Kolosej
Film distribucije Cenex

Opoldanski obračun

komedija, western
Na sporedu od: 17.8.2000, Kolosej Ljubljana
1h 50min / 110min
Scenarij: Miles Millar, Alfred Gough
Režija: Tom Dey

O zgodbi...

V njej se Divji zahod sooči z Daljnim vzhodom; kavboji, Indijanci, revolveraši, odpadniki in podobne znamenitosti trčijo ob vzhodnjaške borilne veščine, čast, neomajno vdanost in podobne odlike. Vse zaradi zlobnega in pokvarjenega, sicer nekdaj cesarjevega stražarja, Lo Fonga, ki ugrabi princeso Pei Pei iz Prepovedanega mesta. Odpelje jo čez lužo in zahteva odkupnino v zlatu, sicer je cesar ne bo več videl žive. Le-ta pošlje na nevarno misijo svoje tri častne gardiste, ki pa se jim proti njegovi volji pridruži nenavadni Chon Wang, ki je naskrivaj zaljubljen v princeso in prepričan, da je prav on kriv za njeno ugrabitev ter zato odločen, da jo reši in pripelje nazaj na Kitajsko.

Na Zahodu, tam kjer sonce ne vzhaja, ampak zahaja, spozna "izobčenca" Roya O"Bannona, malce nespretnega roparja vlakov in, po njegovih zagotovilih, strašnega revolveraša. Ta mu, sprva iz pohlepa po zlatu, pozneje pa iz čiste dobre volje in prijateljstva, pomaga spoznavati neznane običaje - da si ne bi po nepotrebnem nakopal še kaj hujšega poleg indijanske žene na glavo - in rešiti princeso iz krempljev neusmiljenega ugrabitelja.

Chon Wang - njegovo ime zgovorni Roy površno izgovarja kar John Wayne - se tako v družbi novopečenega partnerja, ki mu ne zaupa, žene, ki je niti najmanj ni pričakoval, konja s samo njemu lastnim karakterjem in svojih neverjetnih borilnih veščin sooči z najnevarnejšimi revolveraši Zahoda. Nalogo opravi več kot zadovoljivo, ob tem pa izkoristi svojo drznost in osvoji tudi srce uporne princese, ki je konec koncev samo bežala pred nezaželenim soprogom, vsa pod vtisom pravljice o princeski, ki je poljubila žabca, ki se je potem pred njenimi očmi spremenil v čudovitega princa. Težava je le v tem, da se princesa Pei Pei zaveda, da bo njen od cesarja vsiljeni mož za vse večne čase ostal žabec, njenim poljubom navkljub. Če bi jih sploh zmogla, seveda.

O produkciji...

Opoldanski obračun je režiserski debut Toma Deya. Potem, ko si je ustvaril uspešno kariero kot režiser televizijskih reklam, je z veseljem sprejel ponudbo produkcijske filmske družbe Touchstone in Spyglass, da sprevai pod streho akcijsko komedijo Shanghai Noon.

"Privabil me je scenarij, tako širina filmske pripovedi kot zgodba sama, ki se mi zdi zelo izvirna," pripoveduje mladi režiser. "Predvsem me je pritegnila zahtevnost produkcije, saj sem moral gledalca prepričljivo povesti v različne svetove in kulturne sredine, od Prepovedanega mesta nekje na Kitajskem do vasice prvih naseljencev nekje na Divjem zahodu, od indijanske naselbine do tabora kitajskih delavcev, ki so gradili železnico skozi nedotaknjeno divjino. Dejstvo, da je v zgodbi Divji zahod prikazan kot kraj, kjer so se soočale različne kulture, me je pri tem filmu še najbolj privlačilo. Prav zaradi tega sem se trudil za čimbolj realistično vizualno podobo, čeprav to ni bistvena zahteva pri komedijah," je poudaril režiser. Hkrati je s širokim platnom (widescreen) sledil osnovni zakonitosti klasičnih vesternov, iz katerih se Opoldanski obračun na nekako spoštljiv način ponorčuje, a jim hkrati izkazuje vso dolžno spoštovanje.

Peter Hampton, ki je bil odgovoren za scenografijo, prav tako priznava, da je scenarij na nek način zanj predstavljal izziv. "Zdel sem mi je zanimiv zaradi pridiha kitajskega v okolju klasičnega (filmskega) Divjega zahoda. Dogajanje zgodbe je postavljena nekje okoli leta 1890, zato sem se odločil "povohati" zgodovinsko ozadje in atmosfero tistega časa."

Ideja za to nenavadno zgodbo se je prodila med snemanjem Chanove uspešnice Rush Hour. Producenta Roger Birnbaum in Jonathan Glickman sta se z Jackiejem Chanom pogovarjala o zamislih za prihodnje projekte in Jackie je z veliko vnemo začel pripovedovati smešno zgodbo, ki predstavlja okostje tega filma. Producentoma je bila všeč. "Marsikaj iz tistega prvega pripovedovanja je v tem filmu, od scene z Indijanci do pretepa v točilčnici. Najeli smo scenariste, ki so pisanje razvili iz teh odlomkov in osnovne zgodbe. Prvič sem sodeloval pri nastajanju filma, ki se bil dokončan v tako hitrem času, če upoštevam Chanovo pripoved ali bolje, njegovo zamisel kot začetek," pripoveduje Birnbaum.

Ideja je bila Chanova simpatija že dalj časa, le da je realizacija s filmov trajala malo dlje. Šele po uspehu akcijske komedije Rush Hour so se odgovorni pri Spyglass Ent. znebili strahu pred pretiranimi stroški snemanja izven Hong Konga. Jackie Chan se spominja: "Šele navdušen pristanek Rogerja Birnbauma je spravil mojo idejo v življenje. Napisal sem tudi svojo inačico scenarija, ki pa je bila preveč "azijska". Ameriški pisci so jo naredili povsem vesternovsko, za kar pa jaz nisem imel dovolj znanja in izkušenj, čeprav sem od nekdaj oboževal Divji zahod in kavboje. Ko sem snema Opoldanski obračun, sem imel občutek, da so se mi uresničile sanje iz otroških let. Nosil sem škornje in kavbojski klobuk, opasal sem si pištolo in ves kavbojski vrvež okoli mene me ne neznansko zabaval."

Owen Vilson priznava, da se je za vlogo zgovornega roparja odločil predvsem zaradi lika, ki po njegovem združuje značilnosti izobčenca in rock zvezdnika, kar je najlažji način za pridobivanje denarja in zapeljevanje žensk. Prav ta romantična aura o izobčencih ga je pri vlogi najbolj pritegnila. Poleg tega se še izkaže, da je njegov odpadnik pravzaprav dober odpadnik in da nima morilskih nagnenj. "Njegov cilj je visenje po lokalih, ženska družba in igranje težkega frajerja, kar se mi je zdela zelo zabavna plat mojega karakterja. Ob tem sem bil tudi navdušen nad dejstvom, da gre za film o klasičnem moškem prijateljstvu, ki pa je začinjeno z malce presedanja drug drugemu, kar pa se na koncu sprevrže v medsebojno spoštovanje in predanost. Vzhod sreča Zahod se mi je zdela zanimiva plat te zgodbe," se spominja Vilson.

Režiser Dey pripominja: "Zavedal sem se, da bo film deloval, če bo med njima vzniknila tista iskrica kemije. Potrudil sem se ustvariti vzdušje, da imata oba proste roke in da sta enako pomembna za zgodbo kot besede, zapisane v scenariju. Kmalu sta začela improvizirati, Jackie fizično, Owen pa verbalno. Izšlo se je odlično."

Lucy Liu, ki igra princeso Pei Pei, ceni Chanovo predanost in dobrodušnost, ki jo ima kot igralec. Trdi, da je Jackie Chan primer človeka, ki z enako vnemo skrbi zase in za soigralce. "Užitek je delati z njim in na njegovo zagnanost, da morajo tudi vsi njegovi soigralci zgledati dobro v vsakem kadru, se lahko človek stoodstotno zanese," pripoveduje Liujeva. Ko se je iz New Yorka preselila v Los Angeles, je hodila gledat njegove filme v manjša kitajska kina. "Od nekdaj so mi bili všeč. Komedija je univerzalen jezik in niti najmanj se ni težko sporazumevati z njim. Čutim se počaščena, da sem lahko delal z Jackiejem," trdi Lucy Liu, ki se je spominjamo predvsem po vlogi "renčeče" odvetnice iz priljubljene nanizanke Raztresena Ally in pa po vlogi smrtonosne članice kitajskih zlikovcev iz akcijskega thrillerja Payback on Melu Gibsonu.

Poleg akcijskih prizorov, s katerimi Jackie vsekakor ni imel nobenih težav, in pri katerih je širokosrčno pomagal soigralcem, pa je morda imel malce več težavic z jahanjem na konjskem hrbtu, saj se do sedaj s to vrsto telesne aktivnosti še ni spopadal. "Do Opoldanskega obračuna sem se konjev bal. Rad sem jih božal in trepljal, nikoli pa jih nisem jahal, saj sem bil prepričan, da me bodo takoj vrgli s sebe," priznava Jackie Chan.

Da se je tega strahu znebil že po nekaj dneh treninga, ima gotovo največ zaslug trener konj Claude Chausse. Konja Fida je z neskončno potrpežljivostjo, znanjem in izkušnjami pripravil do tega, da je popil celo steklenico "viskija", naučil ga je, da je lizal obraze in sedel na zadnjico. "Zna narediti prav vse, kar znajo psi," trdi Chausse. Prosucenti trdijo, da je bil mož prva in edina izbira za skrb glede konj in da je najboljši v poslu, saj "ve vse, kar je treba vedeti o teh elegantnih kopitarjih".

O igralcih...

Jackie Chan je že več kot 20 let eden največjih in najbolj priljubljenih azijskih zvezdnikov. Rojen je v Hong Kongu in med sedmimi in sedemnajstimi leti je s staršema, ki sta bila delavca, živel v bližini pekinške operne šole. Tam se je naučil raznolikih spretnosti, ki so potrebne za nastopanje v pekinški operi: akrobatike, gimnastike, borilnih veščin, plesa, ravnanja z različnim orožjem, petja in dramske igre. Do takrat, ko je Chan dokončal srednjo šolo, je priljubljenost pekinške opere upadla in fanta je pritegnil film.

V zgodnjih sedemdesetih letih je Chan delal pri filmu vse, po čemer so klicale trenutne potrebe. Bil je igralec in režiser akcijskih filmov. S spoštovanjem priznava, da sta mu bila največja vzornika Buster Keaton in Harold Lloyd, zase pa je iznašel izvirni slog, ki kombinira humor in nevarne akrobatske spretnosti v akcijskih prizorih, ki bi se jih sicer s strahom lotil tudi kak izkušen kaskader. Slednje je prignal do tako zahtevnih akrobatskih višin, da jih Amerika šele zdaj po malem okuša. Kot izvrsten mojster borilnih veščin in popoln akrobat si je Jackie Chan ustvaril legendarni sloves, da je za svoje filme pripravljen tvegati tudi življenje.

Hkrati z njegovo izjemno priljubljenostjo na azijskem filmskem trgu pa si je Chan počasi širil krog ljubiteljev v Ameriki. Najprej se je pojavil kot junak cele serije stripov, leta 1996 pa je sodeloval kot napovedovalec nominirancev za oskarje na takratni podelitvi, kmalu zatem pa se mu je Hollywood poklonil tudi na le njemu svojski način: pri vhodu v slavni hollywoodski Chinese Theatre je vtisnil odtise svojih rok, stopal in... nosu.

Leta 1998 je zaigral v uspešnici Rush Hour, igral in sodeloval kot producent pa je v celi vrsti filmov, med njimi: Rumble in the Bronx, First Strike, Supercop, Operacija Kondor, Crime Story, Armor of God in drugih.Poleg pisanja scenarijev in režiranja pa sodeluje v celi vrsti dobrodelnih prireditev v Hong Kongu in drugih azijskih deželah ter se poskuša (zelo uspešno) tudi kot pevec.

Leta 1995 je prejel nagrado MTV za življenjsko delo.

Owen Vilson je pred kratkim zaigral v srhljivki Hiša strahov (The Haunting) Jana De Bonta ob Liamu Neesonu, Catherine Zeta Jones in Lili Taylor, spominjamo pa se ga tudi kot dobrodušnega kolega Bruca Willisa, s katerim brezskrbno odide razstrelit velikanski asteroid, ki preti Zemlji z uničenjem v spektaklu Armageddon Michaela Baya.

Z vzhodnjaškim načinom snemanja filmov in z borilnimi veščinami se je že srečal v filmu Once Upon a Time in China & Amerika legendarnega hongkonškega režiserja Samma Hunga v produkciji Tsuija Harka.

Walton Goggins (Wallace) je sodeloval v različnih celovečernih, televizijskih filmih in gledaliških predstavah. Njegove novejše vloge so v drami Apostol in Major League III, kmalu pa ga bomo lahko videli v filmu Daddy And Them, za katerega je scenarij napisal Billy Bob Thornthon, za nameček pa ga je še režiral in v njem zaigral.

Kot gost se je pojavil v priljubljenih televizijskih nanizankah Family Law, Newyorška policija, JAG, I"ll Fly Away in Heart of the Night.

Tudi Xander Berkeley (Van Cleef) ima za seboj bogato igralsko kariero. Igral je v za več oskarjev nominiranem Amistadu Stevena Spielberga, Vročini Michaela Manna, videli pa smo ga tudi v Air Force One in v Gattaci.

Manjše vloge beleži v Apollu 13, Zadnjih dobrih možeh, Billyju Bathgateu, Terminatorju 2, Leaving Las Vegas in drugih. Na televiziji se je pojavljal v več serijah, med drugimi v Roswellu in Dosjejih X.

Komentarji

6.4. 2007 ob 14:52

ful dobri film

— ???
28.5. 2007 ob 17:06

Živjo! Ta film sem si že večkrat ogledala, saj je res super. Zelo je smešno, saj sta Owen Wilson in Jackie Chan popolno nasprotje! Zato je še bolj zabavno, ko postaneta prijatelja. Zelo sta posrečna in Owen - Ray je cute!

— Polona

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.