Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Jutranje veselje

romantična komična drama
Jutranji TV program je postal zanimiv.
Podnapisi
Na sporedu od: 24.2.2011, Kolosej De Luxe Kranj
24.2.2011, Kolosej Ljubljana
17.3.2011, Kino Komuna
1h 47min / 107min
Leto: 2010
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Aline Brosh McKenna
Režija: Roger Michell
Režiser nepozabne romantične komedije Notting Hill predstavlja zgodbo televizijske producentke Becky, ki ostane brez službe. Po neuspešnem iskanju nove zaposlitve se mora zadovoljiti z ustvarjanjem nepriljubljenega jutranjega programa, toda ambiciozna mladenka se odloči za velike spremembe. Za voditelja oddaje najame priznanega televizijskega veterana Mika, ki pa s svojim nerganjem in čudaštvom Beckyjino življenje spremeni v popoln komični kaos.

Producentka na lokalni TV postaji Becky Fuller je končno dobila sanjsko službo v velikem mestu, prevzela bo vajeti jutranje oddaje Daybreak, ki jo prenašajo po vsej državi. Toda že od prvega dne ji grozi, da bodo sanje postale prava môra. Kljub vsej energiji, volji, zagrizenosti in znanju, ki bi jo po vsej zdravi logiki morali popeljati v sam vrh tega posla, jo na vsakem koraku čakajo skoraj nepremagljive ovire.

Nad jutranjim programom je obupala celo TV mreža, večina producentov spakira kovčke in se s pospeškom pobere, še preden dobro začnejo, voditelja jutranjega programa bi človek laže nosil kot prenašal, edino upanje, da iz oddaje še kaj bo, pa je namrgodeni, čemerni in skrajno neprilagodljivi Mike Pomeroy, ki je nekoč veljal za veliko novinarsko ime, zdaj pa je sebi in vsem drugim samo še v breme.

Becky ve, da je kombinacija robatega, resnega novinarja in zgovorne, samozavestne dive jutranjega programa pravi recept za uspeh, vendar mlada producentka hodi po rezilu meča. Recept se namreč lahko grdo sfiži. Pomeroy se trmasto otepa vsega, kar ni "resno" novinarsko delo. Bognedaj, da bi rekel besedo ali dve o najnovejših tračih ali celo kuhal. In tako mora Becky kaj hitro reševati svoj ugled, službo, samo oddajo in komaj vzcvetelo romanco s kolegom Adamom.

O produkciji

Scenaristka Aline Brosh McKenna se že dolgo ukvarja z ženskami, ki se morajo prebijati v zahtevnih delovnih okoljih. Prvi uspeh s to temo je doživela, ko je po knjižni uspešnici napisala scenarij za Hudičevko v Pradi.

Tokrat je za glavno junakinjo izbrala mlado, nadobudno in nedavno odpuščeno producentko, ki ji v karieri in ljubezni ne kaže najbolje, zato se zagrizeno loti ponujenega dela na jutranjem programu, ki zgolj životari. Producent J. J. Abrams je bil nad idejo navdušen, saj zgodba nadaljuje tradicijo nekaterih vrhunskih filmov, kot sta Njegovo nezvesto dekle in Delovno dekle. Ekipa Bad Robota pa je bila navdušena, da bo lahko prikazala zakulisno norijo jutranjega programa, ob katerem se vsako jutro zbuja množica Američanov. Jutranji program je znan po norih, zabavnih, skoraj utrganih prispevkih in nastopih, kar odpira neizmerne komične možnosti.

Da bi bil scenarij čim bolj verodostojen, je scenaristka več dni preživela v zakulisju vseh newyorških jutranjih programov in tako na svoji koži spoznala, kako težavno je življenje mlade producentke, ki se loti tega dela.

Največja pohvala za filmsko ekipo so bile besede dolgoletnega sodelavca 60 minutes, kanadskega poročevalca Morleyja Saferja, ki se na kratko tudi pojavi v filmu. Vprašal je namreč, ali je Aline zares delala v informativnem programu, ker je dogajanje v filmu predstavljeno tako natančno in pristno.

Zasedba in ekipa

Že ko je bil scenarij šele osnutek, sta scenaristka in Abrams hotela v filmu imeti Harrisona Forda. Čeprav ga občinstvo gleda predvsem kot akcijskega igralca, kot Hana Sola in Indiano Jonesa, filmski ustvarjalci dobro vedo, da je igralec izjemno zabaven, samo že dolgo ni dobil dobre komične vloge. Ford je ponujeno priložnost zgrabil z obema rokama.

Tudi iskanje režiserja je teklo gladko. V pogovorih, kdo bi bil pravi, se je v ospredje hitro prebilo eno ime. Roger Michell, ki se je podpisal na primer tudi pod komedijo Notting Hill. Michella je scenarij izredno presenetil. Želel si je posneti vesel, igriv, zabaven film in Jutranje veselje je bil točno tak projekt, kot ga je imel v mislih.

Že kombinacija McKenne, Forda in Michella je ogromno obetala, ko pa sta se projektu pridružili še nova, hitro vzpenjajoča se zvezda komedij Rachel McAdams in filmska legenda Diane Keaton, je bil uspeh filma skoraj zagotovljen. Harrison in Diane sta v svoja lika vlila toliko življenja in značaja, da so jima hoteli napisati čim več besedila, samo da bi ju lahko poslušali, kako se zbadata.

Rachel McAdams se je tudi sama dobro pripravljala na vlogo. Obiskala je skoraj vse jutranje programe v New Yorku, da bi podrobno spoznala proces nastajanja, delo in zagate. "Govorila sem z vsemi, s producenti, organizatorji, snemalci, ekipo v režiji... Dogajanje sem skušala razumeti iz vseh zornih kotov. Ugotovila sem, da uporabljajo popolnoma svoj jezik. In vse poteka izjemno hitro. V enem trenutku so vsi panični in norijo, že naslednji hip pa se smejejo in odhajajo na kosilo. Največji vtis pa je name naredilo dejstvo, da vse poteka v živo. Ko nekaj rečeš v eter, tega ne moreš več popraviti. Grozljivo je." Poleg tega je igralko presenetilo, kako fizično naporno je to delo. "Becky je akcijska junakinja. Ko skuša držati vse niti v rokah in usklajevati različne ljudi z različnimi željami, naredi kar precej kilometrov po stopnicah gor in dol in sem ter tja po hodnikih."

Harrison Ford po dolgih letih spet igra komični lik, Mika Pomeroya, ljubkovalno imenovanega "tretji najbolj nemogoči človek na svetu". Je vrhunski poročevalec, jedek, zagrenjen, sarkastičen, novinar stare šole, ki se proti svoji volji znajde v vlogi voditelja lahkotnega jutranjega programa. Nekoč, ko je imel informativni program pravo težo in so bili voditelji poročil pojem zaupanja, je bil Mike skoraj televizijski bog, vpliven lik v svetu politike in mednarodnih odnosov. Zdaj, ko so gledalcem pomembnejši trači od tehtnega političnega dogajanja, pa je njegov vpliv drastično upadel in zato je razkurjen na ves svet in še nase zraven. Novo delo se mu zdi ponižujoče, nečastno, nedostojanstveno. A bolj ko se upira, bolj ga Becky ne izpusti iz krempljev in sčasoma začne Mike ugotavljati, da sta si z mlado producentko pravzaprav zelo podobna. Oba sta deloholika, ki sta za dobro opravljeno delo pripravljena žrtvovati vse.

Forda je scenarij takoj pritegnil, zlasti zato, ker je ambiciozen in poln dialogov v slogu Spencerja Tracyja in Katharine Hepburn. Navdušen je bil tudi, da bo prvič lahko delal z Diane Keaton. Njo pa je pritegnila priložnost, da igra žensko, ki jo človek z užitkom sovraži. Samovšečno, nečimrno, plehko in pripravljeno narediti vse, da bi ostala na svojem položaju. Sprijazni se celo s tem, da bo njen sovoditelj svetovno znani poročevalec, ki jo ves čas prezirljivo gleda zviška. "Ko Harrison vstopi v prostor, je približno tako, kot če bi se vanj zgrnil Mt. Rushmore. Prava ikona je. Nihče se ne more meriti z njim. In to je ena njegovih najboljših vlog. V filmu se sicer ne razumeva najbolje, za kamero pa sem do ušes zatreskana vanj. Prizori, ki jih imava v tem filmu, so prizori, o kakršnih sanjaš. Začneš z očarljivim draženjem, ki pa se kmalu sprevrže v besedno vojno. Je lahko še kaj bolj zabavno kot jezični dvoboj s Harrisonom Fordom?"

Trem glavnim igralcem so se pred kamerami pridružila še druga znana in priljubljena imena. Patrick Wilson igra Beckyjino ljubezen, producenta informativnega programa Adama. Igralec se je na prizorišču počutil skoraj kot doma, saj sta njegova oče in brat prava televizijska reporterja. Njegov oče že 25 let vodi večerna poročila v Tampi na Floridi in igralec se dobro spominja večerij, ko je bil oče že naličen za nastop pred kamerami.

Beckyjinega novega šefa, ki ji jasno in glasno pove, da ji ponuja grozno službo, slabo plačo in bedne možnosti za uspeh, igra Jeff Goldblum.

Kraj snemanja sploh ni bil vprašljiv. Jasno je bilo, da morajo snemati v New Yorku, ki je središče ameriškega novinarstva. Da bo vzdušje še pristnejše, so snemali v pravem televizijskem studiu, ki je zdaj sicer opuščen, vendar je v njem še vedno ključna oprema, na primer reflektorji in podobno. Bil je kot nalašč za prizorišče programa, kjer nič več ne dela tako, kot bi moralo, odpadajo celo kljuke na vratih.

Direktor fotografije Alwin Küchler je imel pri tem filmu dvojno delo, saj je moral po eni strani snemati film, po drugi pa ves program v živo. To pa pomeni, da so lahko hkrati tekle tri filmske in tri televizijske kamere. Pri tem je ekipi na pomoč priskočil veteranski TV režiser Don King, ki je sodeloval pri jutranjih oddajah Today Show in The View.

Kljub velikim imenom v glavnih vlogah pa vsa ekipa in zasedba družno zatrjuje, da je najbolj smešen lik, ki je zasenčil vse, vremenar Ernie, ki mora zato, da bi dvignili gledanost programa, skakati iz letal, se voziti po najbolj divjem vlaku smrti in vrteti v F-14 pri nadzvočni hitrosti.

Zgodba se razplete v dobro vseh - jutranji program rešijo in med sodelavci se spletejo tesne vezi. In to se je zgodilo tudi za kamero. Med ekipo se je spletla toplina, kakršne si lahko sodelavci samo želijo.

Komentarji

1.1. 2011 ob 17:49

Komii čakam ta film!!! :D

— ddd
2.1. 2011 ob 17:10

pomoje bo še kar v redu :)

— kreten
10.1. 2011 ob 16:33

komaj čakam ta film, ker sem bil na sceni snemanja ko sem bil v new yorku 2009 junija... videl harisona in ostalo ekipo :)))

— nyc
31.1. 2011 ob 19:17

Film je tak bed da se sploh nea splača kaj pisat :/ Še zaj mi je škoda dnara ko sn gledo film v Singapurju !! Tam se je ž vrtel pred enim mescom 100% :)

— Franc plemeniti
15.2. 2011 ob 20:30

film je zakon!

— computer
25.2. 2011 ob 14:19

pomoje bo kr kul

— cheripumpk
9.3. 2011 ob 15:19

Komaj čakam ta film, pohvalilo ga je pa kar nekaj mojih znancev........

— SuperStar
12.3. 2011 ob 9:16

film mi je ful ušeč in komi čakam da ga grem spet gledat

— anči
17.3. 2011 ob 18:02

WTF!? zakaj so ga pa zdej u vič prestavl? u koloseju ni več? :O

— njaha
11.1. 2013 ob 20:27

i like it

— anja

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.