Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Mumija

akcijski, pustolovski
Na sporedu od: 2.9.1999, Kolosej Ljubljana
2h 4min / 124min
Scenarij: Stephen Sommers
Režija: Stephen Sommers
Klasična grozljivka iz leta 1932 Mumija, v režiji Karla Freunda po izvirnem scenariju Nine Wilcox Putnam in Richarda Schayerja z legendarnim Borisom Karloffom v vlogi Imhotepa, je bila osnova za številne filme o mumiji, ki so nastajali vse do danes.

Družba Universal Pictures je bila producentka filmov The Mummy"s Hand (1942), The Mummy"s Ghost (1944) in The Mummy"s Curse (1945). Dvajset let kasneje je britanska filmska družba Hammer Films dobila licenco za Curse of the Mummy"s Tomb (1964), The Mummy"s Shroud (1966) in Blood From The Mummy"s Tomb (1971) in proslavila glavna igralca Petra Cushinga in Christopherja Leeja.

Pred nami je nova, več milijonov dolarjev vredna inačica, ki jo je za Universal Pictures naredila uspešna ameriška neodvisna producentska družba Alphaville, ki sta jo leta 1992 ustanovila producenta Jim Jacks in Sean Daniel.

"Dolgo sva se zanimala za novo verzijo Mumije," pravi Jacks. "S Seanom sva začela delati na projektu pred šestimi leti in prebrala kar nekaj scenarijev. Scenaristi in režiserji kot so Clive Baker, Mick Garris, Joe Dante, John Sayles, George Romero, Alan Ormsby in Kevin Jarre so razvili svoje interpretacije zgodbe."

"Čas nas je preganjal, ker so veliki studiji začeli producirati nove Universalove pošasti. Na primer, Columbia je naredila Drakulo in Volkodlaka, Tristar Frankensteina, Warner Bros. je naredil komično inačico Nevidnega moža."

"Universalu sta torej preostala le projekta The Creature From the Black Lagoon in Mumija. Različni scenaristi in režiserji so ustvarili številne verzije zgodbe - nekatere so bile sodobne, druge zastarele, nekatere zelo temačne in zamorjene, druge spet lahkotne in duhovite."

"Pred približno dvema letoma sva izvedela, da se Stephen Sommers zanima za Mumijo. Stephena nisem poznal, videl pa sem njegovo Knjigo o džungli, ki mi je bila zelo všeč."

"Odločila sva se za sestanek s Sommersom. Njegov pristop se nama je zdel zanimiv - nekakšen akcijsko-pustolovski film z zametki grozljivke in nekako bahaški, kot stari filmi z Errolom Flynnom, kot recimo Captain Blood, Robin Hood in The Sea Hawk."

"Starost ciljne publike naj bi bila 13 let. Velikost filma je narekovala znatno večji proračun, saj bi Stevenovo inačico filma želel videti prav vsak najstnik, ne glede na spol."

"Naša Mumija je zelo romantična. Primerljiva je z uspešnicama Raiders of the Lost Ark ali Gunha Din. Nastopaško bi bilo, če bi si upali trditi, da bo tudi enako kvalitetna, vsekakor pa ima njun ton. Hoteli smo posneti zabaven film, z veliko humorja, ne pa komedije. Ko smo izbirali igralce, smo tehtali, naj bodo stari med 30 in 40 ali pod 30. Po temeljitem premisleku smo se odločili za mlajšo skupino - pod 30 - in takoj imeli v mislih Brendana Fraserja. Še preden smo stopili v stik z njim, se nam je oglasil njegov menedžer in sporočil, da se Brendan zanima za film. Tudi z ostalimi igralci ni bilo težav, snemanje se je lahko začelo."

Čeprav je Mumija egipčanska zgodba takratna politična klima v Egiptu ni dovoljevala, da bi film snemali na kraju samem. Zato so se odločili, da največje in najbolj zahtevne prizore posnamejo v Maroku, saj že sam Marakeš s svojimi tržnicami in bazarji spominja na Kairo iz leta 1925. Ruševine izgubljenega mesta Hamunaptre, legendarnega mesta mrtvih, so postavili v notranjost vulkanskega kraterja v Sahari pred malim mestecem Erfound na vzhodu Maroka, južno od gorovja Atlas blizu alžirske meje.

In kakšne težave so se pojavile pri gradnji scene v Maroku? To zahtevno nalogo so prepustili izkušeni koproducentki Patriciji Carr, ki ima izkušnje s puščavskimi filmi, saj je že velikokrat sodelovala pri snemanju v puščavah: v Tuniziji (Star Wars 1976, Raiders of the Lost Ark 1980), v Arizoni in puščavah Yume (Return of the Jedi 1982), v dolini Timna in v Jerichu v Izraelu (Not Quite Jerusalem 1984) in v puščavi Petra, v Jordaniji in Almeriji, pa v Španiji (Indiana Jones and the Last Crusade 1988)

"Še preden sem se sama pridružila ekipi, so se odločili, da bodo snemali v Maroku," pravi Carrova. "Najprej sem morala poskrbeti za infrastrukturo za ekipo, ki je postavljala sceno v Erfoundu. Sceno za Hamunaptro so začeli postavljati konec februarja, poskrbeti je bilo treba za medicinsko asistenco, tesarje, transport in nastanitev. V malem puščavskem mestu je bilo težko zagotoviti dovolj hotelskih sob, saj je tamkajšnja nastanitev namenjena le turistom, ki ostanejo dan ali največ dva. Ta predel Maroka sicer postaja vse bolj zanimiv za turiste, ki so prej trumoma drli v Egipt, tamkajšnje trenutne politične razmere pa jih odvračajo od piramid. Težave z nastanitvijo so se povečale v maju, ko smo začeli dejansko snemati in sem morala najti streho nad glavo 800-tim ljudem. Za pomoč sem prosila maroško filmsko družbo, ki jo vodi Karim Abouobayd, izkušen producent, s katerim sem že velikokrat sodelovala. Skupaj sva načrtovala snemanje v Maroku. Pomagal mi je organizirati sestanek z županom in starejšimi prebivalci mesteca, da smo jim natančno pojasnili, kaj bi radi počeli, katere ulice bomo zaprli in kako bo to vplivalo na njihovo ekonomijo. K sreči je pri tem sodeloval tudi njihov tržni inšpektor, ki nam je predložil natančen seznam strškov: koliko nas bo stalo, če bomo zaprli brivca, zelenjavarja ali trgovca s konfekcijo. Izračun je bil časovno in denarno natančen, natančno smo vedeli, s kakšnimi stroški lahko računamo."

Klapa je padla v ponedeljek, 4. maja 1998 v Marakešu v Maroku, čakalo jih je 16 tednov snemanja v Maroku, Veliki Britaniji in v studijih Shepperton.

Zgodba

Imhotepa, vrhovnega svečenika Osirisa, čuvaja mrtvih, so usmrtili v antičnem egipčanskem mestu Tebe med vladavino faraona Setija zaradi nagnusnih zločinov zoper svojega kralja in njegove podanike. Njegovo razpadajoče mumificirano truplo naj bi za vedno ostalo - nesmrtno.

Imhotepovo mumificirano truplo 3000 let leži nedotaknjeno v puščavskem mestu Hamunaptra, legendarnem mestu mrtvih, leta 1925 pa skupina pustolovcev slučajno odkrije ruševine Hamunaptre in oživi grozljivo prekletstvo zlobnega bitja. Začne se dolga in ubupana bitka za golo preživetje.

Ekspedicijo sestavljata dve skupini. Prvo vodi legionar Rick O"Connell (Brendan Frasier), drzen in prikupen junak številnih puščavskih odprav. Spremljajo ga Evelyn Carnahan (Rachel Weisz) strokovnjakinja za antični Egipt, njen nerodni brat Jonathan (John Hannah) in lakomen zaporniški čuvaj (Omid Djalili), ki je O"Connella pripravljen rešiti pred ječo v zameno za del Hamunaptrinega zaklada.

Drugo skupino sestavljajo trije Američani: Henderson (Stephen Dunham), Daniels (Corey Johnson) in Burns (Tuc Watkins), pa egiptolog (Jonathan Hyde) in brezvesten Beni (Kevin J. O'Connor), ki se je v preteklosti že večkrat sprl z O'Connorjem.

Obema skupinama skušata račune prekrižati muzejski kurator (Erick Avari) in Ardeth Bay (Oded Fehr), vojaški vodja kulta mumije, ki sta prisegla, da bosta za vsako ceno uničila zlobnega svečenika Imhotepa, ki je vstal od mrtvih in seje zlo. Najprej načrtujeta poboj vseh članov ekspedicije. Ker jima ne uspe, jima ne preostane drugega, kot da se pridružita O'Connelu in skupaj skušajo preprečiti Imhotepovo končno regeneracijo.

Skupina se bori zoper deset egipčanskih kug, Prvo svetovno vojno, skrivnostne peščene viharje, grozljive zasledovalce in preživi celo serijo bitk z okostnjaki iz onostranstva.

Jim bo uspelo pravočasno rešiti Evelyn in svetovno civilizacijo?

O igralcih

BRANDAN FRASER (Rick O'Connell) je mnogostranski mladi igralec z edinstvenim talentom za upodabljanje odkritosrčnih in prijaznih karakterjev, kar dokazuje tudi s svojimi zadnjimi tremi projekti.
Z Joanno Going je igral v romantični komediji Still Breathing. Za to vlogo je bil leta 1997 na filmskem festivalu v Seattlu izbran za najboljšega igralca. Leta 1998 je z Sirom Ianom McKellanom nastopil v Gods and Monsters. Nastopil je še v Blast From the Past, George of the Jungle, Twilight of the Gods, Mrs. Winterbourne, Encino Man, School Ties, With Honors, Airheads, The Scout.
Brandon večkrat nastopa tudi na odrskih deskah. V predstavi Johna Patricka Stanleyja Four Dogs and a Bone je upodobil mučeniškega pisca. Je reden član gledališča v Seattlu.

RACHEL WEISZ (Evelyn) smo nedavno videli v uspešnici režiserja Beebana Kidrona Amy Foster, nastopila je še v Going All the Way, Chain Reaction, Stealing Beauty, Bent. Weiszova veliko nastopa na televiziji, predvsem na BBC-ju (The Scarlet and the Black, The Land Girls, My Summer With Des.
Je tudi članica gledališke skupine, nastopila je tudi v predstavi Seana Mathiasa Design For Living.

JOHN HANNAH (Jonathan) je električar iz Glasgowa. Prvič je pred kamere stopil v priljubljeni televizijski seriji McCallum, pred nedavnim pa je z Gwyneth Paltrow nastopil v filmu Sliding Doors. Zatem je v Resurrectionman upodobil pijanega in delomrznega očeta, ki s svojo družino ropa po Angliji. Igral je tudi v filmih Joan, The Innocent Sleep, The Final Cut, The Lovebug, The Romance and Rejection.

KEVIN J. O'CONNOR (Beni) je s Sommersom nazadnje sodeloval pri znanstveno-fantastični pustolovščini Deep Rising. Zatem je nastopil v filmih Amistad, Hellcab, Gods and Monsters, Black Cat Run.
O'Connor je šolan gledališki igralec, ki nastopa v številnih mestnih gledališčih, njegova filmska kariera obsega naslove Peggy Sue Got Married, Candy Mountain, The Moderns, Sighns of Life, Steel Magnolias, Love at Large, FX II, Hero, No Escape, The Color of Night, Canadian Bacon, Ice Cream Dimension, Virtuosity ; televizijske vloge: The Caine Mutiny Court Marshall, Urban Anxiety, Tanner '88, Birdland.

ARNOLD VOSLOO (Imhotep) je priznan in večrat nagrajen južnoafriški gledališki igralec. Kot redni član južnoafriškega narodnega gledališča je nastopil v glavnih vlogah svetovnih klasikov Savages, Twelfth Night, Hamlet. Ko se je preselil v ZDA je nastopil v Born in the R.S.A. v Chicagu, z Alom Pacinom pa v predstavi Salome.
Doma je nastopil v televizijski mini seriji Meisie Van Suidwes, pa v filmih Donkerhoek, American Gothic in Bridges.
Nastopil je v uspešnici Ridleyja Scotta 1942, pa v Hard Target, Darkman II, Darkman III, Zeus and Roxanne.

ODED FEHR (Ardeth Bay) se je rodil leta 1970 v Tel Avivu, starša sta Evropejca, pri 18-ih se je za tri leta pridružil izraelski mornarici. Zatem se je preselil v Nemčijo. Med študijem ekonomije je igral v angleškem gledališču v Frankfurtu in se kmalu odločil, da ekonomijo zamenja z igro.
Preselil se je v Anglijo in tri leta študiral na gledališki šoli Old Vic Theatre School v Bristolu. Nastopil je v Don Juan Comes Back From War, The Knock, Killer Net. Vloga v Mumiji je njegova prva velika filmska vloga.

O filmskih ustvarjalcih

STEPHEN SOMMERS (scenarist in režiser) je obiskoval univerzo St. John v španski Sevilli in po študiju štiri leta igral v različnih gledaliških skupinah in bil menedžer rockovskih skupin po vsej Evropi.
Zatem se je preselil v Los Angeles in tri leta obiskoval univerzo za film in televizijo USC. V tem času je napisal in režiral večkrat nagrajen kratki film Perfect Alibi, leto zatem pa Catch Me if You Can, sledila sta Adventures of Huck Finn z Elijahom Woodom, The Jungle Book - igrali so Jason Scott Lee, Cary Elwes, Sam Neill in John Cleese - oba za Walt Disney Productions.
Sommers je napisal scenarij in bil izvršni producent filma Tom and Huck z Jonathanom Taylorjem Thomasom za Disneyja. Nazadnje je kot scenarist in režiser posnel znanstveno-fantastični film Deep Rising za družbo Hollywood Pictures.
Sommers z ženo Jano in njuno hčerko Samantho živi v Santa Barbari.

JIM JACKS (producent) je bil leta 1986 izvršni producent uspešnice Rising Arizona in postal izvršni producent družbe Universal Pictures. V petih letih je sodeloval pri filmih Field of Dreams, Do the right Thing, Darkman, Tremors, Jungle Fever, American Me, People Under Stairs.
Leta 1992 je zapustil Universal in s Seanom Danielom ustanovil družbo Alphaville. Skupaj sta bila producenta Dazed and Confused, Hard Target, Heart and Souls, Tombstone, Mallrats, The Gulf, Michael, The Jackal.

SEAN DANIEL (producent) se je pridružil Universalu leta 1976. Sodeloval je pri filmih National Lampoon's Animal House, Coal Miner's Daughter, Missing, Fast Times at Ridgemont High, The Breakfast Club, Brazil, Sea of Love, Field of Dreams, Do the Right Thing, Gorillas in the Mist.

PATRICIA CARR (koproducentka) je že več kot 25 let ena vodilnih osebnosti britanske filmske industrije, z obilico izkušenj pri vodenju velikih mednarodnih projektov.
Najprej je bila asistentka legendarnega režiserja Freda Zinnemanna, zatem pa je v različnih vlogah sodelovala pri nastajanju uspešnic The Fourth Protocol, King David, Monthy Python's Meaning of Life, Superman, Star Wars, The Blue Bird, Day of the Jackal, Fiddler on the Roof, The Last Valley.
Bila je asistentka scenografa pri The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark in The Return of the Jedi, zatem pa scenografinja danes znamenitih Indiana Jones and the Temple of Doom, Not Quite Jerusalem in Who Framed Roger Rabbit?. Kot vodja produkcije je sodelovala pri snemanju Consuming Passions, Indiana Jones and the Last Crusade, Alien III, Jekyll and Hyde, A Month by the Lake. Za družbo Universal Pictures je bila koproducentka Fierce Creatures in Get Real.
Carrova ima mnogo izkušenj s snemanj po vsem svetu - v Združenih državah, Kanadi, Finski, na Irskem, v Izraelu, Jordaniji, Španiji, Šri Lanki, Luksemburhu, Tuniziji, na Poljskem, v Indiji in bivši Sovjetski zvezi. Govori tekoče francosko, pasivno tudi italijansko, nemško in špansko.

Komentarji

8.12. 2005 ob 17:31

legenda...film je najboljši =) res zakon...res...=))) ni mi žal da sn ga gledala...igralci so tudi vredu...pa vse je zakon... in love with that movie =) lol...

— tady
11.12. 2005 ob 16:13 zvezdica

Film mi je bil všeč. Čeprav je bil predstavljen kot grozljivka, ni bil strašen. Doma ga imam posnetega.Rada ga večkrat pogledam.Od oseb mi je bila najbolj všeč Evy.

— nika pogorelc-9 let
29.3. 2006 ob 20:05

loly cooly ful je blo use cool! En mal preveč cool zatu pa sm gledala cele dneve k mam posnet sam tu pa res ni dobr k te pol mami tolk nadere pa še udar za povrh pol pa še teži de bo kaseto stran vrgla joj ... Drgač pa film cool

— jurka
1.5. 2006 ob 8:56

film mi je najljubši ravno zaradi njega sem se začela zanimati za egipt , tudi meni je od oseb najljubša evy

— leja jevšnik 13 let
29.10. 2006 ob 11:21

res je to najboljši film. gledala sem ga samo enkrat a me je popolnoma prevzel. prav rada bi bila kot evy ali še kakšna stranska igralka. recimo če bi evy imela sestro bi bila jaz ta. med osebami pa mi je najboljši ardeth bay.

— aurora
26.10. 2007 ob 18:58

fest je dober film pa še meni neje tak grozljivi kak so pravili.mumija je bila fest dobro narejena,gdo je še ne bila človek.evelyn pa jonathan sta mi bila nejbolša igralca. hruška

— mumija
9.8. 2008 ob 2:00 zvezdica

Film mi je bil zelo všeč.Čeprav vsi pravijo da je bil grozljivka ni ravno strašen, razen mogoče tiste scene ko Imotepha mumificirajo. Meni se zdi da je film bolj žalosten recimo ko ubijejo tisto faraonovo priležnico Amankakože.Film je tudi zelo smešen.Od igralk mi j najbolj všeč Evy od igralcev pa Imothep :D in Ardeth Bay.

— Hanna
25.8. 2008 ob 16:57

meni je pa zelo všeč da snemajo v maroku pa fajn pustolovsko je pa zanimivo.igralci so tut vsi vredi.

— erna
30.4. 2009 ob 15:39

dobro

— gggg

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.