Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Potovanje v središče Zemlje 2: Skrivnostni otok 3D

akcijska družinska pustolovščina
Na sporedu od: 9.2.2012, Kolosej Ljubljana
1h 34min / 94min
Leto: 2012
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Brian Gunn in Mark Gunn po zgodbi Richarda Outtena in po romanu Julesa Verna
Režija: Brad Peyton
Neverjetne pustolovščine mladega pustolovca Seana se po Popotovanju v središče Zemlje nadaljujejo z odkritjem zemljevida, ki vodi na Skrivnostni otok. S pomočjo skrivnostnega radijskega signala se Sean in njegov nadležni očim Hank odpravita po sledeh Julesa Verna, vendar v družbi nesposobnega pilota Gabata in njegove zapeljive hčerke Kailani pristaneta na neznanem otoku. Med raziskovanjem osupljive narave in številnih nevarnih živali, skušajo najti pot domov, toda na nepozabni avanturi jih čaka obilica presenečenj in zabave.

Nova družinska dogodivščina v tehniki 3D Potovanje v središče Zemlje: Skrivnostni otok se začne, ko sedemnajstletni Sean Anderson (Josh Hutcherson) s skrivnostnega otoka, ki naj ga sploh ne bi bilo, prejme zakodiran klic v sili. Fant se odpravi ugotoviti izvor signala. Njegov novi očim Hank (Dwayne Johnson) mu tega ne more preprečiti, zato se mu pridruži na poti na Južni Pacifik in na kraj, ki ga je videlo le malo človeških oči: to je kraj nedojemljivih lepot, nenavadnih in nevarnih življenjskih oblik, vulkanov, zlatih gora in ene neverjetne skrivnosti.

Skupaj z Gabatom (Luis Guzmán) – edinim pilotom helikopterja, ki si drzne na tvegano pot – in Gabatovo prelepo in odločno hčerjo Kailani (Vanessa Hudgens) se odpravijo iskat otok, da bi rešili osamelega človeškega prebivalca še preden potresni sunki potopijo otok in z njim pokopljejo njegove zaklade.

O snemanju filma

Z režiserjem Bradom Peytonom za krmilom nas Potovanje v središče Zemlje: Skrvnostni otok popelje na zabavno in fantastično pustolovščino v neznane kraje – na kraj, ki je bil stoletja skrit… in s katerega, ko ga enkrat odkriješ, skorajda ni mogoče pobegniti.

Peyton, ki je bil navdušen na prvim Potovanjem v središče Zemlje in njegovim junakom Seanom Andersonom, pravi: »Seanovo zgodbo sem hotel nadgraditi z neverjetnimi novimi pokrajinami in svežimi izzivi, ki ga popeljejo dlje, kot je bil poprej. Ni več otrok. Sedemnajst let ima in pripravljen je, da si utre lastno pot. Zanj je to priložnost, da ni le del pustolovščine, temveč sam svoj raziskovalec.«

Peyton, ki je pred kratkim gledalcem razkril vohunski svet naših vrtov v Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore, je vešč prepletanja akcije in komedije z dobro mero pretiravanja in kančkom nepričakovanega. Potem ko je videl scenarij za Skrivnostni otok, si ni niti poskusil predstavljati, da bi film posnel skromno: »Takoj sem vedel, da hočem vplesti zemljo, morje in zrak; bitja, votline, nevihte, podvodne bitke in pregone po zraku; vse to na ozadju, ki jemlje dih. Za vse to smo morali uporabiti najnovejšo, najboljšo tehnologijo; le tako smo lahko v tehniki 3D pokazali nekaj posebnega.«

Leta 2008 so za Potovanje v središče Zemlje prvič uporabili revolucionarno in zapleteno tehnologijo Fusion System, ki sta jo za film Avatar razvijala James Cameron in snemalec Vince Pace. Zato ni čudno, da so se ustvarjalci Skrivnostnega otoka spet obrnili na skupino Cameron Pace Group, da bi zaobjeli globino in razsežnost, kakršno si je bil zamislil Peyton.

Dogodki na platnu deloma slonijo na pisanju vizionarskega pisca iz 19. stoletja Julesa Verna, čigar romana Skrivnostni otok in 2000 milj pod morjem sta začinila tokratno zgodbo in navdihnila akcijo, kakšno idejo pa so našli tudi v Robinsonu Crusoeju in Gulliverjevih potovanjih. A za razliko od večine filmov, ki so nastali po literarnih predlogah, Skrivnostni otok aktivno citira svoje vire.

Richard Outten, ki je zgodbo zasnoval skupaj s scenaristoma Brianom in Markom Gunnom, se spominja: »Zamisel se je porodila kot poklon mojemu dedu in mojim najljubšim knjigam iz otroštva. Zamislil sem si, da so govorice o nenavadnem in fantastičnem otoku navdihnile vse tri avtorje, da so spisali vsak svojo klasiko; teorija, ki jo dokažeta predani pustolovec in njegov vnuk.«

Potem ko Sean po namigih iz del Verna in njegovih literarnih kolegov določi koordinate otoka, se spet in spet vrača k Vernu, da se na otoku znajde in izogne njegovim pastem. »Namesto da bi se krčevito spravljali iz položaja, se junaki zanesejo na intuicijo in zadeve rešujejo z logiko. Tu se ne spopadajo z zlikovci; zgolj s časom in ovirami, ki jim stojijo na poti domov,« razloži Brian Gunn, Mark pa doda: »Verne si je zamislil podmornice in potovanje skozi čas dolgo preden so te zadeve sploh obstajale. Pisal je izmišljene zgodbe, ki jih je zasnoval na lastnem dojemanju znanosti – a ta znanost je bila nekaj korakov pred svojim časom, zato ljudje tako uživajo v njegovih delih.«

Ob začetku zgodbe Sean vsekakor ni tam, kjer si želi biti. Od smrti njegovega očeta je minilo že precej let in njegova mama Liz (Kristin Davis) se je nedavno na novo poročila ter se preselila v predmestje v Ohiu. Ker nima nobenih prijateljev in je prepričan, da z očimom nima ničesar skupnega, se Sean posveti svojim zemljevidom in romanom Julesa Verna ter sanjari o še neodkritih kotičkih, ki čakajo, da jih odkrije. »Ujetega se počuti,« pravi Josh Hutcherson, ki se vrača v čevljih bolj odraslega in odgovornega Seana. »Pripravljen je, da se loti večjih, pomembnejših reči. Navdaja ga radovednost glede sveta, kar povsem razumem. Verjetno to razume veliko ljudi, četudi jih morda ne zanima ravno odkrivanje izgubljenih otokov. A vsak se lahko poistoveti z željo biti sam svoj gospodar; najti svojo pot.«

Predvsem pa Sean, kot poudarja Hutcherson, »noče imeti opravka z očimom. Prepričan je, da mu nima česa ponuditi; da je staromoden in brez domišljije.«

Dwayne Johnson igra Hanka, mornariškega veterana, ki ima lastno gradbeno podjetje in se zadev vedno loti s trezno glavo. A tega problema ne zna rešiti: »Kot večina najstnikov – tudi sam nisem bil izjema – je Sean prepričan, da pozna vse odgovore,« pravi igralec. »Oče mu je umrl, dedek je nenehno na poti, zato ima občutek, da so ga vsi zapustili; ni čudno, da je do Hanka sumničav.«

»Dwayne je vlogi vdihnil neverjetno razsežnost,« meni Peyton. »S pestmi za milijon in nasmeškom za milijardo lahko film obdrži pri življenju že s svojimi akcijskimi vragolijami, hkrati pa ima nezmotljiv čut za komedijo in je neskončno karizmatičen. Za ta film sem hotel celotnega Dwayna Johsona – in od sebe je dal vse. Celo poje. Kdo bi si misli? Pa še na ukulele igra.«

A čeprav ima Hank najboljše namene, se Seanu zdi, da je kriv za vse, kar mu gre narobe. Da je prepreka med njim in raziskovanjem, ki se mu zdi njegova pravica. A to prepričanje se znajde na preizkušnji, ko Sean neke noči prestreže nenavaden signal na pomoč. Gre za zakodiran SOS, ki bi utegnil prihajati od Seanovega dedka Alexandra, za katerim se je izgubila sleherna sled, odkar se je podal na iskanje skrivnostnega otoka, da dokaže, da ta ne obstaja zgolj v Vernovem romanu.

Že ob prvih besedah v signalu Sean dobi kurjo polt: Otok je resničen.

»Alexander je Seanov vzornik. Vedno je počel, kar si je zaželel, in vedno je na kakšni nori odpravi,« pravi Hutcherson. »Če se Alexander znajde v škripcih, bo Sean storil vse, da pride do njega.«

In Hank bo storil vse, da si pridobi Seanovo zaupanje. Pa četudi to pomeni, da ga mora spremljati na južna morja na odpravo, ki se mu zdi potrata časa, in se mora pretvarjati, da ga zanima nekakšen od zgodovine pozabljeni otok. A nekaj dni pozneje, po trdem pristanku na najbolj neverjetnem kraju, ni nihče bolj presenečen kot Hank. Brez besed ostane… razen tistih, ki so naperjene proti povzročitelju vseh tegob: proti Alexandru Andersonu.

Caine svoj lik opiše kot »zmešanega raziskovalca. Alexander se podaja na vsemogoče kraje; bolj so čudni, raje gre. Odkritje izmuzljivega skrivnostnega otoka je njegov največji dosežek. A težava je v tem, da, ko skrivnost razkrije svojemu vnuku, mladeniča in vse ostale, ki so z njim, izpostavi nevarnemu razpletu.«

Trije neustrašni fantje namreč niso sami – pridružila sta se jim helikopterski duo: Gabato in njegova hči Kailani, ki sta Seana in Hanka peljala z bližnjega Palauja, pa jih z neba sklati mogočen orkan.

Na prvi pogled se zdi, da je Gabato nalogo, ki njega in njegovo hči skoraj stane življenja, sprejel zgolj zaradi denarja. Ta je vedno njegovo glavno vodilo. Vsi drugi neustrašni in prekaljeni vodiči so se odrekli mastnim denarcem za pot na »pokopališče ladij« v iskanju bajnega otoka. A Gabato je v resnici le skrben oče, ki bi rad hčeri priskrbel, kar si najbolj želi: denar za kolidž. Kailani ima očeta neizmerno rada in ceni njegov trud, a ne pričakuje, da bo nevarni podvig prinesel želena sredstva za uresničitev njenih sanj. Oče namreč ni ravno nadarjen poslovnež in agencija Gabato’s Luxury Tours bi brez njene pomoči bržkone že davno šla rakom žvižgat. »Skrbi za očeta. Nima dlake na jeziku in jasno da vsem vedeti, da je ta novi posel neumen podvig,« pravi Vanessa Hudgens, ki igra Kailani.

In nekaj minut po vzletu vse kaže, da je imela prav…

O igralcih

Dwayne Johnson (Hank) se je uveljavil kot izjemno donosen igralec, saj so njegovi filmi po vsem svetu skupno prinesli prek 2,1 milijarde dolarjev.

Rodil se je v družini zabavljačev in opazoval, kako sta se oče in ded uveljavila v svetu poklicne rokoborbe. Pozneje je svoje telesne sposobnosti usmeril v ragbi in se po študiju podal po stopinjah svojega očeta in deda – pod vzdevkom The Rock je nastopal v rokoborskem ringu in dosegal neverjetne uspehe. Njegova avtobiografija The Rock Says je uspešnica s seznama New York Timesa in dobro se je prodajal tudi CD, na katerem je sodeloval z umetniki, kakršen je Wyclef Jean.

K filmu je presedlal leta 2001 kot Scorpion King v uspešnici The Mummy Returns in vlogo ponovil v nadaljevanju The Scorpion King, sledili pa so The Rundown, Walking Tall, Gridiron Gang, The Tooth Fairy, Faster in Be Cool. Glas je posodil liku v risanki Planet 51 in pred kratkim nastopil v peti in najbolj donosni pustolovščini iz franšize Fast and Furious, v filmu Fast Five. Igral bo tudi v šestem in sedmem nadaljevanju ter v G.I. Joe: Retaliation. Nazadnje je posnel akcijski triler Snitch in snemati je začel Monster Hunters’ Survival Guide po priljubljenem stripu Johna Paula Russa. Za nameček bo produciral in igral v biografskem filmu o zvezdi country glasbe Charlieju Prideu.

Ameriški kongres mu je leta 2008 podelil nagrado Horizon za doprinos k bogatenju priložnosti za vse Američane.

Michael Caine (Alexander) ima doma dva oskarja; prvega si je prislužil s stransko vlogo v Allenovem Hannah and Her Sisters, ki mu je prinesla tudi nominaciji za zlati globus in bafto. Drugi oskar je padel za stransko vlogo v Hallströmovem The Cider House Rules. Za kipec (in druge nagrade) za glavno vlogo se je potegoval štirikrat – s filmi Alfie, Sleuth, Educating Rita in The Quiet American. Za vlogo v filmu Little Voice je prejel zlati globus in nagrado londonskih kritikov; slednjo je dobil tudi za Nolanov The Prestige. Z Nolanom je sodeloval že prej in potem – kot Batmanov butler v Batman Begins in The Dark Knight, upodobil pa ga bo še v Nolanovem The Dark Knight Rises. Trenutno pod režijsko taktirko Sandre Nettleback snema Mr. Morgan’s Last Love po romanu La Douceur Assassine Francoise Dorner.

Caine se je rodil kot Maurice Micklewhite in že mlad začel igrati. Umetniško ime si je nadel po naslovu drame The Caine Mutiny in se kmalu izkazal na odrskih deskah in TV. Prvo veliko vlogo je dobil v filmu Zulu in nato igral v trilerju The Ipcress File, s katerim si je prislužil prvo od 37 nominacij za bafto. A šele naslovna vloga v Alfieju ga je ponesla med mednarodne zvezde. V drugi polovici šestdesetih je igral v enajstih filmih, med njimi v nadaljevanjih trilerja The Ipcress File Funeral in Berlin in Billion Dollar Brain, v Gambit, Hurry Sundown, Woman Times Seven, The Magus, The Italian Job in Battle of Britain.

V naslednjih treh desetletjih je posnel nebroj filmov – Too Late the Hero, The Man Who Would Be King, A Bridge Too Far, Dressed to Kill, Deathtrap, The Holcroft Covenant, Mona Lisa, Dirty Rotten Scoundrels, Blood and Wine, Quills, Miss Congeniality, Austin Powers: Goldmember, The Weather Man, Children of Me, Inception... Glas je posodil liku v risanki Gnomeo & Juliet.

Spisal je avtobiografijo What’s It All About? in priročnik Acting in Film po predavanjih, ki jih je imel na BBC-ju. Uspešna je tudi njegova zadnja knjiga spominov The Elephant to Hollywood iz leta 2010.

Leta 1992 je Caine prejel priznanje Britanskega imperija; osem let pozneje je postal vitez.

Josh Hutcherson (Sean) trenutno snema težko pričakovani film The Hunger Games, prvi iz trilogije po romanih Suzanne Collins; sledila bosta še +-Catching Firein Mockingjay. Osemnajstletnik bo igral še v filmih Detention (pri katerem je bil tudi izvršni producent) in v novi inačici klasike Red Dawn. Preteklo pomlad je v režiji Benicia del Tora posnel kratki dokumentarec, ki bo del omnibusa sedmih filmčkov sedmih režiserjev z naslovom Seven Days in Havana.

Pred kratkim smo ga videli v The Kids are All Right Lise Cholodenko, ki se je potegoval za oskarja, v The Vampire’s Assistant, Journey to the Center of the Earth 3D, Bridge To Terabithia, Winged Creatures, RV, Little Manhattan, Howl’s Moving Castle, The Polar Express

Vanessa Hudgens (Kailani) je kariero začela pri osmih v muzikalih, kot so Evita, Carousel, The Wizard of Oz, The King & I, The Music Man in Cinderella. Pred kratkim je nastopila v postavitvi muzikala Rent v režiji Neila Patricka Harrisa.

Sloves, ki si ga je prislužila v teh rosnih letih, jo je hitro popeljal pred filmske kamere – debitirala je v drami Thirteen Catherine Hardwicke in nato igrala v Thunderbirds, v serijah The Suite Life of Zack & Cody, Quintuplets, The Brothers Garcia, Still Standing in Robbery Homicide Division.

Med iskane igralke jo je ponesla vloga v najstniški franšizi High School Musical; zatem je igrala v uspešnicah Bandslam, Sucker Punch in Beastly. Trenutno snema Gimme Shelter, The Frozen Ground in Spring Breakers.

O ustvarjalcih

Brad Peyton (režiser), kanadski režiser, scenarist in producent, se je uveljavil z nagrajenim kratkim filmom Evelyn: The Cutest Evil Dead Girl, ki je pritegnil pozornost podjetja Toma Hanksa, za katerega je spisal in režiral risani celovečerec Spider and the Fly.

Nazadnje je režiral poletno 3D uspešnico Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore, za TV pa je ustvaril, režiral in produciral hvaljeno serijo z liki iz plastelina What It’s Like Being Alone, TV film Pirates Passage z Donaldom Sutherlandom in risano serijo Dr. Dimensionpants. Trenutno pripravlja več projektov, med njimi izvirni scenarij za Billy Grimm.

Beau Flynn (producent) je po 16 letih izkušenj pred kratkim naznanil, da ustanavlja lastno podjetje FlynnPictureCo. Pred tem je soustanovil produkcijsko hišo Contrafilm, ki je s svojo produkcijo zaslužila prek 850 milijonov dolarjev.

Trenutno zaključuje produkcijo filma Hansel and Gretel: Witch Hunters in priredbo klasike Red Dawn. Zadnji film podjetja Contrafilm je bil triler The Rite z Anthonyjem Hopkinsom, ki je po svetu prinesel 100 milijonov dolarjev, in romantična komedija What’s Your Number? z Anno Farris in Chrisom Evansom.

Leta 2008 je produciral prvi igrani film v tehniki HD 3D Journey to the Center of the Earth, ki je po svetu navrgel prek 250 milijonov dolarjev. Nato je produciral film Choke po romanu Chucka Palahniuka, pred tem pa The Exorcism of Emily Rose, After the Sunset, Schumacherjev The Number 23, svoj prvi računalniško animirani film The Wild in film The Guardian z Ashtonom Kutcherjem in Kevinom Costnerjem.

Preden je soustanovil Contrafilm, je imel podjetje Bandeira Entertainment, prek katerega je neodvisno produciral kritiško hvaljene filme, kot so Tigerland, Requiem for a Dream, The House of Yes, The Alarmist, Guinevere in Johns.

Tripp Vinson (producent) je z Beaujem Flynnom ustanovil produkcijsko hišo Contrafilm. Trenutno po istoimenskem dokumentarcu producirajo Planet B Boy z Joshom Hollowayem in Chrisom Brownom ter pripravljajo projekte The Shadow Runner, Murder Mystery, Bob, The Musical in The Orphanage, predelavo trilerja Lise Cholodenko.

Kariero je začel pri podjetju Jerryja Bruckheimerja, kjer je nadzoroval nastajanje filmov, kot sta Enemy of the State in Armageddon. Avgusta 2011 je ustanovil filmsko in TV produkcijsko podjetje Vinson Films.

Charlotte Huggins (producentka) velja za eno najbolj plodovitih producentk na svetu; za seboj ima projekte, kot so Journey to the Center of the Earth, dokumentarec Flight of the Dragon in risanka v tehniki 3D Fly Me to the Moon. Je tudi producentka nastajajočega filma s svetovno znano heavymetalno skupino Metallica.

Kariero je začela kot scenaristka in producentka dokumentarcev; nato je s TV legendo Royem Hugginsom sodelovala pri pisanju TV serije Hunter in se udinjala pri Boss Film Studios, kjer je producirala nagrajevane oglase za podjetji Magnavox in United Airlines. Nato je presedlala k Sony Pictures Imageworks, kjer je sodelovala pri nastajanju uspešnih večjih formatov, kot je atrakcijaWings of Courage za pustolovščino Honey, I Shrunk the Audience v Disneyjevevem 3D parku.

Že deset let je direktorica produkcije belgijskega digitalnega studia nWave Pictures, ki ga je soustanovila.

Brian in Mark Gunn (scenarij,) bratranca iz St. Louisa v Missouriju, sta v kolidžu ustanovila komedijantsko skupino iz začela družno pisati. Po selitvi v Los Angeles sta za MTV spisala farso o izmišljeni glasbeni skupini 2gether, prvi celovečerec za MTV, ki je spočel koncertno turnejo, dva albuma in dve sezoni TV serije.

Nato sta presedlala k filmu – Potovanje v središče Zemlje: Skrivnostni otok je njun prvenec na velikih platnih. Pripravljata že komedijo The Monster Squad in film MacGyver po priljubljeni TV seriji.

Richard Outten (zgodba) je v preteklih 25 letih za velike hollywoodske studie spisal nemalo scenarijev in sodeloval s široko paleto producentov, med njimi s Stevenom Spielbergom, Gale Anne Hurd in Petrom Guberjem.

Na začetku kariere ga je najel z oskarjem nagrajeni režiser Franklin J. Schaffner, da sfrizira scenarij za zgodovinski ep Lionheart: The Children’s Crusade, ki ga je izvršno produciral Francis Coppola. S Chrisom Columbusom je spisal risanko Little Nemo: Adventures in Slumberland in v poznih osemdesetih sklenil pogodbo s Stevenom Spielbergom, na podlagi katere je za studio Paramount med drugimi napisal scenarij za Pet Sematary Stephena Kinga.

Čeprav se v glavnem posveča filmom, je pisal tudi za TV serijo The Adventures of Brisco County, Jr. in film Last Rites.

Komentarji

9.2. 2012 ob 18:29

naj jači film že pru del je bil hud ta paje še hujši

— trojanci
12.2. 2012 ob 16:53

Filem je polhen dogodivščin.Najbolj mi je všeč mi je to ko odkrijejo Atlantido,za ta filem so se sigurno zelo potrudili.

— miha
13.2. 2012 ob 12:27

pa ka vaness straši v tem filmu.. slab režiser... s tem ko je izbral vanesso za tako vlogo je zasral celoten ogled tega filma... no vsaj iz moje strani

moja prijateljica pa je nora na ta film, nevemsicer zakaj ampak jo je verjetno očaral igralec brad pitt, nažalost pa neve da on sploh ne igra v tem filmu, mimogrede njeno ime je s. k.

— pametni
17.2. 2012 ob 21:13

mah ta film je bol podpovprečn po mojem mnenju, sam je pa pomoje lih zarad vanesse vreden ogleda :)

— nnk
19.2. 2012 ob 12:44

ali se splača it gledat, so dobri 3D učinki

— dejan
26.2. 2012 ob 21:00

ja meni je bil film zlo všeč,čeprav me je motila 3D tehnika
pomoje se ga splača pogledat brez 3D učinkov

— robert
27.2. 2012 ob 18:29

prsezem pejte gledat v xpendio naravnost carsko:p.pametni a mas ti kej u glav ta film je bil carski nemores rect da je bil slab.najbolj me je navdusil sean ki je imel
ipad,iphone in apple prenosnik.film je zelo dober in se splaca ogledat.
HVALA KOLOSEJ!!!!!!!!!
PA SE NEKI:NE POZABTE KUPT KOKIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

— gapijecar
6.3. 2012 ob 13:13

to je najbojši filem ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
priporočam ga gledati vsm k se radi zabavajo in imajo radi pustolovščine!!!

— klarisahsgfufgvbclrt
7.3. 2012 ob 9:59

Ta film se res splača gledat. Komaj čakam da pride dvd od tega filma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

— jure

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.