Kolosej
Film distribucije Blitz Film Video Distribution

Ubij jih nežno

triler
Na sporedu od: 6.12.2012, Kolosej Ljubljana
1h 37min / 97min
Leto: 2012
Država: ZDA
Scenarij: Andrew Dominik po romanu Georga V. Higginsa
Režija: Andrew Dominik
Ko vročeglava mladeniča oropata mafijsko sponzorirano igro pokra, stopita na rep najbolj zločinski svojati New Orleansa. Hladnokrvni izterjevalec Jackie skuša najti odgovorne in pomiriti strasti, toda ko igra postane preveč krvava, za pomoč zaprosi okorelega newyorškega zločinca Mickeyja. Kljub temu dvoličnost vseh vpletenih povzroča vse več zapletov, ki se vedno znova končajo v divjih pretepih, vrtoglavih zasledovanjih in krvavih strelskih obračunih.

Trije tepčki, ki se sami sebi zdijo silno prebrisani, oropajo igro pokra, ki poteka pot zaščito mafije, in s tem povzročijo sesutje lokalnega zločinskega sistema. Brat Pitt igra »čistilca«, ki ga najamejo, da izsledi roparje in ponovno vzpostavi red.

V Ubij jih nežno igrajo še Richard Jenkins (The Vistor), James Gandolfini (The Sopranos), Ray Liotta (Narc), Scoot McNairy (Monsters), Ben Mendelsohn (Animal Kingdom), Vincent Curatola (The Sopranos), Max Casella, Trevor Long, Slaine in Sam Shepard.

Črno komedijo je režiral Andrew Dominik (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) po lastnem scenariju, ki ga je spisal po romanu Georgea V. Higginsa Cogan’s Trade. Producentje so Brad Pitt, Dede Gardner, Steve Schwartz, Paula Mae Schwartz in Anthony Katagas, koproducentje Roger Schwartz, Matthew Budman, Will French in Douglas Saylor Jr., izvršni producentje pa Megan Ellison, Marc Butan, Bill Johnson, Jim Seibel, Bob Weinstein, Harvey Weinstein, Adi Shankar in Spencer Silna. Za kamero so med drugimi sodelovali še direktor fotografije Greig Fraser, kostumografka Patricia Norris in montažer Brian A. Kates.

O filmu

Johnny Amato bi po besedah Vincenta Curatole, ki ga igra, »rad prišel med 'pomembneže', kajti ti ne delajo, le odločitve sprejemajo.« V svojo tolpo pritegne Frankieja (Scott McNairy), ki ga je spoznal v zaporu, in se ima za njegovega mentorja. Toda skrbi ga partner (Ben Mendelsohn), ki ga Frankie privleče s seboj: »Russel je katastrofa na dveh nogah,« pravi Curatola. Dneva ne zna preživeti, ne da bi bil zadet, in denar za droge dobiva s preprodajo ukradenih psov. »Ni ravno čist – fizično, mentalno, čustveno ali v očeh zakona. Smrdi in umazan je,« pravi Medhelson o svojem liku. Ali, kot ga je označil Dominik, »pujs, ki išče zgolj potešitve.« Zato je vprašanje, če jim bo podvig sploh uspel. Pa jim.

Markie Tratttman (Ray Liotta), ki skrbi za to, da gredo kvartopirske partije kot po maslu, ima ob sebi vedno kakšno lepotičko in ga imajo vsi radi. Ob ropu partije pokra, ki je potekala pod mafijskim okriljem, je najočitnejši osumljenec. »Pokličejo Jamesa Gandolfinija, ki igra Mickeyja, da mi pokaže vetra, a je fant preveč zapit,« se smeji Liotta. Zato Markieja premlatita »gorili«, ki ju je bil poslal sam, da pobereta kockarske dolgove.

»Nihče noče več organizirati partij pokra, če se ljudje, ki so si drznili izvesti rop, še veselo sprehajajo naokoli. Dokazati moramo, da smo se dela lotili z vso resnostjo, zato pokličemo Jackieja Coogana; ta je iz svojega 'poklica' ustvaril pravo umetnost,« razlaga Richard Jenkins, ki igra šoferja, odvetnika in posrednika med morilcem Cooganom (Brad Pitt) in stranko, ki prvega najame, da zadevo razišče.

Andrewu Dominiku, ki si je film sprva zamislil kot dramo, se je vedno zdelo, »da kriminalistične drame v bistvu govorijo o kapitalizmu, saj prikazujejo, kako v osnovi deluje kapitalistična zamisel. Je tudi edini žanr, v katerem je povsem sprejemljivo, da like navdihuje sla po denarju. Nobenih 'preseravanj' z 'družinskimi vrednotami' in 'sledenjem svojim sanjam'. Zamislil sem si film, poln ljudi, ki se ženejo za zelenci in ki se niti pod razno ne zavedajo, kako nesrečni so; ki se dolgočasijo v svojih službah; ki so žrtve svojih neodločnih in nesposobnih šefov; ki se omamljajo z drogami, seksom in alkoholom; ki svojih žrtev nikoli ne pogledajo v oči… In pomislil sem: To mora biti komedija.«

Komedija se ima za navdih pravzaprav zahvaliti trilerju iz sedemdesetih The Friends of Eddy Coyle po romanu Georgea V. Higginsa. »Film sem videl na TV,« razlaga režiser, »in takoj me je pritegnil realizem likov, situacij in dialogov. Brž sem po spletu pobrskal za Higginsom in ugotovil, da je bil dvajset let tožilec v Bostonu in da je napisal še dvajset drugih romanov, ki jih sploh več ne tiskajo. Ker Eddy Coyle v kinu ni bil uspešen, je Higgins po Hollywoodski logiki odpisan. Iz antikvariata sem si takoj dal poslati deset njegovih knjig in začel brati. Cogan’s Trade je bila na vrsti tretja – in takoj se mi je zdela kot nalašč za film: sijajni liki, sijajni dialogi, povsem enostaven zaplet.«

V ozadje tega zapleta – »ropa, ki ga organizirajo ljudje, ki v tem niso ravno najboljši,« kot pravi Mendelsohn, je Andrew postavil vladne poskuse s finančnimi injekcijami za reševanje gospodarstva in ga iz Detroita, kjer se odvija v knjigi, preselil v New Orleans. »Film smo hoteli posneti v razpadlem gospodarstvu v zvezni državi, ki ponuja najboljše odbitke,« razlaga režiser.

Mendelsohn, ki z režiserjem prijateljuje že dvajset let, meni, da je»Andrew knjigo izvrstno priredil za filmsko platno. Mnogokrat se liki se sicer pogovarjajo, a so tako zaposleni z lastnimi zadevami, da skorajda ne dojamejo, kaj se dogaja z ostalimi naokoli. Imajo pa precej trden pogled na to, kako naj bi se svet vrtel.«

Garnerjeva poudarja, da je scenarij »poln ljubezni do tega, kaj ljudje govorijo in kako to povedo. Andrewa žene zgolj to, da predstavi, kako ljudje govorimo v resnici.« Da govorijo kot »zapletena človeška bitja, ne pa kot filmski liki,« pribije tudi Jenkins, podobno kot Garnerjeva nadušen nad Dominikovim scenarijem, medtem ko Garnerjeva zastavlja svojo besedo, da je »Andrew eden največjih režiserjev današnjega časa,« in je vesela, da so spet sodelovali z mnogimi iz igralske in ustvarjalne zasedbe filma The Assassination of Jesse James.

O igralcih

Brad Pitt (Jackie/producent) se je z vlogami v filmih Moneyball, The Curious Case Of Benjamin Button in Twelve Monkeys potegoval za oskarja; za vlogo v slednjem je dobil zlati globus, za katerega se je potegoval tudi s filmi Moneyball, Legends of the Fall in Babel. Pred kratkim je posnel World War, ki ga je produciral – kot tudi Moneyball in Tree Of Life, v katerem je igral in ki je v Cannesu dobil zlato palmo ter se potegoval za oskarja. Nazadnje je igral v filmih Inglorious Basterds, Burn After Reading, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Ocean’s Eleven, Ocean’s Twelve in Ocean’s Thirteen. Pitt je igralsko kariero začel v serijah in TV filmih, kot so Glory Days, The Image in Too Young To Die, preboj pa mu je uspel v z oskarjem nagrajeni mojstrovini Ridleyja Scotta Thelma and Louise. Nato je igral v Redfordovem A River Runs Through It, Senovem Kalifornia in Neil Jordanovem Interview With the Vampire, v Johnny Suede, True Romance, Sleepers, Seven Years in Tibet, Meet Joe Black, Se7en, Fight Club, Mr. and Mrs. Smith, Troy, Snatch, Full Frontal, Confessions of a Dangerous Mind… Pitttovo podjetje Plan B Entertainment snuje in producira projekte tako za film kot TV in je doslej sodelovalo pri Scorsesejevem The Departed¬ (štirje oskarji), A Mighty Heart (več nominacij za Angelino Jolie), Time Traveller's Wife, The Private Lives of Pippa Lee, Charlie and the Chocolate Factory, Running With Scissors, Troy, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Eat Pray Love in Kickass. Trenutno zaključujejo True Story Ruperta Goolda in Twelve Years a Slave Steva McQueena.

Scoot McNairy (Frankie), sicer tudi producent, se je z vlogo v drami Monsters Gartha Edwardsa potegoval za nagrado Angleškega neodvisnega filma. Nekaj nagrad je pobral tudi In Search for a Midnight Kiss, v katerem je igral in ga produciral. Nazadnje smo ga videli v Affleckovem Argo, s Kathryn Bigelow pa že snema njen še nenaslovljeni triler. Igral je v filmih The Off Hour in Art School Confidential ter gostoval v serijah, kot so Six Feet Under, Bones, My Name is Earl, The Shield in How I Met Your Mother. S prijateljem in menedžerjem Johnom Pierceom sta ustanovila podjetje The Group Films, ki trenutno pripravlja filmsko priredbo dokumentarca Frank and Cindy.

Ben Mendelsohn (Russell) v rodni Avstraliji velja za enega najboljših igralcev. Nazadnje je posnel The Place Beyond the Pines in igral v The Dark Knight Rises, The Killer Elite, Animal Kingdom, Beautiful Kate ob Rachel Griffiths, Australia, Vertical Limit, Mullett, Cosi, Spotswood, The Year My Voice Broke, The New World…. Na TV se je z vlogo v nadaljevanki Love My Way potegoval za nemalo nagrad; gostoval je v nekaterih najbolj slovitih avstralskih serijah: Halifax F.P., GP, Police Rescue, The Secret Life of Us. Tangle… Dejaven je tudi v gledališču.

James Gandolfini (Mickey) po še eni uspešni sezoni na Broadwayu trenutno snema The Incredible Burt Wonderstone in Twylight Zones; pri slednjem bo spet sodeloval z Davidom Chasom (The Sopranos). Nazadnje smo ga videli v filmih Violet and Daisy, Where the Wild Things Are, The Taking of Pelham 123, In the Loop in v TV filmu Cinema Verite, sicer pa je za TV sodeloval tudi pri dokumentarcih Wartorn in Alive Day Memories: Home from Iraq, ki ga je tudi izvršno produciral, ter v seriji The Sopranos, ki je požela nešteto nagrad – med njimi tudi Gandolfini za svojo igro. Igral je še v Romance and Cigarettes, Lonely Hearts, All The King’s Men, The Mexican, 8MM, The Mighty, The Juror, Get Shorty, Crimson Tide, True Romance…

Richard Jenkins (šofer) ima za seboj prek šestdeset celovečercev in nominacijo za oskarja za vlogo v drami The Visitor. Letos smo ga – ali ga še bomo – videli v komediji Darling Companion s Kevinom Klinom, Diane Keaton in Dianne Wiest, v grozljivki The Cabin in the Woods, v Refordovem The Company You Keep, v Liberal Arts in One Shot, sicer pa je kariero začel v On Valentine’s Day in nato igral v The Witches of Eastwick, Little Nikita, Sea of Love, Wolf, North Country, Fun With Dick & Jane, The Kingdom, Flirting With Disaster, Let Me In, Eat Pray Love, Friends With Benefits, Dear John, Burn After Reading, There’s Something About Mary, Me, Myself & Irene, Hall Pass, Random Hearts, The Man Who Wasn’t There, Intolerable Cruelty… S TV zaslonov se ga najbolj spominjamo kot pokojnega patriarha družine Fisher v nadaljevanki Six Feet Under, nastopal pa je tudi v TV filmih in se udejstvoval v gledališču – tudi kot umetniški vodja.

Ray Liotta (Markie Trattman) je kariero, v kateri se ponaša s prek šestdesetimi celovečerci, začel v Demmejevem Something Wild; z vlogo se je potegoval za zlati globus, nato pa nadaljeval v Dominic and Eugene in Field of Dreams. A bržkone je najbolj znan in hvaljen v čevljih resničnega mafijca Henryja Hilla iz Scorsesejevega Goodfellas; zatem je igral v Copland, Hannibal, Heartbreakers, Blow, Narc, Date Night, Smokin’ Aces, Wanderlust, The Details… Kmalu ga bomo videli ob Ryanu Goslingu v The Place Beyond the Pines. Z gostujočo vlogo v najbolj gledani in opevani epizodi priljubljene nadaljevanke ER si je prislužil emmyja. V TV filmu The Rat Pack je igral Franka Sinatro, dejaven pa je tudi v gledališču.

Sam Shepard (Dillon), igralec, scenarist in dramaturg in režiser je dobitnik Pulitzerjeve nagrade za scenarij za igro Burried Child iz leta 1979. Z Michelangelom Antonioniem je spisal Zabriskie Point in prispeval scenarije za Wendersov Paris, Texas, Far North in Silent Tongue. Kot igralec je debitiral v drami Renaldo and Clara Boba Dylana in nato igral v Days Of Heaven, Raggedy Man, Frances, The Right Stuff (nominacija za oskarja), Country, Crimes of The Heart, Fool for Love (po lastnem scenariju), Steel Magnolias, Thunderheart, Voyager, The Pelican Brief, Hamlet, Swordfish, Black Hawk Down, The Notebook, Brothers, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The Accidental Husband, Blackthorn, Safe House… Bogata je tudi njegova bera TV filmov in miniserij: Lily Dale, Purgatory, Dash and Lilly (nominaciji za zlati globus in emmyja) One Kill, Wild Geese...

O ustvarjalcih

Andrew Dominik (režija/scenarij) je začel pri oglasih in glasbenih videospotih in nato režijski krst prestal s celovečercem Chopper o avstralskem kriminalcu Chopperju Readu, ki je v domači Avstraliji pobral nemalo nagrad. Tudi njegov naslednji režijski podvig, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, je ustvarjalcem in zasedbi prinesel več nominacij in priznanj.

Komentarji

6.12. 2012 ob 21:15

kšn komentar? je za kej, vreden ogleda?

— Didl
14.12. 2012 ob 23:07

najslabši film

— kemo
18.12. 2012 ob 19:44

jas pa sem mislil da boli :ooo

— lol
18.12. 2012 ob 20:38

Bedno. Kr neki. Otroci se igrajo s pištolami....

— Peter
19.12. 2012 ob 20:17

Najbolj gnil film vseh časov. Stran vržen čas. Bolje da si ogledate posnetke pikada iz leta 43....ali pa kekaca(črno-bela verzija seveda) Suhoparen film v katerem Pitt ubije 3 ljudi - debile, nobene akcije, pijanski rop dveh tepčkov, nek stari fotr, kao pride ubit ljudi pa samo šopa cele dni. konec je katastrofalen.

Moja ocena: od 1 do 10: - 16

P.S. Upam da pride še drug del....

— Jednom se živi
20.12. 2012 ob 20:21

po dolgem času spet en film, ko so gledalci med predstavo zapuščali dvorano. tudi sam sem ves čas (na srečo) ne predolgega filma igral z isto mislijo, a potem le vztrajal do konca z upanjem, da me bo doganje, zgodba le pritegnila. Ni me. Za mo je pojme kljub obetajoči igralski zasedbi zelo mlačen, dolgovezni izdelek z nadvse motečim kontinuiranim predvajanjem politike v ozadju, ki verjetno odgovarja kakšni bolj specifični publiki.

— billy

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.