Tretji udar
Na konferenci policije Evropske unije (Europol) v Haagu višji inšpektor švedske policije Sellberg napove vojno proti organiziranemu kriminalu. Sellberg, ki lahko zaposli in v svojo ekipo sprejme kogarkoli hoče, najprej izbere svojega bivšega varovanca Johana Falka, vrhunsko izurjenega policijskega inšpektorja, ki pa ne želi sodelovati. Po njegovem mnenju je Evropa preplavljena z organiziranim kriminalom, ki mu sodni sistem ni kos in si pred njim zatiska oči. Vse, kar si Falk trenutno želi, je preseliti se na deželo in zagotoviti varen dom svoji družini.
Toda usoda ima z njim drugačne načrte...
Medtem pa borzna posrednica Rebecca, zaposlena v Londonu, vsa zgrožena ugotovi, da je Phoenix Kane (visoko priznani finančni strokovnjak), ljubezen njenega življenja, močno vpleten v organiziran kriminal. Začne raziskovati zadevo in ko odkrije, s kom vse je povezan, ga zapusti. Kanea zgrabi panika, najbolj ga seveda skrbi, da ga ne bi razkrinkali, zato se po pomoč obrne k svojim pajdašem. Ti želijo zaščititi svoje interese, kar sproži vrsto nasilnih dogodkov, ki se usujejo kot plaz...
Ko se Falk sestane s svojim bivšim mentorjem Sellbergom v Haagu, se istočasno na Europol zateče Rebecca in prosi za zaščito. Vendar najeti morilci so ji za petami in Falkovega mentorja ubijejo pred njegovimi očmi. Tako se prične nasilna gonja po Evropi. Johan Falk, ki se je želel upokojiti, mora sedaj ne samo zaščititi mlado žensko, temveč tudi svojo družino pred profesionalnimi zločinci, ki imajo oblast nad enim izmed najbolj tehnološko naprednih evropskih podjetij za varovanje.. Uspe mu uiti, vendar se odloči zasledovati mentorjeve morilce.
Vrhunec filma se dogaja v Münchnu, ravno ko po mestu divjajo nasilni neredi proti globalizaciji; celotna Evropa je tik pred zlomom. Nihče ni računal, da bo Falku na pomoč z informacijami priskočil nepredviden vir...
Tretji val je policijski žargon za največjo nalogo nove vrste organiziranega kriminala v Evropi. Evropski triler "Tretji udar" zaključuje trilogijo, ki se je začela leta 1999 s filmom "Zero Tolletance" in nadaljevala leta 2001 s filmom "Executive Protection".
Napeti akcijski trilerji prikazujejo celoten spekter vseevropskega načrtovanega kriminala novega kova, ki je danes v Evropi zelo prisoten. Vrsta zločincev ima namreč v lasti zasebna podjetja za varovanje in brez ovir opravljajo svoje posle na celini, kjer počasi izginjajo meje...
Biografija režiserja
Anders Nilsson je eden najbolj znanih švedskih režiserjev, vrhunski mojster akcijskih trilerjev. S svojimi filmi je požel vrsto dobrih kritik, poleg tega pa je zelo priljubljen tudi pri občinstvu. Posneti so v zanj značilnem slogu in s posluževanjem kriminalnih tematik, ki jih v ameriških filmih ni zaslediti, je postal zelo uspešen in prepoznaven, pravijo celo, da je ustvaril nov žanr: evro-triler.
Rodil se je leta 1963 v mestu Kil na Švedskem in prvi film posnel pri šestih letih. V najstniških letih so sledili številni kratki filmi, posneti z eksperimentalno kamero. Njegovi kasnejši kratki filmi so prejeli vrsto nagrad na mnogih filmskih festivalih. Nillson je bil med drugim tudi urednik Filmkretsa, največje švedske revije o neodvisnem filmu, za katero je napisal tudi vrsto člankov in poleg tega močno pripomogel k filmski teoriji.
Čeprav ni nikdar obiskoval filmske šole, je več kot 10 let delal (med letom 1983 in 1994) s kultnim režiserjem in producentom Matsom Helgom Olssnom, ki mu pravijo tudi "švedski Roger Corman". Z leti, ki jih je prebil v največjem švedskem studiu, kjer so snemali neodvisne filme, si je pridobil veliko dragocenih izkušenj. Začel je z devetnajstimi leti, kot pomočnik snemalca in montažer zvoka in kmalu napredoval v šefa studia, zadolženega za montažo. Še preden je dopolnil 30 let, je imel za seboj že več kot 100 projektov, resda nizkoproračunskih, vse od akcijskih pustolovščin, trilerjev do komedij, in studio pa mu je zatem dal proste roke. Pod njegovim okriljem je začel eksperimentirati z izbrano ekipo in razvijal svoj osebni slog.
Leta 1996 se je povezal z Joakimom Hanssnom, priznanim švedskim producentom, ki je med drugim sin enega najbolj vplivnih ljudi v švedski policiji. Skupaj sta napisala vrsto scenarijev in zasnovala uspešno trilogijo o kriminalu novega vala, ki se pojavlja v današnji Evropi. Zgodbe so zasnovane na resničnih dejstvih in črpane iz Europolovih izkušenj. Tovrstnih zgodb v Hollywoodu ne bi nikdar producirali, saj se tako zločini kot tudi policijske taktike močno razlikujejo od ameriških.
Trilogija se je začela leta 1999 s filmom Zero Tolerance, ki je bil nominiran v petih kategorijah priznane ustanove švedskega filma, med drugim za najboljši film in režijo. Drugi film trilogije, Executive Protection (2001) je bil še uspešnejši. Postal je velik hit v švedskih kinih (takoj za Gladiatorjem).
Trenutno se Nillson posveča novi trilogiji - zgodovinski spektakel o začetku demokracije.
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .