Kruh in mleko
Sinopsis
Ivana zaradi zdravniške stavke en dan prezgodaj odpustijo s programa zdravljenja alkoholizma. Vrne se k ženi Sonji in šestnajstletnemu sinu Robiju. Prvo popoldne doma mine v prijetnem vzdušju in Sonjinjem upanju na svetlejšo prihodnost. Naslednje jutro Sonja pošlje Ivana v trgovino po kruh in mleko, medtem ko gre sama pospravljat k premožnejši družini.
Na poti domov Ivan po dolgih letih sreča Armanda, sošolca iz srednje šole, ki je že od takrat na začasnem delu v Švici. Skozi pogovor ob šanku se izkaže, da je Armando nekoč, še pred Ivanom, preživel noč s Sonjo. Ivana to dejstvo tako vrže s tira, da skoraj nevede spije prvo travarico. To je uvod v tragično družinsko ljubezensko zgodbo.
KRUH IN MLEKO je surov, a hkrati nežen film o ljudeh, ki iščejo toplino in ljubezen, pa vendar storijo vse, da ju ne bi našli. Film o ljudeh, ki živijo med peklom in nebesi. O ljudeh, ki jih poznamo vsi.
Kratki sinopsis
Film o družini v majhnem slovenskem mestecu. OČE, ki se je pravkar zaključil program zdravljenja alkoholizma, MAMA in šestnajstletni SIN. Imajo se radi vendar ne vedo, kako bi si to pokazali. Na koncu izberejo najbolj boleč način.
Ustvarjalci
JAN CVITKOVIČ, režiser in scenarist
Rojen leta 1966. Živel v Tolminu, srednjo šolo končal v Idriji. Vpisal študij fizike, ki ga je po enem letu opustil. Sledilo je krajše potepanje brez cilja (Izrael, Egipt, Vzhodna Afrika), ki mu je sledil študij arheologije. Diplomiral leta 1999. Celovečerni film Kruh in mleko (2001) je njegov režijski prvenec.
Filmografija (kot režiser, scenarist in igralec):
- scenarij za kratki igrani film Rop stoletja (1995, realiziran 1998, r. Urška Kos). Grossmanova nagrada za scenarij, film je bil nagrajen na festivalih v Celovcu (Juvenalle 2000), Krakovu in uvrščen v finale filmskega festivala v Tel Avivu;
- scenarij (skupaj z Janezom Burgerjem) in glavna vloga v celovečernem filmu V leru (r. J. Burger, 1999). Nagrada za najboljši scenarij (2. festival slovenskega filma, Portorož, (1999), Stopov igralec leta (2. festival slovenskega filma, Portorož 1999), Nagrada Yves Montand - najboljši igralec festivala (MFF Molodist, Kijev 1999), Nagrada za najboljšo moško vlogo (MFF Cottbus 1999), Nagrada za najboljšo moško vlogo (MFF Obrazi ljubezni, Moskva 2000).
Film je skupaj prejel 20 domačih in mednarodnih nagrad.
- nekaj scenarijev za dokumentarno TV nanizanko Odklop
- scenarij in režija celovečernega filma Kruh in mleko (2001)
Toni LAZNIK, direktor fotografije
Rojen 1966 v Mariboru. Študent filmske kamere na FAMU v Pragi od leta 1996.
Fotograf za časopise in revije Republika, Mladina, Fokus in Tribuna v letu 1989. Leta 1991 asistent kamere za ORF med vojno na Hrvaškem in asistent kamere za BBC Scotland pri dokumentarnem filmu o Balkanu. V letih 1992 in 1996 kamerman za RTV Slovenija. Leta 1997 snemalec pri direktorju fotografije Simonu Tanšku za film V leru (r. J. Burger, 1999).
Direktor fotografije pri celovečernem filmu Kruh in mleko (2001) in kratkih filmih Šach (r. Sambor Wilk, 2000) in Můza je hrůza (r. Pavel Jech, 2001).
DAFNE JEMERŠIĆ, montažerka
Rojena leta 1965 v Zagrebu. Študirala igro na ADU v Zagrebu in filmsko montažo (FAMU Praga, diplomirala leta 1998). Montirala številne kratke in študijske filme, med njimi tudi Kaj bi še rad? (r. M. Srebotnjak, 2000) ter celovečerne filme Porno film (r. D. Kozole, 2000), Oda Prešernu (2001), Kruh in mleko (2001), Ljubljana (r. I. Šterk, 2001). Režirala in montirala številne tv oddaje, reklame in glasbene spote.
DRAGO IVANUŠA, skladatelj
Rojen 1969 v Murski Soboti. Studijski glasbenik in aranžer, pri številnih glasbenih projektih, sodeluje v glasbenih skupinah Štefbet Rifi in Hotel Ideal. Avtor glasbe za številne gledališke in plesne predstave (režiserjev in avtorjev Dušana Jovanovića, Mete Hočevar, Sebastijana Horvata, Janeza Pipana, Eduarda Milerja, Tanje Zgonc, Matjaža Fariča), za več filmov študentov AGRFT, za kratki film Balkanska ruleta (r. Zdravko Barišič, 1998), tv nadaljevanko Novakovi (r. Janez Burger, 2000) in celovečerne filme V leru (r. J. Burger, 1999), Porno film (r. Damjan Kozole, 2000) in Kruh in mleko (2001).
Za svoje ustvarjanje je leta 2000 prejel nagrado Zlata ptica.
ANDRAŽ TRKMAN, scenograf
Rojen leta 1974 v Kopru. Diplomiral slikarstvo na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah. Scenograf pri celovečernih filmih V leru (r. J. Burger, 1999), Kruh in mleko (2001) in Marmelada (prva epizoda, r. Boris Petković 2001/2, v postprodukciji) ter pri kratkem filmu La luna ci guarda (r. Matteo Oleotto, 2001). Scenograf različnih video spotov.
POLONA VALENTINČIČ, kostumografinja
Rojena leta 1970 v Postojni. Študira oblikovanje na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah. Ukvarja se z izdelovanjem srebrnega nakita, modnim oblikovanjem, kostumografijo in vizualnimi umetnostmi. Kostumografinja pri celovečernih filmih V leru (r. J. Burger, 1999) in Kruh in mleko (2001) ter pri kratkem filmu La luna ci guarda (r. Matteo Oleotto, 2001).
DANIJEL HOČEVAR VERTIGO / EMOTIONFILM, producent in produkcijski hiši
Rojen leta 1965 v Ljubljani. Producent pri ŠKUC-u od leta 1986 naprej in nato direktor Emotionfilma, ki je bil ustanovljen leta 1991.
Emotionfilm je bil ustanovljen v letu 1986, najprej kot produkcijski del Filmske redakcije ŠKUC-a (Študentskega kulturnega centra iz Ljubljane). Kot samostojna d.o.o. (družba z omejeno odgovornostjo) je bil Emotionfilm ustanovljen leta 1991, od leta 2001 naprej pa obstaja v organizacijski obliki zavoda za kulturne dejavnosti. V teh 15 letih so producirali
a. 12 celovečernih filmov:
- USODNI TELEFON, režiser Damjan Kozole, 35 mm 70 min, čb, 1987
- REMINGTON, režiser D. Kozole, 35 mm, 80 min, barvni, 1988
- SRČNA DAMA, režiser Boris Jurjaševič, 35 mm, 98 min, barvni, 1991
- ROJEVANJE LEARA, režiser D. Kozole, 16 mm, 75 min, barvni, 1993
- CARMEN, režiser Metod Pevec 35 mm, 98 min, barvni, 1995
- STEREOTIP, režiser D. Kozole 35 mm, 90 min, barvni, 1997
- SOCIALIZACIJA BIKA?, režiserja Čoh & Erič, 35 mm, 80 min, čb in barvni, 1998
- V LERU, režiser Janez Burger, 35 mm, 90 min, čb, 1999
- PORNO FILM, režiser D. Kozole, 35 mm, 80 min, barvni, 2000
- ODA PREŠERNU, režiser Martin Srebotnjak, 35 mm, 100 min, barvni, 2001
- KRUH IN MLEKO, režiser Jan Cvitkovič, 35 mm, 68 min, čb, 2001
- OBRAZI IZ MARIJANIŠČA, režiserka Helena Koder, 16 mm, 60 min, barvni, 2001
b. koproducirali češki celovečerni film SAMOTARJI (r. David Ondriček, 2000). Film je bil izjemno uspešen na češkem trgu, saj ga je v kino distribuciji videlo več kot 500.000 gledalcev
c. nudili produkcijski servis pri produkciji dokumentarnega filma, češko-slovenski koprodukciji DRAGI MOJSTER (r. Pavel Koutecky, 1997), posvečenega priznanemu slovenskemu arhitektu Jožetu Plečniku
d. in producirali več kot 20 kratkih igranih, dokumentarnih in animiranih filmov ter video projektov.
Filmi so bili prikazani na več kot 80 filmskih festivalih po svetu in prejeli številne nagrade in priznanja (samo najuspešnejši med njimi, V LERU (r. Janez Burger, 1999) je zbral že 20 nagrad in priznanj). V fazi produkcije se trenutno nahaja več celovečernih (skupaj 5) in kratkometražnih (3) projektov. Še več jih je v fazi predprodukcije in scenaristične dodelave.
EMOTIONFILM je v 90. letih zagotovo najuspešnejši slovenski filmski producent. Nekateri filmi nastajajo tudi pod produkcijsko znamko VERTIGO.
Glavni igralci
Peter MUSEVSKI, Ivan
Rojen 1965 v Ljubljani. Diplomiran igralec (AGRFT), od leta 1994 zaposlen v PDG (Primorsko dramsko gledališče) v Novi gorici. Pomembnejše gledališke vloge: Lancome (Štrucl, Glej, 1990), Nečimrnež, Geograf in Trgovec v Malem princu (Saint-Exupery, 1994), Waleški princ v Ljubezni dobrega moža (Barker, 1995), Poveljnik gasilcev v Plešasti pevki (Ionesco, 1995), Osio v Revizorju (Gogolj, SNG Drama Ljubljana 1997), Matthew v Skrivnem očesu (Dietz, 2000), Mark v Shopping & Fucking (Ravenhill, SNG Drama Maribor, 2001).
Filmi in TV: Ko zaprem oči (r. F. Slak, 1993), Striptih (r. F. Robar Dorin, 1994), Ekspres, ekspres (r. I. Šterk, 1997), Stereotip (r.D. Kozole, 1997), Kruh in mleko (2001), Vrtičkarji (tv nanizanka, 2000/01), TV Dober dan (tv nanizanka, r. 2000/01)
Za vlogo Ivana v filmu Kruh in mleko je na 4. Festivalu slovenskega filma (Portorož, 2001) prejel nagrado Stopov igralec leta.
SONJA SAVIĆ, Sonja
Za vlogo Sonje v filmu Kruh in mleko je na 4. Festivalu slovenskega filma (Portorož, 2001) prejel nagrado Stopova epizodna igralka leta.
Tadej TROHA, Robi
Rojen 1979 v Trbovljah, živi v Ljubljani. Študent primerjalne književnosti, novinarstva ter filozofije. Igralstvo igra pri tem obrobno vlogo. Ukvarjanje z gledališčem je omejeno na sodelovanje v skupini IHT, ustanovljeni na Gimnaziji Bežigrad. Odigral majhni vlogi v filmu NO MANS LAND (r. Danis Tanović, 2001) ter tv nadaljevanki DR. FRANCE PREŠEREN (r. Franci Slak, 2000).
Produkcijske informacije
produkcija: VERTIGO / EMOTIONFILM, 200
koprodukcija: TV SLOVENIJA
in VPK
finančna subvencija: FILMSKI SKLAD R SLOVENIJE
distribucija: EMOTIONFILM / LJUBLJANSKI KINEMATOGRAFI
start
slovenske distribucije: 22.11.2001
premierna projekcija: 4. Festival
slovenskega filma (28. - 31. 3. 2001)
S16 / 35 mm, 68 minut, črno-beli
1: 1.66, 1940 metrov, Dolby
Digital SR-D
Kontakti
Produkcija:
Danijel Hočevar, VERTIGO / EMOTIONFILM
Kersnikova 4,
SI - 1000 Ljubljana
Tel.: (01) 4303531, 4303532, 4397080
Fax:
(01) 2329185, 4303530
e-mail: danijel@emotionfilm.si
http://www.emotionfilm.si/kruh
Festivali:
Nerina Kocjančič, FILMSKI SKLAD R SLOVENIJE
Miklošičeva 38,
SI - 1000 Ljubljana
Tel.: (01) 4312056, 4337175, 4313175
Fax:
(01) 4306250
e-mail: nerina.kocjancic@film-sklad.si
http://www.film-sklad.si
Komentarji
Prijetni družini se svet obrne na glavo.Ivan in Sonja imata šesnajstletnega sina Robija.Nekega dne Sonja pošlje Ivana po kruh in mleko in odide k neki družini pospravljat .Sin Robi misli da je mama odšla od doma zato začne jemati mamila.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Za film imam občutek, da bi ga lahko še sam posnel. Ne vem, čemu nagrada Lev Prihodnosti.