Šum morja
Zgodba
Nekega dne ob koncu poletja pride Ulises (Jordi Mollŕ) v majhno obmorsko mestece, da bi na krajevni srednji šoli kot novi učitelj začel poučevati književnost. Tam preko morja, vonja po pomarančah ter krompirčka, ki mu ga pripravlja Martina (Leonor Watling), spozna čutnost Sredozemlja. Ulises si ne more kaj in do ušes se zaljubi v čudovito dekle. Slednja pa se pravtako ne more upreti čarom zgodb, ki ji jih mladenič pripoveduje. Čez nekaj časa zanosi in sledi poroka.
Nekega jutra Ulises s svojim čolnom odide na ribarjenje in se ne vrne več. Martina z majhnim otrokom ostane sama, dokler ne spozna Sierra (Eduard Fernández), bogatega lokalnega magnata. Kmalu se poročita in Martina se končno ustali ter živi življenje razkošja.
Toda Ulises Martine ne more pozabiti, zato se vrne. Martina se odloči, da mu da še eno priložnost in Ulisesa zapre v visok stolp. Njuni skrivni skupni trenutki in srečanja postajajo vedno bolj strastna.
Toda tako kot pri vseh ljubezenskih trikotnikih, tudi tu usoda dovoljuje zelo majhno verjetnost za srečo.
Več o ustvarjalcih
Bigas Luna - režiser
"Vsakič ko hočem napisati naslov filma Son de Mar, vedno mislim, da bom napisal zgolj Son, ki je kratko in učinkovito - toda ko ga napišem, si ne morem pomagati in dodam še De Mar.
Ne morem živeti brez morja. Moja povezava z morjem je kot moja povezava s strastjo, ne morem živeti brez njega. Toda ljubezen do njega se spremeni v paniko, ko se dejansko znajdem v morju - in enako se zgodi pri strasti. Ne maram nepričakovanih neviht, raje imam obalo, čutnost, sonce. Ko se približajo oblaki, rad gledam nevihto, toda iz varnega zavetja svoje hiše. Neviht, ki so me ujele na morju, ne bom nikoli pozabil: popolnoma so me izčrpale.
Son de Mar je zgodba o nevihti, o strasti na odprtem morju, ki so jo vsi želimo - toda če se boste znašli v taki strasti, bo bolje za vas, če si nadenete rešilni jopič."
Jordi Molla - Ulises
Na začetku njegove kariere je že kazalo, da bo Jordi večno igral vloge lepotcev. Je suh, majhen in izžareva šarm, toda ta videz je spremenil leta 1997, ko je v filmu La Buena Estrella zaigral nesrečnega tatiča.
Igral je še v slovitem filmu Pršut, pršut (1994) in Kronen Stories (1994)
Eduard Fernández - Sierra
Ulises in Sierra predstavljata nasprotna pola čustvenih odnosov: intelektualno proti materialno, negotovo proti gotovo, romantično proti idealno.
Martina ali strast
Po mnenju Ulisesa: Ulises je tisti, ki zbeži, toda Martina je prav tako zmedena, kot on. Ne ve, kaj hoče, ali kaj želi doseči v življenju. Na začetku filma predstavlja punco iz malega mesta, pravo nasprotje temu, kar v resnici je - izobraženo dekle.
Po mnenju Sierre: Martina je razdeljena na dve polovici. Ena ima rada razkošje, druga je idealistična. Prva polovica se poroči s Sierro. Druga polovica pa jo žene, da se druži z nezrelimi fanti, ki bi se radi zabavali.
Ulises ali fantazija
Po mnenjeu Ulisesa: Je lik, ki se počuti samega, temu pa skuša ubežati s potovanjem po svetu. Je brodolomec, toda na suhem je veliko brodolomcev, kot tisti napihnjenci, ki sploh ne vedo, kdo ali kje so. Ulisesa je težko opisati z besedami; ko prebereš scenarij, ne veš, kaj bi si mislil o njem, toda ko se postaviš v njegovo kožo, ti je vse takoj jasno. Je vampir.
Po mnejnu Sierre: Ulises je zmeden tip, ki Martine nima toliko rad, kot ima sebe. Pripoveduje ji zgodbice, da bi jo omehčal.
Sierra ali integriteta
Po mnenjeu Ulisesa: Je trden tip, ki natanko ve, kaj hoče doseči v življenju in se tudi postavi zase, ko pride do tega. Z Eduardom sva se resnično dobro razumela, zato mi je bilo žal, da sva posnela le eno sceno skupaj, drugo pa kot tekmeca. Prav lepo je delati z njim.
Po mnenju Sierre: Ima denar in ima cilje - cilje povezane z denarjem, seveda - verjetno toliko razmišlja o materialnih dobrinah zaradi svojih frustracij in kompleksov.
Leonor Watling - Martina
Kako igralka postane nekdo drug, tako drugačen? Kakšna je Martina?
Sploh ni šlo za razumski proces. Lik sem oblikovala, ko sem se pogovarjala z Bigasom. Bigas se veliko ponavlja, toda ima sposobnost, da v eni minuti v tebi vidi stvari, za katere bi sam potreboval leta psihoanalize. V tem je njegov čar - v tebi najde skrite stvari in jih zvabi na dan. Martina je zelo nagonska, zaljubi se v Ulisesa, ne da bi spregovorila eno besedo z njim. Kasneje postane brutalno posesivna. Tudi pojedla bi ga, če bi ga lahko potem nosila s seboj.
Je Bigas Luna drugačen od ostalih režiserjev?
Bigas je tih človek, kar je zelo dobro za igralce in ekipo na splošno. Po drugi strani pa je kot stroj, vse mora biti načrtovano do zadnjega milimetra - rad ima tehniko. Obenem pa te preseneti - rodil se je z izjemnim čutom za vizualizacijo. Med snemanjem je bil včasih precej čuden: vzel je svojo digitalno kamero (vedno jo nosi s sabo) in te začel snemati. Še preden si se zavedel, te je že snemal v popek.
Kako bi razložili Martinin odnos do njenih obeh moških? Ulises bi lahko bil pošten in Sierra podel, ampak takšna oznaka bi bila preveč banalna.
Sierra je takšen, kot je. Sploh ni slab. Ulises predstavlja svojo norost in nezrelost, oboje pa ima tako rad, kot tudi pred tem beži. Pri Ulisesu nikoli ne veš, kaj je resnica in kaj laž. Takšni ljudje zares obstajajo. Ulises in Sierra predstavljata dva obraza ljubezni.
Je erotika pomemben del Martinine osebnosti?
Tako je. Seks je edini način komunikacije med Ulisesom in Martino. Son de Mar je zgodba o strasti, v kateri glavni igralci ne znajo komunicirati med seboj, in prav zaradi tega so prizori spolnosti ključnega pomena. Martina in Ulises si želita drug drugega, pogovarjata se preko spolnosti.
Je seks tako pomemben v filmu, kot je v romanu Manuela Vicenta?
Bigas je zelo sramežljiv, toda obenem ima zelo močan čut za vizualizacijo. Rad ima lepoto, celo lepoto grdih stvari. Ko sem prvič prebrala scenarij, sem pogrešala nekaj ključnega iz romana - nežnost. Bigasu sem rekla: "V romanu je nekaj, kar pogrešam v scenariju." Odgovoril je: "To bosta morala pokazati vidva s Jordijem." "Tega se ne da napisati. To se vidi v tem, kako se gledata."
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .