Norega se metek ogne
Kratka vsebina
Jožek in Kiti s skromnimi prihranki zapustita rodno Prekmurje, da bi si v Ljubljani izborila boljše pogoje za družinsko življenje. Jožek se trudi čimprej zaposliti kot natakar v restavraciji, mlajša Kiti ga spodbuja in skrbi za gospodinjska opravila. Prek oglasa najameta sobo pri čudaškem paru Aleksu in Epifani. Aleks je neuspešen glasbenik, ki se je zadolžil s poskusom hitrega zaslužka v piramidni igri Catch the Cash, zaradi česar je pristal na invalidskem vozičku s polomljenima nogama. Neukrotljiva koketa Epifani boleha od brezdelja in sanjari o perverznih posteljnih igricah.
Že na začetku med paroma zavlada antipatija, saj ju druži le finančna stiska, osamljenost in hrepenenje po svetlejši prihodnosti. Drobni dogodki začenjajo skupno bivanje spreminjati v pekel in pripeljejo do vrhunca, ko Jožek ne opravi preizkusa za službo natakarja, Aleks pa se prebrisano polasti še zadnjih prihrankov potrpežljivih podnajemnikov.
Strah pred izterjevalci prisili Aleksa, da zaprosi sostanovalca za pomoč. Jožek zagrabi priložnost. V njem oživi duh bojevnika, po vzoru dedka Vilmoša Tkalca, revolucionarja in vodje samostojne Prekmurske republike iz leta 1919. Pripravi presenetljiv strateški načrt in v stanovanju ustvari bojno polje, kakršnega nezaželeni gosti niti v sanjah ne pričakujejo.
O nastajanju filma
Nekega poletnega večera se Mitja pojavi na obisku pri Ludviku. Ležerno pijeta konjak, ko Ludvika nenadoma prešine:
"Poglej, v kako lepem, velikem in fotogeničnem stanovanju živim. Kmalu ga bom moral zapustit. Kaj če bi pred tem posneli tukaj celovečerni film?!"
"The best!" se odzove Mitja . "Ampak kdo poleg naju je še tako nor, da bi snemal brez denarja?!"
Takoj pokličeta Uroša. Navdušen! Režiser in dva igralca v pripravljenosti, nadaljuje se iskanje ostalih junakov in snovanje zgodbe. Na razpolago je eno stanovanje in mesto. Kaj se lahko zgodi?
Mitja predlaga: "Nekdo iz province pride v mesto, najame sobo pri mestni podgani, ta mu v momentu ubije ves keš. Ti..." se zazre v Ludvika... "Ti bi lahko bil ortodoksni prekmurski nacionalist!"
Zbrana ekipa se zagrize v pripravo drznega projekta. Naberejo vse, kar imajo. Nekaj denarja, svoje kostume, kamero, rekvizite ... Vsak, ki ga srečajo, je dobrodošel za sodelovanje. Mitja preoblikuje zgodbo v scenarij. Uroš priskrbi sto pic zastonj. Pijačo časti šef. Snemanje se začne!
Snemajo podnevi in ponoči, neznosno vroče poletje seka skozi okna, ekipa se hrani le s picami, Kiti se neprestano lišpa in frizira v kopalnici, Mitja sproti dopolnjuje manjkajoče kadre, Uroš in Ludvik po snemanju dopisujeta tekst, Ludvik cel mesec spi takorekoč v studiu, mali plišasti medvedek pa tako pozorno opazuje celotno dogajanje, da si na koncu le prisluži nastop pred kamero.
Po šestindvajsetih dnevih se snemalna pustolovščina zaključi, a nova šele začenja. Petra priskrbi poceni najem kletnih prostorov za montažo, kjer naslednje štiri mesece nastaja končna podoba filma. Na namig prijatelja se odločijo prijaviti na 7.festival slovenskega filma. Po krajšem oddihu se začne tekma s časom. Roki za oddajo promocijskega materiala so pred vrati. Zuhra brez finančnih sredstev pričara plakate in vse ostalo za predstavitev izdelka. Ko se drugič prijavijo na Filmski sklad, so uslišani. Dobijo nekaj denarne podpore in veliko spodbude. Vsi si želijo, da bi se vse srečno izteklo. Roki, obveznosti in razne tehnične pregrade okupirajo ekipo še za pol leta. Projekt se strmo približuje končnemu cilju. Še promocija in projekcije se začnejo vrstiti. Uspelo jim je! Spoštovano občinstvo, Norega se metek ogne!
O režiserju in scenaristu
Mitja Novljan
Rojen leta 1967 v Ljubljani. Po končani srednji šoli se posveti študiju režije na AGRFT v Ljubljani in kasneje deluje v filmskem prostoru kot samostojni kulturni ustvarjalec. Uspešno režira več kratkih filmov, dokumentarnih filmov in TV dram. Pravi, da z gotovostjo lahko o svojem življenju reče le to, da je non-stop "under construction". Živi in dela v Ljubljani.
Filmografija
Igrani filmi:
1993 - Sabajev: (18 min, najboljši študentski
film leta / Badjurina nagrada, Angers,
Francija, Grand Prix za najboljši kratki študentski igrani film leta, 1992)
1994 - Maruška: (18 min, najboljši študentski kratki
film na JUVENAL-u, Celovec,
Avstrija, Badjurina nagrada za najboljši domači študentski film, 1993)
1995 - Čamčatka: (85 min, TV drama, 1995)
1997 - Carpe diem: (19 min, kratki igrani film, 1997)
2005 - Norega se metek ogne: (80 min, socialna farsa, 2005)
Dokumentarni filmi:
1998 - Ronald Šega: (50 min, portret Nasinega astronavta, TV Slovenija,
ZDA)
2000 - Solinar: (50 min, zgodba o vzponu in
zatonu piranskih in sečoveljskih solin,
dokumentarec
meseca, TV Slovenija)
2001 - Pravičnik:(50 min, zgodba o slovenskem
Oskarju Schindlerju, ki je med 2.svetovno
vojno rešil šestnajst judovskih otrok, dokumentarec meseca, TV Slovenija,
Izael)
2002 - Prijatelja: (50 min, zgodba o slovensko-izraelskem
prijateljstvu,dokumentarec
meseca, TV Slovenija,
Izrael)
2003 - Trst: (mesto na robu, dokumentarec
meseca, TV Slovenija)
O igralcih
Ludvik Bagari
Diplomiral dramsko igro na AGRFT v Ljubljani. Že vrsto let deluje kot samostojni kulturni ustvarjalec. Igral je v večini slovenskih gledaliških hiš (SNG Drama Ljubljana, SNG Drama Maribor, SLG Celje, PG Kranj, MGL, Gledališče Koper). Filmske vloge je ustvarjal v številnih celovečernih filmih, študentskih etudah, TV filmih in nadaljevankah (Kavarna Astoria, Veter v mreži, Carmen, Halgato, Odgrobadogroba, Pesnikov portret z dvojnikom, Triptih Agate Schwarzkobler, Peter in Petra, Ko zaprem oči, Sabajev, Prostor (po)gleda, Matura, Triangel, Hot dog, Mokuš, Svobodna si. Odloči se, Pet majskih dni, Carpe diem, Indus. Mat, Naj ostane med nami, Noč v hotelu, Križišče, Vrvohodec, Sine). Živi in dela v Ljubljani.
Uroš Potočnik
Diplomiral dramsko igro na AGRFT v Ljubljani. Sodeloval je z več gledališči po Sloveniji ( MGL, SNG Maribor, SLG Celje...) ter se pojavil v več kratkih ter dolgometražnih filmih ( Maruška, Čamčatka, Pet majskih dni, Outsider, Zvenenje v glavi...). Trenutno živi in dela v Ljubljani, kjer se ukvarja z gledališčem, filmom ter glasbo.
Petra Zupan
Študentka prava. Prvič se je pojavila v celovečernem filmu Temni angeli usode, nastopila v video spotu skupine Laibach, kot gledališka igralka pa se je preizkusila v predstavi Kamenje bi zagorelo v SNG Drama Ljubljana. Živi v Ljubljani.
Petra Cirkovski
Študentka organizacije in menedžmenta na FOV. Živi v Mariboru. Prvič na filmu.
Komentarji
Film ja najbolj fukjeni na celem širnem sveti!Bed!NEJE SE GA SPLAČA OGLEJAT !
Norega se ogne tudi dober film. Slovenski filmi so letos zelo slabe volje in v depresiji. Vsi po vrsti. Eden za drugim. Tak je tudi Norega se metek ogne, ki je povrhu tega še tečen, dolgočasen, razvlečen in tak, da se skuša šlepati na medle seksualne prizore, kjer ne bi prišlo niti Jasonu Biggsu iz Ameriške pite. V prvem planu sta dva para. Dva moška in dve ženski, ki nimajo pojma kaj naj počnejo. Ki živijo v zanikrnem stanovanju, katerega bi skozi spustila celo Jennifer Connelly iz Temačne vode. In družba seveda bulji v strop. Ves ljubi dan. Vso ljubo noč. Prvi (Uroš Potočnik) je na vozičku, ker mu je lokalna banda, kateri je dolžan denar, zlomila noge. Drugi (Ludvik Bagari) sanja o dnevu, ko bo Prekmurje spet republika. Prvi ima bejbo (Petra Zupan), ki jo rajca sado mazo. Drugi ima punco (Petra Cirkovski), ki ne loči med lizanjem sladoleda in fafanjem. To je vse. To so dolgi, nezanimivi, neatraktivni, slabo oscenarjeni in amatersko postavljeni kadri, ki se dušijo med sabo. Ki dušijo igralce in gledalce. Ki ne oživijo niti takrat, ko Uroš Potočnik po divjem analnem seksu v kamero pokaže nabreklega tiča. Kot Metod Pevec v filmu Nasvidenje v naslednji vojni, le da brez gušta in smisla za gledalce. Pač film, ki se mu pozna, da so ga posneli za šalo. Za hobi. Za spomin.
Dober film! Vsaka jim čast! Ob vseh posnetih slovenskih filmih lahko tega označimo kot najbolj ekstravagantnega. Kot se je Štefančič jr. primerno izrazil, je to coctail večih žanrov. Prave mere humorja, akcije, drame, trilerskih ter tudi pornografskih prizorov. Film vsekakor ima kvalitete, ki se pa še bolj prepletajo v globjih sferah. Urbani realizem, prikazan preko dveh zadušenih, togih osebnosti. Na drugi strani pa preprostost 'kmeta', kot ga označijo v filmu', v vlogi življenjskega borca. V filmu je vpletenih več realnih življenjskih modelov, po katerih večina ljudi dejansko živi. Filma ne moreš jemati z rezervo, ker je precej realen. Ob nekateri prizori te celo straši. Ljudje se ob gledanju filma ponavadi spuščajo v virtualne svetove, kar je za režiserje lažje izvedljivo in se zadovoljijo s tem kar dobijo. Da pa posnameš tak film kot je pa 'Norega se metek ogne', pa moraš imeti malo več jajc. Zato čestitke Mitju Novljanu za korak naprej. Pa tudi Ludviku Bagariju, kateremu se vidi da zadevo obvlada. Škoda edino, da film ni bil direkt posnet na filmski trak, čeprav ga je kasneje Filmski sklad podprl. Upam da bo v bodoče Filmski sklad gledal z odprtimi očmi. Ne razumem pa nekih izpadov na forumu. Če ste se v filmu slučajo našli in se ne morajo sprijaznit z realnostjo, vam je film vsaj odprl oči. Film priporočam, saj odkriva to, kar večina komercialnih filmov vedno bolj zakrivajo.
Odstekana zadeva. Presenetil me je svez, free pristop k filmu. Sicer se vidi, da ga je naredila druscina prijateljev, ampak to sploh ne moti. Zato je film res poseben. Norega sem si ogledala s fantom in po filmu sva sla direkt domov, med domace stiri stene. The best!
carski film!
Še danes se mi zdi škoda časa in denarja, ki sem ga porabil , skupaj še z ostalima dvema gledalcema v dvorani koloseuma. (Ta dvorana je sicer opremljena s 129 sedeži). Film, oz. filmu podoben zmazek, ki ni vreden ogleda, je neke vrste nizkoproračunski koktail, zmešan iz črnega humorja in južnjaških sprdačin. V filmu omenjeni tipi naj igranje pred digitalno kamero raje zamenjajo za lopatke in se odidejo igrati v peskovnik.
Na filmskem skladu bi bilo treba koga zapret, da na takšern način razmetava davkoplačevalski denar in podpira neke zmazke, ki nio podobni ničemur. Dolgcajt, katastrofalna igra, katastrofalna fotografija in kamera... tipi so dobro izkoristli svoje veze in pobasali denar za vrhunsko sranje... raje ameriški ultra bushevski shit kot Norega se metek ogne...
Skratka, tale domač filmček je čist u redu, seveda ni imperialno angleški, ampak Bagari je faca, ki rešuje hlapčevsko Slovenijo pred imperialnimi Harry Potterji, zadeva ima torej globlji pomen, no ja, se mi zdi, da so bli igralci mal zares zadeti med snemanjem, ampak folk, dajte se že enkrat navadit ploskat svojemu filmu in ne več sledit, al se je princ Harry pokakal al polulal v pleničke al kaj zaboga milega da se je že zgodilo na angleškem dvoru, domače stvari pa pluvat kot manjvredne. Fuk je v filmu čisto ok, no ja, tepež z bičem je malo staromoden, ampak film vsaj ni MTV-jevsko hiter in se uvodno razvija lepo po starem, malo počasi, morda je bil še pramalo erotičen, malo več nogic in ritk in bi bil že super, tako je pa samo ČIST U REDU. Skratka, Bagari in Novljan Mitja in ostali, ne se zjokat zdaj in takoj na nov film, notri pa sama erotika in bo še boljše. Saj ne rabim za pir, če vas malo hvalim in branim pred kritikastri, ki bi še svoje rojstvo skritiziral, če bi le vedli, kdo jim je fotr. LP Silvo
Na tem svetu obstaja veliko različnih ljudi in vsak ima neke svoje želje, sanje, cilje in strasti, ki pa velikokrat naletijo na gluha ušesa pri drugih. Glavno gonilo vsakega človeka je pač strmenje za nečim boljšim in velikokrat smo pripravljeni storiti številne nenavadne stvari, da to dosežemo. Tudi v pregovorno majhni Sloveniji velja rek "100 ljudi, 100 čudes" in po dolenjski Na svoji Vesni, gorenjskem Tu pa tam in štajerskem Slepilu je prišel čas še za prekmursko filmsko gverilo Norega se metek ogne. Kako bi lahko opisali največje značilnosti klasičnega slovenskega filma (da o klasikih literature sploh ne govorimo)? Depresija, trpljenje in vedno nove težave in muke, brez vsakega kančka optimizma, kvečjemu s kakšnim indoktriniranim idealizmom. Res je, to je stereotip, pa vendar se zdi, da znamo Slovenci največje stvari doseči zgolj preko samouničevanja in trpljenja, npr. z odklanjanjem materine kave ali hrepenenjem po nedosegljivi Juliji. In na žalost tak izgleda tudi film Norega se metek ogne, ki že v kali zatre vsak gledalčev optimizem in mu brezkompromisno pove, da bo ob ogledu trpel. To sicer ne pomeni, da je film v celoti slab. Naturalistični prikaz medčloveških odnosov in trenj je na mikroklimatski ravni naravnost fantastičen, saj lahko vidimo celo paleto sila močnih čustev, od žalosti, razočaranja, jeze, nemoči, pa vse do nebrzdane pohote. Toda niti v enem momentu ni zaznati veselja! V celoti film izgleda kot komorna drama, katere občutke bi še najlaže primerjali s sedmino, ob čemer gledalca zares mine vsaka volja do življenja. Če se že prisilimo in se gremo iskanja nekih globljih pomenov, od socialne krize, preko zaplankanega lokalpatriotizma, pa vse do najbolj nagonskih človeških vzgibov, se vsaka logika konča, ko ruralni Slovenček vzame v roko sekirico (ki jo očitno vedno nosi s sabo) in začne razpredati o neki Prekmurski republiki?!? Mar ni to malce žaljivo do prebivalcev ene najbolj zapostavljenih slovenskih regij, da o bizarnosti sploh ne govorimo. Edino logično je, da v tistem momentu film povsem razpade, tako kar se tiče dialoga (ki je na nivoji mehiške telenovele), kot tudi same igre, ki postaja iz kadra v kader bolj statična. Če vendarle skušamo poiskati pozitivne točke, je to vsekakor sama ideja in koncept dileme različnosti med mestnimi ljudmi in tistimi iz podeželja, ki jo še poudari minimalističnost filma, predvsem kar se tiče omejenega prostora gibanja. Problem je v sami izvedbi, saj se zdi, kot da bi film lahko pokazal še veliko več, pa najsi gre za neko globljo poanto, ali pa zgolj za fizični seksualni odnos. Neki površinski sado-mazo fetiši pač niso tista vsezveličavna formula, ki bi sama od sebe rešila delikatno situacijo iskanja pravega notranjega jaza filmskih likov. Morda pa o filmu še največ pove (mašilni?) vložek glasbene skupine, ki je sam po sebi sicer zelo zanimiv, a je tako zelo razvlečen, da na koncu gledalec praktično že pozabi, kaj se je pred tem dogajalo s samimi liki! Norega se metek ogne je eden tistih filmov, ki svojo katarzo išče v mučenju gledalca z najbolj krutimi prijemi pesimizma in samodestruktivnosti. Morda bi bilo bolj pametno, da bi, namesto mlajšim od 16 let, ogled odsvetovali raje vsem tistim, ki trenutno ne vidijo pravega cilja v življenju, kajti Norega se metek ogne jima ga vsekakor ne bo ponudil, prej nasprotno! Lep živopisan pozdrav :-)
a dej no! že naslov je kr en po pa da bi šu še ta film gledat!?! kr neki so teli slovenski filmi raj pejte kšnga druzga gledat ne pa kr enga bednga slovenskega! to ldje k nimajo nč za delat se spravjo film delat k pojma nimajo o njem pa itak vsak za drugim ponavlajo pa dajejo prbližn enako vsebino! fujjj!
Ali se sploh splača gledat ta film?
itak, d ni vredn ogleda. kva vam je folk?! a ne vidte da je kr neki, že po slikah sodeč!!! pejte raj gledat slepilo k vam bo odpru oči, pa d naute nkol probal mamil! :)P
@car marko pokorn ima veliko pojma o režiji ja, res škoda ker do sedajj še ni nič zrežiral (btw: mitja mu je ime). kolosej, ne bit tok radodarni z zvezdicami
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Torej.. film je totalna polomija, kar se najbolje prezentira skozi igralce - sploh zenski del igralske ekipe, ki ne samo, da zelo ocitno se nikoli ni nikjer nastopal, nima niti toliksnega smisla, da bi prizore, ki se dogajajo vsak dan in vsakomur (npr. kreganje, zamere, zalost...) odigral vsaj malo verjetno. Igra je skrajno neprepricljiva, zgodba filma pa dokaj banalna in daje vtis, da je bila napackana skupaj na nekem odmoru za kavo. Prehodi med sekvencami in prizori so odsekani, na koncu pa kakega smiselnega prehoda v prihodnost kakih 4 let naprej sploh ni. Sadomazo podvigi so obupni, igralki pa v njih izpadeta kot tretjerazredni prostitutki in ne obvladata niti prakse, ki naj bi jo poznala vsaj tretjina zensk po svetu - fejkanja orgazma. Stoki so nevmesni, prisiljeni, v glavnem ne verjamem jim. In glede na to, da nas je bilo ob ogledu v dvorani 20, od tega jih je nekaj vmes zaspalo, nekaj pa odslo ven se pred koncem filma, gre sklepati, da film tudi drugih ni preprical. In glede na to, da kinoklub Vic ponuja filme za izbrani okus, kar pomeni, da njegova ciljna publika niso privrzenci komedije na prvo zogo in smeha, ki je sam sebi namen, pac pa ljudje, ki si zelijo globine in zanimivih izhodisc za pogovor po filmu...ta film dejansko potrjuje stereotip o tem, da so slovenski filmi zanic, s cimer se sicer (ob precejsnjem spisku gledljivih, celo dobrih in zanimivih slo. filmo) ne strinjam.