Kolosej
Film distribucije Cenex

Moj najljubši Marsovec

My Favorite Martian
komedija
Na sporedu od: 24.6.1999, Kolosej Ljubljana
1h 33min / 93min
Scenarij: Sheri Stoner, Deanna Oliver
Režija: Donald Petrie

O zgodbi

Moj najljubši marsovec je medgalaktična komedija, ki je našla svoj vir v nekdaj zelo popularni televizijski seriji z enakim naslovom. Nadvse ambiciozen televizijski novinar Tim O"Hara (Jeff Daniels) se po naključju znajde v družbi s pravim marsovcem (Christopher Lloyd), katerega vesoljska ladja se je pokvarila in pristala sredi Timovega doma. Seveda je Tim kot novinar zaslutil izredno temo in možnost, da bi utegnil dobiti celo Pulitzerjevo nagrado za svoje novinarske dosežke. Zato je marsovca začel voditi okoli kot svojega strica Martina, saj je resnični marsovec prevzel človeško podobo, hkrati pa si, na Timovo žalost, pripravil tudi lasten načrt.
Takoj je postalo očitno, da ne želi razkriti svoje identitete. Pravzaprav so se vsi Timovi poskusi, da bi razkril marsovčevo resnico, razblinili v nič, kajti marsovec ga je vedno znova prelisičil. Kmalu ga je celo prepričal, da sta skupaj popravila vesoljsko ladjo, s katero si je srčno želel odpeljati nazaj na Mars. Tako sta počasi postajala prijatelja in skupaj premagovala neverjetno smešne situacije, ki so jih povzročali v filmu negativci, se pravi tisti, ki so na vsak način želeli marsovca ujeti in raziskati. Snov, ki so jo pri Waltu Disneyu že tradicionalno znali spremeniti v prekipevajočo komedijo, polno neverjetnih akcij.

Nekaj o proizvodnji

Človeštvo si kar naprej zastavlja vprašanje, ali smo v vesolju res sami. Če sodite med radovedneže, si potegnite zadrgo vaše vesoljske obleke do vratu, kajti v tem filmu boste to tudi odkrili.
Producent filma Robert Shapiro zna povedati: "Pet let sva z Jerryjem Leiderjem potrebovala, da sva uresničila svoje otroške želje in spremenila televizijsko snov v filmsko. Ko sem prebral scenarij, mi je bilo takoj jasno, da ponuja nekaj več kot le remake. Pripoveduje tudi o nas samih, o človeških odnosih in prijateljstvu. Vedno so me zanimali filmi, ki naj bi nekaj malega gledalca tudi povzdignili in nas spomnili na nekatere reči. Že samo misel na to, da se mi bo ponovno ponudila priložnost za takšno dejanje, me je navdala z veseljem. Seveda je film rezultat novega tisočletja. V njem boste našli vse možnosti, ki jih ponujata danes visoka tehnologija in računalniška grafika vsakemu filmskemu ustvarjalcu, ki bi rad upodobil domišljijo. Zdaj lahko pokažemo stvari, ki presegajo vse, kar smo videli do danes, in ki pritegnejo h gledanju tudi tiste generacije, ki televizijske serije niso nikoli videli. Resnična privlačnost filma pa se skriva v čudovitem razmerju med marsovcem in novinarjem Timom. Kemija, ki jo ustvarjata med seboj je tisto, kar naredi film Moj najljubši marsovec zares zabaven."
Režija je bila v rokah Donalda Petrija. Je človek, ustvarjen za tovrstne filmske zvrsti. Ima smisel za komedijo in mu je veliko do razvoja značajev. "Čeprav je v filmu veliko snovi, ki jo lahko proizvede le filmski medij, pa je vendarle ostala kot glavni element zgodba. Efekti le povečajo zabavo, ki jo imamo z glavnimi junaki. Če delujejo oni, bo delovala tudi komedija", zagotavlja režiser in nadaljuje: "Srce pripovedi sta dva človeka iz različnih svetov. Dobesedno! Tim O"Hara najde marsovca, ki pristane sredi njegovega doma. Dogodek skoraj uniči novinarjevo življenje, dokler ne postaneta prijatelja in skupaj premagata negativne sile, ki so jima za petami. Humor izvira iz njunih medsebojnih odnosov. Najprej sta kot severni in južni pol, počasi pa se približujeta. Vmes je ogromno presenečenj specialnih efektov. Na koncu tudi gledalec začne dihati z njima."

Glavni ustvarjalci posebnih učinkov

Kdo je tisti, ki v tem filmu krade scene? Vesoljska obleka Zootinix 3000, po imenu Zoot, katerega original smo že videli v filmu E.T. Je nekakšna kombinacija med zajcem Rogerjem in čarobno Aladdinovo preprogo. Se pojavi, ko je niti ne vidiš. Je brez glave, nog ali rok, a kljub temu zelo živa. Takšne reči pa se ne dajo ustvariti brez mojstrov za posebne učinke. V tem filmu sta bila glavna nadzornika Phil Tippett in John Van Vliet.
Phil Tippett je povedal: "Končno je laboratorij dobil priložnost, da ustvarja nekaj zabavnega. Navadno moramo delati negativne junake, Zoot pa je čisto nekaj drugega, čista zabava. Seveda je bilo delo težko, kajti Zootu je bilo treba vdahniti določeno osebnost. Ogromno časa smo porabili z njegovo koreografijo in razvijanjem igre. Vesel sem, da je skupina naših strokovnjakov uspela prikazati Zoota kot veselega, igrivega in nagajivega junaka."
John Van Vliet je bil odgovoren za izgled vesoljske ladje. Najprej čisto majhne, pa velike in spet majhne. Vdahniti je bilo treba tudi človeške poteze marsovcu in obratno. Takole pripoveduje: "Bil sem velik ljubitelj televizijske serije, zato sem vesel, da se mi je ponudila priložnost za sodelovanje v tem filmu. Izziv je bil velik, saj je tehnologija napredovala, potrebno pa je bilo zadržati tudi nekaj prvotne očarljivosti. Posebni učinki so stvar, pri kateri mora sodelovati veliko reči. Osnova za delo je ustvarjena na samem snemalnem prostoru, kjer moraš imeti podporo režiserja, osvetljevalcev, fizičnih efektov, direktorja fotografije in celotne snemalne ekipe."
Zanimivo je bilo na primer ustvarjanje učinkov razpadanja telesa. Kadar je na Marsu kdo žalosten, namreč dobesedno razpade. Tako so tudi marsovca morali ustvariti tako, da so bili posamezni deli gibljivi in so jih vodili s posebnimi ročicami. Odgovorni motorji so se nato sprožili in opravili svoje delo. Ker se je marsovec spreminjal tudi v človeško podobo, so morali mojstri ustvarili smešen prototip samega igralca, Christopherja Lloyda. Tako je bil učinek uspešen, ker je prototip deloval kot resničen Lloyd.
Za oblikovanje in realizacijo takšnih in podobnih likov kot tudi za poseben make-up sta bila pri tem filmu zadolžena vodilna strokovnjaka, Alec Gillis in Tom Woodruff ter njuna družba Amalgamated Dynamics.

Koordinacija posebnih učinkov

Ustvarjalci filma so želeli doseči, da bi gledalec občutil hkrati oba planeta, čeprav Marsa praktično ni videti, razen v začetni sekvenci. Zato je bilo potrebno idejo o njem gledalcu sugerirati, kar je bilo v filmu Moj najljubši marsovec možno s posebno cilindrično obleko, sivo in preprosto oblikovano. Seveda so te lastnosti pravo nasprotje kalifornijski pisanosti in neskončnim divjim vzorcem. Izziv je bil tudi, kako koordinirati vizualne efekte, pojavnost kreatur, maske, delov telesa, mehanske efekte, kar vse naj bi delovalo celovito in prepričljivo. Film Moj najljubši marsovec vključuje pri svojem delu prav vse oddelke sodobnih posebnih učinkov.

GLAVNI IGRALCI:

dva moška in dve ženski JEFF DANIELS (Tim O'Hara)
Je neverjeten reaktor, kot mu pravi režiser. Redko najdemo igralca, ki bi povzročal toliko smeha kot prav on. Vsaka scena, v kateri nastopa, na lepem oživi. To njegovo posebnost je opazil že Woody Allen in jo s pridom uporabil v Škrlatni roži iz Kaira. Prvič pa je Daniels postal znan širšemu občinstvu v filmu Miloša Formana, Ragtime. Videli smo ga tudi v uspešni komediji z Jimom Carreyem o dveh tepčkih (Butec in Butec), pa v Hitrosti in v odmevnem Pleasantvillu. Igra tudi v dramskih vlogah in ne samo v filmu. Tudi na gledaliških odrih je uspešen, ne brez nagrad. Odmevna je bila njegova vloga v Johnnyju, ki dobi svojo puško. V svojem rojstnem kraju Chelsea, Michigan, je odprl gledališče, ki podpira nadarjene igralce, pisce, scenografe in režiserje. Tudi sam piše za gledališče. Ne izogiba se nastopu na televiziji, kjer je sodeloval tudi z velikim Robertom Altmanom.

CHRISTOPHER LLOYD (stric Martin)
Neverjeten igralec je, pravi producent Shapiro. Zelo, zelo nadarjen. Čeprav ne igra človeškega lika, te zna ganiti. Odličen je za fizične komedije. Seveda ima tudi status veterana na filmu, pri televiziji in v gledališču. Najraje se ga spominjamo iz filma Nazaj v prihodnost. Delal je z režiserji kot so: Miloš Forman, Robert Zameckis, Leonard Nimoy in Nicolas Roeg. To pomeni filme kot so: Družina Addams, Kdo je ustvaril Zajca Rogerja, Zvezdne steze in Let nad kukavičjim gnezdom. Njegova najboljša vloga v off- broadwayskem gledališču pa je Kasper. Odlikoval se je tudi z vlogo v Macbethu in nazadnje v igri Čakajoč na Godota.

ELIZABETH HURLEY (Brace Channing)
Najprej je bila igralka, potem pa je postala še uspešen foto model. Zdaj je tudi uspešna producentka, ki ima skupaj s Hughom Grantom lastno producentsko hišo, Simian Films. Pred kratkim je igrala v uspelem filmu Permanent Midnight, o resnični zgodbi hollywoodske scenaristke, vdane heroinu, Jerry Stahl. Najprej je igrala predvsem v gledališču in stopila v film z Ario, v režiji Brucea Beresdorfa. Nekaj časa je živela v Ameriki, potem se je vrnila v rodno Anglijo in zaigrala v odmevni dramski seriji BBC-ja, Christabel. Na ameriški TNT je nastopila pred kratkim z Dennisom Hopperjem v Samson in Delilah, pod režijskim vodstvom Nicolasa Roega.

DARYL HANNAH (Lizzie)
Do danes je igrala že v več kot tridesetih filmih. V vsakem filmu predstavlja nekakšno sodobno osvežitev, ki daje filmu pečat časa. Najprej jo je predstavil občinstvu Brian de Palma, v filmu Fury. Videli smo jo tudi v kultnem Blade Runnerju, Ridleya Scotta, pa v Jeklenih magnolijah, filmu z več nominacijami za oskarja. Nato v Wall Stretu, Oliverja Stonea in v Stare sablje (Grumpy Old Man), režiserja, ki je posnel tudi film Moj najljubši marsovec, Donalda Petrieja. Delala je še z Woodyjem Allenom v filmu Crimes and Misdemeanors in z Robertom Atmanom v filmu The Gingerbread Man. Nenazadnje smo jo pred kratkim videli na Art festivalu v Cankarjevem domu, v novejšem filmu režiserja Toma Dicilla, Resnična blondinka.

REŽISER: DONALD PETRIE
Njegov prvi film, Mystic Pizza, je bil tako režijski kot komercialni uspeh, ki ga niso spregledali niti kritiki. Nato je posnel še The Associate, z Whoopi Goldberg, uspelo komedijo Stare sablje (Grumpy Old Men), v kateri sta igrala Jack Lemmon in Walter Matthau, Richie Rich, v katerem je igral Macaulay Culkin in The Favor, v katerem smo zasledili Elizabeth McGovern, Harley Jane Kozak, Billa Pullmana in Brada Pitta.
Režiral je tudi večje televizijske serije in prejel nominacijo za nagrado Emmy, za epizodo v seriji Zakon v L.A.-ju, z naslovom The Venus Butterfly. Končal je šolanje na Ameriškem filmskem inštitutu in se prebil do filmske industrije, ko je Steven Spielberg videl njegov film The Expert. Najel ga je za režijo ene epizode iz serije Amazing Stories, ki jo je snemala NBC, in v kateri je igral legendarni Sid Caesar.

Komentarji

29.5. 2005 ob 20:49

ful kul

— nejc
20.6. 2009 ob 13:50

kul prej sem gledala na hbo

— danes ob 12:30
13.8. 2009 ob 11:37

kul zdele gledam na hbo comedy

— pikikikikikikik

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.