Kolosej
Film distribucije Cenex

Mulc

komedija
Nikoli ne odrasteš tako, kot si si zamislil!
Na sporedu od: 10.11.2000, Kolosej Ljubljana
1h 44min / 104min
Scenarij: Audrey Wells
Režija: Jon Turteltaub

ZGODBA

Če bi se vam ponudila priložnost, da srečate sebe v precej mlajših letih, kot osemletnega otroka, na primer, kaj bi porekel mulc na svojo odraslo podobo? Bi bil navdušen nad človekom, v kakršnega je odrasel? Bi bil zadovoljen z vrednotami, ki jih častite v tako imenovanem "resnem" življenju, bi ga navdušile stvari, za katerimi se ženete? V primeru Russa Duritza (Bruce Willis) je odgovor nedvoumni NE!

V najnovejši dramski komediji Walta Disneyja se Bruce Willis predstavi v vlogi nadvse uspešnega svetovalca zunanje podobe, tako imenovanega "imagea", ki mu v sodobnem poslovnem svetu posvečajo toliko pozornosti. Življenje arogantnega, vase zaverovanega in nadvse hladnega Russa pa se nenadoma postavi na glavo, ko vanj vstopi osemletni mulc Rusty, za katerega kaj hitro ugotovi, da je on sam pred več kot tridesetimi leti. Rusty je ljubek, bister, toda majčkeno štorast, na trenutke preveč čustven (beri: cmerav) otrok, ki Russa vse preveč spominja na vse tiste davno pozabljene (vsaj tako je Russ mislil) "strahote" otroštva: ko je bil debelušast, jokav, strahopeten (bil je dnevna tarča vseh šolskih nasilnežev) in s strani očeta nezaželen otrok, ki ga je venomer silil, naj "za boga že enkrat odraste!" in z žalostnim dogodkom, ki ga je pokopal v najgloblji predalček svoje zavesti.

Ironija usode pa hoče, da tudi Rustyju ni niti najmanj po volji podoba skorajšnjega štiridesetletnika, v kakršnega je (ali bo!) odrasel. Le kdo bi si želel biti osamljen dedec, ki se mu ženske na daleč izogibajo (če je že katera v njegovi bližini, to počne zaradi denarja ali pa svojega početja še sama ne razume); ki je že na prvi pogled zguba brez otrok in celo brez... psa! Le kako je mogel pozabiti na "njune" sanje, da bo postal pilot? Tole svetovanje cepcem, kako naj si uredijo pričesko, obleko, nastop, govor in še kaj bolj intimnega, še zdaleč ni enakovreden nadomestek za življenjski cilj, o kakršnem "sta" sanjala pred tridesetimi leti! Je zdaj sploh še mogoče kaj storiti?

O PREPRODUKCIJI

Režiser Jon Turteltaub je scenaristko Audrey Wells prvič srečal leta 1997, potem ko mu je njegov agent, ki zastopa tudi Audrey, predlagal srečanje z njo in mu namignil nekaj malega o njeni ideji izvirnega scenarija o odraslem moškem, ki sreča sebe kot otroka. Za idejo se je takoj ogrela tudi izvršna producentka Christina Steinberg. "Zdelo se mi je tako zelo osebno in da govori prav o meni. Vsakdo, ki sliši zanjo, čuti enako: zdi se mu osebna in kot da govori prav o njem," pripoveduje Steinbergova.

Vsekakor tudi Jon Turteltaub ni mislil nič drugače. Res pa je, da sta tudi scenaristka in producentka nalašč izbrali prav njega. "Zgodba mu je pisana na kožo. Na nekem nivoju je podoben Russovemu karakterju, hkrati pa je še vedno tesno povezan z "otrokom v sebi", kar se mi zdi idealna kombinacija. Natančno je vedel, kaj bi si želel doseči otrok (Rusty), hkrati pa je iskreno razumel izzive in strahove, s katerimi je soočen odrasli Russ. Ni mu bilo težko oživiti obeh," priznava producentka.

In kako so pomislili na Brucea Willisa v vlogi "štiridesetletne zgube brez žene in brez psa"? Wellsova in Steinbergova sta bili nekega večera na večerji, tik preden je Audrey začela s pisanjem končne verzije scenarija. Obe sta razmišljali o igralcu, ki bi bil idealen za to vlogo. Nenadoma sta se spogledali in obe hkrati rekli: "Bruce Willis!"

"Če si v misli prikličeš njegove vloge v Šundu, Ne imejte me za norca in morebiti v In Country, se zaveš, da ima Bruce nešteto obrazov, nešteto osebnostnih plati. Nisva dvomili, da ne bi znal pokazati čustvene globine in gotovo nisva dvomili v njegov iskrivi humor in zbadljivost, vsaj s trilogijo Umri pokončno in Delom na črno pred očmi ne," se spominja Steinbergova. Arnold Rifkin (izvršni producent) se strinja: "Takoj ko sem prebral scenarij, sem vedel, da imata prav. Od vseh žanrov, ki smo se jih do zdaj lotevali, ni noben zajel te magične privlačnosti in sožitja "zaupanja na slepo in fantazije" - neverjetni uspeh Šestega čuta kot zadnjega Willisovega filma pred Mulcem pa je prišel kot naročen.

OTROK VSEH NAS

Način, na kakršnega se Russ sreča s svojim mlajšim "nepokvarjenim" jazom in odkrije pravo spoznanje o svojem življenju, je enako globok kot je nenavaden in zabaven. Ta način je preveval ekipo skozi celotno obdobje snemanja.

"V zgodbi me privlačijo predvsem vprašanja, ki jih postavlja, ne odgovori, ki jih ponuja," priznava Jon Turteltaub. "Če bi se srečali kot osemletnik, kakšni bi bili v lastnih očeh? Bi vas bilo sram človeka, kakršni ste postali? Je odrasel "vi" izpolnil pričakovanja, ki ste jih gojili kot otrok? To so univerzalna vprašanja, vsesplošni konflikti, in gledalci jih bodo postavili tudi sebi - morda celo prvič v življenju - in se ob tem morebiti lažje soočili z Russovim karakterjem. Lažje bodo razumeli, kaj doživlja, kaj prestaja in s čim se mora soočiti. Prav to naredi to, sicer "fantazijsko" zgodbo tako zelo verjetno. Je sploh kdo med nami odrasel v človeka, o kakršnem je sanjal kot otrok? In obratno: smo res bili takšni, kakršne nas riše naš spomin? Mislim, da je v vsakem od nas delček Russa in delček Rustyja," je prepričan Turteltaub.

"Vsi nosimo v sebi bled spomin na sanje, ki smo jih sanjali kot otroci, pa smo jih skozi proces odraščanja zavrgli kot "trapasta otroška sanjarjenja". Kako neumno od nas in kako zelo nepotrebno ter celo škodljivo," je prepričana Steinbergova.

Mlada Emily Mortimer, ki je prepričljivo zaigrala dobro, vdano, širokosrčno, bistro in na skrivaj zaljubljeno Russovo sodelavko Amy, je sanjala o tem, da "bom najmanj zelo slavna filmska igralka, če ne celo boginja. Ko sem bila s starši na počitnicah v Grčiji, so me globoko prevzele podobe in bajke o bogovih in boginjah, ki jih je Grčija še vedno polna in s katerimi tudi dandanašnji tako tesno živi. Takrat sem se odločila, da bom ena izmed njih," pripoveduje Emily. Vsekakor najbolj težko dosegljive otroške sanje, kar jih je.

O IGRALCIH

Brucea Willisa je po nešteto uspešnicah, v katerih je zaigral v svoji ne tako dolgi skoraj dvajsetletni karieri, nedvomno nesmiselno predstavljati. Gledalcem se je priljubil v televizijski nanizanski Delo na črno (Moonlightning), kjer je kot jezični in otročje drzni David Addison spravljal ob živce Sybil Shepperd. Kmalu za njo je prišla njegova prva velika uspešnica Die Hard - Umri pokončno, ki je postala njegov zaščitni znak in kar se tiče akcijskih vlog, s katerimi so ga enačili, tudi neke vrste breme. Zato se je toliko raje posvetil vlogam v njim nasprotnih žanrih, kot so: v Šundu Quentina Tarantina, v Ne imejte me za norca ob Paulu Newmanu, pa v drami In Country Normana Jewisona in ne nazadnje v nenavadnem Zajtrku prvakov po romanu kultnega pisatelja Kurta Vonneguta, ki ga je sam tudi denarno podprl. Pred kratkim smo ga gledali v romantični družinski drami Najina zgodba ob Michelle Pfeiffer in še pred njo v zagonetnem in svetovno uspešnem Šestem čutu indijskega režiserja M. Nighta Shymalana, s katerim se je ponovno združil za film Unbreakable. V njem nas bo gotovo osupnil ob strani Samuela L. Jacksona prihodnje leto.

Za mladega Spencerja Breslina (Rusty Duritz) je vloga v Mulcu igralski ognjeni krst. Resda se že od svojega tretjega leta poskuša pred kamerami, predvsem v televizijskih reklamah, od katerih je prav gotovo bila najtežja tista za verigo restavracij s hitro hrano McDonalds: košarkaškemu zvezdniku Charlesu Barkleyju je edini znal zdrdrati okusne sestavine hamburgerja Big Mac, ki pa so v angleščini sila težko izgovorljive. S petimi leti se je poskusil na televiziji v miniseriji Storm of the Century in potem še v nekaj epizodah priljubljenih Law & Order in Trinity.

Najraje hodi v kino z bratom Ryanom in sestrico Abigail, njegova priljubljena zabava pa je memoriziranje filmskih dialogov in oponašanje likov, med katerimi najbolj izstopata Austin Powers ter James Bond in s katerima vedno do solz nasmeje starše in prijatelje. In njegove sanje, kaj bo postal, ko bo "velik"? Morebiti bo kakšen zelo uspešen direktor, še raje pa policist, detektiv ali celo... igralec.

Britanska igralka Emily Mortimer (Amy) je diplomirala na univerzi Oxford in dokončala študij igre na Moscow Arts School Theatre. Svojo igralsko pot je začela na gledaliških odrih Royal Court v igri The Lights in v gledališču Edinburgh"s Lyceum v Shakespearovem Beneškem trgovcu. Kmalu je presedlala na televizijo, padle pa so tudi prve vloge v filmih Elizabeta Shekharja Kapurja, Notting Hill in v zadnjem nadaljevanju uspešnice Krik - Krik 3 ob Courtney Cox, Davidu Arguettu in Neve Campbell. Kmalu jo bomo lahko videli v musicalu - adaptaciji Shakespearove komedije Love"s Labour"s Lost Kennetha Branagha.

V vlogi Russove potrpežljive tajnice Janet je zaigrala ena največjih ameriških igralk komičnih vlog Lily Tomlin. K Mulcu jo je povabil sam režiser Jon Turteltaub. Sodelavci se spominjajo, da so se prav z igralko za to vlogo najbolj razbijali glave. "Bil je genialni preblisk," se spominja producent Hunt Lowry. "Pomislili smo skoraj na vse igralke tega sveta, ki naj bi jo igrale. Različni ljudje, različni načini igre, različne oblike njenega značaja. Ko je Jon predlagal Lily Tomlin, smo ga vsi pogledali in izstrelili: "Popolna je.'"

Lily Tomlin je pred kratkim dokončala snemanje filma Čaj z Mussolinijem Franka Zeffirellija ob Maggie Smith, Judi Dench, Joan Plowright in Cher. Gostovala je v nekaj epizodah popularnih Dosjejev X in še vedno jo "slišimo" kot učiteljico Mr. Frizzle v priljubljeni televizijski risani seriji The Magic School Bus. Za vlogo v priznani televizijski drami Homicide: Life on the Street je bila nominirana za emmyja.

Radi pa se je spominjamo iz odličnih filmov: Nashville - za to vlogo je bila nominirana za oskarja, 9 to 5, The Incredible Shrinking Woman, All of Me, Big Bussiness, Flirting With Disaster in mnogih drugih.

O REŽISERJU

Jon Turteltaub je eden najzanimivejših in raznolikih hollywoodskih režiserjev. Nazadnje se je poskusil z režijo drame Instinkt, v katerem sta zaigrala Anthony Hopkins in Cuba Gooding jr. Leta 1998 se je ukvarjal predvsem z režijo zahtevne televizijske serije From Earth to the Moon - pod njegovo taktirko je nastala sedma epizoda - in ki jo prav zdaj spremljamo na prvem programu TV Slovenija.

Leta 1993 pa je posnel svojo, do zdaj najuspešnejšo komedijo Ledena steza (Cool Runnings), ne smemo pa prezreti uspešne romantične komedije Ko si spal s Sandro Bullock v glavni vlogi. Režiral je tudi nenavadno dramo Fenomen z Johnom Travolto, Robertom Duvallom in Kyro Sedgwick, in ki je leta 1996 postal eden najuspešnejših hollywoodskih filmov.

Komentarji

24.9. 2004 ob 19:17

first...ta film je zakon

— kristi
6.1. 2007 ob 19:31

TA FILM SI JE VREDNO OGLEDA

— DEJA

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.