Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Mesto

kriminalni triler / drama
Dobrodošli v ameriški roparski prestolnici.
Podnapisi
2h 5min / 125min
Leto: 2010
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Peter Craig, Ben Affleck in Aaron Stockard po romanu Chucka Hogana
Režija: Ben Affleck
Okoreli zločinec Doug je vodja tolpe drznih bančnih roparjev, ki v hitrih akcijah policiji nikoli ne pusti sledov. Toda ob zadnjem ropu se Doug zagleda v simpatično poslovodkinjo Claire in ne traja dolgo, da se njuni življenjski poti prepleteta. Ob neustavljivi moči ljubezni se Doug znajde pred največjim življenjskim izzivom, saj mora pred Claire skrivati svojo resnično identiteto, kar gre v nos njegovim zločinskim pajdašem, za ovratnik pa mu diha tudi odločni detektiv FBI-ja Jon, ki želi zlepa ali zgrda ujeti razvpite kriminalce.

V Bostonu vsako leto naštejejo prek 300 bančnih ropov. In skoraj vsi roparji živijo v krogu slabih dveh kvadratnih kilometrov v četrti Charlestown.

Med njimi je tudi Doug MacRay (Ben Affleck), ki pa ni iz istega testa kot njegovi "kolegi": v nasprotju z njimi je Doug imel priložnost za uspešno kariero; možnost, da se izogne poti po stopinjah očeta kriminalca. Namesto tega je postal vodja moštva neizprosnih bančnih roparjev, ki se ponašajo s tem, da vzamejo, kar so se bili namenili vzeti, in jo popihajo brez prask in krvi. Ti njegovi sodelavci so edina družina, ki jo Doug ima, sploh Jem (Jeremy Renner), ki je Dougu navkljub svojemu eksplozivnemu temperamentu tako rekoč brat.

A zadeve so se po zadnjem ropu spremenile, saj je Jen za kratek čas imel talko, direktorico banke Claire Keesey (Rebecca Hall). Ko odkrijejo, da stanuje v Charlestownu, Jema začne skrbeti in skuša odkriti, kaj je videla. Ker ve, česa je Jem sposoben, Doug prevzame vajeti in obišče Claire, ki pa se ji niti sanja ne, da njuno srečanje ni naključno in da je bil ta očarljivi tujec med možakarji, ki so jo pred kratkim tako ustrahovali.

Razmerje s Claire se razcveti v strastno ljubezen in Doug bi rad za seboj pustil življenje roparja in zloglasno četrt. A ker FBI, ki jih vodi agent Frawley (Jon Hamm), zateguje zanko okoli njih in ker Jem začne dvomiti v kolegovo privrženost, Doug spozna, da ne bo šlo tako lahko – poleg tega se Claire lahko znajde v hudi nevarnosti. Od vseh možnosti, ki jih je kdaj imel, mu zdaj ostaneta le dve: ali bo izdal svoje pajdaše, ali pa bo izgubil žensko, ki jo ljubi.

Oskarjevi nagrajenec Ben Affleck (Good Will Hunting, Gone Baby Gone) režira in igra glavno vlogo v napetem trilerju Mesto o roparjih in policistih, prijateljstvu in izdaji, ljubezni in upanju ter pobegu pred preteklostjo, ki nima prihodnosti.

Igrajo še (Vicky Christina Barcelona), Jon Hamm (Mad Men), za oskarja nominirani Jeremy Renner (The Hurt Locker), Blake Lively (The Sisterhood of the Traveling Pants, Gossip Girl), Titus Welliver (Gone Baby Gone), za oskarja nominirani Pete Postlethwaite (In the Name of the Father, Inception) in oskarjevec Chris Cooper (Adaptation).

Mesto sta producirala oskarjevec Graham King (The Departed) in Basil Iwanyk (Clash of the Titans); scenarij so po romanu Prince of Thieves Chucka Hogana spisali Peter Craig, Ben Affleck in Aaron Stockard. Izvršni producenti so bili Thomas Tull, Jon Jashni, William Fay in David Crockett, koproducent pa Chay Carter.

Za kamero so sodelovali z oskarjem nagrajeni direktor fotografije Robert Elswit (There Will Be Blood), scenografka Sharon Seymour (Gone Baby Gone), za oskarja nominirani montažer Dylan Tichenor (There Will Be Blood) in kostumografka Susan Matheson (The Kingdom). Glasbo sta zložila Harry Gregson-Williams in David Buckley, ki sta z Affleckom sodelovala že pri filmu Gone Baby Gone.

Warner Bros. Pictures v sodelovanju z Legendary Pictures predstavlja Mesto, film v produkciji podjetja Thunder Road Film.

O snemanju filma

Po "Mestu"

Mesto Charlestown, ameriška zvezna država Massachusetts: pičla kvadratna milja ozemlja, a njegova zgodovina presega njegov obseg. Nad njim kraljuje spomenik bitki pri Bunker Hillu iz časa vojne proti Angliji, a zadnje vojne se tod odvijajo med policisti in roparji. V tem okolju se dogaja film Mesto, ki ga je režiral in pomagal spisati Ben Affleck – v filmu pa tudi igra glavno vlogo Douga MacRaya. Kot pravi, je film "zanimiv, ker gre po eni strani na zunaj za zgodbo o roparskem podvigu, v osrčju pa je zgodba o možakarju, ki je obtičal nekje, kjer noče biti, in bi rad spremenil svoje življenje – ta del me je bolj pritegnil. Govori o tem, kako človek ostane zakoreninjen v tem, v čemer je odraščal, a tudi o tem, kako otroci plačujejo za grehe staršev. S tem se lahko marsikdo poistoveti; tudi tisti, ki jim zločinska plat zgodbe morda ni blizu."

Mesto je nastalo po romanu Prince of Thieves Chucka Hogana, ki izvira iz Massachusetsa in je zgodbo v Charlestown postavil z razlogom: v tem bostonskem okraju se je rodilo več bančnih roparjev kot na katerikoli kvadratni milji na svetu. Seme za takšen sloves je bilo gotovo zasejano, ko je v Charlestownu stala strogo varovana jetnišnica, iz katere se je razvila zločinska enklava, ki se je širila. Affleck razlaga, da je pri tem šlo za "nekakšna vrtljiva vrata – ljudje so pristali v ječi in njihove družine so se preselile sem. Ko so ljudje prihajali iz zapora in šli spet nazaj, se je okoli njih tako oblikovala skupnost. Roman teoretizira – in to smo vključili v film – da so ropi postali obrt, ki se z očetov prenaša na sinove."

Jeremy Renner, ki igra Dougovega pajdaša in najboljšega prijatelja Jema, dodaja: "Gre za majhno in zelo povezano skupnost, ki je razvila strogo zavezo molka. Vsi vedo za vse, a nihče ne pisne, zato je v tem poslu lažje uspeti."

Roman, ki je izšel leta 2004, je dobil Hammettovo nagrado Združenja mednarodnih piscev kriminalk in padel v oko producentu Grahamu Kingu: "Tematika knjige, namreč zločinci in policisti, mi je pisana na kožo. Všeč pa so mi bile tudi podzgodbe – prijateljstva med njimi, kako se družijo in delajo skupaj, čeprav prihajajo iz različnih poklicev. Potem se Doug zaljubi v žensko, ki so jo bili vzeli za talko, in zdaj stoji pred težkimi odločitvami, ko bodo vplivale na vse od vpletenih. Zanimiva mešanica."

Rebecca Hall, ki igra Claire, v katero se zaljubi Doug, meni, da gre za "čisto pravi triler, saj je napet in ima zvrhano mero akcije. Ima pa tudi romantično zgodbo z nekaj presenetljivimi preobrati. Odlično pripovedništvo."

Producent Basil Iwanyk se strinja: "Zgodba ima nemalo slojev. Tu je razmerje med prijateljema iz otroštva, ki sta se iz tradicije spustila v nekaj nezakonitega, a sta ti še vedno pri srcu. Pritegnila me je energija moških likov, a tudi ne ravno pričakovana ljubezenska zgodba."

Scenarist Peter Craig pravi, da je zanj pri prirejanju Hoganovega romana prevladovala prepletenost razmerij v zgodbi: "Vsak od odnosov je zapleten. V osrčju imamo ljubezensko zgodbo, a Doug je povezan tudi z Jemom, s svojim očetom, z Jemovo sestro in z ostalimi pajdaši, in vsa ta razmerja so za zgodbo odločilna. Pri prirejanju knjige smo hoteli ohraniti zgodovino in globino vseh teh odnosov."

King je Afflecku poslal osnutek scenarija, potem ko si je ogledal njegov režijski prvenec Gone Baby Gone: "Ben se je pri tem filmu sijajno odrezal, in veseli smo bili, da ga je ta snov takoj pritegnila. Poleg tega je iz Bostona in mesto pozna kot lastno dlan."

Vendar pa sta Affleck in soscenarist Aaron Stockard kmalu ugotovila, da je Charlestown, čeprav tako rekoč v njuni soseščini, v resnici daleč stran. "Z Benom sva odraščala v Cambridgeu, za lučaj stran od Charlestowna, pa o njem marsičesa nisva vedela," pravi Stockard, ki je z Affleckom sodeloval že pri scenariju za Gone Baby Gone. "Vedela sva za njegov sloves, a se nama je ta zdel pretiran. Izkazalo se je, da vse, kar sva imela za mitske predstave o Charlestownu, res, zato naju je zgodba še bolj pritegnila."

Affleck se spominja, da sta "blazno raziskovala. Obiskovala sva jetnišnice in govorila z nekdanjimi bančnimi roparji, dobila sva se z agenti FBI, ki so pravo nasprotje agentu Frawleyju, ki ga igra Jon Hamm. Vse, kar sva izvedela, sva vpletla v zgradbo zgodbe, da sva ji dodala kar se da veliko podrobnosti in verjetnosti."

"Ben se je za delo na obeh straneh kamere neverjetno pripravil," pravi Iwanyk. "Domislil je sleherni trenutek filma; prefrigano se je tudi obdal z neverjetno igralsko zasedbo in snemalno ekipo, kar je na snemanju pomenilo sila ustvarjalno razpoloženje. Vedno je odprt za zamisli drugih, pa naj gre za kogar koli."

K verodostojnosti, ki je tako gnala ustvarjalce, je pripomoglo tudi to, da so film v celoti posneli na lokacijah v Bostonu ali njegovi okolici – tudi, seveda, v Charlestownu, pa na North Endu, v Cambridgeu in na častitljivem Fenway Parku – na najstarejšem basesballskem igrišču, ki je še vedno v uporabi, so posneli prizor z vrhunca filma. Nekaj okoliških prebivalcev je nastopilo v bolj ali manj vidnih vlogah in med statisti, tudi nekdanji policisti in nekdanji jetniki.

Meščani in prišleki

Ko prvič srečamo Douga MacRaya, s svojimi pajdaši sedi v kombiju pred banko Cambridge Merchant Bank; tik pred novim ropom so. Kot pravi Affleck, se "Doug zaletava v stene lastnega življenja, pri tem pa počne vse tisto, za kar ve, da mu škodi, a se temu ne more izogniti. Imel je priložnost, da izbere drugačno prihodnost – lahko bi postal poklicni hokejist – a si je to možnost uničil: podlegel je drogam in namesto da bi ušel iz bede, se je vrnil in, čeprav se je temu upiral, končal še globlje v godlji. In tu ga spoznamo. Malo se je že popravil, vsaj v smislu, da ni več na drogah, in rad bi pustil takšno življenje, a okoliščinam ne more uiti."

"Prav to je pri njem najbolj zanimivo," pravi Stockard. "V življenju se je znašel pred spoznanjem, da če ne odkoraka, se ne bo nikoli mogel spremeniti. Saj ne, da si ne želi pristati v zaporu ali, kar je še huje, končati s kroglo v glavi, kar pa se bo zagotovo zgodilo, če ostane v Charlestownu in nadaljuje s svojim dosedanjim delom. Od vsega si najbolj želi biti drugačen, kot je."

Affleck nadaljuje: "Del tega, kje je v tem trenutku svojega življenja, je odraz tega, kje in kako je odraščal. Mama jih je pustila, le oče je bil del njegovega življenja, in Doug je nazadnje končal v istem poslu kot prijatelji, s katerimi je odraščal. To ni nobeno opravičilo, a gledalci bodo, upam, opazili, da razlogi za njegovo pot niso zgolj črno-beli. Ni vse tako enostavno."

"Ben je res dojel Dougovo čustveno potovanje," pravi King. "Ko je rekel, da bi ga rad upodobil, smo vedeli, da boljšega igralca za to vlogo ni. Povsem me je prevzelo – ne le, kako je Ben upodobil dramski lok lika, temveč tudi silovitost njegove igre."

Dougovo življenje je v ostrem nasprotju z Jemovim, čeprav gre za njegovega najboljšega prijatelja in tako rekoč brata po orožju, četudi na napačni strani zakona. Za razliko od Douga se je Jem sprijaznil z življenjem, v katerega je odrasel, in se glede svoje zločinske poti ne kesa. "Če pogledamo, kako so ju vzgajali," pravi Jeremy Renner," sta prej brata kot prijatelja. A zdaj se Doug izmika edinemu načinu življenja, ki ga pozna Jem, in slednji ga skuša potegniti nazaj, mu v glavo vbiti nekaj pameti, češ, Bančna roparja sva. To počneva. In v tem je srž njunega spora."

"Doug in Jem imata zapleteno zgodovino," nadaljuje Affleck. "Že od malih nog sta najboljša prijatelja, a sta postala povsem različna človeka… človeka, ki ne bi postala prijatelja, če bi se spoznala danes. A ker ju veže zgodovina privrženosti in ljubezni, sta si zavezana, kar za Douga pomeni velik pritisk. Jem je vedno tik pred tem, da uide z vajeti, in edino Doug lahko prepreči, da ne gre predaleč."

Renner se strinja, da je Jem "odpuljen" in da je bilo zaradi njegove nagnjenosti k nasilju lik težko odigrati večplastno. "Ni zgolj eno; napake ima, verjetno več kot jih imajo drugi; a vsake toliko je zaznati še njegovo drugo plat. Zelo sem se zavzemal za to, da ga prikažem kot doraslo človeško bitje, ne le kot nepridiprava, ki opleta s pištolo. Vem, da zna biti strah zbujajoč, a hotel sem, da ima tudi humorno in srčno plat."

Če gre verjeti Iwanyku, je igralcu to tudi uspelo. "Jeremy je bil pravo razodetje. Jema je iz navadnega zlobneža oblikoval v lik, za katerega mi ni bilo več vseeno. Tega ob branju scenarija nisem pričakoval."

"Jeremy je zajel razcepljenost lika, ki počne reči, ki se zdijo neoprostljive, a nam prav zaradi tega priraste k srcu," se strinja Affleck. "Jeremy je izjemen igralec in res prijazen poba, in ta njegova človečnost sije skozi celoten njegov nastop."

Renner pravi, da je Affleck – tako kot režiser kot soigralec – omogočil, da sta prijateljstvo med Jemom in Dougom upodobila kar se da naravno. "Zdelo se mi je, kot da delam s katerim od svojih najboljših prijateljev. Ben mi je dal moči, da sem počel, kar se mi je zdelo prav, in če je vžgalo, je bil ves navdušen. Na snemanju smo bili zaradi njega vsi sproščeni. Krasno je bilo."

Drobna nesoglasja, ki se začno med Dougom in Jemom, se poglobijo, ko med ropom banke v Cambridgeu Jem grobo pretepe pomočnika direktorice banke in nato v obupnem poskusu za talko vzame direktorico Claire Keesey. Čeprav jo hitro izpustijo, Jem postane živčen, ko izvedo, da Claire živi v Charlestownui – nekaj ulic proč od njih. Kaj, če je videla ali slišala kaj, kar bi jih lahko povezalo z ropom? Jem raje ne bi čakal, da to ugotovijo, in ker se Doug zaveda, kaj to pomeni, zadevo vzame v svoje roke. "Pajdašem reče, da bo za Claire poskrbel sam," pravi Affleck. "Dekletu začne slediti in to privede do nepričakovanega srečanja. Le-to sproži potek dogodkov, ki bodo spremenili njegovo življenje."

Nekakšna sprememba je že to, kako se srečata: Claire Douga nagovori v pralnici in ga prosi za kovance za pralni stroj. Ne ve, kdo je Doug v resnici; da sta že povezana. Ironično je prav za povezava – bančni rop in dejstvo, da je bila njihova talka – tisto, kar sproži njuno razmerje. Kot pravi Rebecca Hall, "gre za primer, ko se razmerja porodijo v skrajnih razmerah: vezi so precej bolj tesne. Ker Claire Douga spozna, ko je vsa solzna in doživlja manjši živčni zlom, med njima takoj preskoči iskra – morda ne ravno zato, ker je med njima kemija, temveč zato, ker ravno v tistem trenutku ona nekoga potrebuje, on pa se pač znajde tam; smehljajoči se neznanec, ki jo spravi v smeh. V drugačnih okoliščinah verjetno ne bi šla z njim na zmenek, a zdaj je odprta in ranljiva, on pa se zdi kot princ na belem konju."

Affleck pravi, da je Hallovo za vlogo Claire izbral ne le zato, "ker je lepa in neverjetno nadarjena, temveč deluje resnično, neprisiljeno. Tovrstna iskrenost in normalnost sta bili za to vlogo še posebej pomembni. Verjameš, da je nekdo, ki bi lahko vodil banko. Verjameš, da je nekdo, ki bi se lahko priselil v to sosesko."

"Meni se je zdelo zanimivo," povzame Hallova, "da si ta, če rečem kar japijevka, najde dom tu in tod nadaljuje življenje, kljub temu, kar se ji je zgodilo. Zdelo se mi je, da je močna in iznajdljiva; noče biti žrtev. Zato jo je bilo zanimivo igrati."

Vez med njima je vse globlja in, kot pravi Affleck, Claire "postane simbol tistega, kar bi rad postal… postane inačica njegovega življenja, ki bi lahko bilo drugačno od tega, ki ga pozna."

A bolj ko Doug vidi drugačne poti v svojem življenju, večjo nevarnost predstavlja za svoje pajdaše, pa tudi za Jemovo sestro Kristo –čeprav ne iz istih razlogov. Blake Lively, ki igra dekle, pravi: "Krista si želi le, da bi jo Doug ljubil in jo odpeljal daleč proč. Odrasla je med silaki, ki počno napačne reči, a so bili njeni edini vzorniki. Zdaj je mati samohranilka in storila bo vse, da preživi."

Livelyjeva pravi, da jo je k vlogi pritegnila prav mešanica poulične bistrosti in krhkosti. "Polna je plasti temačnosti in ranljivosti, žilavosti in obupa. Lahko bi se zdelo, da ji ni rešitve, a za vlogo sem se potegovala tudi zato, ker sem vedela, da jo lahko upodobim kot simpatičen lik, čigar obnašanje bo gledalec znal razumeti."

Iwanyk pravi, da je Blake "vlogi dodala popolno sožitje patosa, privlačnosti, bridkosti in nasilnosti," Affleck pa se spominja, da je, ko je prvič srečal igralko rekel, "Tega pa v Hollywoodu ne slišiš vsak dan: iščemo nekoga starejšega in manj privlačnega," se nasmeji. "A bila je neverjetna. S prebivalci Charlestowna je preživela kar nekaj časa in se poglobila v lik ter raziskala globine, v katere se spusti Krista, da preživi."

Livelyjeva se strinja: "V mnogo čem je Krista sama sebi največja sovražnica. In pri tem uspešno za seboj na dno vleče tudi Douga, ne da bi se zavedala, kaj počne. Ko se pojavi Claire, se je Krista sploh ne zaveda; a čuti, da se Doug odmika od nje, zato se z vsemi štirimi bori proti temu."

Za razmerje med Dougom in Claire ne ve niti agent FBI Fawley, vodja posebne enote, ki raziskuje bančne rope v Bostonu. "Ne naseda stereotipom, da je vse to del kulture v Charlestownu," pravi Affleck. "Vse ima pač za zločince in jih namerava pozapreti."

Jon Hamm, ki igra Frawleyja, to potrdi: "Izobčenec je. A čeprav ni iz Bostona, ima s podobnimi kriminalci precej izkušenj in kar nekaj časa že živi tu, zato pozna vse glavne akterje."

Zadnji val ropov ga spravlja ob živce, saj ve, kdo so storilci, a jih ne more zašiti. "To med mano in Benovim likom ustvarja zanimivo dinamiko. Poglavitni element dobrega filma o ropu je preigravanje med dobro in slabo stranjo. Kdo bo zmagal? Pri tem filmu pa je meja med slabimi in dobrimi zabrisana in gledalci navijajo za obe strani."

Za razliko od Frawleyja je bostonski policist Dino Ciampa domačin. Titus Welliver, ki je z Affleckom sodeloval že pri Gone Baby Gone in ki igra Ciampo, pravi: "Dino je odraščal v Charlestownu, a si je izbral drugačno pot kot Doug in Jem. Zdaj med nekdanjimi prijatelji velja za izobčenca; v enem od prizorov vidimo, da ga imajo za podgano, za izdajalca. Izzvali so ga in zanj je spopad postal oseben. Zašil jih bo, pa naj stane, kar hoče."

Igralsko zasedbo zaokroža četica domačinov, med katerimi so nekateri tokrat prvič stopili pred kamere. "Moj cilj je bil," pravi Affleck, "da gledalce potopim v občutenje mesta; in da so med igralci domačini, k temu zelo pripomore. Kot pravi v filmu Gloansy, je vse skupaj bolj 'avtentičnovejše'."

Izvršni producent David Crockett pravi, da je mnogo posameznikov, "ki jih vidite v filmu, iz Bostona; večina je iz Charlestowna. Med snemanjem so nekateri od njih pristopili k Benu in mu rekli: Veste, jaz bi pa takole to rekel… Ali: Mogoče bi pa to takole storil… In Ben je takoj rekel: Potem pa dajte. To bi res rad videl. Bena zanima predvsem avtentičnost; realizem povozi vse drugo, saj verjame, da prav ta očara gledalce."

Naglasi in točnost

Igralci iz Bostona so imeli pred nedomačini veliko prednost: ni se jim bilo treba učiti bostonskega naglasa – ali, natančneje, naglasa, s katerim govorijo v Charlestownu. V nasprotju s splošnim prepričanjem ne gre zgolj za opuščanje črke R. "Precej je odtenkov, zato je naglas težko zadeti," pravi Affleck. A vseeno je igralcem priporočil, naj bolj poslušajo kot govorijo.

"Sprva sem bil glede naglasa precej nervozen," pravi Renner. "A ko sem omenil, da bi si omislil trenerja za izgovarjavo, Ben ni hotel o tem niti slišati. Rekel je: Poslušaj tukajšnje prebivalce. Se te bo že prijelo. Ni hotel, da smo prehudo natančni. Skušali smo biti kar se da točni, a da pri tem ne pretiravamo."

Čeprav je Renner režiserja ubogal, Affleck priznava: "Začuden sem bil, kako hitro je Jeremy zadel naglas in kako naravno zveni. Ne vem, kako mu je uspelo. Neverjeten je bil."

Tudi Blake Lively je veliko časa preživela v Charlestownu in se privajala tako naglasu kot obnašanju tamkajšnjih žensk. "Družila sem se z njimi," pove, "a namesto da bi jih preveč spraševala in skušala oponašati njihovo govorico, sem bila bolj tiho in jih vsrkavala. Opazovala sem tudi, kako se obnašajo med seboj in kako se njihova govorica spreminja glede na to, s kom se pogovarjajo. Zanimivo je bilo videti, kako nekatere uravnovešajo svojo seksualnost z žilavostjo, češ: Ne teži mi."

Rebecci Hall, ki ne prihaja iz Nove Anglije temveč kar iz Anglije, se ni bilo treba spopadati s charlestownskim naglasom, saj Claire Keesey prihaja iz obalnega mesteca Marblehead v Massachusettsu: "Poslušala sem posnetke prebivalcev Marbleheada in odkrila, da večina govori splošen obalni dialekt. Torej sem poleg splošnega ameriškega naglasa pobrala tistih nekaj posebnosti, kar mi je bilo v velik užitek."

Jon Hamm je imel to srečo, da je delal tesno s svetovalcem za FBI Thomasom B. Devlinom, ki je odraščal v Charlestownu in je 25 let delal pri FBI, od tega osem kot načelnik enote SWAT v Bostonu. "Za vsa vprašanja smo se obrnili nanj," pravi Hamm. "V veliko pomoč je bil in še zabavno je bilo z njim, saj je kar nekaj mož, ki so nastopili kot statisti ali v manjših vlogah, g. Devlin v svoji prejšnji karieri spravil za zapahe. Zabavno je bilo videti, s katerimi fanti je Tom že imel.. hmmm… razmerje," se nasmeji igralec."

Devlin je bil zaradi dela pri enoti SWAT zatorej svetovalec tako za prizore, v katere je vpletena FBI, kot za tiste, pri katerih sodeluje SWAT. "Tom je bil pravi dar," pravi Affleck. "Veliko je svetoval glede notranjega dela v FBI in, ker prihaja iz Charlestona, tudi pozna kraj in ljudi. Je tudi dokaz, da je mesto rodilo tudi nekaj velikih ljudi s močnimi načeli in poštenjem – kar ni velikokrat slišati."

Pri snemanju akcijskih prizorov je sodelovalo tudi več pravih policistov, kar je še dodalo k resničnosti filma. "Bostonska policija, lokalna pisarna FBI in drugi oddelki policije v bližini," pravi Crockett, "so nam res odprli vrata. Z vseh instanc smo dobili nemalo pomoči."

"Najtežje pri raziskovanju je bilo prodreti v miselnost charlestownskega podzemlja," pravi Affleck, " a smo našli posameznike, ki si bili pripravljeni govoriti z nami. Čeprav so se pogovori vsakič končali z Pa ne povejte, da sem govoril z vami…" Basil Iwanyk razloži še bolj podrobno: "Veliko neuradnih svetovalcev smo imeli. Pomembnih svetovalcev, verjemite mi, ki so pridali precej podrobnosti. Nekateri so bili precej zahtevne stranke, vsaj na papirju, a so se izkazali za najbolj prijazne fante, kar bi si jih človek želel spoznati."

Zadetek pa tak

Filmarji so za dosego realizma poznali samo eno primerno mesto za snemanje. Graham King trdi: "Moral je biti Boston. Hiše, ulice, ljudje. In ker Ben prihaja od tam in je svojemu mestu še vedno predan, je bilo še bolj pomembno, da snemamo tam. Nadomestka ni bilo." Tako so film posneli v mestu in okolici, tudi v Charlestownu, Cambridgeu, North Endu in na stadionu Fenway Park, kjer domuje moštvo Red Sox.

Še predvsem so bili filmarji hvaležni za sodelovanje vsega mesta pri snemanju najbolj ambicioznega podviga tolpe, tistega na Fenway Parku. Producenti zasluge, da so lahko snemali na slovitem stadionu, pripisujejo zgolj eni osebi: "G. Benu Afflecku," brez obotavljanja zatrdi King. "Njegovo ime v Bostonu veliko velja. Vedo, da je privrženec Red Soxov, in zato smo lahko snemali tu."

Ker so snemali sredi baseballske sezone, so morali prizore na stadionu in v okolici posneti v točno določenem času, ko so bili Red Soxi na turneju. Množično streljanje po predorih pod stadionom in po ulicah bi bilo nemogoče posneti z igralci na igrišču in gledalci na tribunah. Da bi bilo še bolj zapleteno, je obsežni prizor zahteval uskladitev mnogih premičnih delov, tudi igralcev, kaskaderjev in statistov, pa še nekdanjih in trenutnih pripadnikov enote SWAT, ki so bistvu igrali sami sebe. Kljub temu pritisku, pravi Iwanyk, "je bilo snemati tam naravnost nadrealistično. Bil je eden tistih trenutkov, ko moraš odložiti tisto, kar počneš, in se posvetiti temu, kje si."

Jeremy Renner se še kako strinja: "Krasno je bilo, da smo lahko tekali po igrišču, ki ima tako dolgo zgodovino. Takoj sem se zavedel, kaj Fenway Bostončanom pomeni. Tudi ko ni nikogar tam, ima neverjetno energijo. Vsekakor sem si zaželel postati oboževalec Red Soxov."

"Za slehernega oboževalca baseballa je to pravi spomenik," pravi Graham King. "Neverjetno je bilo stati na levem delu igrišča pod slovito 'Zeleno pošastjo'," kot pravijo prek 11-metrskemu zidu, ki je bil v pogubo mnogim odbijalcem. "In v tem je čarobnost snemanja filmov."

Ben Affleck, ki je na tamkajšnjih tribunah videl že precej iger, pravi: "Velik oboževalec Red Soxov sem in prava čast je bilo biti v Parku, sploh v času, ko je zaprt. Te priložnosti vsekakor nisem hotel zamuditi. Snemanje Mesta mi je prineslo celo paleto priložnosti in še posebej mi je v veselje, da sem lahko delal z nekaj izjemnimi talenti. Film je plod skupnih naporov in sad mnogih, ki so projekt vzeli za svojega in so zares dali vse od sebe."

O igralcih

Ben Affleck (Doug/režiser, soscenarist) je priznan igralec, scenarist in režiser. Njegov režijski prvenec Gone Baby Gone, za katerega je po romanu Dennisa Lehaneja tudi pomagal napisati scenarij, mu je prinesel vrsto nagrad kritiških združenj.

Leta 2006 so ga kritiki hvalili za vlogo v temačni drami Hollywoodland – na beneškem festivalu je prejel nagrado volpi in bil v igri za zlati globus in nagrado kritikov. Pred kratkim je nastopil v filmih Extract, He’s Just Not That Into You in State of Play. Kmalu na platna pride v filmu The Company Men s Kevinom Costnerjem in Tommyjem Leejem Jonesom.

Sloves si je ustvaril z igro v drami Good Will Hunting, za katero je scenarij napisal s kolegom Mattom Damonom in zanj prejel oskarja, zlati globus in še več drugih priznanj. Nato je Affleck igral v filmih Shakespeare in Love, Armageddon, Pearl Harbor, Forces of Nature, Boiler Room, Changing Lanes, The Sum of All Fears, Daredevil, Jersey Girl, Man About Town in Smokin’ Aces.

Leta 2000 je z Mattom Damonom, Chrisom Moorom in Seanom Baileyjem ustanovil družbo LivePlanet, Inc; njihov prvi projekt je bila resničnostna TV serija za HBO Project Greenlight o tem, kako posneti svoj prvi film. Vse tri sezone serije so bile v igri za emmyja.

Poleg uspešne filmske kariere je Affleck tudi strasten človekoljub in se zavzema za človekove pravice. Marca 2010 je ustanovil združenje Eastern Congo Initiative (ECI), ki naj bi pomagala prebivalcem Konga razvit samozadostno in uspešno družbo. Gre za prvo ameriško združenje za pomoč in zbiranje denarja, ki se posveča zgolj prebivalcem vzhodnega dela Konga. Affleck je tudi dolgoletni politični aktivist in podpira mnoge dobrodelne organizacije, med njimi Feeding America, A-T Children’s Project in The Jimmy Fund.

Rebecca Hall (Claire) je novi up velikih platen in gledališča; pred kratkim je ob Oliverju Plattu in Amandi Peet nastopila v dramatični komediji Please Give, letošnjo zimo bo na londonskih odrih igrala v produkciji Shakespearjeve Twelfth Night, na platna pa prihaja s filmoma Everything Must Go in The Awakening z Imeldo Staunton.

Kritiki so jo hvalili za vlogo v Allenovem filmu Vicky Cristina Barcelona, v katerem je igrala ob Penelope Cruz, Scarlett Johansson in Javierju Bardemu; vloga ji je prinesla zlati globus in več drugih nominacij za novinko. Igrala je še v filmih Dorian Gray, Frost/Nixon, The Prestige in Starter for 10.

Na TV ji je Red Riding: 1974 prinesel bafto za stransko vlogo, med ostalimi pa je nastopila še v Einstein and Eddington, Joe’s Palace, Wide Sargasso Sea, Don’t Leave Me This Way in The Camomile Lawn.

Jon Hamm (agent Frawley) je letos že tretjič v igri za emmyja za glavno vlogo v nadaljevanki Mad Men. Za vlogo dvoličnega Dona Draperja je že dobil zlati globus in več nominacij.

Pred kratkim je z Zackom Snyderjem posnel akcijski film Sucker Punch; glas je posodil liku v filmu Shrek Forever After in z Jamesom Francom in Mary-Louise Parker nastopil v neodvisnem filmu Howl o nastanku pesmi Alana Ginsberga in sodnemu procesu zaradi njene domnevne obscenosti.

Videli smo ga tudi v filmih The Day the Earth Stood Still, We Were Soldiers, Ira & Abby,, Kissing Jessica Stein in Space Cowboys; na TV si je kot gost v seriji 30 Rock prislužil dve nominaciji za emmyja in nastopil v oddaji Saturday Night Live, The Unit, What About Brian, Numb3rs, CSI: Miami, The Division in Providence.

Jeremy Renner (Jem) je bil v igri za oskarja, nagrado Ceha filmskih igralcev, bafto, Indipendent Spirit in nagrado kritikov za glavnega igralca v filmu Kathryn Bigelow The Hurt Locker. Na velika platna prihaja v akcijskem filmu The Avengers po znanem stripu in v režiji Jossa Whedona.

Nase je prvič opozoril kot množični morilec v biografski drami Dahmer, nato je ob Colinu Farrellu in Samuelu L. Jacksonu igral v filmu S.W.A.T., v neodvisnih filmih The Heart is Deceitful Above All Things in Neo Ned, pa v Lords of Dogstown Catherine Hardwicke, v 12 and Holding, v North Country s Charlize Theron, A Little Trip to Heaven, Love Comes to the Executioner, 28 Weeks Later, Take in The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford z Bradom Pittom in Caseyjenm Affleckom.

Nastopal je tudi na odru in na TV, kjer je igral v nanizanki The Unusuals, sicer pa tudi sklada, snema in izvaja sodobni rock.

Blake Lively (Krista) bo igrala v težko pričakovani akcijski pustolovščini Green Lantern. Nase je opozorila v uspešnici The Sisterhood of the Traveling Pants in igrala tudi v nadaljevanju, The Sisterhood of the Traveling Pants 2, vmes pa v komediji Accepted, neodvisnem filmu Elvis & Annabelle, New York, I Love You in The Private Lives of Pippa Lee ob Keanuju Reevesu, Robin Wright Penn, Julianne Moore in Alanu Arkinu.

Na TV je najbolj znana po glavni vlogi v nadaljevanki Gossip Girl.

Titus Welliver (Dino) je z Benom Affleckom sodeloval pri filmu Gone Baby Gone, trenutno pa ga na TV gledamo ob Julianne Margulies v nadaljevanki The Good Wife in v Sons of Anarchy. Igral je tudi v seriji Lost, začel pa je v serijah legendarnega Davida Milcha NYPD Blue, Brooklyn South, Big Apple in bil opažen v seriji Deadwood.

Med filmi je posnel Handsome Harry, The Narrows, Assault on Precinct 13, Twisted, Biker Boyz, Mulholland Falls, Mobsters, The Doors… Nastopa tudi na odrskih deskah.

Ustvarjalci

Ben Affleck (Doug/režiser, soscenarist)

Graham King (producent) se je proslavil kot producent tako neodvisnih filmov kot tistih, ki nastajajo pri velikih studiih. Za The Departed Martina Scorseseja je prejel oskarja za najboljši film, kar je bil le eden od štirih kipcev, ki jih je film dobil leta 2006. Istega leta je produciral še Blood Diamond z Leonardom DiCapriem.

Z The Departed je King že v tretje sodeloval s Scorsesejem; prvič sta sodelovala pri biografski drami o Howardu Hughesu The Aviator, ki jima je prinesel bafto in nominacijo za oskarja, nato sta še posnela Gangs of New York.

Leta 2007 je s poslovnim partnerjem Timo Headingtonom ustanovil neodvisno produkcijsko hišo GK Films, ki je producirala filma Edge of Darkness z Melom Gibsonom in The Young Victoria z Emily BluntŽ; slednji je bil v igri za tri oskarje.

King je tudi izvršni producent vrste projektov v nastajanju: The Tourist z Angelino Jolie in Johnnyjem Deppom, Rango, The Invention of Hugo Cabret Martina Scorseseja, London Boulevard s Colinom Farrellom in Keiro Knightley ter The Rum Diary z Johnnyjem Deppom.

Pred kratkim je hiša GK Films zagnala podružnico GK-TV, ki se posveča razvoju, produkciji in distribuciji TV programov. Trenutno na Irskem snemajo miniserijo Camelot z Josephom Fiennesom in Evo Green.

Pred tem je bil King direktor podjetja Initial Entertainment Group, ki ga je ustanovil leta 1995, in nadzoroval filme, kot so Sonderberghova z oskarji okinčana drama Traffic, biografska drama Michaela Manna Ali, The Dangerous Lives of Altar Boys z Jodie Foster in tudi TV miniserija Traffic.

Basil Iwanyk (producent) je pred kratkim produciral akcijsko pustolovščino Clash of the Titans s Samom Worthingtonom, Liamom Neesonom in Ralphom Fiennesom in akcijski film The Expendables Sylvestra Stalloneja.

Produciral je tudi nekaj filmov lastne produkcijske hiše Thunder Road Pictures: Brooklyn’s Finest z Richardom Gerom in Donom Cheadlom, We Are Marshall in thriller Firewall.

Kariero pri filmu je začel kot praktikant pri agenciji za talente. Leta 1995 se je zaposlil pri Warner Bros. Pictures kot izvršni producent in dve leti pozneje postal podpredsednik produkcije. Pri tem je sodeloval pri nastajanju filmov, kot so Training Day, Ocean’s Eleven in Insomnia.

Leta 2000 je postal predsednik mednarodne produkcije pri Intermedia Films in nadzoroval produkcijo filmov, kot so K-19: The Widowmaker, Basic, Terminator 3: Rise of the Machines, Adaptation, Dark Blue, National Security, The Life of David Gale, Welcome to Mooseport, Laws of Attraction, The Quiet American…

Peter Craig (scenarist) je romanopisec; med drugim je objavil romana Hot Plastic anind Blood Father. Pri Mestu je prvič sodeloval kot scenarist. Trenutno pripravlja več projektov.

Aaron Stockard (scenarist) je po knjigi Dennisa Lehaneja z Benom Affleckom že napisal scenarij za Gone Baby Gone, pri katerm je bil tudi izvršni producent. Trenutni prirpravlja več scenarijov, med njimi za film The Blade Itself, ki ga bo produciral Affleck.

Komentarji

27.9. 2010 ob 21:27

JEREMY RENNER <3

— youdontcare*
24.10. 2010 ob 19:03

al lohk zvem od kdaj do kdaj se je ta film predvajal, ker sm ga ful hotu it gledat pol pa kr nč ni več pisal o njem na strani predvajanja in napovedih.

— kr neki

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.