Kolosej

Moja boš

Martin se iz zapora vrne domov v angleško obmorsko mesto z namenom poiskati svojo bivšo ljubezen po imenu Helen.
Na sporedu od: 3.6.1999, Kolosej Ljubljana
Scenarij: Eoin McNamee
vsebina | ustvarjalci | o igralcih

Vsebina:

Čez devet let se Martin vrne iz zapora v angleško obmorsko mestece Haven. Zdi se, kot bi ga tja popeljala želja po Helen, njegovi bivši ljubezni. Helen je zelo lepa ženska pri dvajsetih letih. Vodi frizerski salon in hodi z Bobom, napovedovalcem na lokalni radijski postaji. Toda Helen je zelo skrivnostna in vzbuja radovednost, še posebno v mladem hrvaškem beguncu Hondi, ki jo je nekega dopoldneva ponesreči sklatil s kolesa. Ko se razdražena Helen odpelje naprej, Honda le nemo strmi vanjo, v rokah pa drži zapestnico, ki je padla z njene roke. Čez nekaj dni Honda odide v frizerski salon, kjer ga Helen skrbno postriže, ne da bi ga prepoznala.

Odkar je Honda begunec v tuji deželi, z nikomer ne spregovori niti besede, prisluškuje pa vsem naokoli. Na svoj kasetar snema kolaž različnih zvokov: bučanje morja, piš vetra, pridušene izraze telesne strasti in pogovore odraslih. V hišici na obali prisluškujeta skrivnostnim glasovom skupaj s sestro Smokey, senzualno plavolasko in pevko z nenasitnim spolnim apetitom. Zatopljen v lastni svet, Honda posluša zvoke s trakov, ki se mešajo z glasovi njegove preteklosti - pomirjajočim materinim glasom in njenimi solzami. Nenadoma povsem vznemirjen, zdaj deček prisluškuje vsem, tudi Helen. Skrivaj sledi njej in Bobu ter posname njegovo pritoževanje, ker ga Helen spolno zavrača. Smokey se odloči poigrati z Bobom. Prelisiči ga, da njen klic posreduje v radijski eter, in javno predvaja svoj sporni pogovor s Helen. Ko spozna, da je za vse skupaj kriv čudaški Honda, ga lovi po obali in mu grozi...

Helen na pomolu izzivalno pleše s starim prijateljem Samom. Zabavo zapustita skupaj, pijana in zadovoljna. Sam poskuša zvabiti Helen v posteljo, vendar naleti na odpor. Kot strela z jasnega se prikaže Martin in z njim fizično obračuna. Honda opazuje pretep in skuša potolažiti Helen, nato pa jo odpelje v svoje skrivališče na obali. Helen mu prizna, da je tudi sama sirota, in kako močno je ljubila Martina, ko je bila še Hondinih let.

Martin se zbliža s Smokey, ki ne more razumeti, zakaj od vseh moških v mestu samo on noče z njo v posteljo. Na koncu mu izda skrivnost o Hondovi molčečnosti.

Navkljub vsem opozorilom Martin odide v Helenin salon, kjer mu ona nežno in čutno postriže lase. Ko se sprehajata po obali in jo Martin začne božati, Helen odločno pobegne. Toda zvečer ga povabi v svoje stanovanje, kjer ji ob pesmi Elvisa Costella I want you Martin ukaže, naj se sleče do golega. Ne da bi ljubimca vedela, Honda njuno stastno ljubljenje snema na trakove.

Honda izbrska stare časopisne izrezke, ki opisujejo Martinov zločin. Ko ga obišče Helen, bruhne v jok. Helen mu razloži, kako jo je pri 14 letih oče zalotil, ko se je ljubila z Martinom. Udaril je Martina, ta pa mu udarca ni ostal dolžan. Na njuno nesrečo je očeta ubil. Skupaj sta truplo odvrgla v morje in Martin je prevzel vso krivdo nase. Medtem ko Helen in Honda plavata v bazenu, prispe Martin. Honda se skrije. Martin pove, da odhaja, saj ga je Helen prijavila zaradi nadlegovanja. Nasilno jo poljubi in zahteva priznanje ljubezni. Ona ostane pasivna, s čimer ga še bolj razdraži. Pritisne jo ob zid in jo prične stiskati za vrat. Honda ga udari po glavi. Presenečen nad tem dejanjem ga Martin vpraša, če ve, da je Helen ubila očeta. Kmalu zatem Helen udari Martina. S Hondo odvržeta truplo v morje...

Je Helen ubila Martina v samoobrambi, ali je njegov umor načrtovala?

Ustvarjalci

Michael Winterbottom
Študiral je na Oxfordu in diplomiral iz angleške literature. Ljubezen do filma ga je zanesla na Thames Television, kjer je debitiral z dvema dokumentarcema o življenju in delu Ingmarja Bergmana. S scenaristom Frankom Cotrellom Baycom je posnel dve odmevni mladinski televizijski drami The Strangers in Forget About Me. Naslednja Love Lies Bleeding je na New York Television Festival prejela drugo nagrado, serija v štirih delih Family (scenarij Roddy Doyle) pa vrsto nagrad na številnih televizijskih festivalih. Na velikem platnu je debitiral 1995 z ljubezenskim filmom o serijski morilki Butterfly Kiss z Amando Plummer in Saskio Reeves v glavnih vlogah. Jude (Temno srce), ki je prejel vrsto festivalskih nagrad, med drugim tudi na prestižnem festivalu v Torontu, je bil proglašen za najboljši film edinburškega filmskega festivala. Med kritiki Temno srce velja za film z nekaj najbolj šokantnimi prizori v zgodovini filma. Welcome to Sarajevo je bil uvrščen v tekmovalni program v Cannesu leta 1997. I Want you je izpolnitev režiserjeve velike želje, da bi posnel film noire, ki ne bi imel toliko opravka s klišejskim akcijskim zapletom, ampak bi predvsem razkrival občutja junakov in prepletenost njihovih razmerij.

O igralcih

Rachel Weisz je gledališka, televizijska in filmska igralka. Na velikem platnu smo jo prvič uzrli ob strani Morgana Freemana in Keanu Reevesa v Verižni reakciji. Ob Liv Tyler je zaigrala drugo glavno žensko vlogo v Plešem sama. Alessandro Nivola je trenutno eden od najbolj iskanih hollywoodskih igralcev mlajše generacije. Kot mlajšega brata Nicolasa Caga smo ga videli v Woojevi uspešnici Face/Off.

Makedonsko igralko Labino Mitevsko smo prvič opazili v nagrajenem filmu Milceta Mancevskega Pred dežjem, Winterbottom pa jo je angažiral že za film Dobrodošli v Sarajevu. Trenutno Labina študira igro na Danskem. 15-letni Luka Petrušic je želel postati klovn. Sodelovanje na igralskih avdicijah pa je Luki prineslo že tri manjše vloge v hrvaških filmih. Rojen je v Zagrebu, kjer tudi odrašča. Sedaj namerava postati poklicni igralec.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.