Kolosej
Film distribucije Fivia

Medtem ko vas ni bilo

Sorry We Missed You
drama
Podnapisi
1h 41min / 101min
Leto: 2019
Jezik: angleščina
Scenarij: Paul Laverty
Režija: Ken Loach
Ricky, Abby in njuna dva otroka, starejši najstnik Sab in mlajša deklica Liza Jane, živijo v najeti hiši v Newcastlu. Abby dela kot pogodbena negovalka starejših ljudi in kljub dolgim delovnikom ima rada svoj poklic. Ricky kot nekdanji gradbeni delavec išče novo zaposlitev in zagleda priložnost v veliki dostavljalski službi, kjer postane samozaposleni voznik kombija. Ricky in Abby se na vso moč trudita zagotoviti boljše pogoje za svojo družino in oba sanjata o lastnem domu. A razmere na trgu dela so neizprosne: pogoji dela ne vključujejo plače, osemurnega delavnika, počitka, bolniškega dopusta, nikjer ni posluha za osnovne človekove potrebe. Ob vse daljši odsotnosti staršev začnejo napetosti med družinskimi člani naraščati in sicer ljubeča družina se začne šibiti pod težo bremena, ki ga posamezniku nalaga sodoben ekonomski sistem.

KRATKA VSEBINA

Pred tremi leti je s socialno dramo Jaz, Daniel Blake v Cannesu (že drugič) zmagal Ken Loach, zdaj se socialno ozaveščeni angleški režiser vrača s Sorry We Missed You (Oprostite, ker smo vas spregledali), sodobnim portretom družine, ki po finančnem zlomu leta 2008 nikakor ne pride na zeleno vejo.

Ricky, Abby in njuna dva otroka, starejši najstnik Sab in mlajša deklica Liza Jane, živijo v najeti hiši v Newcastlu. Abby dela kot pogodbena negovalka starejših ljudi in kljub dolgim delovnikom ima rada svoj poklic. Ricky kot nekdanji gradbeni delavec išče novo zaposlitev in zagleda priložnost v veliki dostavljalski službi, kjer postane samozaposleni voznik kombija. Ricky in Abby se na vso moč trudita zagotoviti boljše pogoje za svojo družino in oba sanjata o lastnem domu. A razmere na trgu dela so neizprosne: pogoji dela ne vključujejo plače, osemurnega delavnika, počitka, bolniškega dopusta, nikjer ni posluha za osnovne človekove potrebe. Ob vse daljši odsotnosti staršev začnejo napetosti med družinskimi člani naraščati in sicer ljubeča družina se začne šibiti pod težo bremena, ki ga posamezniku nalaga sodoben ekonomski sistem.

Teme za pogovor:

položaj posameznika na trgu delovne sile, sodobni pogoji dela, socialna varnost, vpliv ekonomskega in družbenega sistema na posameznika in družino, družinski odnosi, uporništvo, soočanje s čustvenimi stiskami, sočutje, skrb za sočloveka, predanost, prijateljstvo

Uporabno pri predmetih:

angleščina, sociologija, filozofija, psihologija, razredne ure

KRITIKE

»/.../ še eno netaktno, strastno poročilo iz srca sodobne Britanije, dežele vazalov 'dela na zahtevo' ter tlačanov storitvenega gospodarstva – film, ki nadaljuje Loachevo preteklo tradicijo in sega k Tatovom koles Vittoria De Sice. To je ognjevito, neposredno in srdito delo, ki nam brez ironije in olepševanja predstavi sodobni problem, katerega posledice kar ne najdejo svojega mesta v dnevnih poročilih.«

- Peter Bradshaw, The Guardian

»To je ravno toliko film o družinski dinamiki kot o tem, kaj kot družba žrtvujemo za udobje hitre dostave Amazonovih paketov. Pristen, niansiran čustveni naboj filma se razkrije prav v tihem opazovanju naraščajočih napetosti med zaposlenima staršema in njunima otrokoma.«

- Lee Marshall, Screen Daily

»Novi film Kena Loacha Medtem ko vas ni bilo brexita ne omeni niti z besedo, čeprav je evidentno, da kaos angleškega socialnega sistema izhaja tudi iz političnih manipulacij zadnjih treh let. V tem smislu Loachev film prikliče Coppolovega Botra, kjer mafije prav tako nihče ni omenjal z besedo, vedno je bil govor le o 'družini'. In družina je sidrišče prepričljivega filma starega britanskega socialista /.../.«

- Simon Popek, Dnevnik

»Ljubeča in skromna družina razpade pred našimi očmi na obupane in dostojanstva oropane človeške lupine. Sistem ubija – je končno sporočilo filma, ki bi ga lahko pristojno ministrstvo /.../ odtisnilo na etikete z opozorilom pred nevarnostmi kapitalizma in svobodnega trga.«

- Tina Lešničar, Delo

»/…/ drama tako goreče človeške empatije in srce parajoče vsakdanjosti, da vam njeni siloviti klimaktični prizori dobesedno vzamejo sapo.«

- David Rooney, The Hollywood Reporter

»Nekateri režiserji z leti postajajo vse mlajši – proti vsem pričakovanjem postanejo bolj vitalni, pronicljivi, prepričljivi in relevantni. Ken Loach je dolgo delal nepopustljive, stroge in trpke drame o ljudeh, ki so jih nekoč imenovali 'delavski razred' – in ti filmi so živeli na tihem koncu radarja; nekaj jih je bilo dobrih, a večina je šla mimo bolj ali manj neopaženo. Vendar je čas Loacha dohitel in ga potisnil na sam vrh ustvarjalnih moči. Pri dvainosemdesetih snema filme, ki razkrivajo – s skoraj karmičnim občutkom za tempiranje – družbeno dramo našega časa. /…/ Tokrat je spet zadel v črno. Njegov novi film Medtem ko vas ni bilo je še ena intimna in silovita drama o tem, kaj se dogaja v vsakdanjem življenju ljudi – pa ne le v Angliji, ampak po vsem svetu.«

- Owen Gleiberman, Variety

»Kot v vseh Loachevih najboljših delih je tudi tu močna, prizemljena, naturalistična igra igralcev tista, ki poskrbi, da film ne zdrsne v pretirano didaktičnost, ampak navduši kot pretresljiva, prepričljiva, relevantna drama o hudo omejenih možnostih, s katerimi se dandanes sooča vse preveč Britancev.«

- Geoff Andrew, Sight & Sound

FESTIVALI / NAGRADE

Cannes; San Sebastián (nagrada občinstva); Sydney; Šanghaj; Toronto; Busan; Mumbai; Chicago; LIFFe 2019 (nagrada žirije Kinotrip)

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.