Kolosej
Film distribucije Fivia

Nikomur ne povej

triler
Na sporedu od: 28.6.2007, Kino Komuna
5.7.2007, Kolosej Ljubljana
2h 5min / 125min
Leto: 2006
Država: Francija
Scenarij: Guillaume Canet, Philippe Lefebvre po romanu Harlana Cobena
Režija: Guillaume Canet
Umor žene pred osmimi leti je povsem spremenil življenje pediatra Alexa, ki edino uteho pred žalovanjem najde v delu. Toda zaradi odkritja dveh novih trupel policija znova prične preiskavo smrti njegove žene, med osumljenci pa se kmalu znajde tudi Alex. Poleg tega dobi sporočilo s filmom, na katerem prepozna svojo (domnevno mrtvo) ženo, kar je šele začetek neusmiljenega in neskončnega brezna prevar, laži in nevarnosti.

Kratka vsebina

Film, ki vas bo priklenil na sedež, se začne prav spokojno. Prijatelji sedijo za mizo, čarobna glasba nas zaziba v toplo in sproščeno ozračje, ljubezen je v zraku. Alex (François Cluzet) ljubi Margot (Marie-Josée Croze), Margot ljubi Alexa. Vse je lepo, morda prelepo, da bi trajalo. Po romantičnem kopanju v jezeru udari tragedija: Margot zverinsko umorijo.

Osem let po njenem umoru je pediater Alex še vedno strt od bolečine. Pred osamo ga rešujeta zvesta prijateljica Hélčne (Kristin Scott Thomas), kateri se ne more zares posvetiti, ker ga preganja ženin duh, in sestra Anne, poklicna jahalka. Na obletnico Margotine smrti dobi anonimno elektronsko sporočilo. Ko ga odpre, zagleda ženski obraz, posnet v realnem času. Obraz je Margotin. Ali je še živa? Zakaj mu zabiča, da ne sme nikomur povedati?

Še preden mu uspe dvigniti pokrov te Pandorine skrinjice, policija znova odpre preiskavo: na prizorišču zločina so našli še dve trupli. Tudi ženino najboljšo prijateljico najdejo umorjeno, morilno orožje pa je nekdo podtaknil v Alexovo stanovanje. Vodja preiskave je še nekoliko skeptičen; pravi, da imajo tisoč indicev, a nobenega pravega dokaza, njegov mladi pomočnik pa je sveto prepričan o Alexovi krivdi.

Slavna odvetnica Elisabeth Feldman (Nathalie Baye), ki jo je najela njegova zaskrbljena sestra, ga obvesti, da ga bodo aretirali. Alex se odloči za spektakularen pobeg. Iz smetnjaka, v katerega se zateče, pokliče Bruna (Gilles Lellouche), hvaležnega očeta nekega malega pacienta. Zatočišče najde v predmestju, v labirintu blokov in stolpnic, kjer policija, milo rečeno, ni dobrodošla.

Bruno ga povsod spremlja kot gorila, tudi k odvetniku, kjer Alex izve zanj šokantno novico: žena naj bi ga varala že več mesecev pred smrtjo, in to z brezprizornim mladeničem, ki naj bi mu pomagala kot prostovoljka. Po elektronski pošti se spet oglasi Margot. Tokrat ga vabi v park Monceau. Ob zaukazani uri se Alex odpravi tja. Bo njegova Margot res prišla na zmenek?

Po uspehu svojega prvenca Moj idol (Mon idole) se je režiser Guillaume Canet lotil filmske adaptacije knjižne veleuspešnice Harlana Cobena Nikomur ne povej (Tell No One). Coben je želel napisati knjigo, ki bi bila obenem triler in ljubezenska zgodba. Ker se zaveda. da je knjiga eno, film pa drugo, je Canetu dovolil, da prizorišče preseli iz New Yorka v Pariz in tudi spremeni konec. Režiser je scenarij napisal skupaj s Philippom Lefčbvrom, s katerim je že sodeloval pri Mojem idolu. Že takoj je vedel, da bo Alexa oživil François Cluzet, ki ga že od nekdaj občuduje: "Zame je bilo zelo pomembno, da se lahko takoj identificiraš z njim: François je globoko človeški in senzibilen. Neverjetno, kaj vse lahko izrazi z enim preprostim pogledom. Kar mi je najbolj všeč pri njem, je, da zna brzdati svoje notranje kipenje".

Mnogi se strinjajo, da je to doslej najboljša Cluzetova predstava, nabita s čustvi, ne da bi bila solzava. Tu ni nobene cenene romantike, le globoka motivacija. Alex teče in teče; žene ga bariton kitara, ki odmeva v nas in nas drži v napetosti.

Tako, kot si režiser ni mogel predstavljati nikogar drugega kot Françoisa Cluzeta v vlogi Alexa Becka, se je tudi Cluzet takoj našel v njem: "Guillaume se je lotil te teme, ker ne gre za triler o drogi, denarju ali oblasti, pač pa za ljubezen. Mislim, da me je izbral, ker je menil, da bom bolj dovzeten za ta vidik. Imel je prav: na filmu igram, da bi pripovedoval ljubezenske zgodbe, da bi ljubil in bil ljubljen. V tem nisem osamljen - vse se vrti okoli ljubezni". Všeč mu je tudi, da je to tudi akcijski film: "Ko mi je Guillaume rekel, da bom moral teči, sem bil presrečen. Treniral sem in bil zadovoljen, ko me moj zasledovalec ni mogel ujeti: Alex je neulovljiv, ker teče proti tisti, ki jo ljubi".

Za režijo trilerja Nikomur ne povej je Guillaume Canet letos prejel cezarja, najvišje francosko filmsko odličje; s cezarjem za najboljšo moško vlogo je bil okronan François Cluzet, dobitnik cezarja za zares fascinantno glasbo pa je Matthieu Chedid (ki se podpisuje z -M-.). Cezarja za montažo je prejel Hervé de Luze.

Še dva komentarja gledalcev s spletne strani Cinoche.com:

"Film, ki ga gledaš brez daha od začetka do konca. Postreže tudi s presenetljivim koncem, kar je danes redkost".

"Odličen akcijski film! Ni čudno, da je dobil štiri cezarje. Zgodba te zagrabi od samega začetka, glasba je fantastična, igralci, tudi tisti v manjših vlogah, odlični. Med ogledom filma doživljamo vsa mogoča čustva: od ganjenosti do radosti, od strahu do sovraštva".

Kot je zapisala kritičarka Anne Laredo: "Če beseda nanese na film Nikomur ne povej, nikar ne molčite o njem. Nasprotno - povejte vsem".

Komentarji

5.7. 2007 ob 8:12 zvezdica

PO DOLGEM ČASU FILM, KI ME JE NAVDUŠIL. ODLIČEN JE V VSEM - ZGODBA, HUMOR, AKCIJA. ŠE EN DOKAZ, DA SE NAJBOLJŠI FILMI DELAJO V EVROPI.

— Andrej
13.7. 2007 ob 8:47

Tist k si se ni ogledu filma naj laufa u koloseja k je film res FENOMENALN-čist vse je hudo!res vredn ogleda!

— Super!!!
13.7. 2007 ob 9:11

Šel sem v kino in nisem vedel, kaj bi gledal. Vrgel kovanec in sel gledat ta film. Ni mi žal, ker je film verjetno eden najboljših, ki si jih lahko letos ogledate. Hollywood se lahko marsikaj nauči iz tega filma. Zodba, zapleti in nenazadnje tudi akcijski kadri (prometna nesreča, njegov padec, ko mu spodrsne in streljanje) sploh niso montaža - res so raybili nekaj avtomobilov in res so se tepli. Toplo priporočam.

— Damir
14.7. 2007 ob 0:37

Tisti, ki vam je všeč akcija, napetost, romantika in hkrati evropska kvaliteta - boste navdušeni. Film je odličen! Tisti malo bolj počasni v dojemanju - ne bo škode, če si kratko vsebino zgodbe prej preberete :-) Če ne, si jo boste morali po filmu, ker se film na trenutke zelo hitro odvija (dialogi in osebe, ki se v zgodbi pojavijo).

— viharnik
14.7. 2007 ob 14:15 zvezdica

Film je zelo privlačen, dobro izvedljiv, izčrpen, gibljiv, vzburljiv, pretresljiv, na trenutke tudi srhljiv in hkrati pomirjevalen za gledati. Je mešanica med komedijo in tragedijo, ki gledalca popolnoma očara in ga potegne vase. V filmu se pojavlja sijajni občutek resničnosti, v katerem dobi gledalec edinstveno povezanost z igralci. Izredna zgodba, super karakterji in nenazadnje tudi podlaga resničnega življenja. Priporočam! Moja ocena: 10/10

— Katty
18.7. 2007 ob 21:27

Se popolnoma strinjam s Katty in Andrejem.S fantom sva bila več kot navdusena z ogledom tega filma!ga priporočava vsem, ki ga se niste pogledali! SUPER JE!!

— sonchek
23.7. 2007 ob 14:19

pozabte holywoodsko sranje>>dobri filmi se delajo v EVROPI!!

— vrjem!!
29.7. 2007 ob 8:04 zvezdica

Na prigovarjanje žene sem se ves skeptičen odpeljal gledat film. Nisem navdušen nad evropsko kinografijo. Ta fim pa me je prilepi na sedež za polni 2 uri. Da se ne mom ponavljal s predhodnikoma, povdaril bi še enkratno fotografijo.

— Robert
5.4. 2009 ob 18:40

Super, film, ki te dobesedno prilepi na fotelj - ogledala sem si ga namreč šele sedaj na DVDju.

— Tina

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.