Medvedja brata
O produkciji
Ste že kdaj pomislili, kakšen je videti svet skozi živalske oči? Ne le tiste vaših domačih ljubljenčkov, za katere smo prepričani, da kar se da lepo skrbite in jim želite vse najboljše in najlepše, marveč predvsem tiste divjih živali, katerih življenjski prostor tako brezobzirno in oholo krčimo iz dneva v dan, iz ure v uro? Novi animirani celovečerni film Medvedja brata vam bo v veliki meri odgovoril na to vprašanje, če mu boste, seveda, prisluhnili. Zgodba se odvija v ne tako davni preteklosti, ko so se človeška in živalska bitja na tem planetu počutila kot en sam živ organizem, tesno povezan z naravo na tem in onem svetu. Trije bratje odraščajo v krogu svojega plemena pod duhovnim vodstvom modre Tanane, ki slehernemu plemenskemu članu na pragu odrasle dobe podeli totem njegovega živalskega "dvojnika"; simbol, ki ga bo vodil skozi življenje in mu pomagal premagovati vse ovire. Tudi Kenaj, najmlajši izmed bratov, končno dočaka zanj tako pomemben dogodek. Ko mu Tanana podari totem medveda in napove, da je njegovo vodilo ljubezen, se vsi ostali člani plemena, zlasti pa brata, hudomušno muzajo. Kenaj je razočaran; pričakoval je totem sabljastega tigra za drznost, na primer. Toda usoda hoče, da modrost plemenske šamanke preizkusi veliko prej, kot je mislil. Kenaja duhovi prednikov spremenijo v medveda in skozi njegove oči in v družbi malega medvedka Kode počasi spoznava, kako drugačen, a hkrati enak je svet živali in ljudi.
Na popotovanju do spoznanja o boljšem razumevanju in predvsem spoštovanju slehernega živega bitja, ki naseljuje naš planet, nas bodo tokrat spremljali umetniki slike, besede in glasbe pod okriljem studia Walt Disney, med katerimi naj omenimo predvsem izvajalko uvodne pesmi Tino Turner, glasbenika Phila Collinsa in skladatelja Marka Mancino. Ne smemo pa pozabiti na producenta in glavnega pobudnika za nastanek te risane pustolovščine Chucka Williamsa, ki je sodeloval že pri številnih podobnih projektih floridskega Disneyjevega studia od njegovega nastanka leta 1989. Levji kralj, zlasti lik Nale, brez njega ne bi bil takšen, kot je; v Lepotici in zver, Aladinu in Mulan je bil odgovoren za animacijo vseh osrednjih likov. Kot gonilna sila temeljnega ogrodja ali osnovnega umetniškega orisa se je zapisal tudi pri ljubki celovečerni risanki Lili in Žverca. Vse od nastanka studia že sodeluje z režiserjema Aaronom Blaisom in Bobom Walkerjem. Prvi je sodeloval pri nastanku Levjega kralja in Mulan, drugi se je z celovečerno animacijo prvič spoznal skozi lik rakuna v televizijski seriji Rakuni. Njegov prvi večji izziv pa je bil zajec Roger v Roller Coaster Rabbit, ki so mu sledili Lepotica in zver, Aladin in Levji kralj.
Kako je nastala zgodba?
To je pripoved o treh bratih, ki so živeli davno tega v času, ko so veliki mamuti svobodno naseljevali čudovite, neokrnjene predele ameriškega severozahoda.
Medvedja brata je projekt, ki ga ustvarjalci studia Disney imenujejo kot "doma pridelanega". Že prva zamisel o njem je vzniknila v njihovih vrstah in temelji na mitih in legendah ameriških domorodcev. Gospod Williams je odkril, da skoraj vsaka kultura tega sveta vsebuje zgodbo o spreminjanju človeka v žival, takšno ali drugačno; zelo veliko pa jih pripoveduje o dečku, ki se v obrednem ceremonialu odraščanja v moža spremeni v medveda. Nekatere izmed teh zgodb govore o mladih fantih, ki se za določen čas pretvarjajo, da so medvedi, šele nato jih pleme sprejme medse kot polnopravne člane. "Naš prvi poskus scenarija je pripovedoval o odnosu med očetom in uporniškim sinom, ki se je spremenil v medveda, in šele nato, ko se je pobotal z očetom mu je bilo dovoljeno, da se spremeni nazaj v človeka," se spominja Williams.
Miti o spreminjanju so se pojavili in obdržali skozi stoletja s prenašanjem iz roda v rod prav zato, ker učijo življenjske resnice in vcepljajo mladim nauke neprecenljivih vrednosti. Njihova prostorska neomejenost sloni na tesni povezavi in prelivanju živalskega v človeški svet in obratno. Miti učijo, da so živali ljudje v različnih preoblekah. Disneyjevim ustvarjalcem se je prav ta možnost prehoda iz enega v drug svet, iz ene v drugo kulturo, zdela najboljša in vredna svoje zgodbe tudi na animiranem filmu.
Risarji in njihovi vzorniki
Osnovno vodilo pri vizualni podobi filma Medvedja brata je bila narava, toda podana skozi umetnost. Na začetku so si pomagali z obiskom Aljaske in Wyominga, kjer so bogato fotografirali predele neokrnjene narave in prostranih gozdov. Očarala jih je neskončna prostranost pokrajine in čarobne barve, v katerih se je prelivalo nebo. Niso si pomagali le fotografskim objektivom, marveč so na licu mesta narisali nešteto prelepih risb in skic. Njihov cilj je bil, da bi Medvedja brata niti z eno drobno pomanjkljivostjo ne spominjala na dvodimenzionalno ozadje odrske predstave, temveč bi delovala kot "film", ki so ga dejansko posneli v naravnem okolju. Pri tem so se trudili pričarati resnično ozračje in svetlobo "severnih obzorij". Njihov drugi obisk je bil še daljši od prvega; največ časa pa so prebili naravnih parkih Denali in Kenajevih fjordov. V slednjem so podrobno preiskali ledenik Holgate. S ciljem doseči podobo resnične veličine narave skozi umetnikovo oko, pa so jih vodila dela legendarnega romantičnega slikarja Alberta Bierstadta iz 19. stoletja, ki slovi po svojih krajinah Zahoda, in ki je ujel v nesmrtne poteze svojega čopiča veličastno Skalno gorovje in Yosemite. Bil je pripadnik slikarske struje Hudson River School, ki je znana zlasti po veličastnih slikarijah divjine in uporabi dramatičnih učinkov svetlobe v upodabljanju meglic in sončnega zahoda. Prav takšno podobo so se trudili ustvariti tudi v filmu Medvedja brata.
Močan vpliv na animatorje pa je imel tudi nadarjeni risar floridske ekipe Xiangyuan "Jay" Jie. Blaise zagotavlja, da je Jay eden najboljših slikarjev, kar jih je srečal. "Njegove slike razkrivajo široke in robate poteze čopiča, kar njegovim krajinam daje prepričljiv, tridimenzionalen vtis ozadja. V bistvu smo si za Medvedja brata prisvojili njegov slikarski slog."
Niso pa se otepali vpliva še tretjega slikarja, in sicer, sodobnega krajinarja Zahoda Scotta Christensena. Osebno je poučeval skupino animatorjev, kako poenostaviti predmete z namenom, ustvariti prostorske dimenzije slike, in šele nato dokončati detajle. S tem so se močno približali tehniki oljnega slikanja na platno, ki je zelo podobna tehniki, uporabljeni na najbrž najbolj priljubljeni Disneyjevi celovečerni risanki Bambi.
Večjo globino in dramatično dimenzijo nekaterih prizorov pa jim je omogočila tako imenovana tehnika "globinskega slikanja" (Deep Paint). To je učinkovit in neposreden pristop k slikanju 3-D (tridimenzionalnih) modelov, ki še dodatno razgiba in da dramatični učinek nekaterim ključnim prizorom, na primer, pogledu na Lososovo stezo in medvede pri lovu skozi oči Kode in Kenaja, ko se z grebena prvič ozreta nanjo. Lahko zatrdimo, da sta Medvedja brata eden najbolj uspelih poskusov združiti računalniško grafiko s klasičnimi slikarskimi metodami do te mere, da prva ne izstopa, temveč le dramatično pripomore k razgibanosti celotne zgodbe.
Glasba
Prva pesem, ki jo slišimo v filmu, je "Mogočni duhovi" v izvedbi Tine Turner. Napisal in uglasbil jo je Phil Collins, ki je prvič sodeloval z Disneyjevci pri celovečernem animiranem filmu Tarzan. Naslovno pesem je napisal z mislijo na legendarno pevko Tino Turner. Ko jo je prvič slišala in prebrala besedilo, je pomislila na molitev. Spominjala jo je na gospel in ji vedno bolj priraščala k srcu. Kmalu je vedela, da je to pesem, ki bi jo lahko zapela in ki si jo želi zapeti. Ustvarjalcem filma pa se zdi, da je Tina dala pesmi stvarno, skorajda organsko noto, ki spominja na realistično-mističen pogled na življenje šamanke Tanane.
Collins sam pa je najbolj ponosen na glasbo za prizor spreminjanja Kenaja iz človeka v medveda. Aranžma je skupno delo Collinsa in Marka Mancine, ki je vokalno delo zaupal Bolgarskemu ženskemu zboru. Priznava, da se zdaj, ko sliši končno verzijo svojega dela, ne more načuditi, kako jo je sploh napisal, in da ji glasovi bolgarskega ženskega zbora dajejo medkulturni pečat.
Collins je za Medvedja brata napisal šest izvirnih pesmi in si s skladateljem Markom Mancino, trikratnim dobitnikom nagrade grammy, deli zasluge za glasbeno opremo celotnega filma.
Mark Mancina se je ljubiteljem filma prvič zapisal v ušesa s prodorno glasbo za akcijsko uspešnico Jana DeBonta Hitrost. Sodeloval je še pri filmih Bad Boys, Twister, Con Air - Letalo prekletih in Dan za trening, po drugi strani pa je predan pisanju glasbe za otroke. Aranžiral in produciral je tri pesmi Eltona Johna za uspešnico Levji kralj, Can You Feel the Love Tonight, I Just Can't Wait To Be King in Hakuna Matata, ter zanje dobil grammyja za najboljši otroški album in dve Ameriški glasbeni nagradi za najboljši pop album. Z več kot 10 milijoni prodanih izvodov po svetu je album dosegel večkratno platinasto naklado.
Glasovi
Malega Kodo je s svojim glasom "opremil" Jeremy Suarez. Nadarjeni Jeremy je že "star maček" s televizijskih ekranov, saj je nastopal v komični tv nanizanki The Bernie Mac Show, s katero se je potegoval za najboljšo stransko vlogo NAACP Image Award leta 2003. Pojavljal se je v priljubljenih nanizankah Chicago Hope, Mad TV, Beverly Hills, 90210 in drugih.
Njegov filmski debi je vloga Tysona, sina Cube Goodinga Jr. v Jerryju Maguireju Camerona Crowa. Letos pa ga bomo videli v novem filmu Joela in Ethana Coena Ladykillers ob Tomu Hanksu.
Kenaj nam govori z glasom Joaquina Phoenixa, ki se ga spominjamo po odličnih vlogah v Znamenjih M. Nighta Shyamalana, Quills ob strani Geoffreyja Rusha (Markiz De Sade) in pa zlasti v Gladiatroju Ridleyja Scotta, kjer je zaigral cesarja Komoda ob strani Russella Crowa. S sledjo je bil nominiran za nagrade Golden Satellite, Screen Actors Guild, zlati globus in oskar, nagradili pa so ga the National Board of Review, the Broadcast Film Critics Association in Blockbuster Entertainment. Igralsko kariero je začel z 12 leti v filmu Space Camp, njegova prva opazna in priznana vloga pa je bila v drami Parenthood Rona Howarda, ki ji je sledila vloga v Ženski za umret Gusa Van Santa, kjer je zaigral ob strani Nicole Kidman.
Pred kratkim je začel z delom pri novem filmu M. Nighta Shyamalana The Woods, pred tem pa ga bomo videli v filmu Ladder 49 Jaya Russella.
Prepirljiva in nadvse smešna losa Rutt (Rogo) in Tuke (Vili) spregovorita z glasovoma Ricka Moranisa in Dava Thomasa. Rick Moranis je igralec z bogato kariero komičnih vlog, med katerimi je morda najbolj znan lik raztresenega profesorja in znanstvenika, ki svoje otroke ali poveča ali pomanjša v Disneyjevih komedijah Honey, I Shrunk the Kids, Honey, I Blew Up the Kid in Honey, We Shrunk Ourselves. Bil je prepričljiv v Kremenčkovih, pa tudi v drami Streets of Fire in številnih drugih. S kolegom Davom Thomasom sta postala priljubljena zvezdnika v vlogi dveh kanadskih stereotipov v natanko dvominutnem delu tv oddaje SCTV, Great White North (Veliki beli sever). Dave, ki je spregovoril kot Vili, zatrjuje, da je v losjem paru nedvomno pametnejši, hkrati pa priznava, da duet Rogo+Vili ni med najbolj bistrimi. "Konec koncev nihče ne mara pametnih losov," dodaja.
Leta 1989 je režiral film The Experts z Johnom Travolto. Sprva je delal za reklamni agencijo v Torontu, kmalu pa je delo opustil, odšel na avdicijo za tv oddajo Second City in bil sprejet. Od tod do SCTV je bila le kratka pot. "Z Rickom se poznava že 25 let. Delo z njim je zabavno in sproščujoče. Odlična sva v improvizaciji; naj eden od naju reče karkoli, drugi ima vedno pripravljeno rokavico, da ujame zalučano žogo. Znava dokončati najine misli, stavke in... obede," hudomušno dodaja Dave.
Komentarji
meni je bil film res lep!!
kakšn film.kšen deu že ampak una gora...to je pa men osebno mal dougočasn...no malim cuckom je biu ušeč..kvar se pA MENE TIČE...no sej je bil OK.
ta film ne more bit lepši.men se zdi, da bi mogu bit mal bol domišljav in,da so igralci zelo dobr igral. imam tudi sošolki nino t.in nino l.,ki pa imata pripombe a jih raje ne umenjam. še enkrat:TA FILM MI JE ZELO COOL.!!!
zaji ti pa povem jaz ih bom kar veliko risank in filmov gledu ti bom pokazav čeprav bitudi medvedja brata gledu
ja men je fajn še posebno losova joga al jelenova sej ne vem drgač za tmale je pa ok oglejte si in se nasmejte
Film mi je biu kr ušeč, še najbolša sta bla losa, zlasti Rutt.
Lepa risanka......<3<3**
cool
ta filem je zelo
dober enkrat še gledala
mertina
bravo igralci dobri ste najlepši film na celem svetu
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
je res da ki zgleda full da ki je neka uspešnica in to...ma u bistvu meni osebno ni nevem kolko ušeč.tko ma par delov ki so cool,...samo pol pa tisto potovanje do une gore in to,.je pa mal dougočasno.je res da ki ma vsak svoje okuse,...no mislim pa da bo otročkom ušeč.