Kolosej
Film distribucije A.G. Market

Zmajev poljub

akcijski
Na sporedu od: 15.8.2002, Kolosej Ljubljana
1h 38min / 98min
Scenarij: Jet Li, Luc Besson, Robert Mark Kamen
Režija: Chris Nahon

Luc Besson - predgovor

Zgodba se je začela s Steveom Chasmanom, agentom Mille Jovovich. Po tem, ko ga je ta šarmantna dama odpustila, sem začutil zanj simpatijo in sočutje, saj sem se spomnil preteklosti. Oba sva "dobila nogo" in to naju je zbližalo. Med najinimi dolgotrajnimi pogovori sva včasih govorila tudi o delu. Steve je želel, da spoznam njegovega prijatelja in klienta, Jeta Lia, ki je v tem času delal na filmih Smrtonosno orožje 4 in Romeo mora umreti. Jet je prišel na čaj v mojo pisarno v Los Angelesu.

Je trezen in neposreden in ne izgublja ne časa ne energije. Njegova pojava odraža nežnost v smislu blagega in prijetnega vetra. Težko je verjeti, da lahko taisti človek v trenutku onesposobi četverico konkretno grajenih mož. Daje vtis človeka, ki ne bi pohodil niti mravlje. Toda njegove oči naenkrat zasijejo in postane eksploziven.

Zelo je skrivnosten. Kakor vilinec, deloma Bruce Lee, deloma Gandhi. Ima laserske oči. Ni ti treba reči besede, v trenutku te prebere.

Njegov problem je bil, da bi moral pol leta čakati svoj naslednji film. Vendar ima toliko energije, da ga je bilo groza ob misli, da tako dolgo ne bo delal ničesar. Vendar pa ga ni studija, ki bi lahko v tako kratkem času napisal in posnel film. Po leta je ravno dovolj časa za začetek razgovorov o njegovi pogodbi. Rabil je nekoga tako norega, kot sem jaz, da bi sprejel takšen izziv. "Predlagal ti bom dve ali tri zgodbe. Če ti bo katera od njih všeč, se lotimo posla in 31. januarja bomo zaključili z delom."

Jet se je samo nasmehnil. Ni bil prepričan, ali blefiram ali sem preveč ambiciozen ali enostavno nor. Dolgo me je gledal, prišel do zaključka, da sem nor in mi stisnil roko. "Velja!" Štiriindvajset ur po našem prvem srečanju smo vedeli, da bomo imeli v roki film.

Poklical sem Roberta Kamena, scenarista filmov Leon in Peti element ter mu rekel, da ima šest tednov za pisanje scenarija, vendar pa ni razloga za paniko, sam imamo osnovno zgodbo in tri like. Tcheky, moj stari prijatelj, ki je prav tako vedno pripravljen na pustolovščino, je takoj sprejel vlogo. Začeli smo z iskanjem glavne igralke in kmalu naleteli na ime Bridget Fonda. Sestali smo se v Los Angelesu in sprejela je vlogo Jessice, še preden je sploh prebrala scenarij (kar je mnogokrat znak, da je nekdo resnično velik igralec).

Sedaj je bilo potrebno poiskati režiserja in Chris Nhon je bil pravi človek za to delo. Ima mnogo izkušenj pri snemanju reklam in glasbenih spotov in vse, kar je potrebno za ta novi izziv.

Začne se snemanje in pekel. Vsak dan, vsaka ura je dirka s časom. Imamo samo petnajst tednov za snemanje.

Prva dva tedna sta bila težka tudi za Chrisa in bal sem se, da ne bo mogel prenesti tolikšnega napora. Vendar pa je močan človek in lahko marsikaj prenese. Počasi je prevzel nadzor in postal "režiser" filma.

Jet je natančen in točen in vedno pripravljen na borbo. Vedno je buden, opazuje in izpopolnjuje vsak svoj gib, vsako akcijo. Njegova prisotnost in koncentracija so vsem dajala občutek gotovosti. Kmalu smo se odločili, da bomo snemali na dveh lokacijah hkrati. S Coryjem bova delala akcijske scene, Chris pa bo snemal scene z igralci, ker je bil to edini način, da ne prekoračimo časa, predvidenega za snemanje. Jet bo "skakal" iz ene scene na drugo, Chris pa bo prihajal in nadziral, kaj delamo.

Bridget je navajena delati na povsem drug način. Je prava igralka, ima globino, ognjevitost, rahločutnost in natančno prouči vsako svoje čustvo ali dialog. Mora biti povsem prepričana v sceno. Malo je smešno imeti takšno igralko v akcijskem filmu, vendar pa to za film dela čudeže. Akcija je postala povsem tehnično vprašanje, igra pa je prišla v prvi plan. To predstavlja resnični izziv tega filma: narediti dober film, s pravimi akcijskimi scenami in ne akcijski film z praznimi, nepomembnimi scenami, ki služijo za mašilo.

V filmu so, po mojem mnenju, enkratni liki: simpatični in čutni.

Umetniki bodo vedno tolažba za družbo. Svetloba, ki obsije naše železne maske, pa droben glas, ki lahko spremeni ogorčenost v pesem.

Kratka vsebina

Liu Jian, glavni inšpektor v šanghajski enoti za tajne operacije, prispe v Pariz. Imigracijskemu uslužbencu se predstavi kot turist, svojemu stricu, ki že dvajset let v Parizu vodi majhno kitajsko trgovino, pa pravi da je prišel zaradi posla.

Liuja vodijo sledi do Jeana -Pierra Richarda, gangsterja s svojo lastno majhno vojsko. Liu pravi, da mu je prišel pomagat, vendar ne pove zakaj in na kakšen način, dokler ga ne pošljejo v preddverje hotela, kjer je potrebno spremljati kitajskega mafijaša in njegove stražarje, ki čakajo, da se pojavi skrivnostni Francoz. Situacija uide nadzoru, ko se pojavita dve prostitutki, ki nagovarjata gangsterje, naj gredo z njima v apartma. Medtem ko Liu s pomočjo moderne opreme za sledenje spremlja gangsterja in prostitutke med zabavo, Richard spozna, da se stvari ne odvijajo po načrtu. Lui osupel opazuje, kako prostitutka Asia napade gangsterja z iglo za lase, zato vdre v apartma, da bi preprečil umor. Nato vzame trakove in pobegne.

Francoski obrambni minister sprejme kitajsko delegacijo in jih prepričuje, da bo problem rešen, zahvaljujoč najboljšemu človeku v francoski policiji, Richardu iz oddelka za tajne operacije. Richard je, seveda tudi glavni pri operaciji, za katero stoji zločinska organizacija, ki jo mora Liu uničiti. Medtem se preživela prostitutka Jessica poveže z Liujem in mu pove, da jo je prav Richard prisilil v prostitucijo, ko je ugrabil njeno hčer. Liu in Jessica skleneta dogovor. Ona mu bo pomagala privesti Richarda pred sodnike, če ji bo on pomagal poiskati in osvoboditi hčer. Ne glede na vse ovire se skupaj zoperstavita nevarnemu in brezobzirnemu nasprotniku, ki ne bo nikomur dovolil, da bi uničil njegov umazan posel. Načrt, ki ga je Richard pazljivo skoval, se obrne proti njemu in sam se znajde v lastni pasti.

Režiser

Chris Nanoh

Chris Nanoh je delal kot svobodni fotograf, prepotoval Evropo in se nato odločil, da bo postal filmski režiser. Deset dni po tem, ko je začel snemati svoj tretji kratometražni film, je prejel klic : "Luc Besson želi videti demo posnetek tvojega projekta..."

"Ko vam Luc Besson da 200 milijonov frankov, da režirate svoj prvi film, je to zelo velika stvar. Malo me je plašilo to, da je bila cela ekipa že uigrana. Moral sem ostati zvest samemu sebi in se ne pretvarjati, da sem tisto, kar v resnici nisem. Bil sem pripravljen na najhujše! V tem trenutku scenarij še ni bil končan, zato mi je Luc Besson povedal vso zgodbo. Medtem ko je govoril, so se v moji glavi vrstile slike. Ko sem kasneje prebral scenarij, nisem našel nobenih problemov razen v scenah, v katerih se pojavlja deklica. Iz izkušenj vem, kako je težko delati z majhnimi otroci, ker zelo hitro izgubijo koncentracijo.

V studiju je bilo vse veliko bolj zapleteno. Prevajalci niso bili ves čas na voljo, igralci pa niso vedno razumeli, zakaj je potrebno nek kader posneti znova. No, sčasoma smo uspeli najti skupni jezik. Igralci so morali dobiti zaupanje vame. V glavnem so sprejemali moje predloge. Vendar sem moral paziti, saj igralec, ne glede na to, kako je dober, lahko naredi napako. S temi igralci je bilo zelo preprosto delati, ker so bili vsi zelo osredotočeni na delo. Luc mi je rekel: "Igralci so podobni mačkam. Lahko jih vržeš v zrak, pa bodo vedno pristali na nogah."

Čeprav to ni bilo predvideno, se je prvih nekaj tednov Luc vsak dan pojavil v studiu in z nami preživel kakšno uro. Govoril je z igralci, nato pa smo se pogovarjali o scenah. V nekem trenutku me je vprašal, če lahko vzame drugo kamero, da bi sam posnel neke scene. Naenkrat sem ostal sam, ker so mu vsi sledili. Počutil sem se zapuščenega. Ko je Luc spoznal, kaj se je zgodilo, mi je poslal nazaj celotno ekipo. Moral sem biti stvaren in ukrotiti svoj ego. Besson je vseeno Besson in ko se pojavi v studiu kot režiser ali producent, se vse oči uprejo vanj.

Najtežji je bil preskok od režiranja televizijskih reklam na režiranje igranega filma. Pri snemanju reklam morate prav tako paziti na podrobnosti, vendar imate na razpolago veliko več časa. Ko pa snemate film, imate včasih na razpolago samo sedem ali osem dni, da posnamete nekaj strani scenarija. Ko sem delal reklame, sem za isto količino dela zahteval tri do štiri dni. Na koncu sem moral narediti kompromis in se odločiti, kaj hočem. Zelo je neprijetno, ko morate zaradi pomanjkanja časa poenostaviti neko svojo idejo ali pa jo celo enostavno izpustiti. No, kot mi je ob neki priliki pojasnil Luc, ko gre za snemanje filma, ne more biti vse popolno. Vedno je potrebno pustiti prostor za improvizacijo in nepričakovane dogodke.

Ta film je bil resnično prava pustolovščina in užival sem v vsakem trenutku. Izpolnile so se moje otroške sanje!"

Igralci

Jet Li (Liu Jian)

Jet Li je v rodni Kitajski deset let osem do deset ur dnevno treniral borilno veščino wushu, zmagal na petih nacionalnih tekmovanjih in igral v filmu Shaolin Temple. Tako se je začela njegova kariera. Zahvaljujoč karizmi, resnemu izrazu na obrazu in borilni veščini, ki jo je privedel do popolnosti, je postal zvezda v Aziji. Igral je v treh nadaljevanjih filma Once Upon a Time in China, v filmih Fong Sai Yuk, Bodyguard in Beijing, Ewordsman II, Fist of Legend, My father is a Hero in v filmih Smrtonosno orožje IV in Romeo mora umreti, s katerima je postal poznan po vsem svetu.

Njegov cilj je vnašanje filozofije in duhovnosti Vzhoda v Hollywood, zmanjševanje kulturnega prepada med Vzhodom in Zahodom in obogatitev sveta filma.

"Pojasnil sem Lucu, da so v Hollywoodu ljudje, ki se ukvarjajo s filmom, kot velika družina. Vsi se morajo zbrati in se dogovoriti zato sta potrebni dve leti, da bi se lahko naredil film. V Hong Kongu je snemanje filma podobna gverilski operaciji - najdeta se dva človeka, združita sredstva, po potrebi spreminjata scenarij in film je končan v nekaj tednih.

Takoj mi je bil všeč stil filma - akcijski film, v katerem ima glavni junak močan karakter. Mislim, da moj lik ni zaljubljen v Jessico, pri njunem odnosu gre bolj za vprašanje časti. On ji je dal obljubo in sedaj bo storil vse, da bo obljubo tudi izpolnil, kar je zelo važen del kitajske filozofije. Ko sem prebral prvo verzijo scenarija, sem si zapisal dvajset vprašanj za Luca. Pretehtal je vse moje ideje. Njegovi možgani delalo zelo hitro in vedno ve, kaj je treba in kaj ne spremeniti. Zelo sem vesel, da sem dobil možnost delati z njim.

Ena od največjih ovir je bila komunikacija. Francoska ekipa ni poznala našega načina dela v Hong Kongu in mi ne njihovega. Moral sem se naučiti delati s francoskim igralcem in ameriško igralko. Govorim angleško, vendar sem vseeno potreboval prevajalca.

Z razliko od filma Matrix, smo želeli, da pretepi izgledajo kot tisti na ulici, brez pretiranih posebnih efektov. Vedno želim, da so ljudje, ki pišejo scenarije, seznanjeni s tem, da znanje borilne veščine ne pomeni ubijati ljudi, da je to vprašanje samokontrole in morale.

Ljudje mi pravijo, da bi moral pogosteje igrati negativca. Sam menim, da bi bil to zanimiv izziv, vendar pa so se me gledalci iz Azije navadili gledati v vlogi junaka, saj sem v svojih predhodnih filmih, posnetih v Aziji, vedno igral junaka. Poleg tega se je potrebno držati tega, kar najbolje znaš. Ljudje plačajo, da bi gledali Jeta Lia v akciji in ne v romantični komediji."

Bridget Fonda (Jessica)

"Vedno mi je bilo všeč delo Luca Bessona. Luc piše odlične vloge za ženske in ve, kako jih je potrebno posneti. Zaradi tega sem sprejela vlogo Nikite v ameriškem remaku filma La femme Nikita. Luc Besson je zelo skrivnostna oseba in ko mi je agent rekel, da me želi videti, nisem vedela za kakšne projekt gre. Prebrala sem samo nekaj strani scenarija in sprejela vlogo brez oklevanja, saj sem vedela, da bi to lahko bila velika pustolovščina in povsem nova filmska izkušnja zame.

Na tem nekonvencionalnem akcijskem filmu sta me pritegnila specifična atmosfera in zapletenost likov. Odnos Liua in Jessice je neopredeljiv in zelo slojevit, nejasno ostane ali sta zaljubljena drug v drugega ali pa ju veže le spoštovanje, odločnost in odločitev, da spoštujeta besedo, ki sta si jo dala.

Jessicca je zelo zanimiv lik, ki ga ni bilo lahko odigrati. Ona je šarmantno, nemočno in prizadeto dekle, ki ne more več jasno videti svojega življenja. Zelo je klepetava in dva tedna pred začetkom snemana me je skrbelo, kako se bom naučila vse te strani teksta. Tako kot Jessica se tudi jaz rada smejem in zabavam. Njen videz, obleka in šminka so provokativni, vendar pa je to samo maska. Jessicina dikcija je bila zame največja težava od začetka do konca snemanja. Momlja in golta črke, jaz pa ima zelo jasno izgovorjavo. Bil je to velik izziv, ker je bilo to moje prvo srečanje s takšno vlogo. Vedno sem imela vloge inteligentnih in izobraženih žensk, vendar mi je Luc rekel, da je Jessica lik, ki ne razmišlja, ker bi bilo to zanjo preveč boleče.

Včasih moja vizija lika ni povsem odgovarjala tistemu, kar si je zamislil Luc. To so bili zanimivi trenutku in vsaka diskusija z njim se je končala tako, da me je prepričal v svojo zamisel, saj zna odlično pojasniti svoje razloge."

Bridget Fonda je igrala v filmih Lake Placid, A Simple PLan, Jackie Brown, Aria, Shag, City Hall, The Road to Welville, Strapless, The Godfather 3, Doc Hollywood, Single White Female, Singles, Touch, It Could Happend To You, Little Buda, Point of No Return.

Igrala je tudi v nekaj televizijskih serijah.

Komentarji

14.5. 2005 ob 20:22 zvezdica

Ma film je res najboljši sploh zato k igra legenda borilnih veščin JET LI. Misl res kdo rad gleda filme z velikimi pretepi bo nad filmom zagotovo zelo navdušen. Uživite še naprej v dobrih movie-jih

— Jet Li

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.