Stranski učinki
Stranski učinki je provokativen triler o uspešnem newyorškem paru Emily in Martinu Taylor (oskarjeva nominiranka Rooney Mara in Channing Tatum), katerih svet se sesuje zaradi nepričakovanih stranskih učinkov novega zdravila, ki ga Emily predpiše njen psihiater (oskarjevi nominiranec Jude Law).
Taylorjeva sta privlačen, premožen par s sijajnim življenjem: imata vilo, jadrnico in prav vse, kar lahko kupi denar – dokler Martin zaradi nelegalnega trgovanja s pomočjo zaupnih informacij ne pristane v zaporu. Emily štiri leta čaka nanj v skromnem stanovanju na zgornjem Manhattnu, a okoliščine njegove izpustitve so prav tako grozne kot takrat, ko so ga zaprli, in Emily zapade v globoko depresijo.
Po neuspelem poskusu samomora na pomoč priskoči psihiater Jonathan Banks. Emily – obupana, a vsaj ne zaprta v umobolnico – pristane na terapijo z antidepresivi; odločitev spremeni življenja vseh vpletenih. Znaki Emilyjine depresije namreč ne pojenjajo in Banks ji predpiše zdravila, ki le utišajo njene demone. Vendar imajo stranski učinki novega zdravila srhljive posledice: uničeni zakoni, Banks ostane z zdesetkanim številom pacientov in nekdo je mrtev… A kdo je odgovoren? Banks, ki ga ta profesionalni spodrsljaj hudo prizadene, obsedeno išče odgovor. Le da resnica, ki jo najde, grozi, da bo uničila, kar je še ostalo od njegove kariere in zasebnega življenja…
Igrajo Jude Law, Rooney Mara, Channing Tatum in oskarjevka Catherine Zeta-Jones. Po scenariju Scotta Z. Burnsa je režiral z oskarjem nagrajeni Steven Soderbergh. Producenti so bili Lorenzo di Bonaventura, Gregory Jacobs in Scott Z. Burns, izvršni producenti James D. Stern, Michael Polaire in Douglas Hansen, koproducenta pa Elena de Leonardis in dr. Sasha Bardey, ki je bil tudi tehnični svetovalec. Scenograf je bil Howard Cummings, kostumografinja Susan Lyall, izvirno glasbo pa je zložil Thomas Newman.
Pred kakšnim desetletjem je Scott Z. Burns nekaj tednov v sklopu raziskovanja za zdravniško serijo Wonderland prebil v newyorški sloviti umobolnici Bellevue, kjer se je pogovarjal z zaposlenimi psihiatri in jih opazoval pri delu s pacienti, med katerimi so bili nekateri »strah zbujajoči zločinci,« kot pove scenarist. »Drugi so bili tako bolni, da niso dojeli pravil družbe in od njih ni bilo pričakovati, da se jih bodo držali.«
Izkušnja se je usidrala v Burnsovo domišljijo. »Hotel sem posneti triler v film-noir stilu, ki se z gledalcem poigrava podobno kot Double Indemnity ali Body Heat, a se dogaja v svetu psiho-farmakologije.« Scenarija se je lotil in ga pilil – pa medtem za Soderberga spisal še The Informant! in Contagion ter po lastnem scenariju režiral PU-239 – s poglobljenim raziskovanjem in pomočjo dr. Sashe Bardeyja, ki je takrat v bolnišnici Bellevue delal kot namestnik direktorja forenzične psihiatrije in čigar prispevek je bil »neobhoden, da je film zakoreninjen v resničnosti.«
Burnsova pripovedna spretnost in Bardeyevo strokovno znanje sta se zlila v presenetljivo informativen triler: »Spopada se z vprašanjem, kje se konča resničnost in kje začne duševna bolezen,« pove Bardey, ki je svetoval tudi med samim snemanjem. »Ne vemo, ali je vse tako, kot se zdi. V tem smislu film deluje nekako hitchcockovsko. Pa še konec je sijajen – dobra lekcija in zelo zabaven.«
O igralcih
Jude Law (Dr. Jonathan Banks), ki je kariero začel na gledaliških odrih, je nazadnje nastopal na londonskem West Endu v predstavi Anna Christie in v Soderberghovi srhljivki Contagion, pred tem pa smo ga videli v Ritchiejevem Sherlock Holmes: A Game of Shadows, v katerem je ponovil vlogo iz filma Sherlock Holmes, v 360 z Rachel Weisz in ob Keiri Knightley v Anni Karenini. Na velikih platnih je nase opozoril v biografiji Wilde in nato igral v The Talented Mr. Ripley (bafta, nominacija za oskarja in zlati globus), Cold Mountain (nominacije za oskarja, bafto in zlati globus), AI: Artificial Intelligence (nominacija za zlati globus), Closer, The Aviator, Alfie, I Heart Huckabees, Sky Captain and the World of Tomorrow, Sleuth (slednja je tudi produciral), The Imaginarium of Dr. Parnassus, My Blueberry Nights, Road to Perdition, Enemy at the Gates, eXistenZ, Midnight in the Garden of Good and Evil, Gattaca... Glas je posodil liku v filmu Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events.
Rooney Mara (Emily Taylor) je kariero začela kmalu po vpisu na univerzo; občinstvo in kritike je prevzela v Fincherjevi ameriški inačici priredbe kriminalke Stiega Larssona The Girl with the Dragon Tattoo, ki naj bi ji sledili še ekranizaciji romanov The Girl Who Played with Fire in The Girl Who Kicked the Hornet’s Nest. Marova se je z vlogo potegovala za zlati globus in oskarja. Videli jo bomo še v Her Spikea Jonzeja, v Ain’t Them Bodies Saints in v še nenaslovljenem projektu Terrencea Malicka. Naslednje leto bo za Nicka Hornbyja snemala Brooklyn, sicer pa ima za seboj že filme, kot so Tanner Hall, The Social Network, A Nightmare on Elm Street in Youth in Revolt. Na TV smo jo lahko videli v gostujočih vlogah v serijah ER, The Cleaner, Women’s Murder Club in Law & Order: SVU.
Catherine Zeta-Jones (dr. Victoria Siebert) je za stransko vlogo v filmski inačici broadwayskega muzikala Chicago dobila oskarja, bafto, nagrado Ceha filmskih igralcev in nominacijo za zlati globus, na Broadwayu pa je debitirala ob legendarni Angeli Lansbury v Sondheimovem A Little Night Music, ki ji je prinesel tonyja za glavno vlogo v muzikalu. Njeni zadnji filmi so Rock of Ages, The Rebound, No Reservations in Death Defying Acts, sicer pa je igrala v The Legend of Zorro, The Mask of Zorro, Ocean's 12, The Terminal, Intolerable Cruelty, Traffic (nominacija za zlati globus), Entrapment, America’s Sweethearts, Broken City in v RED 2. Kariero je začela na domačih gledaliških odrih v Londonu in po Evropi zaslovela v TV seriji The Darling Buds of May.
Channing Tatum (Martin Taylor) na velika platna kmalu pride v filmih White House Down in Foxcatcher, ob Mili Kunis pa se že pripravlja na snemanje zf akcije Jupiter Ascending Andyja in Lane Wachowski. Nazadnje smo ga videli v Soderberghovem Magic Mike, ki ga je Tatum produciral skupaj s produkcijskim partnerjem Reidom Carolinom (slednji je prispeval tudi scenarij po Tatumovih izkušnjah kot eksotični plesalec). Igral je v filmski inačici priljubljene serije 21 Jump Street (ki ga je s soigralcem Jonahom Hillom tudi produciral; nadaljevanje je že v pripravi), The Vow, Ten Years, Soderberghovem Haywire, The Son of No One, Dear John, G.I. Joe, G.I Joe 2: Retaliation, Fighting, A Guide to Recognizing Your Saints, She’s the Man, Step Up…
O ustvarjalcih
Steven Soderbergh (režiser) je za dramo Traffic dobil oskarja, za kipec pa se je isto leto potegoval tudi z Erin Brockovich in pred tem s scenarijem za svoj režijski prvenec Sex, lies, and videotape, ki mu je v Cannesu prinesel zlato palmo. Njegov zadnji film je bil Magic Mike, pred tem pa je režiral And Everything is Going Fine, Gray’s Anatomy, King of the Hill, Contagion, The Girlfriend Experience, The Informant!, Che, The Ocean’s Trilogy, The Good German, Solaris, Full Frontal, Out of Sight, Schizopolis, Kafka, The Last Time I Saw Michael Gregg… Kod producent se je podpisal pod We Need to Talk About Kevin, dokumentarec His Way, Solitary Man, I’m Not There, Far From Heaven, Michael Clayton, Roman Polanski: Wanted and Desired, Good Night and Good Luck, Confessions of a Dangerous Mind, Rumor Has It…, Syriana, Insomnia, Pleasantville…
Scott Z. Burns (scenarist, producent) je spisal scenarija za Soderberghova trilerja Contagion in The Informant!, pomagal je napisati Bourne Ultimatum in produciral z oskarjem nagrajeni dokumentarec An Inconvenient Truth. Spisal in režiral je HBO-jev film PU-239, ki sta ga producirala Soderbergh in George Clooney, trenutno pa piše gledališko predstavo The Library o pokolu na srednji šoli Columbine, ki jo bo v New Yorku režiral Soderbergh. Scenarij za Deep Water po istoimenskem dokumentarcu je že dokončal. Kariero je začel v oglaševanju in je del ekipe, ki se je domislila kampanje za mleko Got Milk? ; pisal je tudi za GQ Magazine, Condé Nast Traveler, The Wall Street Journal in Huffington Post.
Komentarji
Definitovno si ga bom šla ogledat.
Film me je popolnoma presenetil, saj se je odvil povsem v drugo smer, kot sem pričakoval. Vsec mi je, ker gre za odmik od klasičnih zgodb, ki jih gledamo v večini današnjih filmov, poleg tega pa ima tudi globoko sporočilnost. Film je vreden ogleda, vendar je potrebno imeti v mislih, da ne gre za klasično filmsko razvedrilo, pač pa za sofisticirano zgofbo, ki je namenjena specifičnemu krogu ljubiteljev filmov z zahtevnejšo tematiko.
Bata Živojinović se je odlično odrezal ..
Predrag film..
Film je res vreden ogleda, zgodba je zelo domiselna in ni tako težko razumljiva, če le imate IQ nad številko sobne temperature.
odličennnnnn prikoval me je na sedež popolnoma!
Odlična zgodba, odlična igralska zasedba... ocena 9/10
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
zelo dobra igralska zasedba! film veliko obeta!