Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Prenašalec: Nasledstvo

akcijska srhljivka
Samo v Koloseju Maribor
Podnapisi
1h 36min / 96min
Leto: 2015
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Adam Cooper, Bill Collage in Luc Besson
Ljubeznivi Frank Martin, v podzemlju francoske riviere znan kot najboljši voznik, kar jih je mogoče najeti za denar, bo za pravo ceno dostavil kakršen koli "paket". Drži se treh preprostih pravil: nobenih imen, nobenih vprašanj in nobenih naknadnih pogajanj. A njegova pravila grejo rakom žvižgat, ko ga prelepa fatalka Anna premami, da vozi avto pri pobegu po domiselnem bančnem ropu.

Frank se med dirko po ulicah Monaka v tehnično dovršenem audiju nehote zaplete v poskus uničenja ruskega trgovca z belim blagom Yurija (Yuri Kolokolnikov), ki je Anno pred petnajstimi leti prisilil v prostitucijo. Polna sovraštva in maščevalno nastrojena Anna s svojimi sozarotnicami v platinastih lasuljah ugrabi Frankovega očeta (Ray Stevenson) v zagotovilo, da bo Prenašalec opravil svojo nalogo. Frank, ki se iz čisto svojih razlogov za vsako ceno na daleč ogiba strelnemu orožju, mora uporabiti vrtoglav nabor provizoričnega orožja in smrtonosnih neprofesionalnih borilnih veščin, da opravi z Yurijevimi gorilami. Pa se stvari zanj še bolj zapletejo, ko njegov odnos z Anno postane več kot le posel.

V zapeljivi srhljivki, ki z visokimi obrati, polni ostrih preobratov in s pomočjo vrhunske tehnologije izpeljanih goljufij uspešno franšizo dviguje na novo raven, igrajo še Gabriella Wright, Tatiana Pajkovic, Wenxia Yu inb Noémie Lenoir. Producirala sta Luc Besson in Mark Gao, Camille Delamarre je film režiral po scenariju Adama Cooperja, Billa Collagea in Luca Bessona. Direktor fotografije je bil Christophe Collette, scenografijo je prispeval Hugues Tissandier, za kaskaderje je skrbel Alain Figlarz, glasbo pa zložil Alexandre Azaria.

Novo življenje klasične franšize

Serija filmov Prenašalec je svojčas postavila visoka merila za akcijske pustolovščine, saj je na velika platna prinesla nekaj najbolj nepozabnih akcije polnih prizorov v žanru. Režiser Camille Delamarre samozavestno zatrjuje, da bo ta najnovejši film – z novim naslovnim igralcem, maščevalnimi ženskami, neizprosnimi pretepi na ulicah in pločevino razbijajočimi pregoni – več kot presegli pričakovanja gledalcev. »Prenašalec: Nasledstvo je več kot zgolj ponovni zagon,« pravi. »Za povsem novo zgodbo gre.«

Izvirna trilogija Prenašalec, ki je na platna prihajala med leti 2002 in 2008, se je osredotočala predvsem na žilave moške junake. Nasledstvo razširja pripovedni razpon in vključuje raznolik nabor neuklonljivih žensk. In čeprav je v filmu spet veliko kaskaderske vožnje, prizorov fizičnega obračunavanja in preobratov, zaradi katerih je franšiza tako zelo in tako dolgo priljubljena med gledalci, tokrat akcijo poganjajo zanimivi liki z ganljivimi ozadji: Franka preganja njegovo službovanje v vojni in ima z očetom, nekdanjim vohunom, napet odnos. Anna, prostitutka že od rosnih let, ne namerava ostati žrtev svojega neusmiljenega zvodnika.

Camille že več let sodeluje z vidnim francoskim filmskim ustvarjalcem Lucom Bessonom; nedavno je po Bessonovem scenariju posnel svoj režijski prvenec, srhljivko Brick Mansions, in Besson je, ko se je odločil na novo zagnati to priljubljeno franšizo z mlajšo igralsko zasedbo in svežo pripovedno zasnovo, spet odločil prav zanj. »Zmontiral sem Prenašalca 3 in režiral akcijske prizore v istoimenski TV seriji, tako da ta svet dodobra poznam,« pravi Delamarre. »Vedno sem z užitkom sodeloval pri franšizi, saj je polna akcije in slikovitih prizorišč; toda novi scenarij je še bolj v stilu Jamesa Bonda kot prejšnji. Bolj je izpopolnjen kot zgodnji filmi; ima več plasti, več likov, veliko podzgodb in dognanj, ki se razkrijejo tekom filma. Frankov lik smo razvili tako, da ni več takšna karikatura. Namesto mišičnjaka, ki nikoli ne podleže porazu ali jih nikoli ne dobi po nosu, Frank trpi. Boli ga. A dovolj pogosto tudi napade.«

Film so zvečine snemali na lokaciji v Monaku in drugih koncih francoske riviere med Nico in Mentonom. Da so ustrezno ujeli s soncem obsijano Azurno obalo, je Delamarre najel kanadskega direktorja fotografije Christopha Colletta, s katerim je sodeloval že pred desetimi leti pri svojem prvem glasbenem video spotu in nazadnje pri filmu Brick Mansions: »Vizualen tip je in do potankosti razume barvo,« pravi režiser. »Hotel sem, da Nasledstvo prežemajo tople barve, od zlate do rdeče v zunanjih posnetkih.«

Notranjih posnetkov sta se lotila povsem nasprotno: »Hoteli smo mešanico, zato sva s Christophejem vse notranjosti snemala v hladnih, modrikastih barvah. Dodali smo veliko neonskih svetilk, da smo dosegli občutek, kot da gre za prizorišča iz stripa – kar še posebej lepo poudarja prelepa scenografija Huguesa Tissandierja, vključno s hotelskimi sobami, prostorom za tovor na letu, notranjščino jahte ali nočnega kluba.

Kot pika na i razkošni kameri in scenografiji so Anno in njena dekleta oblekli v modno napredne oprave znamenitih modnih hiš. »Ženske v našem filmu se oblačijo kot privlačne in ta hip najbolj iskane manekenke,« se pohvali Delamarre, čigar soproga oblikuje torbice za mednarodno modno znamko. »Sodelovali smo s kar nekaj luksuznimi znamkami, ki so nam dale na posodo modne dodatke, torbice in obleke.«

Ob vizualnemu razkošju, svežih igralskih obrazih in novi zgodbi pa v Nasledstvu ne manjka osupljivih pregonov z avtomobili, zaradi kakršnih so oboževalci vzljubili franšizo. »Priznam – avtomobili so moja slabost,« pravi Delamarre, ki je posnel že precej prizorov pregonov z avtomobili in oglasov za avtomobile, preden se je lotil Nasledstva. »Kadar je Michel Julienne postavil prizore z avtomobili, smo se do konca potrudili.« Moštvo je še pred snemanjem prizorov pripravilo tridimenzionalne vizualizacije, da so določili, kako najbolje razpostaviti kamere. »Zagotoviti smo si hoteli neverjetne posnetke,« se spominja režiser, ki pa je vseeno vztrajal pri staromodnem pristopu neposredne akcije pred kamero, da so veliki prizori res mogočni. »Izogibal sem se prehudi uporabi računalniške grafike, ker sem hotel resnično zbito pločevino. Saj bi jo lahko ustvarili z računalnikom, a to ne bi imelo enako nasilnega učinka. Za film smo namenoma razbili na ducate avtomobilov, ker sem hotel na platno prenesti zares senzacionalen vizualni učinek.«

Glavni igralec se je še posebej navezal na audijev sedan S8 2012, ki mu je med snemanjem domala nenehno delal družbo. »Prelep avto je in pravo veselje ga je voziti,« pravi Skrein. »Edina težava je, da ima audi tako pameten računalniški pogon, da ne bo divje zaviral ali počel kar koli drugega kot bil varen. Kaskaderji so morali iz avta vzeti nekaj delov, da so lahko počeli, kar so se bili namenili.«

Preden je Skrein med snemanjem sploh sedel za volan, je moral na hiter tečaj hitrostnega dirkanja. »Začetno urjenje je bilo, kot bi ga vzel iz sanj vsakega fantiča,« pravi igralec. »Poslali so me na letališko stezo in mi rekli, naj prelepi avto, ki stane 175 tisoč dolarjev, poženem do skrajne hitrosti. Naučil sem se malih podrobnosti, ki so se izkazale za nadvse pomembne – na primer kako položiti dlani na volan.«

Skrein je moral svoje novo pridobljene vozniške sposobnosti dokazati že drugi dan snemanja. »Dirkati sem moral okoli vogala, zavirati, skakati iz avtomobila in zraven govoriti svoje replike,« se spominja. »Vozil sem povsem nov avto, ki je imel na vsaki strani pritrjeni po eno drago kamero. Tako da sem bil pri prvem poskusu hudo previden. Pa mi je Camille pred drugim poskusmom rekel, Tokrat si pa daj duška. In sem si – in občutek je bil čudovit. Pohodil sem pedal zavore in prah se kar ni polegel. Bajno je bilo! In sem se samozavestno spet spravil za volan, si rekel, Dajmo še enkrat, in še bolj pospešil. Le da sem tokrat razbil eno od kamer…«

Igralec se je moral podvreči tudi strogemu telovadnemu režimu, saj so nekateri njegovi spopadi z Rusi naravnost strašljivi – med drugim padec z letala na streho divjajočega audija in šestih mož proti enemu samemu. Vsekakor pa mu je najljubši prizor z vrhunca filma, v katerem na reaktivnem čolniču drvi po izsušeni zemlji, se prebije skozi okna Yurijevega avta in ga preganja do previsa nad Sredozemljem. »Prizor je videti nevaren, ker je to tudi bil,« pravi. »Snemanje na previsu, s helikopterjem nad nama z Yurijem… Kot bi plesala izredno nevaren ples. Zame je bila to epska izkušnja.«

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.