Kolosej
Film distribucije Ljubljanski kinematografi

Novo

romantični
Spomni se ljubezni!
Na sporedu od: 29.7.2004, Kolosej Ljubljana
1h 38min / 98min
Leto: 2002
Scenarij: Christophe Honore, Jean-Pierre Limosin
Privlačni Graham po nenavadni nesreči izgubi spomin in ostane mu le nekaj minut trajajoči kratkoročni spomin. To izkoristi šefica Sabine, ki si je že od nekdaj želela vročih igric s postavnim lepotcem. Načrte ji prekriža sodelavka Irene, ki je prepričana, da je možna tudi ljubezen brez spominov.

Da je lahko trening borilnih veščin tudi hudo nevarna reč, na lastni koži občuti privlačni Graham (Eduardo Noriego), ko po neljubi nesreči izgubi spomin na ženo Isabelle (Paz Vega), sina Antoina in najboljšega prijatelja Freda (Eric Caravaca). A ne sam to, Grahamovi možgani so izgubili tudi zmožnost ustvarjanja novih spominov in ker kratkoročni spomin ne traja več kot nekaj minut, se mora Graham zanašati predvsem na beležko, v katero zapisuje vse pomembne dogodke. Grahamovo nesrečo se odloči izkoristiti njegova šefica Sabine (Nathalie Richards), ki si je lepotca že od nekdaj želela, sedaj pa ima končno možnost, da ga z ukanami pripravi do vedno novih, vročih in strastnih ljubezenskih igric. Veliki Grahamov libido v začetku izkorišča tudi nova sodelavka Irene (Anna Mouglalis), a se vanj kmalu resnično zaljubi. Toda kako naj do tega pripravi tudi Grahama, za katerega je Irene ob vsakem srečanju popolna neznanka? Morda pa bo njena ljubezen dovolj velika, da bo zadržala spomine obeh?

Zaplet zgodbe bo zagotovo marsikoga spomnil na triler Memento, kjer se je glavni junak soočal s podobno težavo stalnega izgubljanja spominov, še bolj soroden je s filmom 50 prvih poljubov, kjer je spomin izgubljala Drew Barrymore, v ljubezen pa jo je skušal prepričati Adam Sandler. Toda Novo je bolj francosko intimen in špansko pikanten, v kar so se slovenski gledalci lahko prepričali že na 14. Liffu. Vlogo žene glavnega junaka igra Paz Vega, ki smo jo v začetku poletja lahko videli v podobno vroči romantični komediji Z druge strani postelje, še pred tem pa se nam je predstavila v filmu Govori z njo.

Komentarji

23.8. 2004 ob 17:31 zvezdica

mislm da je to bolj tragedija kot romanticn film

— luka
30.8. 2004 ob 16:57 zvezdica

Izguba spomina je hudo neprijetna reč, še toliko hujše pa je, če človek izgubi zmožnost ustvarjanja novih spominov in tako iz minute v minuto pozablja, od tega, kam je namenjen, preko dela, ki ga je pravkar opravljal, pa vse do ljudi, ki jih je pravkar spoznal. Da pa amnezija morda vendarle ni nekaj povsem neprijetnega, ali pa vsaj nepremagljivega, želi pokazati nekoliko pikantni francosko-španski film Novo. Novo je film, ki želi presenetiti gledalca predvsem s seksualno sproščenostjo, kar mu ob poplavi konzervativnih aseksualnih hollywoodskih filmih seveda uspe, toda to je na nek način tudi že celotna rdeča nit zgodbe, ki v konceptu celotnega filma deluje preveč spontano in kaotično. Toda tudi seksualna sproščenost se tokrat sprehaja po zelo tanki liniji med moralnim in perverznim, vendar ne iz vizualnega, temveč miselnega vidika. Če si samo ogledamo glavni lik, ki zaradi amnezije ne ve, da mu je prišlo že pred nekaj minutami in ga zato ženske stalno izkoriščajo, za nove in nove spolne igrice. Dobro, nič ne rečem, tak libido, (seksualna) zaželenost in aktivnost, so verjetno (mokre) sanje velikega števila moških. Toda za trenutek predpostavimo, da bi glavno vlogo v filmu igrala ženska in ne moški! Bi se potem še zdelo tako simpatično in zabavno, ko bi moški izkoriščali njeno amnezijo in jo naskakovali brez prestanka?!? Ergo, ko se seksualno izkorišča moški, je to zabavno (ker tako ali tako vemo, da mu je všeč?!?), če pa se seksualno izkorišča ženska, je to umazano? Stereotipi sicer res govorijo, da je moški poligamno bitje, ki bi najraje naskočil vsako kiklo, toda verjeli ali ne, tudi moškim sta romantika in ljubezen pomemben faktor pri seksu, le da nekateri tega ne znajo, ali pa nočejo pokazati. Če nas torej film želi prepričati, da je seks brez spominov boljši, je to seveda popolna iluzija, kajti seks ni matematična formula, kjer bi se za ugoden rezultat moralo izločiti čimveč neznank, temveč spomini in izkušnje (tako slabe kot dobre) nadgrajujejo naše seksualno občutenje in zaznavanje. Je pa treba priznati, da je film zelo dobro tempiran in konceptualno odlično zastavljen, saj se pretekli dogodki, ki so vodili do izgube spomina, pojasnjujejo šele proti koncu, nekako v stilu Mementa, posrečen pa je tudi končni preobrat in na nek način osvoboditev glavnega junaka njegove preteklosti. Od glavnih igralcev bi veljajo izpostaviti zelo simpatično Anna Mouglalis, pa tudi Eduardo Noriego je posrečen v svoji deško-nedolžni seksapilni podobi. Novo je film, ki da gledalcu veliko misliti, a mu po drugi strani primanjkuje notranje konsistence, tako da gledalec zelo težko dobi nek vtis, kaj želi film sploh povedati. Lep živopisan pozdrav :-)

— spookyMulder
28.7. 2010 ob 9:10

Že šest let nobnga komentarja!

— Tok tok

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.