Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Ujeta

psihološki triler / grozljivka
Podnapisi
Na sporedu od: 15.12.2016, Kolosej Ljubljana
1h 31min / 91min
Leto: 2016
Država: Francija, Kanada, ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Christina Hodson
Ovdovela otroška psihiatrinja Mary se je po usodni moževi avtomobilski nesreči odselila na podeželje, kjer v samoti skrbi za paraliziranega sina. V oskrbo dobi žalujočega dečka, toda fantek med snežnim metežem izgine. Ker ga policija ne najde, Mary pričnejo mučiti grozljive nočne more, kmalu pa se tudi v hiši začnejo dogajati nerazložljivo srhljive stvari. Čeprav Mary poskuša najti razumno razlago, se ji zdi vedno bolj verjetno, da je na sledi nadnaravnim pojavom, toda v grozljivem iskanju odgovorov vedno težje loči med sanjami in resničnostjo.

Napeta srhljivka z Naomi Watts v vlogi ovdovele otroške psihologinje Mary Portman, ki živi odmaknjeno in osamljeno na podeželju Nove Anglije.

Ko izgine njen mladi pacient Tom in ga imajo že za mrtvega, je Mary prepričana, da njegov duh straši njo in njenega pastorka Stephena, ki je zaradi poškodb prikovan na posteljo, s katerim sta sredi snežnega viharja ostala ujeta v hiši.

Igrajo še Oliver Platt, Charlie Heaton, Jacob Tremblay, David Cubitt in Clémentine Poidatz. Po scenariju Christine Hodson je režiral Farren Blackburn, producirali so Claude Leger Ariel Zeitoun in Christine Haebler. Izza kamer so sodelovali še direktor fotografije Yves Bélanger, scenograf Paul D. Austerberry, kostumografinja Odette Gadoury in montažer Baxter. Glasbo je zložil Nathaniel Méchaly.

Scenaristka Christina Hodson pravi, da je navdih za scenarij dobila, ko je sama živela v garsonjeri v New Yorku, v kateri je nenehno škripalo. Zamišljala si je, kaj vse bi lahko tičalo za nepojasnjenimi zvoki, ki jih je poslušala cele noči, in nato v pičlih šestih tednih spisala scenarij. Rezultat je napeta psihološka srhljivka z enostavno zgodbo, zapletenimi čustvenimi podtoni in pretresljivim zaključnim preobratom. »Hotela sem pravila žanra postaviti na glavo,« pravi, »in pri tem puščati sledi in namige, na katere se lahko spomni gledalec, ko dojame, kaj se dogaja.«

Izvršni producent Tory Metzger je bil nad scenarijem takoj navdušen: »Pri mojem delu človek prebere na tone scenarijev; pogosto natanko veš, kam peljejo – in zelo pogosto imaš prav. V tem primeru pa se mi niti sanjalo ni, kaj se bo zgodilo. Presenetilo me je, da sem šele po 60 prebranih straneh dojel, da namesto krasne drame berem žanrski scenarij. To pa ni tako lahko doseči.«

Poleg tega je v njem »krasna vloga za žensko,« pravi izvršni producent David Linde, »kar si vedno prizadevamo najti, saj takšnih scenarijev ni ravno na pretek.«

Tudi zato je bilo seveda pomembno, da se prefinjeni dramski elementi ne porazgubijo v režiji nekoga, ki bi hotel posneti zgolj »še eno šokantno grozljivko z glasnimi poki in poceni strašljivimi triki,« kot pravi Hodsonova, zato so izbrali izkušenega britanskega televizijskega režiserja Farrena Blackburna, ki je imel za film močno minimalistično vizijo. »Naš film je razumel povsem drugače kot večina režiserjev, s katerimi smo stopili v stik,« se spominja Metzger. »Za projekt se je zanimalo kar nekaj silno izkušenih – v nekaterih primerih celo nagrajenih – režiserjev; vendar nas je Blackburn pritegnil s svojim razumevanjem, da manj v tem primeru pomeni več.«

Za osrednji lik – nekoč srečno poročeno žensko, ki se znajde v vse bolj obupnih razmerah v lastnem domu – so se ustvarjalci obrnili na dvakratno oskarjevo nominiranko Naomi Watts, ki jo je pritegnil predvsem izziv, kako zajeti Maryjino mentalno-čustveno razcepljenost. »Povsem jo okupira skrb za eno samo osebo, in zato nima nobenih pravih stikov z zunanjim svetom,« pravi igralka. »Rekla bi, da se je čustveno povsem zaprla. In čeprav si srčno želi poskrbeti za svojega otroka, je to zanjo velik napor. To je razžira, in ob tem jo začno tlačiti hude more, po glavi se ji napletajo srhljivi scenariji. V njene misli se prikrade nezadovoljstvo nad tem, kam se je obrnilo njeno življenje.«

Igralko je pritegnila tudi preprostost zgodbe, ki se skoraj povsem osredotoča na dva lika in dramatične spremembe v Maryjinem čustvenem stanju pred in po avtomobilski nesreči, v kateri je umrl njen mož, njen osemnajstletni pastorek Stephen pa ostal v komi. Ker s Stephenom živi domala v popolni osami, njeno življenje postaja vse bolj monotono in turobno. Edini žarek upanja so redni obiski mladega gluhega pacienta Toma. A kmalu zatem, ko fant izve, da ga bodo poslali proč, pride k Mary – in nato izgine…

O igralcih

Naomi Watts (Mary) se je z vlogo v drami Juana Antonia Bayone The Impossible potegovala za oskarja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev, sicer pa je bila za oskarja v igri tudi z vlogo v 21 Grams Alejandra Gonzáleza Iñárrituja, ki ji je prinesla še nominacije za bafto, nagrado Ceha filmskih igralcev, zlati satelit, beneškega leva in več nagrad kritikov. Kmalu jo bomo videli ob Leeju Paceu v The Book of Henry Colina Trevorrowa in v težko pričakovanjem nadaljevanju kultne serije Twin Peaks. Nazadnje smo jo videli ob Benu Stillerju v While We're Young, v Allegiant, Birdman (or The Unexpected Virtue of Ignorance), Demolition, About Ray, Sea of Trees Gusa Van Santa, Diana, Adore, J. Edgar, Fair Game… Odkar je nastopila v Mulholland Drive Davida Lyncha, je nanizala vloge v občudovanja vrednih filmih, kot so You Will Meet a Tall Dark Stranger, Mother and Child, The International, King Kong, I Heart Huckabees, Stay, The Ring in Funny Games. Njen opaznejši debi na velikih platnih je bil avstralski Flirting z Nicole Kidman.

Oliver Platt (dr. Wilson) je nazadnje igral v celovečercih Frank and Cindy ob Rene Russo, The 9th Life of Louis Drax z Aaronom Paulom in Emperor ob Adrienu Brodyju, pred tem smo ga videli v Gods Behaving Badly, Love & Other Drugs, X-Men: First Class, 2012, Year One… Izza kamer je produciral neodvisno kultno uspešnico Big Night, ki sta jo režirala Stanley Tucci in Campbell Scott. Televizijski veteran je morda najbolj znan po vlogi v nadaljevanki The Big C z Lauro Linney, sicer pa smo ga gledali v serijah, kot sta The Good Wife in Chicago P.D. , v dokumentarcu Love, Marilyn in TV filmu Bessie. Za vlogo v miniseriji The Bronx Is Burning se je potegoval za nagrado Ceha filmskih igralcev.

Charlie Heaton (Stephen) je pozornost pritegnil v Urban & the Shed Crew Candide Brady in trenutno igra v nadaljevanki Stranger Things ob Winoni Ryder, sicer pa smo ga na TV lahko videli v serijah Casualty, Vera in DCI Banks. Ljubezen do igre je odkril pri devetih letih, iskalci talentov pa so ga odkrili na koncertu pank skupine Comanechi, v kateri je igral bobne. Po nastopu v oglasu, ki je prejel nagrado v Cannesu, je igral v kratkem filmu The Schoolboy Palome Lommel.

Jacob Tremblay (Tom) je najbolj znan po izjemnem nastopu v celovečerni drami Room ob Brie Larson, debitiral pa je v igrano-risanem The Smurfs 2. Na velika platna prihaja v pustolovski komediji Burn Your Maps z Vero Farmiga in v The Book of Henry ob Naomi Watts.

David Cubitt (Doug) je nazadnje igral v drami Stonewall, pred tem smo ga videli v A Perfect Son, The Seventh Son, The Colossal Failure of the Modern Relationship, No Clue z Amy Smart in v biografski drami Michaela Manna Ali. Debitiral je v drami Alive z Ethanom Hawkom in nato igral v kanadski seriji Traders (za vlogo je prejel nagrado gemini), sicer pa je z malih zaslonov najbolj znan po vlogi v nanizanki Medium, v kateri je igral ob Patricii Arquette; nastopil je še v serijah Ray Donovan, Robbery Homicide Division, Bates Motel in The American Embassy ter v TV filmih 10.5: Apocalypse in Finding John Christmas.

Clémentine Poidatz (Lucy) je najbolj znana pa vlogi v zgodovinski drami Marie Antoinette Sophie Coppole ter iz francoskih filmov La fille bionique, Mains armées in La Frontière de l'aube. Igrala je v vrsti francoskih TV, filmskih in gledaliških produkcij ter že spisala in režirala svoj kratkometražni prvenec Lupa.

O ustvarjalcih

Farren Blackburn (režija) je nedavno dokončal snemanje komične drame Dream On s Sienno Guillory in Richardom Coylom, ki jo je priredil po romanu Johna Richardsona. Za svojo nadaljevanko The Fades je prejel bafto, nato je režiral prvo epizodo serije Daredevil. Pred tem se je kot glavni režiser podpisal pod serijo The Interceptor, režiral je sklepno epizodo prve sezone serije The Musketeers in sklepno epizodo tretje sezone z zlatim globusom nagrajene dramske serije Luther. Je tudi prvi, ki je režiral božično epizodo kultne serije Doctor Who, čeprav dotlej ni režiral nobene prejšnje epizode.

Christina Hodson (scenarij) se je uveljavila kot ustvarjalka možatih zgodb, ki jih poganjajo ženski liki – torej v pretežno moškem žanru. Njen prvi scenarij, prav za Shut In, je pristal na seznamu najbolj zaželenih scenarijev, po drugem, Unforgettable, pa Denise Di Novi že režira erotični triler z Rosario Dawson in Katherine Heigl. Odtlej se je na seznam najbolj zaželenih scenarijev že uvrstila z novima – za psihološko srhljivko Seed in zf akcijo The Eden Project, ki ga bo produciral Tobey Maguire. Pomagala bo ponovno oživiti franšizo The Fugitive in bo po poprejšnjem sodelovanju s scenaristi pri franšizi Transformersspisala scenarij za novi še nenaslovljeni samostojni celovečerec v seriji. Trenutno dela na projektu po enem od stripov založbe DC in piše scenarij za režiserko Nino Jacobson. Za TV razvija priredbo japonskega kriminalističnega romana Out.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.