Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Jack, morilec velikanov 3D

domišljijska pustolovščina
Podnapisi
Na sporedu od: 21.3.2013, Kolosej Ljubljana
1h 54min / 114min
Leto: 2013
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Darren Lemke, Christopher McQuarrie in Dan Studney po zgodbi Davida Dobkina
Režija: Bryan Singer
Režiser osupljivih spektaklov Možje X in Superman se vrača z novo adaptacijo priljubljene otroške zgodbe o Jakcu in njegovem čudežnem fižolčku. Odrasli vaščan Jack živi preprosto življenje, dokler neke noči po nesreči ne odpre skrivnostnega prehoda med svetovoma ljudi in velikanov. Ti se želijo s pomočjo izdajalskega kraljevega svetovalca znova polastiti človeškega sveta, zato se vnamejo srditi spopadi, Jack pa skuša s svojim pogum in iznajdljivostjo rešiti lepo princeso in obvarovati kraljestvo pred najhujšim.

Ko mladi hlapec nehote odpre vrata med našim svetom in svetom strašne rase velikanov, se spet vname silovita starodavna vojna. Dolga stoletja pregnani velikani se na Zemljo zaženejo z namenom, da si priborijo nazaj ozemlja, ki so jih bili nekoč izgubili – vse to mladega Jacka (Nicholas Hoult) primora, da se poda v bitko svojega življenja in jih zaustavi. V boju za kraljestvo, njegove prebivalce in ljubezen pogumne princese se sooči z neustavljivimi vojščaki, za katere je bil prepričan, da obstajajo zgolj v legendah – in tudi sam dobi priložnost, da postane legenda.

Priznani filmski ustvarjalec Bryan Singer je po scenariju Darrena Lemkeja (ta je se je zgodbe domislil z Davidom Dobkinom), Chirstopherja McQuarrieja in Dana Studneya režiral akcijski pustolovščino v 3D tehniki Jack, morilec velikanov, v katerem naslovno vlogo igra Nicholas Hoult, poleg njega pa nastopajo še Eleanor Tomlinson, Stanley Tucci, Ian McShane, Bill Nighy in Ewan McGregor. Producirali so Neal H. Moritz, David Dobkin, Bryan Singer, Patrick McCormick in Ori Marmur; izvršni producentje so bili Thomas Tull, Jon Jashni, Alex Garcia, Toby Emmerich, Richard Brener, Michael Disco in John Rickard.

Izza kamere so se trudili še direktor fotografije Newton Thomas Sigel, scenograf Gavin Bocquet, montažerja John Ottman in Bob Ducsay in kostumografka Joanna Johnston. Glasbo je zložil John Ottman.

O snemanju filma

Režiser in producent Bryan Singer je, podobno kot mnogi, odraščal ob zgodbah, polnih vznemirljivih pustolovščin, dobrega in zla in pogumnih popotnikov, iščoč srečo ali bojujoč se za lastna življenja v svetovih, ki so jim vladale zveri ali pošasti. In med njimi je bila zgodba o mladeniču po imenu Jack, ki se sooči s pošastnim velikanom, odločenem, da mu zdrobi glavo. »Pri zgodbi me je takrat – kot me zdaj – pritegnilo to, kako na videz enostavna je, a fantastična in ponuja polno možnosti,« pravi Singer o zgodbi, ki vztraja že generacije. Pod različnimi naslovi jo pozna paleta kultur vse do vsaj dvanajstega stoletja nazaj.

»Najbolj pomembno mi je bilo, da legendo obudim na spektakularen, fizičen način. Da obudim otroške abstraktne predstave po par risbah v knjigi, dodam akcijo in dramo in 8 km dolgo fižolovo steblo,« zatrjuje Singer, ki je pri tem uporabil najbolj sodobno in napredno filmsko tehnologijo, kar jih je na voljo. »Čisto svojo zgodbo pripovedujemo, in ta sloni na zgodbah, kot sta Janezek in čarobni fižol ter starejša in bolj temačna Janezek, ubijalec velikanov, ki se je porodila okoli legende o kralju Arturju; pri tem smo združili elemente obeh in dodali svoje izročilo, da smo ju ovili v sobesedilo in zgodovino ter na dinamičen način in s prekomernim realizmom obudili ta svet in like.«

Kdo natanko je Jack (Nicholas Hoult)? Od kod prihaja in kakšna prihodnost ga čaka – tudi če iztrebijo velikane? Kaj spodbode človeka, da se po negotovem mostu povzpne pod nebo? Na nekaj teh vprašanj odgovor iščemo v izmišljeni srednjeveški vasici Cloister, njegovem domu. Tu mu pot preseka zagnana princesa Isabelle (Eleanor Tomlinson), ena od nekaj na novo zasnovanih likov. Med njima se takoj splete močna vez; in ko Isabelle konča v svetu velikanov, se Jack ne obotavlja pridružiti galantnemu Elmontu (Ewan McGregor) pri reševanju. Pri tem Singer velikane povsem spusti z vajeti – to niso več nerodne in počasne klade iz pravljic, temveč okretni in preračunljivi posamezniki. Pod vodstvom povzpetniškega generala Fallona (Bill Nighy) so presenetljivo podvrženi raznovrstnemu rivalstvu, prevzetnosti in medsebojnim spopadom, ki begajo človeške smrtnike, ki naj bi bili njihova malica.

Kot vse dobre pripovedke tudi Jack, morilec velikanov zajema mnoštvo univerzalnih tem, kot so vztrajnost in čast, požrtvovalnost za tovariše in reči, ki jih počnemo iz in zaradi ljubezni. Kot pravi Dan Studney, ki je z Darrenom Lemkejem in Christopherjem McQuarriejem spisal scenarij, gre za »odraščanje; in fižolova bilka je sijajna metafora za to. Plezati po njej predstavlja soočanje z lastnimi strahovi, z neznanim in nepoznanim, in povratek z bogatimi izkušnjami.«

Pa ne le to; »ni le velika pustolovščina o Jackovem popotovanju,« povzame Singer. »Hotel sem se pokloniti ne le zgodbi, ki jo mnogi dobro poznamo, temveč tudi tradiciji pripovedništva in mitologije, in kako se te zgodbe razvijajo, ko prehajajo iz generacije v generacijo… kako se spreminjajo in bogatijo in ostajajo živopisne za vsako novo generacijo.«

Liki

Jack, siromašni mladenič, ki živi s svojim stricem in dela na njuni kmetiji, že od nekdaj sanjari o velikih pustolovščinah. Ko ga okoliščine popeljejo v svet velikanov in neznanih nevarnosti, je zato pripravljen na izziv – ne le s svojo močjo, temveč tudi z iznajdljivostjo, pogumom in vsem svojim srcem.

Isabelle je ognjevita in neodvisna mlada princesa, ki zaničuje pomp in protokol življenja v palači; želi si svobode in priložnosti, da zaživi kot običajno dekle.

Elmont je pogumni in postavni vodja zvestih kraljevi vitezov, čigar poglavitna naloga je, da varuje princeso – kar ni mačji kašelj. Elmont vse počne z očarljivostjo in stilom… in pri tem nikoli ne potoči kapljice znoja.

Roderick je kraljev ljubljenček in ob začetku zgodbe zaročen z Isabelle; toda izdajalski lord se kmalu izkaže za brezsramnega preračunljivca, ki je za oblast pripravljen storiti vse.

General Fallon je strašni dvoglavi poveljnik velikanov, ki ga ženeta maščevanje zaradi dvatisočletnega izgona z Zemlje in glad po najljubši hrani – ljudeh.

Kralj Brahmwell je ljubeč oče in dober, skrben vladar, ki si želi obvarovati hčer in kraljestvo, a se znajde v položaju, ko se mora odločiti med obema.

O igralcih

Nicholas Hoult (Jack) je pred kratkim zaključil snemanje četrtega filma v priljubljeni franšizi Mad Max in bo spet Hank McCoy v X-Men: Days of Future Past. Nazadnje smo ga videli v Warm Bodies in pred tem v X-Men: First Class. Igral je tudi v Clash of the Titans in A Single Man, sicer pa je začel na gledaliških deskah in nato na TV v filmu Coming Down the Mountain, preden je pri enajstih ob Hughu Grantu debitiral na velikih platnih v About a Boy in nadaljeval v Kidulthood, Wah-Wah in The Weather Man. Najbolj je morebiti znan po vlogi v uspešni angleški nanizanki Skins.

Eleanor Tomlinson (Isabelle) je debitirala pri dvanajstih v TV priredbi romana Elizabeth Jane Howard Falling in nato nastopila v filmu The Illusionist, v BBC-jevi drami Einstein and Eddington in najstniškem filmu Angus, Thongs and Perfect Snogging Gurinder Chadhe. Igrala je v Burtonoviem Alice in Wonderland, v izpeljanki priljubljene serije Dr. Who, The Sarah Jane Adventures, v TV grozljivki The Village ter v Styria in ob Seanu Beanu v The Lost Future. Kmalu jo bomo videli v drami Siberian Education ob Johnu Malkovichu ter v BBC-jevi drami The White Queen.

Stanley Tucci (Roderick) je igral v prek 50 filmih, med njimi v The Devil Wears Prada, The Terminal in Road to Perdition, v neštetih TV oddajah in v gledališču. Z vlogo v The Lovely Bones se je potegoval za oskarja, zlati globus, bafto in nagrado Ceha filmskih igralcev, potem ko je ob Meryl Streep igral v komični drami Nore Ephron Julie & Julia. Nazadnje smo ga videli v uspešnici The Hunger Games, končal pa je že snemanje nadaljevanja, The Hunger Games: Catching Fire, in Percy Jackson: Sea of Monsters, nadaljevanja fantastične uspešnice Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief. Igral je še v Captain America, Easy A, Burlesque, The Life and Death of Peter Sellers, America’s Sweethearts, A Life Less Ordinary, The Pelican Brief, Prelude to a Kiss…Z gostujočo vlogo v seriji ER se je potegoval za emmyja, nagrado pa je dobil za gostujočo vlogo v seriji Monk. Na TV smo ga videli še v Equal Justice. Wiseguy, The Equalizer, Thirtysomething, Murder One (prva nominacija za emmyja)...Leta 2008 je z dolgoletnim prijateljem Stevom Buscemijem in Wren Arthur ustanovil produkcijsko podjetje Olive Productions, ki razvija projekte za HBO, SONY, Fox Searchlight in AMC. Tucci in Buscemi za podjetje tudi režirata; Tuccijev režijski prvenec pred tem je bil kritiško hvaljeni farsi Big Night. Lani je izdal silno uspešno kuharsko knjigo The Tucci Cookbook.

Ian McShane (King Brahmwell) občinstvo osvaja z vlogami živopisnih nepridipravov. Kmalu ga bomo videli v prisrčni komediji Cuban Fury, nazadnje pa je bil glavni palček v temačnem domišljijskem Snow White and the Huntsman; igral je v Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Scoop, Sexy Beast, Villain, Pussycat, Pussycat, I Love You, If It’s Tuesday, This Must Be Belgium…Je mojster posojanja glasu risanim likom in pripovedovalec – The Sorcerer’s Apprentice, Coraline, Kung Fu Panda, The Golden Compass in Shrek The Third… – za seboj pa ima sicer priznani in nagrajevani gledališki igralec tudi neverjetno bero na ameriški in britanski TV: American Horror Story, The Pillars of the Earth, Kings, Deadwood (zlati globus, nominaciji za emmyja in nagrado Ceha filmskih igralcev), Lovejoy (ki jo je s svojim podjetjem tudi produciral in nekaj epizod celo režiral), Dallas, War and Remembrance, Roots, Wuthering Heights, The Caretaker…

Bill Nighy (general Fallon) sicer uveljavljen gledališki igralec, je med drugimi igral v nedavnih Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 1, Total Recall, Wrath of the Titans in The Best Exotic Marigold Hotel, z vlogo v katerem se je potegoval za bafto in zlati globus, ter v TV drami Dangerous Edge: A Life of Graham Greene. Trenutno snema dramo About Time in triler I, Frankenstein Stuarta Beattieja. Igral je še v G-Force, Valkyrie, franšizi Underworld in Pirates Of The Carribean, Notes on a Scandal, Shaun Of The Dead, Constant Gardener, I Capture the Castle , Lawless Heart… Za vlogo v Love, Actually je dobil bafto za stransko filmsko vlogo in bafto za glavno televizijsko vlogo v seriji State of Play; na TV je igral še v Page Eight (nominacija za zlati globus), Absolute Hell, The Men’s Room, The Lost Prince… in dobil zlati globus za TV film Gideon’s Daughter. Za kipec je bil v igri še v Curtisovem The Girl in the Café.

Ewan McGregor (Elmont) trenutno ob Naomi Watts igra v drami The Impossible po resničnih dogodkih ob cunamiju na Tajskem; kmalu ga bomo ob Meryl Streep in Julii Roberts videli v filmski priredbi s Pulitzerjevo nagrado in tonyjem nagrajene gledališke predstave August: Osage County, začenja pa že s snemanjem Son of a Gun. Nazadnje je igral v drami Beginners, v Hallströmovem Salmon Fishing in the Yemen (nominacija za zlati globus), sicer pa se vedno znova dokazuje kot mojstrski igralec – od vloge v kultnem filmu Trainspotting do legendarnega Obi-Wan Kenobija v Star Wars Episode 1 ali ob Nicole Kidman v Moulin Rouge. Igral je še v filmih, kot so A Life Less Ordinary, Shallow Grave, Big Fish, Star Wars Episode II – Attack of the Clones, Star Wars: Episode III, The Ghost Writer, I Love You Phillip Morris, Miss Potter, Angels and Demons, Velvet Goldmine, Little Voice, The Pillow Book…Za gostujočo vlogo v seriji ER je prejel emmyja.

O ustvarjalcih

Bryan Singer (režiser/producent) že od prvenca Public Access gledalce navdušuje s svojim vizualnim stilom in dodelanimi liki, pozornost pa je najbolj zbudil z zapletenim trilerjem The Usual Suspects (oskarja za Kevina Spaceyja in scenarij). Singerjev naslednji film je bil kritiško opevani Apt Pupil po romanu Stephena Kinga, nato je nadaljeval z X-Men, X2: X-Men United, Superman Returns in X-Men: First Class; trenutno pripravlja zadnji film v franšizi, X-Men: Days of Future Past. Produciral je vojno dramo Valkyrie, prihajajoči neodvisni triler uwantmetokillhim? in internetno serijo H+, izvršno produciral seriji House (režiral je tudi pilotsko epizodo) in Dirty Sexy Money ter dokumentarec Vito. S svojim podjetjem Bad Hat Harry Productions je produciral nešteto projektov.

Darren Lemke (scenarij/zgodba) je nazadnje prispeval scenarij za risano franšizno uspešnico Shrek Forever After in za prihajajočo risano komedijo Turbo; Lemke, nasploh najbolj znan v žanru domišljijskih pustolovščin in risank, je začel pisati scenarije pri petnajstih in je priložnost dobil, ko je spoznal producenta Dona Murphyja in mu je ta priskrbel pogodbo z Disneyjem. Trenutno razvija več projektov, med njimi Beasts of Burden po znanem stripu, domišljijski Oz, priredbi slovitih del The Nutcracker in Goosebumps ter Where in the World is Carmen Sandiego?

Christopher McQuarrie (scenarij) je za scenarij za Singerjev triler The Usual Suspects prejel oskarja, bafto in koš drugih nagrad; z režiserjem je po njegovem režijskem prvencu Public Access sodeloval že v drugo, nato pa spisal in sam režiral The Way of the Gun z Beniciom del Torom, Ryanom Phillippejem in Jamesom Caanom. Spisal in produciral je tudi Valkyrie in pred kratkim spisal in režiral Jack Reacher s Tomom Cruisom po knjižni uspešnici One Shot Leeja Childa.

Dan Studney (scenarij) je pomagal napisati kultni muzikal Reefer Madness: The Movie Musical in je za glasbo, ki jo je zložil zanj, prejel emmyja. Nazadnje je zložil glasbo za film My Eleventh, ki ga tudi producira, izvršni producent pa je Bryan Singer. Na TV je pisal za serije, kot so Weird Science, Honey, I Shrunk the Kids in Sabrina: The Animated Series ter TV filma Genius in Twas the Night. Prispeval je tudi zgodbe za nekaj številk stripov The Simpsons.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.