Štorklje
Slovenske glasove glavnim likom so posodili:
Junior - Srdjan Milovanović
Tulip - Saša Pavlin Stošić
Hunter - Sebastian Cavazza
Toady - Uroš Smolej
Jasper - Iztok Jereb
Henry - Matevž Müller
Sarah - Alenka Tetičković
Nate - Hugo Artur Košorok
Dougland - Uroš Buh
Alfa volk - Jernej Kuntner
Beta volk - Igor Potočnik
Štorklje dostavljajo otročičke… no, tako je vsaj bilo včasih. Zdaj dostavljajo pošiljke mednarodnega spletnega trgovskega velikana. Štorkljo Juniorja (v izvirniku glas Andyja Samberga; v slovenščini mu ga posoja Srdjan Milovanović), najboljšega dostavljalca podjetja, vsak hip čaka napredovanje, a po nesreči sproži stroj za izdelovanje dojenčkov, iz katerega pride prikupna in povem neavtorizirana dojenčica.
Akcije polna risana pustolovščina, ki sta jo režirala Nick Stoller in Doug Sweetland, gledalce popelje na popotovanje kot še nobeno doslej: nadvse osredotočeni Junior, ki ima visoke ambicije, s svojo osemnajstletno in zamisli polno prijateljico Tulip (glas Saše Pavlin Stošić) – edinim človeškim bitjem na Gori štorkelj – hiti, da ta »paket težav« odpremi, preden za nezgodo izve njegov šef; njun trud, da dostavita svojega prvega otročička, ju popelje na pustolovščino, ki bo izpopolnila več kot le eno družino in znova vzpostavila resnično nalogo štorkelj na tem svetu. Previharita vse viharje in premagata nepredvidljive prepreke – da ne omenjamo, kako se njuni mnenji razhajata pri domala vsaki stvari – in prestaneta preizkušnje, ki ju dodobra spremenijo.
Likom v angleškem izvirniku glasove posojajo še Andy Samberg, Kelsey Grammer, Katie Crown, Jennifer Aniston, Ty Burrell, Keegan-Michael Key, Jordan Peele in Danny Trejo, v slovenski sinhronizaciji Matevž Mueller, Sebastian Cavazza, Iztok Jereb, Uroš Smolej, Hugo Artur Košorok in Alenka Tetičkovič.
Stoller je prispeval tudi scenarij in film produciral z Bradom Lewisom. Izvršni producenti so bili Phil Lord, Christopher Miller, Glenn Ficarra, John Requa in Jared Stern. Glasbo sta zložila Mychael in Jeff Dann, popevki Kiss the Sky in Holdin' Out pa sta odpela Jason Derulo in The Lumineers.
Navdih za zgodbo je Nick Stoller dobil iz lastnega življenja – kot oče dveh deklet pove, da sta imela z ženo »srečo pri prvi hčerki, pa sva bila sila presenečena, ker z drugo ni šlo vse tako po maslu, in je bilo potrebno kar nekaj pomoči znanosti. Ta izkušnja me je naučila še bolj ceniti biti starš, mislim pa, da sem zaradi nje kot starš tudi bolj prisoten. In prav to je bil navdih, a šele pozneje mi je v glavo padla še zamisel o štorkljah in o mitu, kako so nekoč dostavljale otročičke in kako bi to lahko vplivalo na fantiča, ki si želi malega bratca. To se mi je zdel zabaven svet, ki ga je vredno raziskati, in koncept, ki ponuja obilo priložnosti za komične zaplete.«
Na primer: kaj je če je tovarna dojenčkov na Gori štorkelj že dolgo v razsulu in jo je pohlepni direktor preobrazil v prevladujoče svetovno podjetje za dostavo paketov ter krilate delavce primoral, da delajo zanj? Njihovo novo poslanstvo je zdaj združevanje strank z veleprodajnimi cenami. In kaj če bi po nizu nepričakovanih nezgod stara tovarna nenadoma spet začela obratovati in bi izdela tisto, za kar je bila ustvarjena – dojenčka? Svežega s tekočega traka, z vonjem po dojenčku, neubranljivo srčkanega in nared, da ga sprejme njemu namenjena družina? »Kaj hujšega se ne bi moglo zgoditi,« zatrjuje sorežiser Sweetland. »Dojenček predstavlja vse, kar njihov poslovni model zaničuje. Dojenček lahko samo upočasni zadeve, pri tem poslu pa gre za kar največjo učinkovitost in dostavo milijonov paketov po vsem svetu. Ko se torej prikaže dojenček, je to težava, ki jo mora odpraviti Junior. Trenutni direktor Hunter ga uri, da nekoč postane šef, in če se razve, kaj se je zgodilo, bo njegove kariere v hipu konec.«
Zato je treba ta paketek dostaviti »priporočeno« in povsem neopazno. A na žalost si Junior pri naprezanju, da ustavi stroj, ki je bil ustvaril to drobceno katastrofo, poškoduje krilo. To ga – vsem pomislekom navkljub – prisili, da sprejme pomoč Tulip, edinega človeškega prebivalca Gore štorkelj, optimističnega dekleta z odprtim srcem, ki ima dar za izumljanje in brezmejno željo, da pomaga, oboje pa je sorazmerno enako težavam, ki jih ustvari pri sleherni stvari, ki se je loti. Poleg tega jo Junior krivi za celotno zagato, v kateri se je znašel. A Tulip ga prepriča in skupaj s svojim »tihotapskim« blagom se podata na pot v leteči napravi, ki ga je Tulip lastnoročno izdelala iz odpadnih materialov v kleti – kar je tudi opaziti.
Njun cilj je dom malega Nata Gardnerja in njegovih ljubečih, čeravno garaških staršev. Fantič si silno želi bratca – in to taksnega s sposobnostmi nindže, kajpak. In ker je prefrigan in skrajno motiviran, najde staro brošuro iz časov, ko so štorklje še raznašale dojenčke; pošlje jim uradno prošnjo.
»V našem filmu je naročanje otročičkov podobno pismu Dedku Mrazu, le da zahtevek pošlješ na Goro štorkelj,« razloži Sweetland. In srečno naključje poskrbi, da zahtevek v tovarno prispe ravno v roke Tulip – zagnani, impulzivni Tulip, ki je vedno pripravljena pomagati.
Globalno gledano zgodba o štorkljah, ki nosijo otroke, ni povsod znana; celo ponekod v ZDA ne vedo zanjo. Za tiste, ki jo poznajo, je to dodaten užitek. A Stoller meni, da to gledalcem ne bo omejilo razumevanja filma. »Resda smo se zelo naslanjali na mit o štorkljah, ki dostavljajo dojenčke; gre za preprosto zgodbo o tem, kako otročka s točke A premestiti na točko B, pri čemer gre čisto vse narobe. Otroci to razumejo, in z veseljem bodo gledali srčkane dojenčke in vse nore zaplete, v katerih se znajdejo naši liki.«
V enaki meri bo tako otroke kot odrasle navdušila obilica prefinjene fizične komedije. »Oba z Dougom prihajava iz podobne tradicije in najin pristop k komedijam vedno upošteva najmlajše, mlajše in starejše,« pravi producent Brad Lewis, ki režiserjev slog opisuje kot »prismojeno bistrost«, sorežiser Sweetland pa zagotavlja, da je Stoller v film vnesel prefinjenost, ki pa je le del zgodbe: »Površinsko gledano so Štorklje krasna komedija, toda gledalcem se bo posvetilo, da je v resnici trojanski konj čustev. Junior se naveže na dojenčico in na Tulip, in kmalu nam postane jasno, da si je, verjetno prvikrat v življenju, ustvaril nekakšno družino, ki pa zahteva precej več nege in pozornosti, kot so ti liki pričakovali na začetku. Vse to odkrivamo skupaj z Juniorjem.«
Lewis se strinja: »Ena od tem filma je družina. In družine so takšne in drugačne. So tvoji prijatelji; ljudje, ki jih imaš rad in s katerimi se obdajaš. Kakršno koli razmerje ali niz razmerij so lahko tvoja družina, in naš film ponuja še eno prizmo, skozi katero to lahko prepoznamo.«
»Vem, da bo film všeč gledalcev vseh starosti,« pravi Sweetland. »Norčav je in iznajdljiv. Vizualno je zelo zabaven in zgodba ima več plasti. Juniorju sledimo od trenutka, ko je še povsem obseden sam s seboj, misli le na kariero, pa počasi odpre oči in vidi tisto, kar je v življenju zares pomembno – družina, vezi z drugimi, skrb za druge in ne le zase – in tako začne doumevati, kakšne sposobnosti sploh ima. Upamo, da se bodo gledalci pošteno nasmejali, a da bodo hkrati ganjeni. To je cilj vsem mojih filmov – da ljudje pridejo v kino in pričakujejo zabavno urico in pol, odidejo pa z majhnim dodatnim darilcem. In to je najboljše, kar lahko ponudijo filmi.«
O USTVARJALCIH
Nicholas Stoller (režija, scenarij/producent) je režiral uspešnico Neighbors z Zacom Efronom, Sethom Rogenom in Rose Byrne, ki je po svetu navrgla prek 250 milijonov dolarjev, in njeno nadaljevanje Neighbors 2: Sorority Rising. Pripravlja že risano priredbo otroškega stripa Captain Underpants, za katerega piše tudi scenarij. Delo v industriji je dobil pri Juddu Appatowu kot scenarist pri njegovi seriji Undeclared in nato sodeloval pri praznih projektih; med drugim je z Apatowom spisal scenarij za celovečerec Fun with Dick and Jane z Jimom Carreyjem. Sospisal in izvršno je produciral drugo sezono serije The Carmichael Show in izvršno produciral humoristično nanizanko The Grinder s Fredom Savageom in Robom Lowom. Za velika platna je z Jasonom Seglom spisal The Five-Year Engagement, v katerem je Segel igral ob Emily Blunt, spisal in izvršno je produciral The Muppets in Muppets Most Wanted. Kot režiser je debitiral s komedijo Forgetting Sarah Marshall s Seglom, Milo Kunis in Jonahom Hillom, nato je režiral nadaljevanje Get Him To the Greek (tudi scenarist in producent) ter prispeval scenarija za Yes Man in Gulliver's Travels z Jackom Blackom in Emily Blunt,.
Doug Sweetland (režija) je priložnost dobil pri devetnajstih kot animator pri risanem celovečercu Toy Story studia Pixar in je sodeloval pri vseh njihovih nadaljnjih projektih, med njimi Cars, Monsters, Inc in Finding Nemo. Režijski krst je prestal s kratkim in z oskarjem nagrajenim Presto, nato je z režiserjem, oskarjevcem Janom Pinkavo posnel revolucionarni interaktivni film Windy Day.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
lepa risanka :) občasno smešna , ...
priporočam ogled