Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Dežela La La

romantična glasbena drama
Film je prejel 6 oskarjev.
Podnapisi
Na sporedu od: 5.1.2017, Kolosej Ljubljana
2h 6min / 126min
Leto: 2016
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Damien Chazelle
Režija: Damien Chazelle
Režiser z oskarji nagrajene glasbene drame Ritem norosti predstavlja nepozabno plesno-glasbeno romantično zgodbo o dveh sorodnih dušah, ki v Hollywoodu iščeta svojo prihodnost, vendar odkrijeta nekaj veliko bolj dragocenega. Mlada igralka Mia se nikakor ne more prebiti preko avdicij, nadarjeni pianist Sebastian pa prav na božič dobi odpoved. Srečno naključje združi njuni usodi, kljub številnim razočaranjem pa sledita svojim sanjam, saj jima čarovnija ljubezni razkrije in tlakuje pot v nepredstavljive višave novih čustvenih doživetij in življenjskih spoznanj.

Fant sreča dekle in skupaj stremita k dogodkom, ki bi jima v mestu zvezd spremenili življenje – zaplet pa uhaja normam vsakdana in nas, prekipevajoč od pesmi in plesa, vodi skozi ljubezensko zgodbo med jazzovskim pianistom in nadobudno igralko. Film je hkrati oda blišču in čustvenosti filmskih klasik, ljubezensko pismo Los Angelesu nič kaj skromnih sanj, in razpoznavno sodobna romanca, v kateri pod režijsko taktirko scenarista in režiserja Damiena Chazella ponovno skupaj igrata Ryan Gosling in Emma Stone.

Zgodba se začenja tam, kjer se v Los Angelesu začne prav vse: na avtocesti. Tu Sebastian spozna Mio, prek prezirljivega trobljenja v obupnem prometnem zastoju, ki je nekakšna zrcalna podoba tegob, v katerih sta oba obtičala tudi sicer v lastnem življenju. Oba se ženeta za domala nemogočimi sanjami in upanji, ki dejansko poganjajo mesto: on bi rad ljudi pripravil do tega, da bi jim bilo kaj do tradicionalnega jazza, ona pa bi rada vsaj enkrat do konca opravila avdicijo. A nobeden od njiju si niti misli ne, da ju bo njuno srečanje pripeljalo do korakov, ki se jih sama sicer sploh ne bi lotila. Ti koraki – tisti bliže eden drugemu in tisti, ki so v nasprotju s tem zbliževanjem in ju torej vodijo vsakega v svoje divje umetniške sanje – ustvarjajo čisto samosvoj filmski svet znotraj filmske meke; gre za svet, v katerem svetloba, barva, zvok, glasba in besede vodijo naravnost do zanosa sreče, kakršnega iščemo vsi… in do razočaranj zaradi neuresničenih sanj, ki jih nikdar ne prebolimo.

Chazelle, ki je spisal tudi scenarij, s tem filmom jasno dokazuje svoje vzgibe in vzore, počasti velikane kinematografije in pri tem žanje njena trenutna najmočnejša orodja, da na velikem platnu pričara kar se da verjeten, a hkrati čaroben svet: »Zdelo se mi je pomembno, da ustvarim film o sanjačih, o dveh, ki ju poganjajo neizmerne sanje, ju združijo, a tudi razdvojijo. V mnogih pogledih gre za precej drugačen film od Ritma norosti, a se oba ukvarjata z nečim, kar mi je blizu: kako najti ravnovesje med življenjem in umetnostjo, med resničnostjo in sanjami in, še posebej, med odnosom, ki ga imaš do umetnosti, in odnosom, ki ga imaš do soljudi. Tokrat sem to hotel povedati skozi glasbo, pesem in ples. Mislim, da je muzikal sijajno orodje za oris vzpostavljanja ravnovesja med sanjami in resničnostjo.«

Igrajo še John Legend, Rosemarie DeWitt, Finn Wittrock, Callie Hernandez, Sonoya Mizuno, Jessica Rothe, Tom Everett Scott in Josh Pence. Producenti so bili Fred Berger, Jordan Horowitz, Gary Gilbert in Marc Platt. Izza kamer so sodelovali še direktor fotografije Linus Sandgren, scenograf David Wasco, montažer Tom Cross in kostumografinja Mary Zophres. Glasbeno podlago je zložil Justin Hurwitz, besedila songov sta prispevala Benj Pasek in Justin Paul, skladbo Start A Fire, ki jo izvaja John Legend, pa so spisali John Stephens, Angélique Cinélu, Marius de Vries in Justin Hurwitz.

O igralcih

Ryan Gosling (Sebastian) se je med opazne obraze prebil v filmu The Believer in si prislužil hvalospeve kritikov, pozornost industrije in nagrado žirije v Sundanceu. Nadaljeval je z The Slaughter Rule ob Davidu Morseu, Murder by Numbers ob Sandri Bullock, The United States of Leland ob Kevinu Spaceyju, The Notebook, Fracture, Half Neslon (nominacije za oskarja, nagrado Ceha filmskih igralcev in več kritiških združenj), Lars and The Real Girl (nominaciji za zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev), Blue Valentine, Crazy, Stupid, Love, Drive, The Ides of March Georgea Clooneyja, Place Beyond the Pines, Gangster Squad, Only God Forgives, The Big Short in nazadnje The Nice Guys ob Russellu Crowu. Ravnokar je posnel Weightles Terrencea Malicka in že snema Blade Runner v režiji Denisa Villeneuveja, sam pa se je kot režiser preizkusil z Lost River. .

Emma Stone (Mia) je igrala v kritiško priznanih filmih, kot je z oskarjem nagrajeni Birdman, ki ji je prinesel nominacije za oskarja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev. Nedavno je zaključila snemanje Battle of the Sexes, v kateri ob Stevu Carrellu igra teniško igralko Billie Jean King. Videli (ali slišali) smo jo v Allenovih Irrational Man in Magic in the Moonlight, v Aloha, v franšizi The Amazing Spiderman, The Croods, Gangster Squad, Easy A (nominacija za zlati globus), The Help, Crazy, Stupid, Love, Friends with Benefits, Paperman, Marmaduke, Zombieland, Ghosts of Girlfriends Past,The House Bunny, The Rocker in v komediji Superbad Judda Apatowa. Igrala je glavno vlogo v najnovejši broadwayski postavitvi kultnega Cabareta, sicer pa se zavzema za kampanjo Stand Up To Cancer in je ambasadorka organizacije Gilda's Club New York City.

John Legend (Keith) je kot kritiško priznan in odlično prodajan kantavtor med drugim prejel že deset grammyjev, oskarja, zlati globus in nagrado organizacije Songwriters Hall of Fame. Z glasbo se je začel ukvarjati na kolidžu in je igral klavir v skladbi Everything Is Everything Lauryn Hill, po študiju pa je začel sodelovati s Kanyejem Westom. Sprva je gostoval pri posnetkih drugih (Kanyjejeva All of the Lights, Encore J-Z-ja, You Don't Know My Name Alicie Keys…), nato pa s prvencem Get Lifted in singlom Ordinary People osvojil več grammyjev, prav tako z albumi (in singli) Once Again, (Heaven), Evolver (Green Light) in Love In the Future (All of Me) . Oskarja, zlati globus in grammyja je prejel za skladbo Glory, ki jo je za film Selma spisal in izvedel z reperjem Commonom. Podpira več dobrodelnih kampanj in projektov, med njimi Show Me Campaign (ki jo je ustanovil), The Education Equality Project, Teach for America, Stand for Children, the Harlem Village Academies, #freeAmerica… in sodeluje v podjetju Get Lifted Film Co., ki je med drugim zaslužen za projekte, kot sta dokumentarni seriji Southern Rites in Sing it On ter nadaljevanka Underground.

J.K. Simmons (šef) je prejel oskarja, zlati globus, bafto in nagrado Ceha filmskih igralcev za stransko vlogo v drami Ritem norosti (Whiplash). Nedavno je zaključil snemanje srhljivke Patriot's Day Petra Berga in Justice League, v kinematografe prihaja z The Snowman ob Michaelu Fassbenderju, v I'm Not Here v režiji soproge Michelle Schumacher, v The Bachelors z Julie Delpy, v Bastards ob Owenu Wilsonu in ob Benu Afflecku v The Accountant. Videli smo ga v The Runaround, The Late Bloomer, The Meddler s Susan Sarandon, Terminator: Genisys, Men, Women and Children, The Rewrite, v trilogiji Spider Man, v Juno, Jobs, Labor Day, The Words, The Music Never Stopped, Jennifer's Body, Extract, The Vicious Kind, I Love You Man, Beginner's Guide to Endings, Contraband, Hidalgo, The Ladykillers, The Mexican, Off the Map, For Love of the Game, The Gift, Thank You for Smoking, Rendition, Burn After Reading, Up in the Air… Glas je posodil likoma v risankah Kung Fu Panda 3 in Zootopia. Na TV je igral v serijah Growing Up Fisher, The Closer, Oz, Law & Order, Parks and Recreation in Men at Work.

Rosemarie DeWitt (Laura) začenja s snemanjem srhljivke Sweet Virginia v režiji Jamieja Dagga in ob Mattu Boomerju igra v pilotski epizodi prihajajoče serije The Last Tycoon po nedokončanem istoimenskem romanu F. Scotta Fitzgeralda, sicer pa smo jo videli v novi inačici kultne klasike Poltergeist, ob Orlandu Bloomu v Digging for Fire, v Men, Women and Children, Kill the Messenger, Touchy Feely, Promised Land, Your Sister's Sister, Rachel Getting Married, Nobody Walks, The Company Men, Cinderella Man… Na TV je igrala v miniseriji Olive Kitteridge ter v nadaljevankah The United States of Tara in Mad Men.

O ustvarjalcih

Damien Chazelle (scenarij, režija) je nazadnje spisal in režiral dramo Whiplash, ki je od petih nominacij za oskarje prejela kipce za stransko moško vlogo, za montažo in montažo zvoka. Kratki film, ki ga je bil posnel na podlagi scenarija za Whiplash, je osvojil nagrado v Sundanceu. Pred tem je Chazelle spisal Grand Piano z Elijahom Woodom in sospisal grozljivko 10 Cloverfield Lane z Johnom Goodmanom. Njegov scenarij za The Claim je bil med najbolj zaželenimi v Hollywoodu. Svoj prvi celovečerec, kritiško opevani muzikal Guy and Madeline on a Park Bench, je posnel še kot študent a Harvardu.

Komentarji

4.1. 2017 ob 20:56

KOMI ČAKAM!

— Žigec
9.1. 2017 ob 9:05

Odličen!

— Ba
9.1. 2017 ob 13:26

Nominacije bi lahko danes spremenili v dejanske nagrade... #slow

— Mark
12.1. 2017 ob 7:57

Nežen in subtilen film z veliko jazza, romance in kiča. Dialogi so na trenutke za mene nezanimivi, glasba pa se me tudi ni vedno dotaknila. Ampak všeč mi je bila kostumografija, predvsem pa sta me navdušila tako glavni igralec kot glavna igralka. Npr. Emma Stone je vložila v ta film ogromno - ples, petje, paleto čustev ... mislim, da bo to oskar.

— Miška
17.1. 2017 ob 20:45

to je to. film leta. čista 10ka.

— Leonardo
21.1. 2017 ob 8:58

oskar

— nada
22.1. 2017 ob 16:03

Že dolgo v kinu nisem tako užival. Končno se enkrat strinjam z vsemi presežniki, ki se držijo uspešnice. Glasba, igra, LA ... Uff! Film leta, upam, da oskarji potrdijo navdušenje. Pejte gledat! ;)

— Jure
28.1. 2017 ob 23:37

Film te gane. Glasba v njem pa zagotovo, ker se zelo lepo pokrije s čustvi junakov.

Ta film si želiš videti dvakrat.

Gre za čudovit preplet sodobnega, realnega življenja ter muziklov, kot smo jih vajeni iz starih časov. Tudi jaz bi dala čisto 10-ko.

— Tra la la
29.1. 2017 ob 8:53

Pričakovala več, tako od plesa, kot od glasbe. Nekaj scen me je spomnilo na že videno (Ples v dežju, Mary Poppins). Pohvala pa igralcem in dobremu scenariju.

— Gaia
1.2. 2017 ob 9:57

Pričakovala veliko več ...

— Irena
8.2. 2017 ob 22:45
Komentar razkriva vsebino oziroma konec filma! Prikaži
9.2. 2017 ob 8:59
Komentar razkriva vsebino oziroma konec filma! Prikaži
9.2. 2017 ob 16:08

Res odličen film ,priporočam vsem,ki imajo radi res nekaj lepega!

— janez
13.2. 2017 ob 15:24
Komentar razkriva vsebino oziroma konec filma! Prikaži
7.3. 2017 ob 11:20
Komentar razkriva vsebino oziroma konec filma! Prikaži
26.3. 2017 ob 18:44

Čisto luštkan romantičen film. Če ne bi bil mjuzikal, ki jih zadnje čase ni, bi ne dobil dobrih ocen. Tako je pa čisto luštkan in ga pozabiš čez pol ure.

— Tintine

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.