Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Mulholland Drive

drama, misteriozni
Na sporedu od: 8.8.2002, Kolosej Ljubljana
2h 25min / 145min
Scenarij: David Lynch
Režija: David Lynch

Zgodba

Film govori o treh ljudeh, ki jih združijo okoliščine, tipične za Davida Lyncha.

Najprej je tu Rita. Seveda to ni njeno pravo ime. Trpi za amnezijo, ime pa si je nadela po filmskem plakatu GLIDE, ki jo igra Rita Hayworth. Rita je predstavljena zelo dramatično. Na začetku slavne hollywoodske ulice, ji dva moška grozita z orožjem in jo vržeta iz njenega avtomobila. Tisti trenutek se v njiju zaleti drug avtomobil. Moška umreta, Rita pa izgubi spomin. Umakne se z ulice in odide do gradbenega kompleksa, kjer se skrije.

Potem je tu še Betty. Naivno dekle, ki v Hollywood po slavo in bogatstvo prihaja iz notranjosti Amerike. Teta ji posodi stanovanje, v katerem najde Rito. Betty se odloči, da ji bo pomagala pri odkrivanju prave identitete, saj v njeni torbici najde veliko količino denarja in nenavadno oblikovan ključ.

V filmski zgodbi se potem srečamo še z Adamom, filmskim režiserjem, ki ga dva sumljiva italijanska gospoda prepričujeta, naj za svoj film angažira neko igralko. Adam ponudbo zavrne. Ko kmalu za tem izve, da ga lastna žena vara, začne brez pravega razloga vedno bolj propadati...

Produkcija

Mulholland Drive je film Davida Lyncha. In to že samo po sebi pove dovolj.

Zgodba o nastanku filma je zelo zanimiva. Zadeva je bila zamišljena v obliki pilota epizod oz. serije, ki bi morale označiti Lynchovo dolgo pričakovano vrnitev na televizijo. Predvajanje serije je bilo na ABC-ju (tu je Lynch ustvaril tudi svojo predhodno televizijsko kreacijo Twin Peaks) predvideno v sezoni 2001-2002. No, Lynch s strani omenjene produkcijske hiše ni dobil zelene luči, zato je projekt stal. Po letu dni je tako francoski Canal+ odkupil pravice in omogočil Lynchu, da naredi igrani film. Prvi material, namenjen televiziji, je bil z 8. milijoni dolarjev posnet že leta 1999. Da bi Lynchova vizija filma lahko postala resničnost, je Canal+ dodal še 7 milijonov.

Svetovna premiera filma Mulholland Drive je bila leta 2000 na filmskem festivalu v Cannesu. Takrat je David Lynch prejel nagrado za najboljšega režiserja (skupaj z Joelom Coenom- Mož, ki ga ni bilo).

Sledile so še druge nagrade:

  • Ameriško nacionalno združenje filmskih kritikov je Mulholland Drive razglasilo za najboljši film, Naomi Watts pa za najboljšo igralko.
  • S strani National Board of review je bila Naomi Watts kot razglašena za najboljšo novo igralko.
  • Film je bil v kategorijah za najboljši film (drama), režijo, scenarij in glasbo nominiran za Zlati Globus.
  • Tudi Ameriški filmski inštitut ga je nominiral v kategorijah za najboljši film, režijo, igralko (Naomi Watts) in glasbo.
  • David Lynch je bil kot najboljši režiser nominiran za oskarja.
  • Mulholland Drive je za najboljši tujejezični film osvojil nagrado césar.

Igralci

Justin Theroux (Adam)

Uspešen filmski in gledališki igralec katerega filmografija vključuje naslove kot so Ameriški psiho, I Shot Andy Warhol, The Broken Hearts Club, Zoolander,...

Theroux je začel svojo kariero v newyorškem gledališču, kjer še vedno nastopa. Pred kratkim je s Philip-om Seymour Hoffman-om nastopil v Shopping and Fucking ter Calisto Flockhart, Bully-jem Crudup-om in Lili Taylor v Three Sisters. Na televiziji igra glavno vlogo v seriji The District, pojavil pa se je tudi v serijah Seks v mestu in Spin City.

Theroux se ukvarja tudi s pisanjem. S svojim prijateljem Ben-om Stiller-jem sestavlja vietnamsko komedijo za New Line.

Naomi Watts (Betty)

Rojena je bila v Angliji, kot štirinajstletnica pa se je preselila v Avstralijo kjer je med šolanjem začela z igralstvom. Trenutno živi v Los Angelesu.

Priznana igralka si kariero ustvarja v Ameriki, Angliji in Avstraliji. Do sedaj je sodelovala s priznanimi režiserji kot so George Miller, Marshall Herskowitz, John Duigan in David Lynch.

Zaključila je snemanje filma The Outsider Rende Haines, pred tem pa producirala in igrala v kratkem filmu Ellie Parker, ki je bil prikazan na Sundance Film Festivalu in se kasneje razvil v dolgometražni film. Za ta naslov je bila razglašena za najboljšo igralko na Mathod Festu. Nastopila je tudi v akcijskem trilerju Dick-a Maas-a, Down in v filmih kot so Dangerous Beauty, Tank Girl, Wide Sargasso Sea in Flirting.

Med televizijskimi naslovi se nahajajo BBC-jev The Wyvern Mystery z Derek-om Jacobi-em in Iain-om Glen-om, ter Persons Unknown z Joe-om Mantegno-m in Kelly Lynch.

Laura Elena Harring (Rita)

Preden je odšla na London Academy of Performing Arts je študirala tuje jezike. Sledile so gledališke vloge v Snu poletne noči in Henry-ju IV. Z gledališčem je nadaljevala tudi v Los Angelesu.

Poleg vloge v Mulholland Drive smo jo v naših kinematografih nedavno zasledili ob Danzel-u Washington-u in Anne Heche v filmu John Q .

Z Raul-om Julio je nastopila v televizijski seriji The Alamo: Thirteen Days to Glory, z Adam-om Sandler-jem v komediji Little Nicky, z režiserjem Garry-jem Marshall-om pa v komediji Exit to Eden.

Kar nekaj let je nastopala v televizijski seriji Sunset Beach ter med drugim gostovala tudi v nanizanki Fraiser.

Za kamero

David Lynch (režiser)

1977 - Eraserhead
1980 - The Elephant Man
1984 - Dune
1986 - Blue Velvet
1990 - Wild at Heart
1992 - Twin Peaks: Fire Walk With Me
1997 - Lost Highway
1999 - The Straight Story
2001 - Mulholland Drive
2002 - Darkened Room

Mary Sweeney (producentka/ montažerka)

Kot montažerka je sodelovala pri mnogih projektih: Reds Warren Beatty-ja, Tender Mercies Bruce-a Beresford-a, Places in the Heart Roberta Bentona, in v filmih Davida Lyncha Blue Velvet, Wild at Heart, Twin Peaks: Fire Walk With Me, Lost Highway, The Straight Story.

Med drugim je montirala tudi TV serije Twin Peaks, On the Air in Hotel Room. Kot producentka je leta 1995 sodelovala z režiserjem Michael-om Almereyde-om v filmu Nadja in z Davidom Lynchem v Lost Highway in The Straight Story.

Angelo Badalamenti (glasba)

Je dobitnik grammya za glasbo v TV seriji Twin Peaks. Z Davidom Lynchem je sodeloval pri filmih Blue Velvet, Wild at Heart, Twin Peaks: Fire Walk With Me, Lost Highway in The Straight Story.

Med filmi ostalih režiserjev izstopajo predvsem Arlington Road, The Beach in City of Lost Children (nagrada César za najboljšo glasbo).

Na seznamu glasbenikov s katerimi je sodeloval se nahajajo Marianne Faithful, Anthrax, George Benson, Nina Simone, Roberta Flack, Liza Minnelli, Paul McCartney, The Pet Shop Boys in Michael Jackson.

Peter Deming (kamera)

Plod njegovega dela so filmi: Evil Dead II Sam-a Raimi-a, Hollywood Shuffle, House Party (dobitnik nagrade za najboljšo kamero na Sundance Festivalu), My Cousin Vinny, Austin Powers, Mystery Alaska, in štirje filmi Wes-a Craven-a vključno z Music of the Heart.

Med zadnjimi njegovimi deli ne smemo pozabiti If These Walls Could Talk 2 in From Hell bratov Hughes.Z Lynchem je sodeloval tudi pri filmu Lost Highway, HBO seriji Hotel Room in mnogih reklamah.

Internet chat z Davidom Lynchem

Igralci, ki jih izbirate za svoje projekte, so vedno nekako drugačni oz. posebni. Se tega zavedate ali je zgolj naključje?Iščete za svoje filme ljudi, ki imajo samo igralske sposobnosti ali morajo biti tudi nekaj posebnega?

David Lynch: Igralske sposobnosti so pomembne, toda zame je najpomembnejše to, da vidim, da je oseba primerna za določeno vlogo, da ji ustreza.

Ali so scene, ozadja ali pa koncepti vaših filmov plod sanj?

David Lynch: V mojem primeru prihajajo iz etra. Verjamem, da obstaja ocean idej, kamor lahko odidemo po ideje. To je magični proces. Če imate idejo, sedite v udoben fotelj in ideje bodo prihajale.

Kolikšen del Mulholland Drivea je iz prvotnega/originalnega 'pilota'? Koliko scen je bilo dodanih pri zaključku filma?

David Lynch: Ko je ABC uničil pilot epizodo, je preteklo leto dni, da je Canal+ odkupil pravice in mi omogočil, da zadevo preoblikujem v igrani film. Ko sem dobil idejo, da bi Mulholland Drive postal igrani film, sem pilot začel gledati iz popolnoma novega zornega kota. Tako je nastala popolnoma nova zgodba.

Mnogim glasbenikom (npr. Chris Isaac, Rammstien,...) ste pomagali, da so se prebili na sceno. Kako izbirate glasbo za svoje projekte?

David Lynch: Enako kot igralce. Enostavno ne moremo izbirati glasbe, ki nam je osebno všeč. Slednja se mora vključiti v film in ga hkrati povzdigniti. Pogosto sodelujem z Angelo-m Badalamenti-em, ki je tudi avtor glasbe za Mulholland Drive. Skupaj preposlušava glasbo in vidiva kaj filmu najbolj ustreza.


Kaj je tisto, kar najbolj želite gledalcem ponuditi skozi svoje filme?

David Lynch: Priložnost, da odidejo v drugi svet in si ustvarijo drugačne izkušnje.

Vem, da je Stanley Kubrick uničil vse scene, ki jih ni uvrstil v film. Kakšna pa je usoda zavrženih oz. neuporabljenih scen iz vaših filmov?

David Lynch: Shranjenega nimam nobenega filma, razen Eraserheada. Vem pa, da obstajajo skladišča takšnih scen, vendar jih je zaradi menjave lastništva težko najti. Upam, da so nekje na varnem. Obstaja scena iz Blue Velvet, ki si jo strašansko želim, vendar je nihče ne more najti.

Vem je žal, ker Mulholland Drive ni TV serija ali menite, da je kot igrani film več vreden?

David Lynch: Zelo sem srečen, ker je postal igrani film.

Imate občutek, da črno-beli filmi lahko ustvarijo popolmoma drugačno ozračje kot filmi v barvah?

David Lynch: Da. Nekatere zgodbe morajo biti povedane v črno-beli tehniki, nekatere pa v barvah. Črno-beli filmi nas dodatno odmaknejo iz realnosti. Zaradi video tržišča pa črno-beli filmi na žalost niso več iskani.

Kdaj bo na voljo internetna stran DavidLynch.com?

David Lynch:To bi radi naredili takoj, vendar pa bo verjetno trajalo še nekaj mesecev do realizacije. (op. Stran je občasno dostopna).

Glede na to, da sem umetnik in slikar me zanima, kdo je vplival na vaše delo in kako je ta vpliv opazen v filmu in v vaši dvodimenzionalni umetnosti?

David Lynch: V slikarstvu name najbolj vpliva Frances Bacon, v filmu pa je to mesto Philadelphia. Slednje je vplivalo na Eraserhead. V mojih delih lahko, kljub temu, da se trudim biti sam svoj, zasledite tudi Francesa Bacona.

Rekli ste, da imate radi Kubrikove filmove. Zanima me, kako vam je bil všeč film Eyes Wide Shut?

David Lynch: Eyes Wide Shut mi je bil izredno všeč. Zanima me samo ali ga je Kubrick pred smrtjo res zaključil tako kot si je želel.

Katero od vaših del se vam zdi najboljše?

David Lynch: Vsa moja dela so zelo dobra.

Katera scena vam je v vaših filmih najbolj všeč?

David Lynch: Ena od mojih najlepših scen je tista v Rdeči sobi, originalna scena v Rdeči sobi. To je bila ena od najbolj zabavnih scen, ki sem jih posnel.

Ste kdaj razmišljali, da bi v neki galeriji postavili svoja druga dela, npr. namestitev, scenografijo...?

David Lynch: Še nihče mi ni tega predlagal. In sploh ni slaba ideja...

Ali je težko prikazati nelinearno izkušnjo v tradicionalno linearnem mediju kot je film?

David Lynch: Film ni linearen. Zanj ni pravila. Nekatere zgodbe so ne-linearne, druge pa abstraktne. Ljudje radi izkusijo abstraktno in se potem skozi to prebijajo z lastno intuicijo.

Ko končate film, je to resnično njegov konec in konec tudi za vas, ali se v vaši glavi zgodba nadaljuje?

David Lynch: Prepričan sem, da dober konec vedno dopušča prostor za sanje.

Kaj je v filmu bolj pomembno: zgodba ali liki?

David Lynch: Vsak element v filmu je pomemben.

Ste se kdaj odločili, da lika ne boste realizirali, ker ste se bali, da bo preveč grozljiv?

David Lynch: Da.

Francis Bacon je dejal: "Moje delo ne pomeni nič. Nimam kaj za pokazati. Delam samo zaradi svojega vzhičenja!". Se prepoznate v tej izjavi?

David Lynch: Med delom mora biti prisotno vzhičenje, vendar pa vzporedno obstaja notranje upanje, da bodo kasneje tudi drugi to vzhičenost občutili.

Kje ste dobili idejo za "Fish Kita" in "Chicken Kita", ki sem ju zasledil v knjigi vaših del?

David Lynch: Iz ideje letalskih modelov.

Verjamete v nadnaravno in kakšno vlogo ima slednje v vaših filmih?

David Lynch: Verjamem, da se dogaja mnogo več kot lahko vidimo, občutimo, vonjamo ali otipamo.

Ker tudi jaz prihajam iz Philadelphie, me zanima, kaj je na vas v tem mestu pustilo tako negativen vtis?

David Lynch: Ne gre samo za negativen, ampak tako negativen kot pozativen vtis. Philadelphia sebe imenuje za mesto bratovske ljubezni, in ko se mesto tako hvali s takim imenom, potem ima to mesto problem.

Ste s televizijo zaključili?

David Lynch: Da, s televizijo sem zaključil.

Lost Highway je najbolj realističen film kar sem jih kdaj videl. Lahko Billa Pullmana pričakujemo v katerem izmed naslednjih filmov?

David Lynch: Lepo je bilo delati z Billom Pullmanom. Če bo kdaj ustrezal kateri izmed vlog v prihajajočih filmih, bi zelo rad spet sodeloval z njim.

Ste vi oblikovali misteriozno modro škatlo v filmu Mulholland Drive?

David Lynch: Ne.

Ste kdaj filmski lik oblikovali po katerem izmed svojih prijateljev iz otroštva?

David Lynch: Še ne.

V sceni avdicije v Mulholland Driveu je režiser nepozaben. Je lik oblikovan po resnični osebi? David Lynch: Ne, one je rezultat ideje.

Česa se bojite?

David Lynch: Neznanega-kot vsi ostali.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.