Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Ves denar sveta

All the Money in the World
zgodovinska drama / kriminalka
Film nominiran za 3 zlate globuse, ter oskarja za najboljšo moško stransko vlogo!
Podnapisi
Na sporedu od: 25.1.2018, Kolosej Ljubljana
2h 12min / 132min
Leto: 2017
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: David Scarpa, John Pearson
Režija: Ridley Scott
Ridley Scott nam prinaša resnično zgodbo o naftnem mogotcu J. Paulu Gettyju (Christopher Plummer), ki se je pogajal za vnukovo življenje in skopuško stiskal vsak cent. Zgodba spremlja mladega 16-letnika Johna Paula Gettyja III (Charlie Plummer), ki so ga ugrabili, njegova mati Gail (Michelle Williams) pa poskuša prepričati njegovega deda, milijarderja Gettyja (Christopher Plummer) in hkrati najbogatejšega človeka na svetu, da bi plačal odkupnino. Ko stari Getty to zavrne, postanejo ugrabitelji nasilni. V tekmi med življenjem in smrtjo je vprašanje, ali bo zmagala ljubezen do vnuka ali do denarja

Film pripoveduje o ugrabitvi šestnajstletnega Johna Paula Gettyja III. (Charlie Plummer, Lean on Pete) in o tem, kako skuša njegova obupana mati Gail (Michelle Williams, Manchester By the Sea) prepričati njegovega dedka, milijarderja Gettyja starejšega (Christopher Plummer, The Man Who Invented Christmas), da plača odkupnino. Možakar se nikakor ne da prepričati, ugrabitelji pa so čedalje bolj nasilni in postavljajo čedalje bolj muhaste zahteve. Ker življenje njenega sina visi na nitki, Gail sklene nepričakovano zavezništvo z Gettyjevim svetovalcem (Mark Wahlberg, Bostonski heroji) in se njim poda v tekmo s časom, ki na koncu razkrije, kako resničnejša in bolj večna je ljubezen od denarja.

Igrajo še Romain Duris, Timothy Hutton, Andrew Buchan, Giuseppe Bonifati in Kit Cranston. Ridley Scott je režiral po scenariju Davida Scarpe (The Last Castle – Poslednja bitka), ki je nastal na podlagi knjige Johna Pearsona Painfully Rich: The Outrageous Fortunes and Misfortunes of the Heirs of J. Paul Getty.

Scarpo je spodbudilo Gettyjevo zloglasno skopuštvo in to, kaj to pomeni v čustvenem smislu. Scenarij je strukturiral po vzoru ugrabitve same in pri tem na povsem nov način združil dva čislana žanra; Scotta pa so gnala zanimivo nasprotujoča si dejstva glede J. Paula Gettyja – njegova splošno znana škrtost je kajpak takoj napolnila časopisne stolpce, a hkrati so jih tudi njegova poslovna žilica in konec koncev tudi njegovo človekoljubje: »Bil je drzen in bister. Ne odletiš kar tako na Bližnji Vzhod, da bi zakupil pravice za črpanje nafte in uporabe zemljišča, če nimaš poguma in pameti. Bil je sijajen človek, a je vse to potonilo v pozabo, ko so ga vprašali, koliko bi plačal za svojega vnuka, pa je odvrnil, da nič. Vsi so bili neizmerno pretreseni. Vendar pa je s tem ugrabiteljem poslal sporočilo. Tisti, ki ugrabljajo druge, so dejansko teroristi, in vlade se dandanes ne pogajajo z njimi. Torej je bil Getty v bistvu v tem pogledu nadvse sodoben. Je res tako mislil? Po mojem ni – ugrabiteljem je zgolj dajal tak vtis. In ljudje pozabljajo, da je bil človekoljub na mnogih področjih. Takoj ko je začel razmišljati o tem, kakšen pečat bo pustil na svetu, je že začel graditi kompleks, danes slovito Gettyjevo vilo v Santa Monici, prelepi muzej, v katerega ima vsakdo brezplačen dostop.«

Film, ki je nastal po resničnih dogodkih, a si v namene večje dramatičnosti dovoljuje nekaj prikrajanja likov, prizorov in dialogov, so producirali Dan Friedkin, Bradley Thomas, Quentin Curtis, Chris Clark, Ridley Scott, Mark Huffam in Kevin J. Walsh. Direktor fotografije je bil Dariusz Wolski, sceno je oblikoval Arthur Max (Marsovec) in kostume Janty Yates (Gladiator), montirala je Claire Simpson. Glasbo je prispeval Daniel Pemberton (Kralj Arthur).

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.