Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Jackie

biografska drama
3 nominacije za oskarja
Podnapisi
Na sporedu od: 2.2.2017, Kolosej Ljubljana
1h 39min / 99min
Leto: 2016
Država: ZDA, Čile, Francija
Jezik: angleščina
Scenarij: Noah Oppenheim
Režija: Pablo Larrain
Pretresljiva življenjska zgodba o ženi umorjenega predsednika ZDA Johna F. Kennedyja prikazuje Jackiejino postopno sestavljanje koščkov njenega, v tragičnem trenutku uničenega, življenja. Kljub travmatični izkušnji poskuša po atentatu najti moč in vero v življenje, da bi lahko potolažila otroka in nadaljevala zgodovinsko zapuščino moža. Razpeta med pričakovanji javnosti in mučnim soočanjem z lastnimi čustvi in spomini, svoje misli zaupa novinarju Theodoru, ki ji želi pomagati pri iskanju poti iz labirinta razočaranja, žalosti in obupa.

Po atentatu na predsednika Kennedyja se prva dama Jacqueline Kennedy prebija skozi žalost in travmatične posledice, da lahko spet najde vero in zaupanje, potolaži svoja otroka in poskrbi za zgodovinsko volilo svojega moža.

Jacqueline Kennedy (Natalie Portman) je imela le 34 let, ko so njenega soproga izvolili za predsednika Združenih držav Amerike. Elegantna, prefinjena in skrivnostna dama je v trenutku postala svetovni fenomen in ena najbolj slavnih žensk na planetu, katere občutek za modo, dekor in umetnost so občudovali in oboževali vsi.

Potem pa 22. novembra med obiskom v Dallasu v sklopu kampanje John F. Kennedy pade pod streli atentatorja; Jackiejin rožnati kostim zamaže soprogova kri … Vkrca se na predsedniško letalo, ki jo bo poneslo nazaj v Washington, in njen svet – skupaj z njeno vero v ta svet – je raztreščen na prafaktorje. V hudem šoku je, zavita v žalost, a se bo morala v teku prihajajočih dveh tednov soočiti z nepopisno resničnostjo: najti bo morala moč, da utolaži svoja mala otroka, se izseliti iz domovanja, ki ga je bila prenovila s pikolovsko skrbjo, in pripraviti vse potrebno za soprogov pogreb. Jackie se kmalu posveti, da bo naslednjih sedem dni odločilnega pomena za podobo, ki jo bo zgodovina ustvarila glede moževe zapuščine – in kako si bo zapomnila tudi njo.

Film – neustrašni portret ženske, ki je hkrati ikona in skrivnostna sfinga, pa tudi razmišljanje o veri, zgodovini, mitologiji in izgubi – je po scenariju Noaha Oppenheima režiral Pablo Larraín. Igrajo še Peter Sarsgaard, Greta Gerwig, Billy Crudup, John Hurt, Richard E. Grant, John Carrol Lynch, Beth Grant, Max Casellla in Caspar Phillipson. Producirali so Juan de Dios Larraín, Darren Aronofsky, Mickey Liddell, Scott Franklin in Ari Handel.

Izza kamer so sodelovali še direktor fotografije. Stéphane Fontaine, scenografinja Jean Rabasse, kostumografinja Madeline Fontaine in montažer Sebastian Sepúlveda. Glasbo je zložil Mica Levi.

»Ena krogla je prebila predsednikov vrat; naslednja, ki je bila smrtonosna, je raztreščila levo stran njegove glave…«

»Njegova 34-letna soproga Jacqueline Kennedy je sedela ob njem.«

»Ob njem.«

Kako se je počutila?

Vsi poznamo zgodbo o atentatu na Johna F. Kennedyja.

A kaj se zgodi, če pozornost usmerimo zgolj nanjo?

Kakšni so bili tisti trije naslednji dnevi, ko se je utapljala v žalosti, ko sta njena otroka otrpnila v hudem šoku in so bile vanjo uprte oči celotnega sveta?

Jackie je bila kraljica brez krone, ki je izgubila tako prestol kot moža.

Elegantna, poželenja vredna, prefinjena… Bila je ena najbolj fotografiranih in opisovanih žensk dvajsetega stoletja.

Pa vseeno o njej vemo bore malo. Skrajno zasebna in skrivnostna oseba je bila; morda celo najmanj znana ženska sodobnega časa. Po mojem nam nikoli ne bo povsem jasno, kdo je bila. Ne bomo poznali njenega vonja; lesketa v njenih očeh, ki si ga opazil le, če si bil v njeni bližini. Lahko samo raziskujemo. In sestavimo film iz drobcev. Iz delčkov spomina. Krajev. Zamisli. Podob. Ljudi…

Predsednik Kennedy je umrl mlad – njegovo službovanje v Ovalni pisarni je bilo hitro prekinjeno, njegovi dosežki pa v nevarnosti, da jih pogoltne pozaba.

A tudi skozi meglice lastnega šoka se je Jacqueline dobro zavedala, da nekdo mora zgodbo spisati do konca. V teku borih nekaj dni je svojega soproga iz smrtnika povzdignila v legendo. Ustvarila je njegovo podobo in utrdila njegovo zapuščino.

In pri tem je tudi sama postala ikona, ki jo bo svet večno pomnil po njenem osebnem imenu – kot Jackie.

 Pablo Larraín

O IGRALCIH

NATALIE PORTMAN (Jackie Kennedy) se je za vlogo v kritiško hvaljeni srhljivki Black Swan potegovala za oskarja, prejela je zlati globus, bafto ter nagradi Ceha filmskih igralcev in kritikov.

Igrala je v prek petdesetih filmih, med drugim v The Professional, Garden State, Closer (zlati globus, nominacija za oskarja), V For Vendetta, My Blueberry Nights, The Other Boleyn Girl, Brothers, No Strings Attached, Thor, Knight of Cups, Star Wars: Episode I, II in III. Pravkar jo gledamo v drami Rebbecce Zlotowski Planetarium, končala je snemanje biografskega filma o Ruth Bader Ginsberg On The Basis Of Sex.

Izza kamer je spisala, režirala in producirala A Tale of Love and Darkness po spominih Amosa Oza,v katerem je tudi igrala; spisala in režirala je Eve z Lauren Bacall in Benom Gazzaro, kratki film v sklopu antologije New York, I Love You in producirala dokumentarec The Seventh Fire o indijanskih članih zločinske tolpe in prihajajoči Eating Animals po knjigi Jonathana Safrana Foerja.

PETER SARSGAARD (Bobby Kennedy) na velika platna prihaja ob Denzelu Washingtonu v težko pričakovani novi inačici vesterna The Magnificent Seven, videli pa smo ga lahko v Experimenter, Black Mass, Pawn Sacrifice, Night Moves, Blue Jasmine ob Cate Blanchett, Lovelace, Green Lantern, Knight And Day, An Education, Orphan, In the Electric Mist, Elegy, Rendition, Year Of the Dog, Jarhead, Flightplan, The Dying Gaul, Kinsey ob Liamu Neesonu, Garden State, Shattered Glass (nominacija za zlati globus), K-19 Widowmaker in Boys don't Cry.

GRETA GERWIG (Nancy Tuckerman) je nazadnje ob Dannyju DeVitu, Brie Larson in Ellen Burstyn igrala v Wiener-Dog Todda Solondza ter ob Ethanu Hawku in Julianne Moore v Maggie's Plan Rebecce Miller. Nedavno je končala snemanje 20th Century Women, v katerem igra ob Elle Fanning in Annette Benning, ter po lastnem scenariju snema svoj režijski prvenec Ladybird, v katerem igra Saoirse Ronan.

Videli smo jo v komediji Mistress America, ki jo je sorežirala in sospisala z Noahom Baumbachom, s katerim je sodelovala že pri Frances Ha (nominaciji za zlati globus in nagrado Združenja kritikov), sicer pa je nase opozorila v njegovem Greenberg in nato igrala ob Russellu Brandu in Helen Mirren v Arthur, v No Strings Attached, The Humbling, To Rome with Love, Damsels in Distress, Lola Versus, House of the Devil, Baghead, J Hannah Takes the Stairs in Nights and Weekends.

BILLY CRUDUP (novinar) na velika platna prihaja ob Greti Gerwig v 20th Century Women, v Alien: Covenant Ridleyja Scotta in Life at these Speeds po romanu Jeremyja Jacksona. Nazadnje smo ga videli v Youth in Oregon.

Debitiral je ob De Niru v Sleepers Barryja Levinsona, nato igral v Allenovem Everyone Says I Love You, v Inventing the Abbotts, Without Limits, Jesus' Son, Waking the Dead, v z oskarjem nagrajenima Almost Famous in Spotlight, v Glass Chin, v režijskem prvencu Williama H. Macyja Rudderless, v Blood Ties, Eat Pray Love, Public Enemies, Watchmen, Charlotte Gray, Big Fish, Stage Beauty, Trust the Man, Mission Impossible 3 in The Good Shepherd.

JOHN HURT (duhovnik) je igral v prek 150 filmih, med njimi so Alien, Midnight Express, The Elephant Man, 1984, The Hit, The Field, Love and Death on Long Island, V for Vendetta, Tinker Tailor Soldier Spy, Snowpiercer, Hercules in franšiza Harry Potter. Nedavno je posnel That Good Night Erica Stylesa.

Na TV se je v spomin vtisnil v serijah, kot so The Naked Civil Servant, I Claudius, The Alan Clark Diaries, An Englishman in New York, The Last Panthers in Dr Who. Glas je posodil številnim dokumentarcem (Dogville, Perfume) in risanim likom (Pride, The Gruffalo, Watership Down; zmaju v seriji Merlin) in v radijskih oddajah.

Za svoje delo je sicer gledališki veteran prejel nemalo priznanj – med drugim štiri bafte (od sedmih nominacij), dve nominaciji za oskarja in en zlati globus.

RICHARD E. GRANT (Bill Walton) se je prebil v kultni klasiki Withnail And I Brucea Robinsona in nato nanizal vloge na filmu, TV in v gledališču – med najbolj opaznimi na filmskem platnu so vloge v Bram Stoker's Dracula, The Player, The Age of Innocence, Twelfth Night, Gosford Park, Dom Hemingway, Bright Young Things, Queen & Country, The Iron Lady

Po lastnih izkušnjah iz otroštva v Svaziju je spisal in režiral Wah-Wah, v katerem so igrali Nicholas Hoult, Gabriel Byrne, Miranda Richardson in Julie Walters.

Na TV je nazadnje igral v serijah Girls, Game of Thrones, Jekyll & Hyde in Downton Abbey.

JOHN CARROLL LYNCH (Lyndon B. Johnson) je prvo večjo vlogo dobil v z oskarjem nagrajeni črni komediji bratov Coen Fargo in odtlej nanizal raznoliko paleto likov v filmih režiserjev, kot so Clint Eastwood, Martin Scorsese, David Fincher, Mark Ruffalo, Miguel Arteta, Mick Jackson, Karyn Kusama, Albert Brooks in Seth Macfarlane. Na velika platna prihaja ob Michaelu Keatonu v The Founder in nedavno je presenetil z režijskim prvencem Lucky, v katerem igrata Harry Dean Stanton in David Lynch.

Na TV smo ga lahko videli v serijah American Horror Story, The Walking Dead, Billions, Turn, Manhattan, The Americans, House of Lies, Carnivale, Body of Proof, Big Love, From the Earth to the Moon, Brotherhood of Poland, New Hampshire in The Drew Carey Show.

O USTVARJALCIH

PABLO LARRAÍN (režija) je v rodnem Čilu soustanovil produkcijsko hišo Fábula, ki se ukvarja s filmom, TV, oglaševanjem in drugo produkcijo.

Njegov režijski debi je bil celovečerec Fuga, sledili so Tony Manero, Post Mortem, No (nagrada v Cannesu, nominacija za tujejezičnega oskarja, El Club (posebni srebrni lev žirije), in Neruda z Gaelom Garcio Bernalom.

Za HBO je režiral njihovo prvo čilsko serijo Prófugos, ki se je potegovala za mednarodnega emmyja, režiral pa je tudi opero Katya Kabanova Leoša Janáčeka za Teatro Municipal de Santiago in gledališko predstavo ACCESO.

Komentarji

1.2. 2017 ob 16:26

Igralka je lepsa od Jackie.

— Natasa
13.2. 2017 ob 15:13

Razočaran nad igro Natalie Portman, ki ni primerljiva z igro Helen Mirren v "Kraljici" in še manj z Meryl Streep v "Železni Lady" - v želji, da bi kar najbolj posnemala Jacqueline Bouvier Kennedy in pozneje Onasiss, se od nje v resnici oddalji, saj postane agresivno izumetničena, kar je najbolj razvidno v dokumentarnem filmu, ko ameriški in svetovni javnosti razkazuje preureditev Bele hiše. Hoja in drža rok sta avtentični, barva glasu že manj, obrazna mimika igralke v teh posnetkih pa je nemogoča - kot da si Portmanova posnetka, dosegljivega vsem na youtubu sploh ne bi ogledala.
Film tudi sicer deluje zelo hladno. Gledalec niti za hip ne sočustvuje s predsednikovo vdovo, ne glede na strahovito travmo, ki jo je doživela, vse priprave za pogreb pa se zdijo bolj postavljanje spomenika sami sebi kot pa tragično preminulem predsedniku. Tudi nisem prepričan, ali si je Kennedy po dveh letih predsedovanja ZDA res zaslužil ves pomp, ki ga je bil deležen ob pogrebu - bodimo pošteni, z Abrahamom Lincolnom ga res ni mogoče primerjati.

— RASTKO RAFAEL

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.