nežno in prefinjeno usmerja v upodobitve, kakršne želi od nas.

ANA DE ARMAS

Kaj vas je pri projektu najbolj pritegnilo – snov, režiser, lokacija snemanja ali kaj drugega?

Po mojem je šlo za kombinacijo vsega tega. Seveda sva z Antoniom že takoj, ko sva se spoznala, našla skupen jezik; začutila sem, da do projekta goji posebno strast, da je silno izbirčen glede izbora igralcev in da natanko ve, kaj hoče: pokazal mi je fotografije prizorišč snemanja, Marseilla in okoliških vasic. Razkril mi je zamisli, kako namerava film posneti. Tako da, ja, tudi lokacija me je pritegnila. In soigralci. Vedela sem, da bo to krasen projekt.

Opišite svoj lik.

Meni se zdi Stephanie silno kulska, močna, odprta in brihtna punca. Všeč mi je, da ni zgolj dekle neke barabice; tudi sama je baraba. Ima svoje mnenje, nima dlake na jeziku in natanko ve, kaj počne. V tej skupini ima pomembno vlogo. Brez njen niso popolni.

Pa vaši odnosi z drugimi igralci?

Snemanje s Scottom, Freddiejem in Gaio je bilo neverjetno. Vsi trije so neizmerno profesionalni, nadarjeni in krasni ljudje, s katerimi se je veselje družiti. Film je izjemno napet in kakšen dan je bilo snemanje silno naporno. Snemali smo dolge ure, po šest dni na teden. In mislim, da brez njih ne bi zmogla vzdržati tempa tega filma. Scott je neverjeten, precej izkušenj ima in vedno je pripravljen priskočiti na pomoč. Freddie je nadarjen, šaljiv, kreativen in spontan, zato je na snemanju nepogrešljiv. In Gaia je pravi angel. Najboljša je.

Ste na snemanju čutili kakršen koli pritisk?

Kar naporno je bilo, ja. Snemali naj bi poletni film in smo nosili poletna oblačila, vreme pa očitno ni bilo usklajeno s tem dejstvom. Več dni je grdo deževalo, bilo je zelo, zelo hladno, vetrovno, sploh ob vodi in sploh med nočnimi snemanji. Res je bilo naporno, a saj ni bil konec sveta. Naslednji dan smo se pač nabasali z vitamini in šli spet snemat!

GAIA WEISS

To je vaš prvi akcijski film. Kako ga lahko primerjate s tem, kar ste posneli doslej?

Trenutno snemam samo kostumografske filme, ki se dogajajo v določenih zgodovinskih obdobjih. Zato sem bila silno navdušena, da bom igrala dekle svojih let, in to dekle, ki živi v sedanjosti, je odrezava in zabavna in mi je tako malo bolj podobna.

Kakšen je torej vaš lik?

Devin je razborito dekle, ki je prepotovalo precejšen kos sveta, a veliko časa prebije v Marseillu. Vedno so jo privlačili »poredni« fantje. Barabini. Nekje v filmu pove, da je bil njen oče avtomehanik, zato jo neznansko privlačijo avtomobili. Ker je bolj fantovska, sem si zamislila, da je odraščala brez matere; da je mati pač odšla, zapustila moža, in da je Devin ravno zato toliko bolj navezana na očeta. In da zato hoče po očetovih stopinjah in deli njegovo strast do avtomobilov.

So vas za igro navdihnili kateri od velikih igralcev, igralk?

Vedno sem oboževala Ala Pacina, všeč mi je Mark Ruffalo. Mislim, da je izjemen igralec. Hecno, da imam več najljubših igralcev kot igralk. Mislim, da imamo šele zadnja leta zanimive ženske vloge. Dolga leta so bile samo nekakšni »oporni« liki. Res občudujem Alicio Vikander. Vse, kar počne. Pa še mojih let je. Sijajna je. In Kiera Knightley mi je bila vedno v navdih. 

ANTONIO NEGRET - režiser

Na kratko opišite film.

Gre za film o dveh bratih, ki na jugu Francije kradeta avtomobile oldtajmerje in pri tem naletita na priložnost, da izmakneta neprecenljivega bugattija. Ko ga ukradeta, se jima posveti, da ima njegov lastnik z njima svoje načrte. Da odneseta celo kožo, morata delati za njega in ukrasti avto njegovega zakletega sovražnika. Na kratko torej gre za brata, v svetu elegantnih avtomobilov ujeta med dva zločinca.

Kako, da ste se odločili prav za Marseille?

Prekrasno in edinstveno mesto je. Zame takšnega ni. Ima dve plati: po eni je silno moderno in je zanimiv kulturni talilni lonec, po drugi strani pa je poln zgodovine – je skoraj piratsko mesto. Ima zgodovino kot mesto, pa tudi v kinematografiji, saj so tam snemali filme, kot je The French Connection. In zame je mesto eden od likov filma. Prelep, zapeljiv kraj je, eksotičen, a tudi nekoliko nevaren, s posebno ostrino. Idealno prizorišče za film, kakršen je naš.

Avtomobili imajo v filmu pomembno vlogo.

Prav zares – pomembni liki so. Avtomobili so diamanti, gotovina; so aktovka, polna denarja, kakršne običajno vidimo v filmih o ropih. In če imate radi avtomobile, vam bo ta film všeč. Nabrali smo nekaj najlepših primerkov, kar so jih kdaj proizvedli.

Katere stvari v filmu imajo največji pomeni? Katere so vam najbolj pri srcu?

Meni je najbolj pomembna igralska zasedba. Imamo sijajne kaskaderske prizore, izjemno akcijo, neverjetne avtomobile… a nič od tega ne bi bilo pomembno, če gledalci ne čutijo z glavnimi liki in ne navijajo zanje. Nič od tega ni pomembno, če se vanje ne zaljubiš. Po vso to akcijo in adrenalinom, pod napetostjo, prešernim smehom… gre predvsem za družino, za dva brata in njuno vse širšo družino z ženskama, ki ju imata rada, in o tem, kako gre vse bolje, če sodelujeta kot prava družina. Zame je to srčika filma.

Komentarji

22.6. 2017 ob 1:13

noro dobr film, polno akcije, klasičnih avtomobilov in dobre igralske zasedbe. :)

— patricija
6.8. 2017 ob 17:59

Zakaj tega filma ne predvajate več...bi si zaslušil vsaj 3 mesečno vrtenje, mar ne?

— Tisto Pravo

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.