Kolosej
Film distribucije Fivia

Maggie ima načrt

romantična komedija
Podnapisi
Na sporedu od: 21.7.2016, Kolosej Ljubljana
1h 38min / 98min
Leto: 2015
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Rebecca Miller, Karen Rinaldi
Režija: Rebecca Miller
Mlada Newyorčanka Maggie je že skoraj obupala nad ljubeznijo in načrtuje, kako bi postala mama brez partnerja, ko ji pot prekriža šarmantni John. Ker njegov zakon z inteligentno, toda zelo zahtevno profesorico, poka po šivih, gre Maggie v akcijo in Johna zapelje. Dve leti pozneje razočarana Maggie ugotavlja, da John morda vendarle ni tako popolna partija, kot se je sprva zdelo. Premetenka izdela načrt, kako bi znova zbližala moža z bivšo ženo, vendar v ljubezni noben načrt ni tako brezhiben, da ne bi moglo iti vse narobe.

Maggie je živahna in pragmatična tridesetletna Newyorčanka, ki preprosto nima sreče v ljubezni. Odloči se, da bo postala samska mati. Toda njen načrt se kaj hitro spremeni, ko nenadoma spozna Johna, profesorja antropologije, ki se trudi napisati svoj prvi roman. Maggie se v Johna na vrat na nos zaljubi. Toda John je nesrečno poročen z ambiciozno Georgette ...

Duhovita romantična komedija Rebecce Miller ponudi prisrčen in sofisticiran pogled na zamotano drobovje sodobnih ljubezenskih zvez.

Rebecca Miller (režija) , hčerka slovitega dramatika Arthurja Millerja, je neodvisna ameriška filmarka in igralka. Filmi, ki jih režira po lastnih scenarijih, so ji prinesli vrsto nagrad s filmskih festivalov. Na festivalu Sundance in Bruseljskem festivalu fantastičnega filma je bil nagrajen režijski prvenec Angela (1995). Romantična drama Personal Velocity (2002), posneta po režiserkini zbirki kratkih zgodb, ji je v Sundanceu prinesla veliko nagrado žirije in prejela še nagrado za najboljšo fotografijo. Sledila sta drama The Ballad of Jack and Rose (2005) in film Burno življenje Pippe Lee (The Private Lives of Pippa Lee, 2009), prav tako posnet po lastnem romanu. S slednjim je Millerjeva že nakazala premik od resnejših dram literarnega pridiha k samosvoji romantični komediji, ki se ogne konvencijam in klišejem studijskih izdelkov. Ta pristop je doslej najbolj izpilila prav v filmu Maggie ima načrt.

»Vedno so me preplavili lepi občutki, če se je občinstvo ob mojih filmih smejalo. Povečini je šlo za drame, zdaj pa sem si mislila, da bi lahko prevesila tehtnico. Tudi v tem filmu je nekaj drame, a mnogo več je komedije. Starejša ko sem, več ko izkusim življenja, večjo potrebo čutim po humorju. Mislim, da komedijo močno potrebujemo. Biti sposoben smejati se samemu sebi in opazovati svet s humorjem je zelo hvaležen način življenja. Ko zorim kot oseba in umetnica, spoznavam, kako globoka je lahko komedija. Prepustila sem se svoji želji, da ljudi s filmom osrečim. /…/ Listala sem po raznih knjigah. Iskala sem nekaj, kar bi dišalo po New Yorku in bi bilo res smešno. Nato sem se seznanila s Karen [Rinaldi] in prebrala njeno zgodbo v zgodbi, ki je bila sijajna predloga za scenarij.«

KRITIKE

»Gerwigova z naravnost avtorskim pristopom podeli vsaki svoji vlogi prepoznaven pečat. Ona je tista, ki vodi predstavo, in filmi le podkrepijo njen talent. Maggie ima načrt je videti in slišati kot kopica igralkinih filmov, združenih v eno, kar je njegova velika odlika in še zadnji dokaz, da Gerwigova resnično poseduje svoj žanr – newyorško screwball komedijo o muhastih avanturah živahne mlade ženske. Tokrat se njene prigode začnejo pri prebrisano zavajajočem naslovu. /…/ Glavni dovtip filma Maggie ima načrt je v tem, da ga Maggie večino filma pravzaprav nima. Millerjeva vodi svoj material lahkotno, toda očitno ima žilico za živahen dialog pretirano izobraženih newyorških intelektualcev, ki mu danes ni kos niti Woody Allen. /…/ Gerwigovo postavi v središče razgibane zgodbe preprostih tem, ki spolzi mimo tako gladko in lahkotno, da njenih pomanjkljivosti niti ne opazite. Režiserkin izjemno bister scenarij je resnični načrt tega filma in igra Grete Gerwig ga tudi izvrši.« - Eric Kohn, Indiewire

»Duhovit, neposreden in skrajno smešen Maggie ima načrt je tiste vrste bogata in večplastna mešanica drame in komedije, ki se izkaže za redko izjemo: obema žanroma zadosti v popolnosti, z enako mero in nadvse zadovoljivo.«- Kevin Jagernauth, The Playlist

»Resno prismuknjena komedija Rebecce Miller je ameriški film, ki mestoma diši po francoski farsi. V svojih najboljših trenutkih se to razburkano delo, polno začinjenih duhovitosti, povzdigne v višave klasičnega Woodyja Allena.« - Stephen Holden, The New York Times

»Greta Gerwig, Ethan Hawke in Julianne Moore ustvarijo nadvse prikupen trikotnik v nekonvencionalni romantični komediji Rebecce Miller. Po treh celovečercih, ki so nihali v kakovosti, skupna pa jim je bila nekakšna literarna resnost, se je Millerjeva leta 2009 s filmom Burno življenje Pippe Lee usmerila k romantični komediji. Njen najnovejši film Maggie ima načrt še odločneje naseli ta svet, a hkrati ohrani dovolj samosvojosti, da se izogne žanrskim konvencijam.« - Dennis Harvey, Variety

»Vsi trije igralci v teku filma pridobivajo moč, deloma zato, ker se režiserkine prave namere razkrijejo šele nekje na polovici. Ker so ti liki nespametni, ne pa neumni, ustvarijo sofisticirano vrsto komedije.« - Tim Grierson, Screen International

»Film je deloma vintage Woody Allen, deloma klasična screwball komedija o ponovni poroki, predvsem pa krepka predstava Grete Gerwig /…/« - John DeFore, The Hollywood Reporter

»Nepredvidljiv in malce raztresen film. Toda prav zato je Maggie ima načrt takšna naslada.« - Nigel M. Smith, The Guardian

FESTIVALI, NAGRADE
Toronto. Sundance. Berlin. New York. San Francisco. Sydney.

Komentarji

31.7. 2016 ob 17:00

Dober film, ki pa v tebi pusti kanček zagrenjenosti, saj ni vedno vse kot iz pravljice.

— obvezna

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.