Ledena doba 4: Celinski premiki 3D (sinhronizirano)
V Ledeni dobi: Celinski premiki ima Praskeževo poblaznelo preganjanje frdamanega želoda, za katerim se neutrudno peha že od pradavnine, posledice, ki (spet) spremenijo svet – povzroči namreč medcelinsko kataklizmo in naše junake, Manija (Ray Romano), Diega (Denis Leary) in Sida (John Leguizamo), primora v največjo pustolovščino doslej. Sid se ob začetku dogodkov spet pridruži svoji nergavi babici in s čredo naleti na raznovrstno piratsko sodrgo, ki jim skuša preprečiti povratek domov.
Novo poglavje ene od najbolj uspešnih filmskih franšiz vseh časov združuje vizualno epopejo z mogočno čustvenostjo; humor z ganljivostjo; pa še najbolj priljubljeno podganasto veveričko iz pradavnine in najbolj edinstveno tolpo svoje – ali katerekoli – Dobe.
Čarobna sestavina neznansko uspešne franšize je univerzalna: zgodbe s poudarkom na družini prinašajo bogate čustvene podtone, zraven pa dovolj komedije in pustolovskega duha. »Ledena doba se je vedno vrtela okoli družine,« pravi Lori Forte, ki je producirala celotno serijo in pomagala napisati zgodbo za Celinske premike. »Ne glede na to, kakšnega zapleta smo se domislili za posamezen film, gre vedno za družino – in za to, kako Mani, Diego, Sid in njihov širši klan vedno krijejo eden drugega. Takšno pripovedništvo in humor pritegne vsakogar, kjerkoli.«
Kot pravi soscenarist Jason Fuchs, je šlo »od vsega začetka za franšizo, ki jo zaznamujejo njeni junaki – tri živali iz različnih živalskih vrst in z različnimi izkušnjami. Ko se spoznajo, so si tujci; ob koncu filma so družina. Vsak film raziskuje, kaj sploh pomeni biti družina. Zgolj nekaj, v kar se rodiš? Mislim, da se naši liki spopadajo z natanko tem vprašanjem. Po moje Diego pove bistvo, ko ga nekdo vpraša, kakšna je razlika med tropom in družino, in izstreli: Krijemo si hrbet. Prav to pomeni biti družina, in to je srčika filma in celotne franšize.«
Te epske zgodbe o družinskih podvigih prepletajo neusahljive dogodivščine Praskeža, čigar edini cilj v življenju – pravzaprav njegov celoten obstoj – se vrti okoli tako cenjenega, pa vedno izmuzljivega želoda. Praskeževo preganjanje za oreščkom je že poskrbelo za hude posledice; v prvi Ledene dobi je sprožilo samo ledeno dobo. V Celinskih premikih Praskež in predmet njegove obsedenosti poskrbita za nič manj kot kataklizmo. Pozabite, kako so vas pri geologiji učili, da so celine nastale zaradi masivnih tektonskih premikov in vulkanskih izbruhov, ki so raztrgale velikanske celinske mase. Celinski premiki razkrivajo, da je do potresnih sunkov prišlo zaradi Praskeževih polomij.
Praskež se na začetku filma ukvarja s svojim običajnim opravkom: zgrabil je želod, ga položil na tla – in nenadoma se razpoči gora in zemlja se razpolovi ter celinsko maso razkosa na sedem celin. Praskež pade proti zemeljskemu jedru in pri tem sproži nekaj hudih potresov, ki Manija, Diega in Sida loči od preostale črede, v kateri sta tudi Manijeva preljuba soproga Eli in njuna najstniška hči Breskvica (rodila se je leta 2009 v Ledeni dobi: Zora dinozavrov). Tik pred dogodki sta se Mani in trmoglava Breskvica prerekala, kot se pač znajo samo očetje in njihovi najstniški potomci. »Mani je tipičen preveč zaščitniški oče,« pravi režiser Steve Martino. »Oklepa se časov, ko je bila Breskvica še mala deklica; a ta deklica je zdaj v letih, ko hoče biti samostojna.«
Poleg tega je »pleistocen za vsakega očeta precej naporna doba,« se pošali scenarist Michael Berg, ki je spisal ali pomagal spisati dve prejšnji Ledeni dobi. »Nevarnosti prežijo na vsakem koraku – in najstniški fantje tudi.«
Za Raya Romana, ki Maniju posoja glas, sta se življenje na platnu in resnično življenje, v katerem je oče hčerke, ki se nevarno bliža odraslosti, nepričakovano prepletli. Kot pravi, »se moram, podobno kot se Mani spopada z dejstvom, da Breskvica odrašča v samosvojo in samostojno osebo… – no, v samostojnega mamuta – tudi sam soočiti s podobnim spoznanjem, saj je moja hči ravnokar maturirala. To je zame velik dogodek, saj jo imam še vedno za malčico, ki ji je treba vsake toliko obrisati nos. Ampak jaz vsaj na ledeniku nisem obtičal…«
Manijeva boljša polovica Eli je ob njegovih maničnih starševskih prijemih oaza mirnosti in stabilnosti in je ob živce ne spravita niti njena težav večno se otepajoča »brata«, oposum Tresk in Edi (Seann William Scott in Josh Peck). »Eli in Mani se pravzaprav lepo uravnovesita,« pravi Queen Latifah, ki je Eli glas posojala že v Otoplitvi in Zori dinozarvov: »Mani je hudo zaščitniški, Eli pa je nekoliko bolj sproščena in razumevajoča, saj ve, kaj pesti Breskvico, sploh kar se tiče zaljubljenosti in fantov. Vsakemu najstniku se zdi, da je sveta konec, in to ne bo nikoli drugače.«
Breskvica se z očetom najbolj preklja zaradi časa, ki ga prebije z drugimi najstniki, predvsem z Erikom, ki mu glas posoja hip hop zvezdnik Drake. Noben oče – pa naj bo dvo- ali štirinožen – ne bo presenečen nad Manijevim prepričanjem, da za njegovo Breskvico ni dovolj dober noben mamut. »Saj veste, kako je,« pravi Romano, »ko hči domov privleče mamuta; o njem si bo vsak oče mislil le najslabše.« Hkrati pa igralec priznava, da mu to, da igra ob Draku, daje »ugled na ulici,« prav tako kot igranje ob reperki Nicki Minaj, ki glas posoja mamutki Štefi. Ko slednja ugotovi, da se z Breskvico potegujeta za istega mamuta, »postane to, kar postane vsaka samozavestna ženska: zelena od ljubosumja in prava packa,« pravi Minajeva.
Medtem ko se Mani spopada s starševskimi nadlegami, imata njegova najboljša prijatelja Diego in Sid polne roke svoji nadlog. Takole na daleč se zdi, da Diego obvlada svoje zadeve: ostaja zagrizen samec in po bitki z dinozavri v prejšnji Ledeni dobi se je v svoji čredi uveljavil kot silak. Toda tudi njega čaka velika sprememba, saj spozna sebi enakega. No, sebi enako – ali še kaj več: sabljezobi tigrici Širi glas posoja ena največjih sodobnih pop zvezd Jennifer Lopez. Ustvarjalci so bili zadovoljni, da so k filmu pritegnili vsestransko nadarjeno pevko in igralko: »Posojati glas risanemu liku je mnogo več kot le glas,« razloži producentka Lori Forte. »Gre za osebnost, in Jennifer to res ima.«
Šira je članica piratske tolpe, ki je zajela Diega, Manija in Sida, in z Diegom se celo spopadeta iz oči v oči. Enakovredna sta si: »Šira je femme fatale – vedno v pozoru, bliskovita in inteligentna,« pravi Martino. »A z Diegom sta si bolj podobna, kot sta to pripravljena priznati. Njuna sovražnost in bitka za premoč sčasoma preraste v razmerje.«
Lopezova je bila navdušena, da se je Ledeni dobi pridružila v tako odločni vlogi: »Celinski premiki je jedka, zabavna, vznemirljiva in očarljiva zgodba, in močne like, kakršna je Šira, rada igram.«
Medtem ima Sid povsem drugačne družinske težave kot Mani. Njegovi davno izgubljeni klan – vključno z njegovo mamo, očetom, bratom in ne ravno najbolj čistim stricem Packom – spet prisveti v njegovo življenje, s seboj pa privlečejo njegovo ostarelo babico. A prikazali so se s čisto določenim, ne ravno lepim namenom: na Sida odvržejo babico in ga urno spet zapustijo. »Sida ni težko imeti rad; vedno hoče stvari urejati po svoje, kar mnogokrat pelje v katastrofo,« pravi John Leguizamo, ki liku spet posoja glas. A tokrat katastrofa – njegova babica – pride sama od sebe. In to z dolgo, smrdljivo dlako, brez zob in zgubano kožo… in nepričakovanimi komičnimi vložki. »Babičine pripombe so vedno nekoliko 'mimo', a vedno zabavne,« pravi komičarka Wanda Sykes, ki ji posoja glas. »Prav nič se ne brzda in za nič se ne opravičuje.«
Babica je nepričakovani dodatek v že tako zapletenem položaju, ko se Mani, Diego in Sid po razkosanju na celine znajdejo sredi morja, zbobnani na ledeni plošči. Za nameček jih ugrabijo pirati, ki jih vodi strašni orangutan z glasom Petra Dinklageja (Game of Thrones), in ki so si podredili bitjeca, podobna morskim prašičkom, ki utegnejo postati ljubljenčki občinstva.
Poleg vse te menažerije pradavnih bitij je v Celinskih premikih na osrednjem odru tudi mati Narava – od kataklizme in ločitve celin ter ocean, ki skoraj pomete s čredami, pa do zloveščega viharja in smrtonosnih čeri… Filmarji so pri ustvarjanju vsega tega imeli v mislih zgolj eno – epsko razsežnost. In pri tem jim je gotovo izdatno pomagalo dejstvo, da so film posneli v »widescreen« formatu (2:35:1) ter v 3D tehniki: »Naša zgodba občinstvo popelje na pravo dogodivščino, in 3D jih še bolj potegne vanjo; daje jim občutek, da so del akcije.«
In, ne nazadnje, del družine. Čeprav se je to, kar se je v prvi Ledeni dobi začelo kot najbolj nepričakovani klan – prazgodovinski dlakavi mamut, lenivec in sabljezobi tiger – razširilo in dobilo nove člane: ženo, hči, dva »brata« in eno staro mamo… Tudi glavni junaki so se spremenili: »Vsi napredujejo – in mi z njimi – tako fizično kot čustveno,« pravi Lori Forte. »A naj se še tako spreminjajo, so to še vedno liki, ki jih poznamo in imamo radi.«
O igralcih
Ray Romano (Mani) je bil glavni zvezdnik ene najbolj cenjenih humorističnih nanizank v televizijski zgodovini: za vlogo v Everybody Loves Raymond je prejel številne nagrade, tudi emmyja, za nameček pa še dva emmyja kot producent serije. Ray priznava, da – čeprav je bil vedno velik šaljivec – o komedijantstvu kot poklicu ni razmišljal, dokler ni leta 1984 navdušil občinstva v nekem newyorškem klubu in nato nadaljeval z nastopanjem, tudi v znanih pogovornih TV oddajah, med njimi v Lettermanovi Late Night. Letterman je v liku, s katerim je Ray nastopal, prepoznal nekaj obetavnega in je komiku ponudil pogodbo za razvoj programa, iz česar je nastala serija Everybody Loves Raymond. Nazadnje je Ray na TV igral v humoristični nanizanki Men of Certain Age, ki jo je ustvaril s kolegom komedijantom in scenaristom serije Everybody Loves RaymondMikom Royceom. Na velikem platnu je debitiral kot glas Manija v prvi Ledeni dobi in nato v obeh nadaljevanjih. Igral je v filmih Eulogy, Welcome To Mooseport, Grilled The Last Word in bil predmet dokumentarca 95 Miles to Go z njegove turneje.
John Leguizamo (Sid) je vsestranski filmski, gledališki in TV igralec, komik in pisatelj. Na velikih platnih je nazadnje igral v komediji Fugly, pred tem pa v The Lincoln Lawyer, Love in Time of Cholera, Where God Left His Shoes, Miracle at St. Anna, Assault on Precinct 13, Spawn, William Shakespeare’s Romeo + Juliet, Moulin Rouge, Dr. Dolittle, Carlito's Way, Casualties of War… in seveda v vseh treh Ledenih dobah. Za vlogo kraljice preobleke v komediji To Wong Foo, Thanks for Everything, Julie Newmar se je potegoval za zlati globus. Na TV smo ga videli v serijah The Kill Point, ER, My Name is Earl in Arabian Nights, na gledaliških odrih pa je med drugimi žel pohvale v humorističnih nastopih Spic-O-Rama in Freak – oba je posnel TV kanal HBO. Izdal je avtobiografiji Pimps, Hos, Playa Hatas in All the Rest of My Hollywood Friends.
Denis Leary (Diego) je petkratni emmyjev poraženec – nazadnje z vlogo v TV filmu Recount, prej pa štirikrat za glavno vlogo v seriji Rescue Me. Upa, da se bo kdaj potegoval – pa bržkone nikoli prejel – za oskarja, grammyja in tonyja. V svoji dolgoletni in sloviti karieri nikoli ni osvojil teniškega pokala, prejel Nobelove nagrade ali zmagal v prepiru z ženo.
Jennifer Lopez (Šira) je kot pevka po vsem svetu prodala prek 60 milijonov plošč in kot igralka nastopila v več uspešnicah, kot sta Monster-In-Law in The Wedding Planner. Na velikih platnih je debitirala v Mi Familia in nato navdušila kot naslovna junakinja v biografskem filmu Selena ter nadaljevala – pred in za kamerami – v El Cantante, An Unfinished Life, Maid In Manhattan, Jack, The Cell, Out of Sight, Enough, Anaconda… S poslovnim partnerjem Simonom Fieldsom je ustanovila produkcijsko hišo Nuyorican Productions, ki spada pod njeno podjetje Jennifer Lopez Enterprises in je uspešno pot začela s filmom Shall We Dance. Trenutno za TV z avtorjem serije Ugly Betty Silviom Horto razvijajo komično dramsko serijo The Family Arias, humoristični nanizanki The Fosters in Whateverland ter adaptacijo knjižne serije Amigas. Snema tudi resničnostne oddaje Q Viva!, South Beach Tow, Big Easy Justice in Code Enforcers. Za velika platna pripravlja novo verzijo komedije Overboard. Jennifer sodeluje tudi s podjetjem Coty; zanje je v preteklih 10 letih razvila 18 različnih parfumov.
Queen Latifah (Eli) je glasbenica, TV in filmska igralka, direktorica glasbene založbe, pisateljica in podjetnica. Uspešna v Hollywoodu je kot prva hip-hop izvajalka dobila svojo zvezdo na pločniku ulice Hollywood. S svojimi vlogami navdušuje kritike, v filmski adaptaciji muzikala Chicago se je potegovala za zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev. Igrala je v uspešnici Bringing Down the House, ki jo je tudi izvršno producirala, v TV filmu Life Support (nominacije za emmyja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev), v filmih Hairspray, Mad Money, The Secret Life of Bees, Joyful Noise, The Last Holiday, Beauty Shop, Stranger than Fiction… Trenutno snemal TV inačico filma Steel Magnolias. S hip-hop albumom Trav’lin Light se je potegovala za grammyja; pred tem je posnela All Hail the Queen, The Dana Owens Album in Living Out Loud, nazadnje pa Persona. S poslovnim partnerjem Shakimom Comperejem ima tudi lastno produkcijsko podjetje Flavor Unit Entertainment, ki se je uveljavilo s filmom Bringing Down the House in nadaljevalo z Beauty Shop, The Perfect Holiday, The Cookout, Just Wright in TV filmom Life Support. Trenutno podjetje producira akcijsko komedijo Bad Girls in nove programe za kanal BET, namenjen Afro-Američanom, med njimi The Cookout 2, Let’s Stay Together, Single Ladies…, še neimenovano policijsko serijo za CBS, pogovorno oddajo, ki jo bo vodila Queen Latifah, ter triler House of Bodies. Na velikih platnih je debitirala v drami Spika Leeja Jungle Fever in nato igrala v Set it Off, Living Out Loud in The Bone Collector. Na TV je uspela s serijo Living Single, napisala pa je tudi knjigi Ladies First: Revelations of a Strong Woman in Put on Your Crown: Life Lessons from the Queen.
Nicki Minaj (Štefi) je nekaj skrbno izbranih glasbenih sodelovanj (Lil Wayne, Usher, Trey Songz, Christina Aguilera…) povzdignilo med največja imena v industriji in njen album sta med drugimi producirala Will.i.am in Swizz Beatz. Odraščanje sredi kaosa in nasilja v družini ji je dalo neuničljivo voljo, da nekoč uspe – in čeprav je bila pot do uspeha dolga, je srečanje z Lil Waynom obrodilo želene sadove; Nickina ustvarjalnost je dobila polet, njen sloves pa je domala eksplodiral.
Drake (Erik) je najprej zaslovel v seriji Degrassi: The Next Generation in leta 2006 uspel kot pop reper ter poskrbel, da se je on njem nenehno pisalo. Pomagalo je tudi, da so ga podprli Kanye West, Jay-Z in Lil Wayne. Za EP So Far Gone je dobil nagrado juno.
O ustvarjalcih
Steve Martino (režiser) je pionir računalniške animacije že od leta 1983, ko je prek podjetja Cranston/Csuri Productions ustvarjal za ABC, CBS, NBC, HBO in ESPN. Za svoje delo je bil večkrat nagrajen. Nato se je preselil v Los Angeles in sodeloval s podjetjem MetroLight Studios in spet pobiral nagrade, potem pa v želji, da začne ustvarjati izvirne vsebine, postal pomočnik direktorja oddelka za nove programe pri 7th Level Studios; sodeloval je pri seriji Lil’ Howie’s Fun House ter filmih Monty Python’s Quest for the Holy Grail in Monty Python’s The Meaning of Life. Hkrati je pomagal ustanoviti studio Click 3X LA, ki je zaslovelo z vizualnimi učinki za oglase, TV, filme in imax format. Martino je začel režirati oglase in voditi animatorske skupine. Podjetju Blue Sky Studios se je pridružil leta 2002 in kot umetniški vodja sodeloval pri risankah Robots in Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!
Michael Thurmeier (režiser) je po študiju animacije dobil službo v Blue Sky Studios, kjer je prispeval animacijo za filma Fight Club, serijo The Sopranos ter risanke Ledena doba, Robots in Ledena doba: Otoplitev. S kratkim filmom No Time for Nuts se je potegoval za oskarja, bil je animator nadzornik pri risanki Dr. Seuss’ Horton Hears a Who! in eden od režiserjev uspešnice Ledena doba: Zora dinozavrov.
Michael Berg (scenarij, zgodba) je spisal risanko Ledena doba, ki se je potegovala za oskarja. Pomagal je napisati scenarij zaLedeno dobo: Zoro dinozavrov in sodeloval pri vseh štirih filmih v franšizi; izpili je scenarij za risanko Robots in igrani film Are We There Yet? , adaptiral roman Michaela Chabona Summerland in otroško slikanico Where’s Waldo? Trenutno pomaga pri ustvarjanju gledališke predstave Ice Age Live! A Mammoth Adventure, piše pa tudi članke za revije, kot sta Details in Rosebud.
Jason Fuchs (scenarij) je pomagal napisati scenarij za TV muzikal Rags ter adaptiral prihajajoča nadnaravni triler Break My Heart 1,000 Times po romanu Daniela Watersa in The Clock Without a Face. Je tudi igralec – med drugim je igral v seriji Pan Am, v filmu Holy Rollers in v gledališki predstavi Speech & Debate.
Lori Forte (producent, zgodba) je kariero pri risanih celovečercih začela pri Disneyju in risankah Toy Story, Runaway Brain, The Lion King in Pocahontas, nato pa je presedlala k Foxu, kjer je zasnovala zamisel za Ledeno dobo in franšizo tudi producirala. Pred tem je pri NBC skrbela za humoristične nanizanke in še prej nadzorovala nastajanje serij za Columbio, med njimi Parker Lewis Can’t Lose. Trenutno producira risanko EPIC z Beyoncé Knowles, Colinom Farrellom, Amando Seyfried, Johnnyjem Knoxvillom in Stevenom Tylerjem.
John C. Donkin (producent) se je kot producent risanega kratkega filma Gone Nutty, v katerem ima glavno besedo priljubljeni Praskež iz Ledene dobe, potegoval za oskarja. Podjetju Blue Sky Studio se je pridružil leta 1998 kot tehnični direktor in pomagal dovršiti kratki film Bunny, ki je dobil oskarja. Zasnoval je delovni načrt za prvi risani celovečerec podjetja Ledena doba ter nato med snemanjem vodil ekipo 160-ih. Odtlej je produciral še nekaj naslovov za podjetje, med njimi Rio, Ledena doba: Zora dinozavrov, Robots, kratkometražni risani film No Time for Nuts ter kratka filma Aunt Fanny’s Tour of Bootyin in Surviving Sid. Kariero animatorja je začel leta 1983, ko se je pridružil sloviti skupini CGRG (Computer Graphics Research Group) na univerzi v Ohiu; nato je postal glavni animator v pionirskem podjetju na področju, Cranston/Csuri Productions.
Slovenska sinhronizacija
Studio: Studio Ritem
Prevod in priredba: Vesna Žagar
Prevodi in adaptacija pesmi: Marjan Bunič
Režija: Jernej Kuntner
Režija pesmi: Vojko Sfiligoj
Lik | Slovenski glas |
Mani | Jure Mastnak |
Sid | Jernej Kuntner |
Diego | Sebastijan Cavazza |
Breskvica | Katja Ajster |
Babica | Maja Končar |
Šira | Alenka Kozolc Gregurič |
Eli | Nina Valič |
Erik | Rok Kuntner |
Štefi | Sanja Zalar |
Tresk | Primož Ekart |
Edi | Uroš Maček |
ostali glasovi | Tilen Artač, Matevž Müller, Milomir Bubulj, Sebastjan Starič, Nenad Muždeka, Maruša Bertoncelj, Klemen Mauhler, Tanja Ravljen, Luka Per, Ula Furlan, Primož Vozelj, Rok Mlinar, Vladimir Kosovič, Denis Vučak, Lija Pečnikar, Matija Marčina, Luka Prijatelj, Tomaž Rižnar |
Komentarji
Končno je prišel dan ko bo v kino vstopil film Ledena doba 4.
ase splača it gledat 3d
Zakaj ni orginalne verzije v 3D??? Kaj mislite, da bomo vsi te zabarske glase poslusali? Hocete kaj zasluzit ali ne?
jst grem dons gledat čeprov mam 10 let
koncno mi je mami dovolila it v kino z bratrancem a se splaca kledat ledena doba v 3D?
Film sem si danes ogledal v kino in je vsekakor vreden ogleda, v njem je veliko novih junakov več pa nebi povedu da vam nebom pokvaru užitka ;), vsekakor priporočam ogled za ljudi vseh starosti.
film vreden ogleda! morte it gledat.
Zakaj je samo sinhronizirana verzija 3D?Brezveze...
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Film sva si ogledala v četrtek v Parizu- La Defense.
Je fenomenalen, ne razočara s prigodami, humorjem in dogodivščinami. Kljub četrtemu delu nasmeji z izvirnimi dogodki in novimi liki.
Priporočam za mlade in starejše. :)