Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Udarna novica

kriminalna drama
Na sporedu od: 11.8.2005, Kolosej Ljubljana
1h 29min / 89min
Leto: 2004
Država: Hong Kong, Kitajska
Scenarij: Chan Hing-Kai, Tin-Shing Yip
Režija: Johnny To
Po predvajanju sramotnih posnetkov ponesrečene policijske akcije je inšpektorica Rebecca odločena, da s petimi roparji obračuna s kamero v roki, če ne gre drugače, tudi s prikrojevanjem podatkov. Seveda se tudi kriminalci ne pustijo tako zlahka preslepiti, kar še dodatno oteži delo detektivu Hengu, ki jih skuša ustaviti.

Zgodba

Ko televizijska postaja v živo prenaša, kako pet bančnih roparjev v balističnem spopadu sramotno porazi policijski bataljon, kredibilnost policije naglo upade. Policisti hočejo storiti vse, da bi roparje ujeli, zato se jih zbere približno trideset tisoč in postavi zasedo na vseh možnih izhodih in mestnih mejah.

Medtem ko detektiv Heng (Nick Cheung) z oddelka za organiziran kriminal dela na drugem primeru, po naključju odkrije skrivališče roparjev. Petčlansko tolpo, ki jo vodi hladnokrvni Yuan (Richie Ren), kmalu oblega več tisoč policistov. V stavbo vstopi tudi Heng s svojimi možmi.

Inšpektorica Rebecca (Kelly Chen) se odloči, da se bo postavila ob bok medijem in akcijo prenašala v živo. V stavbo vstopi v spremstvu specialcev, ki imajo na čeladah pritrjene kamere, in medijem posreduje posnetke v živo. Hong Kong je prikovan pred televizijske zaslone in spremlja najnovejše dogodke.

V stavbi se nahaja še ena tolpa, ki pa je policisti ne opazijo. Henkova ekipa je napadena z dveh strani in žrtve so številne. Rebecca prireja posnetke in pošilja samo dobre novice. Šele ko Yuan nekaj prebivalcev vzame za talce in posreduje posnetek televizijskim postajam, mora inšpektorica v javnost poslati resničen posnetek z vsemi krvavimi podrobnostmi.

Tolpi se dogovarjata za zavezništvo, Rebecca pa se še naprej pogaja s Yuanom in ga roti, naj se preda. Vendar pri tem ne ve, kako Yuan in Heng sploh izgledata. Ko zamenja Yuana za Henga, ki uspešno reši talce, se Yuan odloči uporabiti svojo novo identiteto ne le za beg temveč tudi za osvajanje lepe policistke...

Igralska zasedba

Richie Ren (Yuan)

Azijski ljubljenec in pop idol številka 1 je navdušil s svojim preprostim igralskim slogom in fantovsko nedolžnostjo v celovečercih Fly Me to Polaris, Summer Holiday, Summer I Love You in Elixir of Love. V filmu Silver Hawk je zaigral zanj neobičajno vlogo nepremišljenega detektiva.

Nick Cheung (Heng)

Dolgoletni televizijski igralec je pritegnil režiserja Wonga Jinga in na filmskih platnih navdušil v celovečercu The Conman in nadaljevanju The Conmen in Vegas. V njegovo filmografijo sodita med drugim tudi filma Ah Kam Ann Hui in The Duel Andrewa Laua.

Kelly Chen (inšpektorica Rebecca)

"Kraljica plesne glasbe" v Aziji je svoj sloves v svetu glasbe prenesla tudi v svet filma. Za vlogo v celovečercu Whatever Will Be, Will Be je prejela nominacijo na hongkonških filmskih nagradah v kategoriji najboljša nova igralka. Dokazala se je v izredno uspešnem Calmi Cuori Appassionati, nazadnje pa je prepričala v filmu Internal Affairs III.

Filmska ekipa

Johnnie To (režiser)

Johnnie Tois je z več kot 25-letno kariero danes eden izmed vodilnih hongkonških režiserjev. V 80-letih prejšnjega stoletja je dosegel komercialni uspeh s filmi, kot sta Good-bye Ah Long in The Heroic Trio, v 90-ih letih pa se je lotil bolj osebnih projektov, potem ko je ustanovil neodvisno produkcijsko hišo Milkyway Image. V zadnjem času s svojo filmsko estetiko prodira na zahod in na več filmskih festivalih predstavlja svoje delo, med drugim celovečerca The Mission in Fulltime Killer. Leta 2003 je doživel prvenec na newyorškem festivalu in sicer s filmom PTU.

Komentarji

8.8. 2005 ob 15:34

to bo spet en carski azijski film!

— azija caruje!
12.8. 2005 ob 8:19 zvezdica

Vrhunec sicer bednega filmskega poletja. Dinamicen film. Glasba, ki na trenutke spominja na 9 1/2 tednov. Še pomnite, tovariši. Jedek humor. Mediji vladajo!

— diah
18.8. 2005 ob 20:44 zvezdica

Živimo v času globalnih komunikacij, ko se praktično nič na tem svetu ne zgodi brez prisotnosti kamere, ki potem dogajanje prenese naravnost v našo dnevno sobo. Tako se vsakdo izmed nas lahko v trenutku preseli na kraj dogodka nove Udarne novice, toda to še ne pomeni, da dejansko vidimo vso resnico! Eno najbolj učinkovitih orožij je namreč prav propaganda, čemur lahko včasih podležejo tudi tisti, ki bi se morali zavzemati za red, resnico in pravico. Udarna novica je mešanica tradicionalne filmske industrije Hong Konga s številnimi cestnimi obračuni, ki po svoji dolžini in srditosti delujejo skoraj kot samostojni epi in novodobne klavstofobije množičnih medijev in Velikega brata, ki (naj bi) nas spremlja(l) na vsakem koraku. Usmerjanje ljudi s pomočjo propagande je pač hudo močna reč: to so vedeli že stari Rimljani, ki so vse narode, od Kartažanov preko Perzijcev, enačili z barbari, med drugo svetovno vojno so nacisti s pomočjo propagande v laži in strahu držali ves narod, pa tudi v sodobnem svetu bi se našel kakšen po nafti smrdeči predsednik, ki s pomočjo dezinformacij napade neposlušno državo. Resnica je pač nekaj relativnega, včasih odvisna že od enega samega spretnega montažerja posnetkov, tako da je zgolj od vsakega posameznika odvisno, ali se bo pripravljen soočiti z morebiti bolečo resnico, ali pa jo bo raje prikrojil po svojih željah. Toda dejanska resnica slej ko prej pride na dan in takrat človek, ki je lagal, četudi iz nekih splošnih pozitivnih namenov, izgubi vso kredibilnost. In točno to je moment, ki ga Udarna novica odlično prikaže, namreč kako se razlika med dobrimi in slabimi zmanjšuje z vsako lažjo in medijsko manipulacijo. Gledalec se tako lahko na trenutke celo zaloti, kako navija za negativce, zgolj zato, ker lažnivcev pač nihče ne mara preveč. Na srečo po medijski manipulaciji posežejo tudi kriminalci, kar celoten problem nekoliko objektivizira in zopet fokusira zgodbo na glavno vprašanje lažne propagande. Škoda le, da se film preveč posveča trojici glavnih likov in jih melodramatično privede skupaj za veliki finale, kar odvrne pozornost od glavnega problema. Poleg tega film ponudi tudi nekaj vratolomnih sprememb karakterjev glavnih likov, začenši z Kelly Chen, ki se iz hladne princese spremeni v aparat za zapeljivo smehljanje, Nick Cheung postane neuničljivi Terminator, Richie Jen pa enkrat hladnokrvno ustreli ranjenega partnerja, nato pa kuha kosilo in se pobrati z nekim X-morilcem. Zlasti pri slednjem film pretirava do te mere, da gledalec začuti že neko usmiljenje in sočutje, toda hkrati se sprašujemo, kako za vraga je tako časten človek postal kriminalec ... in kaj nam želi film s tem sploh povedati? Da so tudi kriminalci zgolj ljudje? Vprašanje, ki ne samo, da ostane neodgovorjeno, temveč ga sploh ni potrebno zastavljati, saj nima neke direktne povezave z glavno dilemo filma. Kljub vsemu je Udarna novica akcijska poslastica, kjer akcija dejansko izgleda realno in ne zgolj kot program iz najnovejšega računalnika za posebne efekte, gledalec pa se lahko večkrat vpraša, kaj je na tem svetu dejansko resnično. Morda laž, ki jo človek ponovi 100× res prepriča večino, toda to še vedno ni resnica, ne danes, ne jutri, še manj pa čez nekaj let ali desetletij, ko bo to že zgodovina. Prav zgodovina je namreč tista, ki slej ko prej odkrije pravo resnico! Lep živopisan pozdrav :-)

— spookyMulder
22.8. 2005 ob 10:03 zvezdica

Odličen film prežet z zahodno akcijo servirano na kitajski način!

— di0h
26.9. 2005 ob 1:30 zvezdica

Ko lov na kriminalce postane le del tv šova in medijske manipulacije z gledalci. Mojstrovina Wag the Dog, ki jo je leta 1997 posnel Barry Levinson, nam je več kot izvrstno pokazala vpliv medijev na gledalce. Vpliv televizije na javno mnenje. Vpliv, kjer tisto kar vidimo, vzamemo za sveto. Za edino pravo resnico, pa četudi gre za prikaz nečesa, kar ne bi verjeli niti v sanjah. In Dai Si Gein, po naše, Udarna novica, na naša platna prihaja ravno v času referenduma o slovenski radioteleviziji. V času, kjer resnica šteje več kot laž. V času, ko imajo ljudje dovolj manipulacije. Smešno, glede na to, da se stvar ne bo prav nič spremenila, saj bomo spet verjeli tistemu, kar nam bo pokazala televizija. Tistemu, kar nam bodo servirali mediji. Pa četudi bo šlo za novi tabloid Direkt, ali za novo številko častnika Delo. Človek je pač bitje, ki najbolj verjame svojim očem. Tistemu, kar vidi, tistemu, kar se mu zdi najbolj resnično. Tega se seveda zelo dobro zaveda tudi policijska inšpektorica Rebecca Fong (Kelly Chen), ki hoče po debaklu svoje ekipe, po neuspelem lovu na kriminalce, rešiti čast policije. Ker razmišlja kot Robert DeNiro iz prej omenjenega filma Wag the Dog, ali še boljše, kot Dustin Hoffman iz odličnega filma Mad City, kjer so mediji spremljali neuspeli rop banke in kriminalca Johna Travolto ujeli tudi med tem, ko je iskal talce, seveda angažira medije. Televizijsko ekipo, ki policajem pripne majhne kamere in zmanipulira celotno situacijo. Naša gospodična Fong jasno da sede na režijski stolček in svoje dečke spremeni v igralce, v statiste, ki morajo rešiti talce v zgradbi, ki so jo zajeli kriminalci. In pozor, igro zagrabi tudi hladnokrvni gangster Yuan (Richie Ren), ki medijem lansira svoje videnje zgodbe in začne s prefinjenim zapeljevanjem naše gospodične Fong. Okej, Udarna novica resda razmišlja pogumno in s svojo glavo, toda kaj, ko sta pred njo previsoko poletela prej omenjena Wag the Dog in Mad City. Kljub vratolomnem in sila realnem strelskem obračunu, ki ga je legendarni Johnny To bojda posnel v enem samem kadru.

— iztok gartner
18.2. 2010 ob 11:02

Ja smatram da je Jonny dao sve od sebse da spase ugled jedne policijske prijateljice a ona Rebecca ne zadovoljava kriterijum jedne vrhunske glume. Ovo ostvarenje poceca nas na to kako je covek mislio da veliki i snazan u univerzumu a ustvari je kosmos rezervisan za deda Mraza(citat iz Jelke,453.02,obaveno pronadjite ovo,vrlo je prosvetljujuce,chak shta vishlje vishe od digitalnog andjela i biblije ol tugedr,a Britni je dosta doprinela da se svet oseca bolje i da se okrene duhovnim vrednostuma).Ne treba se vracati na greske,neko pici dalje i nadaj se najboljem,zj da vishe necesh da pogresis,tj skini prasinu i budi vajrles...

— jelka

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.