Kolosej
Film distribucije Continental Film

Popolni spomin

akcijska znanstvenofantastična pustolovščina
Na sporedu od: 9.8.2012, Kolosej Ljubljana
1h 58min / 118min
Leto: 2012
Država: ZDA, Kanada
Jezik: angleščina
Scenarij: Kurt Wimmer, Mark Bomback po kratki zgodbi Philipa K. Dicka
Režija: Len Wiseman
Režiser akcijskih spektaklov Podzemlje in Umri pokončno 4 predstavlja novo različico kultnega filma iz 90-ih let, kjer v futurističnem svetu bližnje prihodnosti spoznamo povsem običajnega tovarniškega delavca Douga. Da bi si popestril monotoni vsakdanjik, se odloči obiskati korporacijo Recall, kjer človeku vsadijo spomin o neverjetnih dogodivščinah. Toda postopek se ponesreči in Doug se znajde na begu pred oblastmi in ženo, ki ga naenkrat želi pokončati. Doug počasi spoznava resnico o svoji pravi identiteti in se naposled znajde sredi neizprosne vojne med skorumpirano oblastjo in uporniki.

Popolni spomin je akcijski triler o realnosti in spominu, ki ga je navdihnila slavna novela We Can Remember It For You Wholesale Philipa K. Dicka. Dobrodošli v Rekallu, podjetju, v katerem vaše sanje lahko spremenijo v prave spomine. Čeprav ima tovarniški delavec Douglas Quaid (Colin Farrell) prelepo ženo (Kate Beckinsale), ki jo ima rad, se mu ta mentalna potovanja zdijo popolne počitnice, na katerih bi pozabil na naporno življenje – pravi spomini življenja super vohuna bi bili lahko prav tisto, kar potrebuje. A ko se postopek grozljivo sfiži, Quaid postane preganjan mož. Je na begu pred policijo – vodi jo kancler Cohaagen (Bryan Cranston) – in ne more zaupati nikomur, razen morda bojevniški upornici (Jessica Biel), ki dela za vodjo skrivnega upora (Bill Nighy). Črta med realnostjo in fantazijo postane vse bolj zabrisana, usoda njegovega sveta pa visi na nitki, ko Quaid odkrije svojo pravo identiteto, pravo ljubezen in pravo usodo.

Popolni spomin se je na pot do velikega platna podal leta 2008, ko je producent Toby Jaffe brskal po knjigarni med policami znanstvenofantastične literature. “Gledal sem knjige, ki sem jih bral v mladosti in vzel v roke antologijo Philipa K. Dicka in prebral novelo We Can Remember It for You Wholesale,’” se spominja. “Spominjam se, da je bila to krasna fantazija izpolnitve sanj.” Seveda so Dickovo zgodbo za veliko platno že priredili leta 1990 z naslovom Popolni spomin. Jaffe je začel razmišljati, da je morda napočil čas za novo priredbo in zamisel predstavil Moritzu,ki je znova prebral zgodbo in si ponovno ogledal film iz leta 1990. “Imeli smo občutek, da bi lahko naredili novo verzijo izvirne zgodbe. Zgodbo smo si vizualno zamislili povsem na novo, menili smo, da je v likih in zgodbah še veliko potenciala, ki bi ga lahko raziskali.”

Razlog je v tem, da se zdi Dickova zgodba enako prodorna in drzna, kot je bila, ko so jo v šestdesetih prvič objavili. “Genialnost zgodbe je zamisel, da lahko vsadiš spomin v človekovo glavo in ko se zbudijo, imajo občutek, kot da bi ga resnično živeli,” pravi Jaffe. “Zasnova odpre celo plejado vprašanj: Kaj je spomin? Kako vemo, kaj se je dejansko zgodilo v preteklosti?”

“Zaradi koncepta Rekalla, kot ga je Philip K. Dick ustvaril v svoji zgodbi, sem si želel režirati ta film,” pravi Len Wiseman, ki je režiral prve dva dela Podzemlja in Umri pokončno 4, pred tem pa je delal pri umetniških oddelkih visokoproračunskih uspešnic Dan neodvisnosti in Zvezdna vrata. Wiseman se je v filmu hotel bolj poglobiti v like tako, da je ustvaril hibrid med psihološkim trilerjem in akcijskim filmom, ki se čisto slučajno dogaja v prihodnosti. Dogajanje ni postavljeno na Mars, ampak na Zemljo v daljni prihodnosti, v kateri prevladujeta dve državi – Združena federacija Britanije in Kolonija. Tako kot v Dickovi zgodbi, pravi Wiseman, “ta lik na Zemlji doživi povsem drugačno izkušnjo.”

“Ko smo se opomnili, da Philip K. Dick svojih likov ni poslal na Mars, so se nam odprle mnoge možnosti,” pravi Jaffe. “To, da smo like pustili na Zemlji, nam je dalo precejšnjo svobodo, tako kot jo daje Dick, zato nas niso omejevali scenografija, era in nismo se ukvarjali s tem, kako in zakaj glavni lik spraviti s planeta.”

“Gre za znano zgodbo o moškem, ki čuti, da ne živi življenja, ki bi ga moral živeti – človeka, ki čuti, da nekaj ni prav,” pravi Farrell. “Potem pa doživi šok, to pa je, da dejansko ne živi življenja, ki bi ga moral živeti. Quaidu se še sanja ne, kdo je, razen na globoko celični ali čustveni ravni. Skozi ves film skuša ugotoviti, kdo je pravi Quaid.” Režiser razloži: “Resnično sem hotel bolj vplesti Quaidovo izkušnjo. Hočem reči, predstavljajte si, da se zbudite, živite vsakdan in v sebi čutite, da ste dober človek. a nenadoma vam vsi začnejo govoriti, da ste slab človek. Kaj vam je storiti?”

S tem v mislih se je Farrell lotil vloge kot boja med čustvenim in intelektualnim in skušal vzdrževati ravnovesje. “Na dan pridejo vprašanja o identiteti, egu in super egu – zabavno se je bilo malce potunkati v ta psihološki ribnik.”

Med pripravami na film je Farrell počel tudi marsikaj nenavadnega – med drugim je prespal v kulisah, ki so služile kot Quaidovo stanovanje. “Hotel sem videti, kako je tam preživeti večer in kako se je prebuditi v tem okolju. Pravzaprav je bilo prijetno.”

“Colin se je resnično posveti liku,” pravi Moritz. “Skoraj v vsakem prizoru je. Mnogokrat je moral cele dneve stati na dežju, moker do kosti, a je še vedno po koncu snemanja šel dvigat uteži ali vadit jogo.”

Naslednji izziv za filmarje je bilo najti igralki za dve močni vlogi, Lori in Melino. Za Lori, na videz ljubečo Quaidovo ženo, za katero se izkaže, da je neusmiljena morilka, so izbrali Kate Beckinsale, s katero je Wiseman poročen sedem let. Skupaj sta sodelovala že pri Podzemljih.

Beckinsalovo je pri projektu posebej pritegnila vloga dualnosti. "Nikoli še nisem igrala negativke. Vedno sem bila na strani resnice in pravice. A stvar je taka, da moj lik misli, da JE na strani pravice in resnice. To je pri tem filmu krasno – nikoli ne veš, kdo je na pravi strani. Poleg tega je ona malce utrgana – nima se popolnoma v oblasti in to je igralcu vedno zabavno igrati.” V scenariju je bila opisana kot svetlolaska, a Wisemanu se je zdelo bolj smiselno najti igralko, ki bi bila podobna Melini, Quaidovi resnični ljubezni. “Moja zamisel je bila, da bi mu podtaknili lažno ženo, ki bi bila dokaj podobna njegovi pravi ljubezni. Ko se spomini vračajo, se je zdelo smiselno, da bi bilo na njej nekaj znanega.”

Melino je morala igrati igralka, ki ne bi imela težav s telesno zahtevnostjo vloge. Melina se prvič pojavi v Quaidovih nočnih morah, pozneje, ko je iz mesa in krvi, pa mu pomaga ponovno odkrivati prejšnje življenje. “Je njegov GPS sistem – pokaže mu pot domov,” pravi Farrell.

Wiseman je vlogo zaupal Jessici Biel. Bielovo so pritegnile teme, ki se prepletajo v zgodbi: “Povsem smo se posvetili enemu od elementov, ki so bistveni del Dickove zgodbe, se pravi identiteti, odnosom. On se Meline ne spominja. Ne spominja se, da sta se imela rada, da sta strastno povezana. To me je zanimalo.”

Farrell se spominja več pogovorov pozno v noč, ki so se razvneli med njim, Bielovo in Wisemanom. “O teh likih si lahko zastaviš morje vprašanj,” se spominja. “” Z Jessico je bilo krasno klepetati med premori, pogosto pa smo se ona, Len in jaz dobili tudi po koncu delovnika. Nekega večera smo šli v Lenov hotel in v nedogled razpravljali o scenariju in idejah.”

Bielova je še posebej uživala v kemiji med njo in Farrellom na filmskem platnu. “Colin je bil eden od razlogov, da je bila ta izkušnja tako prijetna. Navdihujoče ga je gledati. Njegove vloge so polne nians, zapletene in kompleksne.”

Moritz sklene: “Ženski vlogi sta zahtevali igralki, ki nista samo všečni in privlačni, ampak ki tudi telesno zmoreta marsikaj. Jessica Biel se lahko tepe kot hudič, Kate Beckinsale pa hudiča verjetno lahko premaga. Neverjetni sta bili, saj je skoraj vsaj prizor od njiju zahteval telesne napore.”

O igralcih

Colin Farrell (Quaid) je posnel filme In Bruges (zlati globus), Seven Psychopaths, The Way Back, London Boulevard, Fright Night, Kako se znebiti svojega šefa?, Telefonska govorilnica, Posebno poročilo, Specialci, Ondine, Pride and Glory, Cassandra’s Dream, Miami Vice, Alexander, The New World, Ask the Dust, A Home at the End of the World, Tigerland, Daredevil, American Outlaws in Intermission.

Kate Beckinsale (Lori) je posnela filme Veliko hrupa za nič, Cold Comfort Farm, The Last Days of Disco, Brokedown Palace, Shooting Fish. Haunted, Mary Louise ou la permission,Pearl Harbor, Serendipity, Tiptoes, Laurel Canyon, Van Helsing, Podzemlje 1 in 2, Letalec, Proste sobe, Klik, Snow Angels, Fragments, Everybody’s Fine, Nothing but the Truth.

Jessica Biel (Melina) je posnela filme Silvestrovo, A ekipa, Nevidni bojevnik, The Tall Man, Playing the Field, Alfred Hitchcock and the Making of Psycho, The Illusionist, Easy Virtue, Gasilca pred oltarjem, Next, Elizabethtown, Blade: trojica, Teksaški pokol z motorko, Summer Catch.

O režiserju

Len Wiseman je kariero začel pri umetniških oddelkih v sklopu ekipe za posebne učinke pri filmih Godzila, Možje v črnem, Dan neodvisnosti, Zvezdna vrata. Režiral je uvodno epizodo serije Havaji pet-O in bil producent četrtega dela Podzemlja. Režiral je prva dela Podzemlja.

Komentarji

22.6. 2012 ob 12:31

arnold je bil zakon..tole.....pa ni videti kaj dobrega

— rokson
25.6. 2012 ob 13:23

Sem gledal prvega z arnijem.Komaj čakam da vidim to različico...

— roller
6.8. 2012 ob 13:19

še kr

— chim
13.8. 2012 ob 11:04

Hud film do konca,amak tko kot pise.Na konc lahko postavis morje vprasanj.

— JURE
15.8. 2012 ob 21:04

fak kok so brez idej tele amerikanci......

— jst
29.8. 2012 ob 10:58

Nisem pristašinja znanstveno fantastičnih filmov, videla sem jih dovolj, da vem, da mi niso všeč. Ampak ta je čist ok.

— Bajadera
16.9. 2012 ob 22:40

Glede na to, da ima spremenjen koncept originalnega filma, lahko povem, da je zelo v redu..sem ljubitel SF filmov..
priporočam ogled!

— Boštjan

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.