Kolosej
Film distribucije Ljubljanski kinematografi

Maščevanje

akcijski, kriminalka
Na sporedu od: 20.5.1999, Kolosej Ljubljana
Scenarij: Brian Helgeland, Terry Hayes
Režija: Brian Helgeland
vsebina | igralci | ustvarjalci

Vsebina:

Glavni lik trilerja Maščevanje je Porter, brezkompromisni antiheroj, ki ga upodablja oskarjevec Mel Gibson. S pajdašem Valom Resnickom ukradeta lepo vsoto denarja, ko pa pride čas, da bi si plen razdelila, naredi Val tri usodne napake: vzame tudi Porterjev delež, vzame Porterjevo ženo in Porterju poskuša vzeti še življenje. Toda Porter se ne da. Vrne se - brez vsega in trdno odločen, da se maščuje. Svoj denar zahteva nazaj, pa naj stane, kar hoče. Tudi Valovim novim mafijskim šefom je kmalu jasno, da se s Porterjem ne gre šaliti - če misliš, da si ga ubil, se raje še enkrat prepričaj, da je zares mrtev.
"V vlogo junaka sem hotel postaviti negativca, vendar nisem hotel opravičevati njegovih dejanj," o svojem prvencu pripoveduje režiser in koscenarist Brian Helgeland. "Z Melom je vse še toliko bolj zanimivo, saj ga v takšni vlogi še nismo videli. Lik Porterja mu je pisan na kožo." Gibson pritrjuje: "Porter je res vse prej kot dober fant. Pravzaprav je to najbrž najbolj brezsrčna oseba, ki sem jo kdaj upodobil. Kot daje slutiti že naslov filma, hoče poravnati svoje račune in pri tem nima nobenih pomislekov. Zelo zoprn zna biti, kar pa je razumljivo. Bil je prevaran in to je vse, kar šteje. Po naravi je popoln nihilist, ki se nikogar ne boji."
Vse skupaj se je začelo na snemanju Teorije zarote, filma, za katerega je napisal scenarij Brian Helgeland. Brian se je takrat že poigraval z zgodbo romana The Hunter, ki je takoj postala všeč tudi Melu. Ko je bil scenarij dokončan, o glavnem igralcu in režiserju ni bilo več nobenega dvoma. Projekta se je lotila Gibsonova producentska družba Icon Productions. Samo še dobro ekipo je bilo treba zbrati. "Hotel sem dobre karakterne igralce," pravi Helgeland, "igralce, ki si jih zapomniš - tudi nekaj takih obrazov, ki jih v zadnjem času ni bilo videti v filmih."
Drugo glavno vlogo, lik Vala Resnicka, Porterjevega prevarantskega pajdaša, je Helgeland zaupal Greggu Henryju, ki je svoj izjemni igralski talent pokazal predvsem v filmih Body Double, Raising Cain in Brazgotinec. "Odigral je zelo zahtevno vlogo," pravi režiser. "Znal je biti zabaven in hkrati srhljiv." Gibson se strinja: "Gregg je bil odličen v tej vlogi. Val je psihotik, strahopeten sadist. Porter je ob njem pravzaprav videti dober." Za lik Rosie, dekleta na poziv in Porterjeve stare znanke, je Helgeland izbral Mario Bello, ki je zaslovela kot dr. Anna Del Amico v Urgenci. Rosie je edina, ki ji Porter lahko zares zaupa, čeprav se rane iz preteklosti še niso povsem zacelile. Porter je bil nekoč njen voznik in njen zaščitnik in takrat sta se zbližala.
Potuhnjenega in povzpetniškega mafijca Stegmana, s katerim mora Porter opraviti, če hoče priti do svojega denarja, igra David Paymer, najbolj znan po vlogi v filmu Mr. Saturday Night, za katero je bil nominiran za oskarja in za zlati globus.
Bill Duke, ki tokrat igra policaja Hicksa - seveda pokvarjenega, saj v tem filmu pozitivnih likov ni - je z Melom Gibsonom igral že v filmu Ptič na žici. Mafijskega šefa Carterja upodablja William Devane, poznan po filmih Missiles of October, Maratonec in Testament. Deborah Kara Unger, ki je v zadnjem času igrala z Michaelom Douglasom v Igri in z Jamesom Spaderjem v Trku, pa je posodila obraz Porterjevi nepredvidljivi in nevarni ženi Lynn, okrog katere se - poleg denarja - vse vrti. Ona namreč sproži niz dogodkov, ki Porterju zapletejo življenje in ga prisilijo v maščevanje. Igralsko zasedbo dopolni in popestri še Lucy Liu kot jezna in zlobna Dominatrix, ki v zgodbo vnese tudi nekaj nepričakovanega črnega humorja.
Tudi za kamero se je zbrala odlična ekipa filmskih mojstrov: snemalec Ericson Core (187), scenograf Richard Hoover (Zadnji sprehod, Ed Wood, Vzoren učenec), montažer Kevin Stitts (Teorija zarote, Breakdown) in kostumografinja Ha Nguyen (Teorija zarote, Trčeni profesor).
"Nesimpatični liki pomenijo veliko tveganje," komentira snemalec Ericson Core. "Mela in njegov lik bi lahko polepšali na sto načinov, toda potem film ne bi bil več tako zanimiv. Eden od načinov vizualnega podajanja zgodbe je bil tudi ta, da smo barve omejili na minimum." Za lokacijo so izbrali Chicago, predvsem predele s starimi, sivimi, hladnimi, kamnitimi, razpadajočimi stavbami (v filmu bi zaman iskali stavbo, zgrajeno po letu 1940). Potrudili pa so se, da ga ni prepoznati - čas in kraj dogajanja sta namreč nedoločena. Gre pač za mesto, v katerem so ujeti junaki filma. Tudi avtomobili so starejše izdelave, do letnika "89. To je svet grobih robov, senc in teme, zlobe, ironije, črnega humorja, čudnih iger. "Če boste vstopili v ta svet, boste videli stvari, ki se v normalnem svetu ne dogajajo. Sicer pa vsakdo ve, kako je, če se hočeš maščevati," pravi Mel Gibson.

Pred kamero:

MEL GIBSON se je rodil v New Yorku in se pri 12 letih preselil v Avstralijo, kjer se je šolal. Njegova igralska kariera se je začela s filmom Pobesneli Max Georgea Millerja, s katerim je tudi zaslovel. Njegova naslednja filma, Tim in Gallipoli Petra Weira, sta mu drug za drugim prinesla nagrado Avstralskega filmskega inštituta za najboljšega igralca. Leta 1984 je ob Sissy Spacek prvič zaigral v ameriškem filmu, The River, kmalu zatem pa je igral z Diane Keaton v Mrs. Soffel avstralskega režiserja Gilliana Armstronga. Leta 1987 je posnel prvi film iz slavne serije Smrtonosno orožje, preden je bil dokončan tretji del, pa je igral še v filmih Tequila Sunrise, Ptič na žici in Air America.
Med snemanjem Zeffirellijevega Hamleta (1988) je Gibson s svojim dolgoletnim prijateljem in poslovnim partnerjem Bruceom Daveyjem ustanovil družbo Icon Productions. Z vlogo danskega princa si je Gibson prislužil pohvale kritikov in prestižno Shakespearovo nagrado washingtonskega Folger Theatra.
Med njegovimi vlogami so še Večno mlad, Upor na ladji Bounty, Leto nevarnega življenja ter Millerjeva post- apokaliptična Cestni bojevnik (Pobesneli Max 2) in Pobesneli Max 3 (Mad Max Beyond Thunderdome).
S filmom Mož brez obraza, v katerem je tudi igral, se je prvič poskusil kot režiser. Na podelitvi oskarjev "96 je kot producent, režiser in igralec triumfiral s Pogumnim srcem. V zadnjih letih je igral še v filmih Maverick, Odkupnina, Teorija zarote in Smrtonosno orožje 4.

GREGG HENRY je nazadnje odigral vlogi v filmih Star Trek: Insurrection ter The Big Brass Ring. Zapomnili smo si ga predvsem po DePalmovih filmih Body Double, Brazgotinec in Raising Cain. Igral je tudi v številnih televizijskih filmih (The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader Murdering Mom, Bodily Harm), neprestano pa se pojavlja tudi na gledaliških odrih.

MARIA BELLO je najbolj znana po vlogi pediatrinje dr. Anne Del Amico iz Urgence. Prvo televizijsko vlogo je dobila v seriji Mr. and Mrs. Smith. Igrala je še v filmu Permanent Midnight z Elizabeth Hurley.

DAVID PAYMER se je pojavil v filmih Nixon, Kdo bo koga, Golo mesto, Ameriški predsednik, Kviz, Gang Related, The Sixth Man, Searching For Bobby Fischer, Heart and Souls, Mestni fantje in Mestni fantje 2, Crazy People, Brez izhoda, Perfect, Irreconcilable Differences, Best Defense, The In-Laws, Amistad ter Mighty Joe Young. Za vlogo v Mr. Saturday Night je bil nominiran za oskarja in za zlati globus.

BILL DUKE je z Melom Gibsonom igral že v Ptiču na žici, med njegovimi drugimi vlogami pa so še Car Wash, Ameriški žigolo, Predator, Komandos, Menace II Society in Action Jackson. Duke je tudi režiser: nazadnje je posnel dramo Hoodlum z Laurenceom Fishburnom, Vanesso Williams, Timom Rothom in Andyjem Garcio, režiral pa je še filme Razjarjeni Harlem, Deep Cover, The Cemetery Club in Nune pojejo 2.

WILLIAM DEVANE je svojo kariero začel s filmi, kot so Maratonec Johna Schlessingerja, Družinska zarota Alfreda Hitchcocka in Rolling Thunder Johna Flynna. V filmu The Bad News Bears in Breaking Training je pokazal svojo nadarjenost za komične vloge, nato pa je igral še v drami o nuklearnem uničenju Testament. Med njegovimi televizijskimi vlogami so The Missiles of October, Fear on Trial (obakrat je bil nominiran za emmyja), seriji From Here to Eternity in Knots Landing, Phenom ter The Monroes.

Kanadčanka DEBORAH KARA UNGER je debitirala v filmu Prisoners of the Sun (aka Blood Oath). Kritikom se je še zlasti priljubila z vlogama v Whispers in the Dark ter v kontroverznem Trku Davida Cronenberga, ki je v Cannesu prejel posebno nagrado žirije. Na velikih platnih smo jo nazadnje videli v Igri z Michaelom Douglasom, za male zaslone pa je za tem posnela še film The Rat Pack, v katerem igra Avo Gardner. V kratkem jo lahko pričakujemo še v treh filmih: The Taste of Sunshine z Ralphom Fiennesom, The Weekend z Geno Rowlands ter Lazarus and the Hurricane z Denzelom Washingtonom.

LUCY LIU se z vrsto novih filmskih in televizijskih vlog pravkar prebija v ospredje. Po vlogah v serijah Pearl, Urgenca, High Incident, Coach, NYPD Blue, LA Law, Michael Hayes in Dosjeji X se je pred kratkim pridružila igralski zasedbi priljubljene Raztresene Ally. Kmalu jo bomo videli v Eastwoodovem trilerju True Crime in v kameo vlogi v Austin Powers II: The Spy Who Shagged Me.

Za kamero

Režiser in koscenarist BRIAN HELGELAND je bil do leta 1985 ribič. Po nekem hudem viharju, ki ga je doživel na morju, se je odločil, da bo postal scenarist. Njegovi prvi scenariji so Mora v Ulici brestov IV (The Dream Master), 976 EVIL, Highway to Hell in Profesionalec (koscenarist). Skupaj s Curtisom Hansonom je priredil scenarij za L.A. Confidential, ki jima je prinesel oskarja in nominacijo za zlati globus. Scenariju za Costnerjevega Poštarja sta sledila Teorija zarote, ki ga je pripeljala v stik z Melom Gibsonom, in nato še Maščevanje, ki ga je napisal skupaj s Terryjem Hayesom. Ko je Gibson scenarij prebral, se je zavzel, da Helgeland za njegovo producentsko hišo Icon Productions film tudi režira. To je njegov prvenec.

Producent BRUCE DAVEY je soustanovitelj producentske družbe Icon Productions. Leta 1996 si je z Melom Gibsonom delil oskarja za Pogumno srce. Bil je tudi producent Gibsonovega režiserskega prvenca Mož brez obraza, poleg tega pa je produciral še filme Maverick, Večno mlad, Nesmrtno ljubljena, Airborne, Leo Tolstoy"s Anna Karenina, 187 ter Fairy Tale: A True Story.

Koscenarist TERRY HAYES je med drugim napisal scenarije za filme Cestni bojevnik, Pobesneli Max 3, Dead calm in Bangkok Hilton.

Komentarji

30.7. 2007 ob 16:30

film...no ja niti ni nč psebnga...mal je douguas pa ful se da tko predvidt kwa bo...so pa u nemu res totalka dobri igralci pa dobra muska...

— PSIHO 666

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.