Kolosej
Film distribucije Continental Film

Napad na Belo hišo

akcijska drama
Podnapisi
Na sporedu od: 18.7.2013, Kolosej Ljubljana
2h 17min / 137min
Leto: 2013
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: James Vanderbilt
Režija: Roland Emmerich
Režiser akcijskih spektaklov Dan neodvisnosti, Dan po jutrišnjem in 2012 predstavlja zgodbo nekdanjega vojaka Johna, ki bi se rad pridružil elitni predsedniški varnostni službi. Kljub zavrnitvi se s hčerko udeleži ogleda Bele hiše, ko predsedniško palačo napadejo neznani teroristi. Dobro organizirani kriminalci zavzamejo območje in onesposobijo varnostnike, zato John prime za orožje in skuša rešiti predsednika in svojo hčerko. Toda napadalci so s pomočjo izdajalca izdelali natančen načrt, ki lahko ogrozi svetovni mir, zato se v Johnovih rokah znajde prihodnost celotnega človeštva.

Washingtonskemu policistu Johnu Calu (Channing Tatum) ni uspelo dobiti sanjske službe agenta tajne službe, v kateri bi varoval predsednika Jamesa Sawyerja (Jamie Foxx). Ker svoje male deklice noče razočarati s to novico, jo odpelje na ogled Bele hiše, ko kompleks zavzame močno oborožena paravojaška skupina. Zdaj ko vlada tone v kaos in se čas izteka, je ravno Cale tisti, ki mora rešiti hčerko, predsednika in državo.

Filmi Rolanda Emmericha - Dan neodvisnosti, Dan po jutrišnjem, 2012 in Anonimnež – so prislužili več kot tri milijarde dolarjev. Njegov najnovejši je akcijski film epskih razsežnosti, v katerem nastopa najbolj prepoznavni dom na planetu, ki ga Emmerich vsekakor dobro pozna. “Pravzaprav sem imel prav zaradi tega zadržke, spraševal sem se: Se res lahko spet lotim Bele hiše?” se smeji moški, čigar nezemljani so jo v Dnevu neodvisnosti razstrelili, v 2012 pa je nanjo vrgel letalonosilko John F. Kennedy. “Ampak dejansko sem hotel povedati to zgodbo, ker ima prepričljive like ter zelo drugačno in nenavadno zgodbo, združeno z akcijskimi elementi političnega trilerja svetovnega pomena.”

“Jasno je, da se Roland rad igra s simboli in ikonami,” pravi producent Bradley J. Fischer. “Če pogledate njegove filme, vsi pripovedujejo o pomembnih dogodkih, ki se odvijajo na svetovnem odru, hkrati pa podirajo take ali drugačne slonokoščene stolpe. Seveda je že v preteklosti uničil Belo hišo, vendar ta še nikoli ni bila v središču njegovega filma na tak način kot tokrat.”

“To je resnično globalna zgodba,” pravi producent Harald Kloser. “Če kdo zavzame Belo hišo, ima dostop do največje zaloge orožja na svetu. Zavzetje Bele hiše bi zagotovo sprožilo svetovno krizo z nepredstavljivimi posledicami.” Vanderbilt dodaja: “Ko sem začel delati na tem projektu, sem bil vesel, da bo šlo za vrnitev akcijskega filma, s kakršnim sem odrasel: povprečen mož, ki se znajde v izjemni situaciji, ki ji mora biti kos. Del vznemirjenja pa je bila tudi skrivnostnost Bele hiše. To je ironično – gre za najbolj slavno hišo na svetu, a za mnogo ljudi ostaja to skrivnosten kraj. Zato je bila kot nalašč, da vanjo postavimo dogajanje akcijskega trilerja, ker zgradba vedno prinaša element presenečenja.”

Vanderbilt pravi, da je bil Emmerich idealen režiser za ta film. “Dobro ve, kako posneti velik film, z eksplozijami vred, tudi ko je omejen samo na en kraj. A v prvi vrsti se vseeno vedno osredotoči na zgodbo in na čustvene vezi med liki. Te Rolandove skrivnosti se po moje nihče ne zaveda: je zelo čustven režiser. Njegove zgodbe so čustvene. Če pogledate Dan neodvisnosti ali Dan po jutrišnjem, oba pripovedujeta o ljudeh, ki soočeni s tragedijo skušajo ponovno navezati stike. Ko se je lotil filma, ga je bilo krasno opazovati, ko se je spraševal: Kaj Cale hoče? Cale si želi samo tega, da bi bil spet s hčerko.”

Del vsega se odvije skozi prikaz tretjega – prva dva sta Cale in predsednik – ključnega elementa filma – Bele hiše. “Želeli smo čim bolj realistično prizorišče,” pravi režiser. “Bela hiša je zvezda filma. Če tam delaš ali jo samo obiščeš, veš, da take zgradbe ni nikjer drugje na svetu. Veliko držav ima predsedniško palačo, a večina predsednikov ne živi več v njej, je samo reprezentančna stvar. Amerika je glede tega zelo edinstvena država – Bela hiša je naša hiša, hiša ljudi, in v njej živi predsednik.” S tem v mislih smo si rekli: Naredimo vse skupaj čim bolj prepričljivo. Raziskovanje je bilo najbolj zabavno od vsega. Seveda smo morali pri določenih stvareh ugibati – delov Bele hiše niso nikoli fotografirali, o drugih delih pa se samo šušlja, ampak generalno rečeno smo kar zadeli.”

Za pomoč pri čim večji pristnosti so se obrnili na McLarty Associates. Njihov predstavnik Richard Klein je bil pri filmu eden od svetovalcev za Belo hišo. Podjetje je ustanovil Thomas F. “Mack” McLarty III, ki je bil vodja kabineta osebja pod predsednikom Clintonom, v McLarty Associates pa je zbral svetovno ekipo izkušenih strokovnjakov iz vseh gospodarstev sveta. McLarty Media, njihov oddelek za film in zabavo, svetuje velikim filmskim studiem, režiserjem, producentom in scenaristom pri temah mednarodnega pomena, pri razvijanju zgodbe, avtentičnosti scenarijev, specifičnih lokacijskih zahtevah in pri kompleksnih logistikah snemanja.

“Naše podjetje je sestavljena iz nekdanjega osebja Bele hiše, predsednikovih svetovalcev, osebja kongresa, predstavnikov nacionalne varnosti in častnikov – vsi smo živeli, dihali in delali na krajih, kamor vas ponese film,” pravi Klein. “Čeprav je zgodba sama izmišljena, je svet, v katerega je postavljena, zelo resničen in ima zelo resnično kulturo in pravila igre. Filmarji so hoteli, da ima zgodba resnične temelje, da bi bila prepričljivejša. Kadar je bilo to le mogoče, so se držali dejstev. Cilj je bil, da bi ljudje, ki ta svet poznajo, ob ogledu filma rekli: Se pa res spoznajo na stvari! Tisti pa, ki ga ne poznajo, bi rekli: O, tole je pa res kul!”

Rezidenca na Aveniji 1600 Pennsylvania ni le dom in pisarna predsednika Združenih držav, ampak tudi ikona in simbol demokracije, vodenja in svobode, ki ga vsako leto obišče 1,5 milijona ljudi. “Med obiskom Bele hiše vas najbolj preseneti to, da sploh ni tako velika,” pravi Emmerich. “Kljub številnim obiskovalcem pa vlada nenavaden mir. Po eni strani imajo tehnologijo, ki si jo lahko predstavljate, in tehnologijo, ki si je ne morete predstavljati, govori se tudi o izstrelkih po različnih zgradbah. Če dobro premisliš, gre za veliko varnostno tveganje – in o tem pripoveduje naš film.”

Nalogo zgraditi prizorišča je dobil scenograf Kirk M. Petruccelli. “Kirk je eden skritih junakov tega snemanja,” pravi producent Bradley J. Fischer. “Njegova ekipa se je soočila z največjim izzivom. S pogledom smo samo ošinili sobe, za obstoj katerih vemo – predsedniški operacijski center za nujne primere, ali panj, kjer deluje Tajna služba in ki se nahaja pod Ovalno pisarno – Kirkova naloga je bila odstreti zaveso in povabiti ljudi za steno. Dal nam je krasno igrišče, na katerem smo se zabavali, kolikor se je dalo.«

“Na Belo hišo sem vedno gledal kot na središče naše vlade, a kaj to pomeni? Kaj je ta kraj?” se vpraša Petruccelli. “Seveda gre za prepoznavni muzej našega časa in skozi vsako administracijo tudi ameriške zgodovine.”

Po besedah producenta in scenarista Jamesa Vanderbilta je pri Beli hiši krasna predvsem zgodba, ki se razkriva za njo, govorice, ki krožijo o njej. Govori se na primer o zeleni sobi, v kateri je na ogled ležalo truplo mladega Willieja Lincolna, 11-letnega sina predsednika Lincolna. Njegova mama, Mary Todd Lincoln, menda v to sobo ni nikoli več stopila.

“Veliko stvari se je zgodilo, veliko stvari je, za katere nihče ne ve, ali res obstajajo, na primer tuneli pod Belo hišo,” nadaljuje Petruccelli. “Tam doli je bila morda Marilyn Monroe in menimo, da je to možno. Vsa ta skrivnostnost in preteklost ponuja krasen teren za pripoved.”

Vanderbilt se je scenarija lotil po obsežnem raziskovanju, na določeni točki pa se je prepustil domišljiji. “O Beli hiši obstaja več nivojev informacij. Določeni so javni, o določenih pa nihče ničesar ne ve. Poklicali smo Belo hišo in v mnogih primerih so nam rekli: »Glejte, tega vam preprosto ne moremo povedati. Ne potrdili ne zanikali niso obstoja tunelov, lokacije Predsedniškega operacijskega centra za nujne primeri in drugih stvari.”

Ekipa

Channing Tatum (John Cale / izvršni producent) je posnel filme Stranski učinki, Vroči Mike, Orel, Odpleši svoje sanje, Foxcatcher, Jupiter Ascending, 21 Jump Street, Zaobljuba ljubezni, Ten Years, Izdana, The Son of No One, Dragi John, G.I. Joe 1 in 2, Fighting, Stop/Loss, A Guide to Recognizing Your Saints, She’s the Man.

Jamie Foxx (predsednik James Sawyer) je posnel filme Django brez okovov, Neverjetni Spider-Man 2, Kako se znebiti svojega šefa, Rio, Draga, počakaj, sem na poti, Valentinovo, Državljan nevarnih namer, Kraljestvo, Nevidni bojevnik, Stranski učinki, Vročina, Sanjske punce, Marinec, Resnica o mačkah in psih, The Soloist, Ali, Miami Vice, Bait, Booty Call, The Great White Hype, Any given sunday. Za naslovno vlogo v filmu Ray je dobil oskarja, zlati globus, BAFTO in številne druge nagrade. Kariero je začel kot komik, posnel pa je tudi štiri glasbene albume.

Maggie Gyllenhaal (posebna agentka Carol Finnerty) je posnela filme Vitez teme, Histerija, Nasmeh Mone Lize, Crazy Heart (nominacija za oskarja), Secretary, Sherrybaby, Happy Endings, Away We Go, Nanny McPhee and the Big Bang, Won’t Back Down, Frank, Trust the Man, World Trade Center, Stranger Than Fiction, Casa De Los Babys, Criminal.

Roland Emmerich (režiser) je režiral filme Univerzalni vojak, Zvezdna vrata, Dan neodvisnosti, Godzila, Dan po jutrišnjem, 2012, Anonimnež, 10.000 BC., Patriot. Posneti namerava nadaljevanje Dneva neodvisnosti, ki naj bi se dogajalo 20 let po izvirniku. Režiral bo tudi dramo Stonewall o nemirih v Stonewallu leta 1969.

Komentarji

8.6. 2013 ob 19:57

master of disaster

— ac dc
26.6. 2013 ob 22:53

to bo spet ena ameriška bedarija.. zakaj sploh predvajajo take stvari..

— nope
1.7. 2013 ob 10:53

ali ni to isto kot olyimpus has fallen ? O.o

— lojze
16.7. 2013 ob 14:26

ta film bi bil bolši če ne bi blo not tok fantastike

— lara
18.7. 2013 ob 14:42 zvezdica

Film je za svoj žanr povsem korektno narejen, sam sicer nisem plačal karte za predpremiero, a mi ne bi bilo žal, tudi če bi jo. Humorni vložki so umestni in dogajanje popestrijo, ne da bi ga banalizirali. Kakor vsaka akcija ima tudi ta film več verjetnostnih absurdov (glavna junaka seveda čudežno preživita več sto rafalov, usmerjenih proti njima, medtem ko drugi cepajo kot muhe), a brez njih filma pač ne bi bilo; prav tako je nekaj dejstev, ki ne ustrezajo resničnosti (npr. povsem "enostavna" sestrelitev predsedniškega letala - Air Force One ima namreč vgrajene jedrske prestreznike itd.), a niso preveč moteči. Skratka, ne gre za nek presežek, je pa povsem dostojno razvedrilo.

— Leks Lutor
21.7. 2013 ob 14:30

White house down? Škoda da gre za znanstveno fantastiko, če bi res Bela hiša padla in z njo Arerika in z njo kapitalizem, bi šel takoj gledat dokumentarc o tem.

— matej
27.7. 2013 ob 22:29

pro ameriški film totalna bedarija in poveličevanja nihove ti. vsemogočne države. film ni vreden ogleda sploh pa ne da bi za tako bedarijo plačal. se 100% strinjam z matejom in bi američanom celo privoščil nekaj takega. tako pa da še dodam mimo grede da se američani posredno ali neposredno vtaknejo v skoraj vsako državo tega sveta ko pa jim enkrat nekdo vrne udarec ( 9.11.) pa o tem jokajo nadaljnih 12 let. tako da če vas pro ameriški filmi ne motijo potem si ga poglejte če nste navdušenec potem pa bolje da greste gledat at the worlds end bolši film

— gandi
4.8. 2013 ob 15:57

Gledala sm že olyimpus has fallen in se mi vedno bol dozdeva da sta podobna..

— Nina
5.8. 2013 ob 5:44

Zanimivo. V enem letu med nas udarita dva izjemno podobna filma , kjer teroristi napadejo belo hiši.

Padec Olimpa je vrhunski izdelek, medtem ko je tale film slab približek Olimpusa. Solidna akcija in nič več od tega. Ko se človek res nima kam za dat.

5 od 10.

— Filmozaver
28.8. 2013 ob 19:20

White house down!(ha ha!!)

— Jocker
22.11. 2013 ob 6:43

najboljši film !!!!

— fifi123

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.