Kolosej
Film distribucije Cenex

Helenca na preizkušnji

komedija
Helenca, pomagaj!
Na sporedu od: 22.7.2004, Kolosej Ljubljana
1h 59min / 119min
Leto: 2004
Država: ZDA
Scenarij: Patrick J. Clifton, Beth Rigazio, Jack Amiel, Michael Begler
Režija: Garry Marshall
Kate Hudson se je v 10ih dneh očitno znebila fanta in zdaj je Helenca, frivolno bitje, ki živi za kariero, modo in živahno nočno življenje. Dokler ne dobi skrbništva nad svojimi tremi nečaki, ki ji življenje obrnejo na glavo in vsaj še enkrat okrog.

V tej prisrčni komediji Garryja Marshalla (Pobegla nevesta, Princeskin dnevnik) ima Helen Harris (oskarjeva nominiranka Kate Hudson) življenje, kot si ga je vedno želela. Njena kariera pri vrhunski agenciji za fotomodele je v vzponu, dneve preživi na modnih revijah in večere prepleše v najbolj vročih nočnih klubih na Manhattnu. Njeno brezskrbno življenje postavi na glavo telefonski klic. Helen dodelijo skrbništvo nad sestrinimi otroki: 15-letno Audrey (Hayden Panettiere), 10-letnim Henryjem (Spencer Breslin) in 5-letno Sarah (Abigail Breslin). Nihče ne dvomi, da je Helen najbolj kul teta v New Yorku, kako uspešna pa bo pri vzgoji otrok? Helen se mora iz najbolj kul punce preleviti v super mamo. Kaj kmalu spozna, da žuranje do treh zjutraj in pripravljanje otrok za šolo ne gresta najbolj skupaj. Pri vzgoji otrok ji pomagata ukazovalna starejša sestra Jenny (Joan Cusack) in pastor Dan Parker (John Corbett), mladi in privlačni ravnatelj protestantske šole. Helen spozna, da se bo morala odločiti med starim življenjem, ki ga je imela tako rada, in novim, polnim ljubezni.

Novopečeno mamico Kate Hudson (Helen Harris) smo na naših platnih videli nazadnje v megauspešnici Kako se znebiti fanta v 10 dneh s soigralcem Matthewom McConaugheyjem. Za stransko vlogo v komediji Skoraj popularni Camerona Crowa je prejela zlati globus in bila nominirana za oskarja.

Hudsonova je prvič nastopila v komediji 200 cigaret z Benom Affleckom, Courtney Love in Christino Ricci, nato v komediji Puščavska modrina s Christino Ricci in Caseyjem Affleckom in psihološki drami Čenčanje. Med drugim je igrala hčerko Richarda Gera v Dr. T in ženske Roberta Altmana in v Vse o Adamu s Stuartom Townsendom in Frances O'Connor. Da bi igrala v drami Štiri peresa Shekharja Kapurja, je zavrnila vlogo Mary Jane Watson v Spider-Manu. Njeni najnovejši projekti so komedija Ločitev, Alex in Emma Roba Reinerja in Skeleton Key.

Z mamo Goldie Hawn, očimom Kurtom Russllom in bratom Oliverjem Hudsonom je leta 2003 ustanovila producentsko hišo Cosmic Entertainment.

John Corbett (pastor Dan Jenkins) je v uspešnici Moja obilna grška poroka igral Iana Millerja, srednješolskega učitelja, ki se zaljubi v Grkinjo in se kaj kmalu znajde v njeni družini. Najbolj znan je po vlogi didžeja Chrisa Stevensa v nekoč priljubljeni nanizanki Severna obzorja in bil zanjo nominiran za emmyja in zlati globus. Za emmyja je bil nominiran tudi leta 2002, in sicer za vlogo seksi Aidana Shawa, filmskega fanta Sarah Jessice Parker v uspešni nanizanki Seks v mestu. Na velikih platnih smo ga videli v romantični komediji Igra usode z Johnom Cusackom in Kate Beckinsale in mnogih drugih.

Preden je postal igralec, je delal v jeklarski industriji. Po šestih letih mu je nadaljnje delo preprečila poškodba. Njegova igralska kariera se je začela precej nenavadno. Odločil se je obiskati prijatelja pri urah igranja. Za hec so ga povabili na oder in bili navdušeni. Po nekaj odigranih dramah se je na pobudo učitelja igre odločil, da srečo poskusi še v Hollywoodu.

Joan Cusack (Jenny) je bila za oskarja nominirana kar dvakrat: za Delovno dekle, kjer sta bila njena soigralca Harrison Ford in Melanie Griffith, in za Je ali ni? Med drugim je igrala v Tam, kjer je srce, Pobegla nevesta, Pri Addamsovih 2, Skrivnost ulice Arlington, Corrina, Corrina, Plačanec, Devet mesecev, The Cabinet of dr. Ramirez, Svet igrač, Junak, Moje modro nebo, Men don't Leave, TV novice, Say Anything in 16 sveč.

Na velikem platnu je debitirala pri petnajstih v My Bodyguard. Igrati je začela pri Piven Theatre Workshop v Evanstonu v Illinoisu, kjer je odraščala. Ko je študirala na Univerzi Wisconsin v Madisonu, kjer je diplomirala iz angleščine, je nastopala pri improvizacijski skupini The Ark. V gledališču se je poskusila v klasičnih in sodobnih dramah, bila med letoma 1985 in 1986 članica ekipe Saturday Night Live in z Ann Bancroft nastopila v Materi v produkciji BBC-ja. Nazadnje smo jo videli v Šoli rocka.

Garry Marshall (režiser) je poleg Helence na preizkušnji režiral tudi nadaljevanje Princeskinega dnevnika, Princeskin dnevnik 2: Kraljeva zaroka, v katerem sta moči znova združili Julie Andrews in Anne Hathaway.

Eden najbolj cenjenih hollywoodskih scenaristov, producentov in režiserjev, tako televizijskih, filmskih kot gledaliških projektov, se je gledalcem morda najbolj vtisnil v spomin z romantično komedijo Pobegla nevesta z Julio Roberts in Richardom Gerom v glavnih vlogah in tako ponovno združil filmski par iz Čednega dekleta. Romantična komedija Čedno dekle je bila največja uspešnica leta 1990 in eden najuspešnejših Disneyjevih filmov.

Kot filmski režiser je debitiral z Young Doctors in Love. Režiral je tudi Frankie & Johnny, Obale, Overboard, Nič skupnega, The Flamingo Kid, Rajski vrtovi, Je to mogoče? in Tista druga sestra. Pomagal je lansirati kariere Robina Williamsa, Pam Dawber, njene sestre Penny Marshall, Jasona Alexandra, Henryja Winklerja, Mayim Bialik, Crystal Bernard in Anne Hathaway.

Garry Marshall je avtor mnogih priljubljenih humorističnih nanizank v zgodovini ameriške televizije, na primer Srečnih časov, Laverne & Shirley, The Odd Couple in Morka in Mindy. Pomagal je oblikovati 14 televizijskih nadaljevank in bil izvršni producent več kot tisočih polurnih epizod. Televizijske serije, pri katerih je sodeloval, so dobile sedem emmyjev (od 16 nominacij) in štiri zlate globuse (od 9 nominacij). S koscenaristom Jerryjem Belsonom sta emmyja dobila za nanizanko Dick Van Dyke.

Kot igralec je blestel v vlogi Stana Lansinga, direktorja televizijske mreže, v legendarni humoristični nanizanki Murphy Brown. S hčerko Lori je napisal avtobiografijo Wake Me When It's Funny, v kateri je opisal 35 let življenja v Hollywoodu.

Komentarji

19.8. 2004 ob 23:41 zvezdica

Film, ki ga bodo feministke zažgale na grmadi. Raising Helen, sicer povsem simpatična komedija, nas uči, da ženska ne more biti zares srečna, če nima vsaj treh otrok. To je seveda hud udarec feminizmu in ženskam, ki so prepričane, da jih v življenju zadovoljujeta samo kariera in hiter seks. Hud udarec za ženske, ki pravijo, da lahko povsem uspešno živijo brez moža in otrok. Brez družine in urejenega življenja. Tako kot naša Kate Hudson, super uspešna uslužbenka manekenske agencije, ki jo vodi Helen Mirren. Nič čudnega, da se ji skoraj zmeša, ko mora po sestrini smrti poskrbeti za njene tri otroke (Spencer Breslin, Abigail Preslin, Hayden Panettiere). Za njene tri pamže, ki ji žrejo živce, ki ji uničijo kariero, ki ji svet obrnejo na glavo, na hrbet in na rit. Njeno življenje postane Cheaper by the Dozen, le da je otrok malce manj in da ji ne pomaga Steve Martin, marveč simpatični in navihani pastor John Corbet. Klišeji resda letijo iz vseh strani, Garry Marshall, avtor uspešnic Pretty Woman, Runaway Bride in The Princess Diaries, ki je z mamo Kate Hudson, se pravi z Goldie Hawn, sodeloval leta 1987 v komediji Overboard, pa režira brez pravega entuziazma, toda naša Helenca kljub temu zvozi od začetka do konca in nas spomni na čase, ko so bile ženske resnično srečne samo takrat, ko so imeli vsaj tri otroke in pridnega moža. Danes so otroke namreč zamenjale za ljubimce, moža pa za kariero.

— iztok gartner
20.8. 2004 ob 9:38 zvezdica

Iztok, meni se zdi ravno nasprotno - film odlično pokaže, da je ti. javna sfera prirejena in oblikovana po moških vzorcih (neobremenjenost z družinskimi obveznostmi) in ne prenese kategorije spola, na kar nas v filmu opozarja skrivanje otrok pod receptorske pulte in posledične izgube službe - zaradi domnevne neučinkovitosti. Film ni nikakršen udarec, ker na začetku slabo in zgolj površno zariše življ. stil omenjene protagonistke. Vrnitev k družini ne prikaže kot edino možno zapolnitev življenja ženske, temveč kot končno soglasje med željami, potrebami in dejstvom konkretne osebe. Vsaj tako rdečo nit dojemam jaz. Sicer pa je film sila lahkotna komedija, ki mu ne uspejo globinski rezi in intenzivni prikazi človeških odnosov in psihe. Živeli zajčki in zanke.

— Ivana
20.8. 2004 ob 20:00 zvezdica

Življenje je sila nepredvidljiva reč in ravno, ko se nam morda zdi, da držimo vse niti v svojih rokah, lahko pride nekaj nepričakovanega in obrne vse na glavo. Takrat imamo na voljo dve možnosti: ali zbežimo od odgovornosti in se pretvarjamo, kot da se ni nič zgodilo, ali pa se spoprimemo z novim izzivom in se poskušamo, seveda ponavadi z obilico odrekanja, privaditi novemu načinu življenja. V Helenci na preizkušnji pa se mora Kate Hudson preizkusiti v vlogi odgovorne družinske ženske. Helenca na preizkušnji je zabavna in simpatična komedija s priokusom po drami (in seveda tudi po romanci), ki na nekoliko poenostavljen, pa vendar dokaj zanimiv način prikaže dilemo, s katero se srečajo vsi starši, ko morajo ob prihodu otrok na tak ali drugačen način spremeniti svoje dotedanje življenjske navade in postati precej bolj odgovorni in premišljeni. Res je sicer, da se Helen to zgodi praktično čez noč, je pa zato njeno prilagajanje novim razmeram še toliko bolj zahtevno in naporno. Zelo dobro je predstavljeno predvsem vprašanje, če otrok od staršev potrebuje bolj prijateljstvo ali vodstvo, pri čemer se film odloči za slednje in tako poudari še eno zoprno stran vzgajanja otrok, namreč da marsikatera odločitev staršev naleti na jezo pri otrocih. A tudi to je del odraščanja in učenja. Filmu dajejo samosvoj čar predvsem igralci, na čelu z zelo simpatično Kate Hudson, ki pa ji lahko malce zamerimo, da je zagotovo spravila v depresijo precejšen del ženskega občinstva, ko se v filmu pohvali, da nosi obleke (ameriške) velikosti 2(!). Prosim lepo, neka normalno suha ženska nosi vsaj velikost 4, velikost dva pa že nevarno meji na anoreksijo in naj me koklja brcne, če Kate v resnici nosi velikost 2, četudi je zelo suha. Za bolj resno protiutež filma poskrbi igralsko zelo prepričljiva Joan Cusack, tokrat v sicer za odtenek preveč klišejski vlogi gospodinje, kljub vsemu pa njen lik premore tisto pravo globino, ki filmu preprečuje, da bi padel v brezno absurdne burleske. Zelo prepričljivi so tudi vsi trije mladi igralci, za ženski del občinstva pa poskrbi šarmantni John Corbett, v vlogi zabavnega pastorja, ki parafrazira celo Jimma Carryja. Edino kar na koncu morda malce zmoti gledalca, je neprijeten priokus po zaroti ameriških konzervativcev, ki si že od nekdaj trudijo dokazati, da ženska ne more (oziroma ne sme) imeti službe, v kateri bi zares uživala, temveč mora ždeti doma za štedilnikom in skrbeti za gručo otrok, v najslabšem primeru pa se lahko zaposli kot receptorka ali tajnica. In njeno spolno življenje je seveda reducirano na absolutno nulo. Oh ja, in ko je v najhujših težavah, mora zgolj slediti bogu, oziroma glasu zvonov iz cerkve in že se prikaže simpatični pastor, ki je praktično v vseh pogledih princ iz sanj, da sploh ne govorimo o njegovi moralnosti!!! Vendar dobro, to je zgolj teorija in če na film pogledamo malce bolj optimistično in brez predsodkov, je Helenca na preizkušnji povsem korektna in simpatična zabava iz katere se lahko tudi marsikaj naučimo, predvsem na ravni sprejemanja odgovornosti in pravem pomenu starševstva. Lep živopisan pozdrav :-)

— spookyMulder
30.4. 2005 ob 19:21

Film je zelo lep ter poučen in zelo me je navdušil. PRIPOROČAM OGLED!

— Janja
20.3. 2011 ob 6:59

OOO kak dobr film ej;)

— Sandry

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.