Troli (podnapisi)
SLOVENSKA SINHRONIZACIJA
Glasove v slovenščini posojajo: Katarina Bordner, Klemen Bunderla, Glorija Forjan, Uroš Buh, Miha Rodman, Miroslava Berginc, Saša Pavlin Stošić, Marjan Bunič, Mmbrož Kvartič, Jernej Kuntner, Srdjan Milovanović, Lija Pečnikar in drugi
Režija sinhronizacije: Jernej Kuntner
Režija pesmi: Vojko Sfiligoj
Pojejo: Katarina Bordner, Klemen Bunderla, Glorija Forjan, Uroš Buh, Maks Dolinšek, Sandra Klemm – Sendi, Maša Tiselj, Žiga Bunič, Ambrož Kvartič, Srdjan Milovanović, Vojko Sfiligoj
TROLI
Ustvarjalci risanega celovečerca Shrek so se domislili nove bistre, zabavne in nagajive komedije o iskanju sreče in o tem, kako daleč so nekateri pripravljeni iti, da si to srečo zagotovijo. Risanka bo gledalce popeljala v pisan in čudežev poln svet pretirano optimističnih trolov, ki nenehno poplesavajo in jim iz ust nenehno doni pesem, ter komično črnogledih Bergnovih, ki so srečni le, kadar so pohrustali nekaj trolov.
Ko Bergnovi zasedejo vasico trolov, se Popi (v izvirniku glas Anne Kendrick; v slovenščini ji ga posoja Katarina Bordner) – najsrečnejši trol, kar jih je kdaj bilo – in pretirano previdni, zlovoljni Veja (Justin Timberlake; v slovenščini Klemen Bunderla) podata na pot, da rešita njene prijatelje. Naloga je polna dogodivščin in nezgod, medtem ko skušata eden drugega vsaj prenašati in biti eden do drugega strpna, da le opravita nalogo.
V angleškem izvirniku glasove poleg Kendrickove in Timberlakea posojajo Christopher Mintz-Plasse, Russell Brand, Zooey Deschanel, Jeffrey Tambor, Christine Baranski, James Corden, Kunal Nayyar, Ron Funches, Icona Pop, Quvenzhané Wallis, John Cleese in Gwen Stefani, v slovenskem pa poleg Bordnerjeve in Bunderle še Glorija Forjan, Uroš Buh, Miroslava Berginc, Miha Rodman, Saša Pavlin Stošić, Marjan Bunić, Ambrož Kvartič in Jernej Kuntner.
Film je slikovit in si sposoja podobo od vlaken, krzna, bleščic in kričečih barv, kar bo gledalce potunkalo v povsem novo, puhasto izkušnjo. Pa da ne omenjamo las – kričečih pričesk v barvah bombonov, ki s svojo višino kljubujejo gravitaciji in so kronski dragulj trolov po vsem svetu. Pomembno dimenzijo pa risanki daje glasba, ki nadgrajuje njen značaj. »Besedila so del pripovednega orodja,« pravi Dohrn. »Nismo želeli, da bi se pripoved ustavila, ker se je pač začela pesem.« Tako sta z Mitchellom zasnovala zgodbo in začela iskati popevke, ki bodo ustrezale tonu določenega prizora ali nam poglobile vpogled v osebnost tega ali onega lika. Leta in leta sta premetavala pesmi, na začetku sta celo vztrajala pri zgolj klasikah; a ko se je ekipi kot glasbeni izvršni producent pridružil Timberlake, ni bilo dileme – spisal ali sospisal bo nekaj novih popevk.
»Od nekdaj sem si želel biti zadolžen za glasbo za film,« pravi igralec in pevec, »in tokrat se je zdelo to povsem naravno, saj v filmu že posojam glas. Tako se čutim z zgodbo precej bolj povezan. To, da posojam glas Veji, je vsekakor pomagalo pri ustvarjanju izvirne glasbe za Trole.«
Nastalo je petih novih skladb, ki jih izvajajo Timberlake, Gwen Stefani, Anna Kendrick in Ariana Grande, in te se pridružujejo vrsti popevk iz obdobja med šestdesetimi in osemdesetimi, predelanih in v izvedbi igralcev, ki likom posojajo glasove.
DOGODIVŠČINA SE ZAČENJA
Film se seveda začne z veselo noto in nam trole predstavlja v vsem njihovem plešočem, pojočem in objemajočem se sijaju. Nato akcije polnim prizorom, v katerih spoznamo, kako je kralj trolov Pepi junaško rešil svoje ljudstvo izpod jarma Bergnovih in v gozdu zanje ustvaril nov dom, spoznamo Pepijevo zdaj že odraslo hči Popu, ki ravnokar vodi praznovanje… ker troli pač silno radi praznujejo. Toda njihovo neprestano veseljačenje žal pritegne pozornost Bergnovih, in dvajsetletno obdobje svobode, miru in neodvisnosti od nesrečnih sosedov je hitro pri kraju, saj pripadnica Bergnovih, Šefinja, ugrabi Popijine prijatelje in jih odvleče v Bergnovo.
Poppi, ki ne ve, koga naj prosi za pomoč, se obrne na edinega trola, ki ve, kako najti Bergnovo – vedno na vse pripravljenega, pretirano previdnega in zatrdno neveselega Vejo, ki je tudi edini trol, ki ne pleše, ne poje in se nikoli – ampak res nikoli! – ne objema. Skupaj se morata podati na pot, polno nevarnosti, in se pri tem spopadati z nepredstavljivimi ovirami in preizkušnjami, pri tem pa celo Popi poide večni optimizem; zgubi voljo, vero in zagnanost. In ker je črnogledost, tako kot veselje, nalezljiva, upanje izgubijo tudi njeni prijatelji. Tako naloga, da trolom povrne srečo in veselje, pade na ramena člana skupine, od katerega bi to najmanj pričakovali…
POIŠČI SI SVOJO SREČO
Svet trolov, v katerem nikoli ne pojenjajo pesem, ples in objemanje, je svet neizmernega veselja, kar prežema tudi film. Ta raziskuje, kako ravnamo z drugimi in, še bolj pomembno, kako ravnamo sami s seboj. Čustveno nabito sporočilo filma je, da sreča prihaja od znotraj in da je lahko preklemano učinkovita, kadar jo širimo. Kar je močna in pomembna misel, sploh dandanašnji v svetu, ki se zvečine prepušča negativizmu, je poln strahu in neuravnovešenosti.
In prav sreča je bila glavna misel režiserjev Mika Mitchella in Walta Dohrna že od vsega začetka, ko sta s scenaristoma in koproducentoma Jonathanom Aibelom in Glennom Bergerjem ter producentko Gino Shay snovala zgodbo. Potem ko sta se v franšizi Shrek dodobra spoznala z ogri, sta se lotila njihovih daljnih sorodnikov trolov in pri raziskovanju ljudskega izročila o njih – ta izvira iz skandinavske mitologije – dognala, da gre za bitja različnih oblik in velikosti, od orjaških velikanov do drobcenih stvorov, ki izpolnjujejo želje. Tako kot pri Shreku sta se Mitchell in Dohrn odločila, da mitologijo priredita in ustvarita novo vesolje in novo četico likov. Pri tem, priznavata, sta z veseljem obdržala vsaj eno značilnost »razvoja« teh bitij: »Očaralo naju je, kako so bili izvirno strašljivo grdi, pa so se sčasoma razvili v prikupno grde,« pravi Mitchell. »V sedemdesetih so postali simbol sreče in veselja.«
Motivi sreče, veselja, optimizma… so podžgali domišljijo režiserjev in odločila sta se, da zgodbo – in z njo mitologijo – postavita povsem na novo. »Odločila sva se, da je čas, da spet začnemo širiti radost,« nadaljuje Dohrn. »Z Mikom sva imela proste roke, da ustvariva, kar koli hočeva. In z veseljem v mislih sva sklenila ustvariti film, poln zabave, pustolovščin, srčnosti, glasbe, barv in tekstur.«
V mnogih pogledih, kot pravi producentka Shayeva, se Troli vračajo v sedemdeseta, v čas, ki ga je »preveval občutek svobode; povsod je bilo slišati disko, pop plesno glasbo, in zdelo se je, da prav vsi kotalkajo. Hoteli smo, da film troli odražajo to radost. Pa še neizmerno miroljubni so. Po drugi strani pa njihovi sosedje Bergnovi niso ne razsvetljeni ne miroljubni. Zato jih morajo naši troli s pomočjo tega duha sedemdesetih poučiti, da sreča prihaja od znotraj, in da lahko zavzame premnoge oblike.«
O USTVARJALCIH
Mike Mitchell (režija) je režiral uspešnico Shrek Forever After, spisal seriji The Ren & Stimpy Show in SpongeBob Squarepants ter izvršno produciral Kung Fu Panda 3. Po študiji sodeloval s Timom Burtonom in s Spikeom Jonzejem pri njegovih celovečercih, oglasih in video spotih. Za DreamWorks je poleg režije risanke Shrek Forever After tako ali drugače sodeloval še pri Shrek 2, Shrek the Third, Kung Fu Panda, Monsters vs. Aliens, Kung Fu Panda 2, Puss in Boots in Home. Poleg tega je režiral igrana celovečerca Sky High in Deuce Bigalow: Male Gigolo ter igrane prizore za filma The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water in Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked. Režiral je tudi pilotsko epizodo TV serije Greg the Bunny s Sethom Greenom in Sarah Silverman. Za svoje delo je prejel več priznanj, med njimi nagrado Spirit of Slamdance za kratki film Herd in nagrado Best of Fest v Sundanceu za risani kratki film Frannie's Christmas.
Walt Dohrn (režija) je bil vodja scenaristov pri risankah Peabody and Sherman in Shrek Forever After. Večkrat je likom posodil tudi svoj glas – prvič v Shrek Forever After – kar mu je omogočalo, da tako kot igralec kot scenarist dodobra razvije lik, in je bil zato zadolžen za razvoj zgodbe. Kot scenarist je sodeloval tudi pri Rise of the Guardians, Shrek the Third, Madagascar, Shark Tale in Shrek 2 ter spisal besedili za popevčici Final Showdown (Shrek the Third) in Fairy Godmother Song (Shrek 2). Preden se je pridružil ekipi podjetja DreamWorks Animation, je delal kot scenarist in zgodborisar pri serijah, kot sta SpongeBob Squarepants and Dexter's Laboratory.
Jonathan Aibel in Glenn Berger (scenarij/koproducenta) veljata za dva med najbolj cenjenimi in nadarjenimi scenaristi; družno sta spisala in producirala nekaj najbolj priljubljenih družinskih filmov preteklega desetletja, med njimi Kung Fu Panda, Kung Fu Panda 2 in Kung Fu Panda 3; scenarij sta prispevala za The SpongeBob Squarepants Movie: Sponge Out of Water. Sodelovala sta tudi pri Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked in Monsters vs. Aliens, na TV pa sta bila v izvirni zasedbi ustvarjalcev risane serije King of the Hill in v šestih sezonah postala tudi izvršna producenta ter se potegovala za štiri emmyje (enega sta tudi prejela).
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .