V zraku
4.3.2010, Kolosej DeLuxe Kranj
Jason Reitman predstavlja film "V zraku", sodobno odisejo Ryana Binghama, strokovnjaka za odpuščanje zaposlenih in poslovnega popotnika, ki se po letih, preživetih na poti in v letalih, nenadoma znajde na tleh in se mora spoprijeti z resničnim življenjem.
Ryan je bil dolgo povsem zadovoljen, celo navdušen nad svojim neobvezujočim življenjskim slogom, ki ga je vodil od letališča do letališča, od hotela do hotela, iz enega najetega avta v drugega. Vse svoje potrebščine lahko zloži v majhen kovček in je elitni član številnih klubov in programov, ki mu nudijo neštete ugodnosti - od osebnega pozdrava na letališču do preskakovanja dolgih vrst. Samo malo še manjka do cilja, ki si ga je zastavil - preletenih 10 milijonov milj. A vendar mora priznati, da v življenju nima ničesar. Nobene obveznosti, nobenega oprijemljivega razmerja.
Ravno ko se zaljubi v simpatično poslovno popotnico Alex, Ryanova mlada in zagnana nova sodelavka Natalie šefa podjetja prepriča, da so neskončne poti do podjetij, kjer je treba v času recesije odpustiti več delavcev, zapravljanje časa in denarja, zato Ryanu nenadoma grozi, da bo moral večino časa preživeti na tleh, v svojem sterilnem, neosebnem stanovanju. Kakšna groza, mogoče si bo moral celo ustvariti dom.
O produkciji
V prvih dveh celovečernih filmih se je Jason Reitman uveljavil kot provokativen režiser, ki izbira nenavadne antijunake – tobačnega lobista v Thank You for Smoking in nosečo najstnico v z oskarjem nagrajenem filmu Juno – in pripoveduje globoko človeške, hkrati pa zabavne in privlačne zgodbe. Tudi tokrat nadaljuje v tem slogu. Njegov junak je Ryan Bingham, ki opravlja na prvi pogled zelo neprijetno delo: odpušča ljudi v podjetjih, ki so prisiljena skrčiti delovno silo.
Hkrati pa je Ryan v trenutku prepoznaven moški – očarljiv, pošten, navdušen nad hitrim tempom življenja in prednostmi, ki jih prinaša sodobna tehnologija, udobjem in gmotnimi dobrinami. Ima vse, le nekaj bistvenega mu manjka. Njegova zgodba zbuja zanimivo vprašanje: kako v svetu hitre tehnologije in virtualnih odnosov najdemo pristen, globok stik s sočlovekom? In kaj se zgodi, če se tem stikom izogibamo?
Ti dve vprašanji sta bistvo scenarija, ki je nastal po romanu Walterja Kirna. Ko je Sheldon Turner prvič prebral knjigo, mu lik Ryana Binghama ni več dal miru. "Očaral me je njegov edinstveni svet s službo, ki bi se jo vsak otepal. Kako lahko za denar širiš tako gorje in ostaneš človek, ne postaneš zagrenjen?"
"Zgodbo sem videl kot pripoved o moškem, ki sicer misli, da je njegovo življenje popolno, vendar se mora spoprijeti z dejstvom, da bistveni elementi manjkajo, da si je zatiskal oči pred odgovornostjo in pred dejstvom, kako pomembno je biti del nečesa intimnega in večjega," dodaja Reitman. "Ryana Binghama je tako strah bremen skupnosti, da se je odrekel tudi vsemu lepemu, kar skupnost nudi. In s tem se človeštvo spoprijema v tem trenutku. Vsi uporabljamo mobilne telefone, pošiljamo SMS-e, obiskujemo spletne klepetalnice, pišemo bloge in podobno, zato imamo občutek, da smo z drugimi ljudmi povezani bolj kot kdajkoli prej, v resnici pa si sploh ne pogledamo več v oči. Pristnih razmerij vseh oblik je vse manj. Ryanovo življenje na letališčih, v letalih in hotelih je prispodoba današnjega časa. Na vsakem letališču se znajdemo, vse nam je domače, ker je dokaj poenoteno, toda nikjer se ne počutimo doma. Postali smo preveč globalni in izgubili smo občutek lokalne pripadnosti."
Kirn je navdih za roman dobil med naključnim srečanjem, ko je letel v Los Angeles in je moškega na sosednjem sedežu vprašal, od kod je. Možak pa je odvrnil: "Od tukaj. Na tem sedežu živim." Stanovanje je menda odpovedal, ker je bil 300 dni na leto na poti.
Reitman ni samo prenesel romana na veliko platno. Glavni lik je postavil v izvirne okoliščine in dogodke ter dodal dva izvirna lika, ki načneta Ryanov individualistični oklep - naivno in zagnano Natalie, ki jo mora Ryan vzeti pod svoje okrilje, čeprav njen projekt ogroža Ryanovo službo, in Alex, ki na prvi pogled deluje kot Ryanova ženska polovica, njegova sorodna duša, ob kateri si Ryan prvič zaželi začeti resnejše razmerje.
Čeprav je scenarij začel nastajati kot zgodba o nevsakdanjem trgovskem potniku, so mu dejanske gospodarske razmere, ki so se pojavile v času pisanja, dale novo težo. Nastopila je recesija. Zgodba je nenadoma dobila nov pomen, okoliščine, ki bi lahko vplivale na sprejem filma v javnosti, so se postavile na glavo. Zato se je Reitman odločil poglobiti v vprašanje izgube službe. In namesto da bi odzive odpuščenih zapisal v scenarij, je tvegal in posnel pristne, dejanske odzive navadnih Američanov, ki so v pešajočem gospodarstvu ravnokar izgubili službo. To je zgodbi dodalo skrajno ganljiv pridih in zmes drame in komedije v scenariju zasidralo v realnost.
Reitman se spominja: "Hoteli smo, da so prizori odpuščanja pristni. Zato smo v Detroitu in St. Louisu objavili oglas, v katerem smo povedali, da snemamo film, in pozvali vse, ki bi bili pripravljeni govoriti o izgubi službe. Odziv je bil tako velik, da nas je zabolelo v dno duše."
Kljub močni zgodbi je bilo jasno, da bo film v veliki meri odvisen od glavnega lika. Zato so zgodbo že začeli pisati z mislijo na oskarjevca Georgea Clooneyja. Lik je bil pisan zanj in vsej ekipi je neizmerno odleglo, ko je bil navdušen nad scenarijem. Poleg izjemnega igralskega talenta je v vlogo vnesel človeškost, ki jo lik nujno potrebuje.
Nič manj ključni od glavnega lika nista obe ženski, ki ga spremljata. Neskončno različni, pa vendar globoko v sebi podobni. Očarljivo poslovno žensko Alex je odigrala Vera Farmiga, ki je morala v igri prepričljivo združiti poslovno žensko in zapeljivko. Seveda se ni branila vročih prizorov z Georgeem Clooneyjem, predvsem pa jo je ganila pot, po kateri gre njun odnos.
V istem trenutku, ko Ryan spozna Alex, v njegovo življenje vstopi še ena ženska - mlada diplomantka, zagreta za delo, s silno željo, da bi se izkazala kot sposobna poslovna ženska, ki s svojim teoretičnim programom, ki naj bi ekonomiziral odpuščanje, nehote vnese v okrutno delo še bolj nečloveški pristop. Ko pa jo Ryan vzame s sabo, je dejanska izkušnja zanjo preprosto preveč. Mlado Natalie igra Anna Kendrick, druga najmlajša nominiranka v zgodovini nagrad tony. Reitman priznava, da je vlogo Natalie pisal zanjo, saj jo je videl v Rocket Science in bil navdušen nad njo. Vloga Natalie je dokaj neobičajna. Ponavadi so 20-letne mladenke v filmih obsojene na nekakšne romantične vloge, Natalie pa je vse prej kot romantična. Je praktična, poslovna, trmasta in nima nobenih interesov do glavnega junaka.
V zraku je film, ki potuje. Kot glavni junak se seli iz mesta v mesto, z letališča na letališče, iz podjetja v podjetje, iz hotela v hotel. Reitman pravi, da je bil ravno zato skrajno zahteven: "Marsikdo misli, da je izredno težko snemati zgodovinske filme, na primer film, ki se dogaja v Angliji v 17. stoletju. Toda večina gledalcev sploh ne bi opazila, če bi pri videzu filma zgrešil za sto let. Pri sodobnem filmu pa mora biti vse popolnoma točno, če hočeš, da deluje verodostojno. Je to res to mesto? Si na pravem letališču? So pisarne res take? Snemali smo v petih mestih, predstavili pa smo jih dvajset. Naš scenograf Steve Saklad je včasih delal čudeže, da je v eni zgradbi postavil kulise za dogodke v petih različnih mestih. Selili smo se iz nadstropja v nadstropje, pri tem pa vizualno dejansko prečkali vso celino."
Če pozorno pogledate prizore letališč, tudi okolica skozi film odraža Ryanovo razpoloženje in razmišljanje. Ko je navdušen nad svojim življenjem na poti, so letališča urejena, vse teče kot po maslu, ko pa se Ryanovo življenje začne spreminjati in se hkrati spreminja tudi njegov odnos do letališč, se tam nenadoma pojavi zmeda, nič več ni urejeno in ne teče gladko.
Mesta, kamor Ryan Bingham odpotuje, da bi odpuščal zaposlene, so bila skrbno izbrana in odražajo dejansko stanje v ameriškem gospodarstvu. Med njimi so na primer Detroit (avtomobilska industrija), Phoenix (zdravstvena zavarovanja), St. Louis (stekleničenje) in Wichita (poslovanje z vrednostnimi papirji).
Vizualni, scenaristični, režiserski in igralski pristop, ki rušijo obstoječe norme, so ustvarili vizualno privlačen, zabaven in hkrati globoko ganljiv film, s katerim se lahko do neke mere poosebi vsak gledalec, saj na platnu ne bo videl izmišljenega sveta ali izmišljenega dogajanja, temveč nekaj, kar je tu in zdaj, kar lahko doleti vsakega. Tako poslovno kot osebno.
Komentarji
ta film je kr neki!
fajn
brezveze... pa še dougocajten trailer
nič posebnega. xD
zanimiva tema... mogoče pa ne bo tako dolgočasen
Cist hud film je, ravnokar gledal v kinu. Mogoce mal za starejsi folk, ampak vseen veliko smesnih momentov...
Bil kdo na predpremieri, kakšni so odzivi?
Film je dobil že kup priznanj, kandidat za oskarja, sicer pa če je vam bil všeč juno, ali hvala ker kadite, bo nedvomno tudi ta.
Ni pa to film eden tipičnih studijskih, aka transformerji,... A tudi ne kaka zatežena drama aka made in Slovenia.
Jason Reitman je eden svežih imen. mene spominja na Clint eastwooda, z nekaj več optimizma. Komaj čakam na ogled.
meni bo vsec!
res dolgočasen film.
Če je trailer dolgočasen potem ne vem kako naj bo film zanimiv. Nimam rad filmov ko se ljudje ločijo potem pa v hipu kar srečno nazaj.
http://w33d.blog.siol.net/2010/01/07/up-in-the-air/
Tu je moje videnje izjemnega filma, morda komu koristi.
čisto brezvezen film,nič posebnega.
Res ne vem kaj naj bi bilo tukaj za Oskarja?!!
.. mislim,res ne znajo več naredit dobrega filma.. bog pomagaj!!
dolgocasen filmov, ima par smešnih trenutkov, v celoti brezvezen.
Še ena simpatična drama ki te ne posiljuje s svojimi idejami, pač pa ti jih le ponudi, ti pa jih sprejmi, ali pa ne.Lahko bi rekel tudi: lahkoten film o težki temi. Potek zgodbe je predvidljiv, a vseeno preseneti v pomembnih trenutkih. Igra glavnega igralca pa je zanesljiva, kot vedno pri njem. Filmu se res pozna roka režiserja filma Juno, saj obvlada ustvariti film ki ne teži z moralnimi nauki. V kategoriji filmov drama/komedija je dobrodošla pridobitev, se mi pa le zdi da pa neka mega uspešnica ne bo, ker ni dovolj agresiven scenarij. Priporočam film tudi ljubiteljem glavnega igralca.
Jah, takle film je treba pač razumet in vedt že preden greš gledat film, da pač ni neka obična plehka komedija, ki je namenjena temu, da se greš pač mal sprostit in se smejat brezveznim stvarem.. Take komedije niso nominirane za oskarja.. Slovenci smo nasploh publika, ki še ne razume povsem ''inteligentnega'' humorja, kar dokazujejo tudi raznorazne serije (NMK, Pod eno streho..), ki se majejo nekje na meji dobrega okusa.
Nočem reči, da je ta film tako zelo dober, da bi moral biti všeč vsem, kje pa. Gre se samo za to, da sem med branjem komentarjev dobila občutek, da večinoma pripadajo najstnikom, ki so šli film gledat zato, ker so mislili, da je prvovrstna komedija..No offense.
dolgcajt za znoret, vredu edino da ni bil še en film s srečnim koncem
beda film
Danes sem si ravnokar ogledal ta film z mojo boljšo polovico in mi je bil zelo dober.Priporočam ogled!
Moje mnenje o filmu ... zanimiv ... in resničen ... glavni igralec je bil v bistvu povsod in nikjer ... povsod po svetu a nikjer doma oz. s svojimi domačimi ... ironično ... :)
če bi podeljeval oskarje za najbol dolgocajtn film bi biu ta film brez konkurence....
Odličen film, humoren in realen, ostane tudi kaj v razmislek. Ni pa to film za smrkavce.
Sem ga gledal doma in nisem mogel zdržati do konca. Prav brezvezna, nepomembna tema. Pač predstavitev enega moškega, ki veliko potuje, kasneje spozna neko žensko, ki stvari malo zaplete... in to je to. In potem so ženske čist mokre zaradi Cloneya in pravijo, da je to zelo zapleten, težek film z odlično zgodbo, fantje pa samo kimajo.
Kandidat za oskarja? Smeh
Moje videnje filma.. malo drugačno kot od weed-a :)
http://the-movie-perspective.blogspot.com/
Ni presežkov.. morda če ga gledaš s filozofskega stališča :) oz. pomembnosti in vrednot v življenju, ki si jih postavljamo..
Nevem koga imate za smrkavce, pa vendar, se mi iz trailerja zdi da je film kvalitetne izdelave in da ni navadna bedarija s preveč akcije. Zdi se mi da je dandanes že prava redkost da vidiš film v katerem avtomobila ne raznese če malo močneje zaloputneš z vrati. Čedalje več je filmov, v katerih je veliko preveč akcije in ki vsi opisujejo pravzaprav pravljične junake, ki vedno preživijo...redkost so filmi, ki pokažejo malo bolj normalno življenje.
Ogledal si ga bom=)
Real life......odličen film. Dobra scenografija, odlična fotografija, doživeta igra......to je TO. Dogaja se tukaj in zdaj......... No, skoraj tukaj........ Toplo priporočam vsem generacijam. Midve s hčerko sva si ga ogledali z zanimanjem in "dotaknil" se naju je. Vzemimo si ČAS, negujmo pristne odnose, poglejmo se v oči in bodimo iskreni.
Ta fiŁm je škr CooL...sam so TuT BoLŠii....:D...xD
Odličen film. 5+ :)
Totalno luškan in razmišljujoč film. Lep za umret, potem pa še za obliznit se ; )
ta film sucks ker že sam zrt tega ker je notr una ženska iz twilighta
Super film za vse, ki jim ni šo do ene plehke komedije z nizom bolj ali manj (ne)povezanih dogodkov, ki nas bi vas spravili v smeh, ampak do filma, ki ti da temo za premislek in postreže s super zgodbo, poleg tega pa vsebuje tudi čudovito vpletene komične situacije. Zagotovo vredno (ponovnega) ogleda. :)
Ne bom rekla, da je lep, je pa definitivno zanimiv in drugačen.
Meni osebno je bil film zelo všeč, ker je pristen in ker se dejansko danes vse prevečkrat zgodi, da v življenju preveč hitimo in posvečamo le službi, karieri, ne vzamemo pa si dovolj časa za tiste, ki jih imamo radi. In tako na koncu ostanemo sami. Resničen in dobro odigran film!
Dober film. Zabaven, ima globino, a ni zamorjen.
Vrhunsko - vsaj zame. Če se najdeš na katerem od segmentov: begu pred pristnimi odnosi z drugimi ljudmi, če si neumoren "letalec", ki mora zjutraj pomislili v katerem kraju se je sploh zbudil in kaj tam dela, ali če opravljaš poklic, kjer počneš tudi stvari, ki se tebi osebno zdijo nesprejemljive, in na koncu koncev - če si oseba, ki je izgubila službo ali pred kratkim na kakšen drug način padla "na dno" in se sedaj pobira... Če si karkoli od tega, še posebej pa če si več stvari od tega...potem ti film postavi ogledalo, kjer skozi grenak nasmeh spoznaš nekaj o sebi...in morda kaj tudi spremeniš...Za povrhu pa ima film še dokaj tekočo zgodbo, nekaj presenecenj, na mestih, kjer jih ne pričajuješ, neklasičen konec in dobro igralsko zasedbo. Skratka: dobra vsebina v dobri embalaži.
odlična drama/komedija, tema je zanimiva in zelo globoka. všeč mi je tudi, ker je film tekoč in mu tempo ne pade, zato ti tista ura in pol še prehitro mineta...Clooney je odličen, njegovi soigralki prepričljivi, upam na vsaj en globus....
Življenje je kot letalo,ponese te tja,kamor moraš,ne kamor želiš.
Nisem ljubitelj Clooney-ja,njegovi filmi so me skrajno dolgočasili,že zaradi svoje cukraste podobe in tudi slabega igranja.Ne cenim ga kot igralca,zbira vloge,ki mu niso pisane na kožo...a tokrat sem ostal nekoliko presenečen.Še vedno menim,da je njegova podoba Hollywood-u odveč,vendar scenarij je bil v Up in the Air tako življenski,da se je v tej vlogi zelo dobro znašel,predvsem za to,ker je vanj vnesel svoj realni karakter,poln samote in nesposobnosti pri gradnji globljih odnosov.Bojazen pred odgovornostjo...
Zgodba je preprosta na oko.Pa vendar v tem nenehnem odpuščanju ljudi,bežanju pred odgovornostjo,izolacija od družine in velikimi besedami,ki namigujejo k monogamiji,lahko med vrsticami berete mnogo več,če imate le smisel za človeško praznino.
Dober,brezkompromisen in na koncu,kljub temu,da nam režiser na videz ponuja nekaj povsem običajnega,je to Clooney-jeva zmaga nad sabo in svojimi omejitvami.To je zgodba o George Clooney-ju...
za tiste, ki ste taki amaterji v filmih .. --> če je trailer dolgočasen oz. brezvezen to pomeni, da je film 100% vreden ogleda.
Tisti filmi, ki pa imajo trailer zabaven in zanimiv, so ubistvu dolgočasni filmi, ker vse kar je zanimivega v filmu, dajo v tisti 2 minuti trailerja in to je vse!
Djte ne bit taki amaterji ... Sploh pa ta film je ODLIČEN!!! dolgočasni ste vi!
haha snoppy ni čist tko. Vsi trailerji so namenjeni prodaji vstopnic. Je pa res da če že v trailerju vidiš prežvečeno akcijo, tipične dialoge in zaplete potem ti je lahko janso da film kot celota smrdi do nebes. kar pa tale ne, trailer je mogoče dolgočasen ker so fore smešne ko poznaš ozadje likov, tega pa v trailerju ne morš predstavt če so liki kompleksni ker je premalo časa. Če pa so ti liki že v trailerju razvidni potem nimaš več kaj vidt in tak film paše v 99% "ameriških men pa sline dol tečejo ker ful lepo zgleda pa fullll akcije je" filmov.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
V čem se gre?