Začetek konca
Vsebina
New York, 1979: v bolnišnici na Manhattnu na svet priveka novorojenček, čudovita mala deklica. Istega dne v vatikanski katedrali višji svečenik obvesti papeža o njenem rojstvu. Bali so se ga že stoletja. Napovedi iz biblije so se izkazale za resnične: deklica je bila izbrana za brezbožno zvezo.Po neobičajnem krstu v mrtvašnici bolnice jo vrnejo materi, kot bi se ne bilo zgodilo nič. A stvari so še kako daleč od običajnega. Začelo se je neizbežno odštevanje v pogubo.
New York, 28.december 1999: ko se svet približuje koncu stoletja in koncu tisočletja, je to hkrati tudi začetek konca.
Jericho Cane (Arnold Schwarzenegger), izmučeni nekdanji policist, se zbudi v nov dan in se tega, kakšen spopad ga kmalu čaka, niti ne zaveda. Delo strokovnjaka za varnost, ki ga opravlja skupaj s partnerjem Chicagom (Kevin Pollak), je postalo že prav ubijalska rutina. Tako ali tako pa življenje zanj po smrti žene in otroka nima nikakršnega smisla.
Po nenavadnem srečanju s poblaznelim brezdomcem, ki ga posvari o prihajajoči pogubi, Cane reši mlado žensko pred napadalci, ki so vdrli v njeno stanovanje.
Žensko po imenu Christine York (Robin Tunney). Prav kmalu do vratu zabrede v vratolomno igro mačke z mišjo, saj spozna, da je ona ključ do nadnaravne sile zla, spočete v že davno napovedani prerokbi.
Christine, ki je odrasla v lepo mladenko, se je celo življenje omamljala z različnimi zdravili, s katerimi je skušala ublažiti bolečino zaradi srhljivih vizij, ki so jo preganjale. Vseeno pa ne ve, da je objekt poželjenja nečemu, kar je na videz zgolj moški (Gabriel Byrne), v resnici pa je utelešenje zla samega.
Bitja, ki ni s tega sveta in ki poseduje moč, kakršno si človeštvo sploh ne more predstavljati. Njegov cilj je hkrati preprost in dokončen, čas za izvršitev peklenskega načrta pa se hitro bliža.
Sedaj, ko svet stoji na pragu novega tisočletja, je na Caneovih plečih, da obvaruje Christine - in vse človeštvo - pred začetkom konca. In prav v tej najtemačnejši uri mora vse človeštvo ponovno najti svojo vero.
Za kulisami
ODŠTEVANJE SE ZAČNE Začetek konca je filmskim ustvarjalcem ponudil enkratno priložnost
vcepiti občinstvu pristen strah pred neznanim. Zgodba nas popelje na
vrtoglavo vožnjo od Vatikana do New Yorka oziroma mračnega Times Squara
in se hkrati spopade s temo, s katero se ubada ves svet
s koncem
tisočletja. Medtem ko so najbolj črnogledi zaradi milenijskega hrošča
napovedovali popoln kaos, pogubo razporeditev planetov in uničenje Zemlje
zaradi meteorjev in potresov, je preostali svet preprosto čakal v
negotovosti, kakšna usoda ga čaka, s tem pa ustvaril idealno vzdušje za
Začetek konca.
"Upam, da bo film občinstvo zabaval, ko se skozi
zgodbo poglabljamo v starodavne religiozne teme o nebesih in peklu, veri
in smrti," pravi producent Armyan Bernstein.
Andrew W. Marlowe je
napisal scenarij za Začetek konca, potem ko sta zamisel zanj z
Bernsteinom poslala hollywoodskemu mega zvezdniku Arnoldu
Schwarzeneggerju. Z njim v mislih je bil scenarij tudi napisan. "Od
nekdaj sem želel sodelovati z Arnoldom," pravi Marlowe, "in pomislil sem,
kako so se njegovi liki vedno zoperstavljali sijajnim zlobnežem. Obenem
sem se vprašal: Česa pa še nismo videli? Zato sem si rekel: Zakaj to ne
bi bil kar največji hudobec v zgodovini človeštva?"
Po večkratni
dodelavi scenarija je Schwarzenegger pristal na upodobitev junaka po sili
Jericha Canea.
Schwarzenegger pravi: "Scenarij je bil zares sijajen,
tako aktualen. Med počitnikovanjem na Havajih me je obiskal Andrew in mi
posredoval svojo krasno zgodbo, v kateri se bojujem z mogočnim
sovražnikom, s kakršnim se na velikem platnu nisem bojeval še nikoli. Vsi
so se ogromno ukvarjali s prihajajočim tisočletjem, a to je trenutno
edini film, ki se ukvarja s temi tematikami: Bo res konec sveta? Se bo
Satan vrnil? Gre za zgodbo biblijskih razsežnosti."
Na srečo so v
Petru Hyamsu našli idealnega režiserja za Začetek konca, ki ga je hkrati
ujel tudi v oko kamere. (Hyams je bil tako režiser kot kamerman še pri
številnih svojih filmih, denimo 2010, Running Scared, The Presidio in
Narrow Margin).
Bernstein pojasnjuje: "Hyams je name naredil velik
vtis, ker ima veliko izkušenj v žanrih oziroma temah, s katerimi se
ukvarjamo v Začetku konca: nadnaravno, grozljivka, akcija in celo
znanstvena fantastika. Le malo ljudi ima pri vseh toliko izkušenj. Po
pogovoru mi je bilo jasno, da bosta njegova specifičen pogled in pristop
znala prikazati srhljivost, ki je vela iz scenarija Andrewja
Marlowea."
Hyamsa je zgodba takoj prevzela: "Kako se lotiti različnih
tematik na veličasten, grozljiv in prepričljiv način, je zame
predstavljal največji izziv."
SNEMANJE SE ZAČENJA
Producent Bill Borden je z občudovanjem opazoval Schwarzeneggerja, kako
se je lotil upodobitve lika Jericha, moškega, ki se mora soočiti s
sovraštvom in maščevanjem v svojem srcu in prestati morda najzahtevnejši
preiskus od vseh, kako ponovno začeti verovati.
"Arnold
Schwarzenegger je na platnu veličasten. V tem filmu igra osebo iz mesa in
krvi. Moškega v nevarnosti, ki se sooči z nasprotnikom, ki mu res lahko
pride do živega," pravi Borden. "Arnold nas tokrat ne očara zgolj kot
akcijski junak, kakršnega smo vajeni, ampak ga spremljamo tudi na zelo
čustvenem popotovanju."Za Schwarzeneggerja je bila to vloga, s kakršno se
do sedaj še ni spopadel. "Zadnji dve leti sem iskal," razlaga, "pravi
film in pravi lik, ki bi si ga želel igrati. Začetek konca odlikujejo
globina, spektakularna akcija, srhljivost in teme, ki sem si jih začel
raziskati."
Scenarist Marlowe se strinja in pravi: "Arnold je bil za
nas vedno akcijski junak, večji od življenja samega. Jaz pa sem ga želel
prikazati bolj človeškega in ranljivega."
Gabriel Byrne ob
Schwarzeneggerju igra Tistega, temnega angela, ki vznikne iz globin
pekla, se polasti telesa poslovneža ter tako porodi novo silo zla.
"Ta projekt predstavlja apokalipso. Zlo se je vrnilo, čeprav pravzaprav
zares ni nikoli izginilo
Da se je ponovno prebudilo, je bil potreben
zgolj pravi splet okoliščin," pravi Byrne. Tudi zanj je bila vloga nekaj
posebnega: "Z nobenimi stereotipi nisem hotel pretiravati. Izhajal sem iz
zamisli, da je zlo ves čas prisotno okrog nas v človeški podobi. Lahko je
to možakar, ki sedi poleg vas v baru ali na letalu in se zanj sploh ne
zmenite. On je hladnokrven, poslovnež, sploh ni pod nikakršnim pritiskom.
Rad je ponovno med živimi. Rad je v ponorelem svetu
in prav to me je
zares pritegnilo."
Zamisel, da bi povabili k sodelovanju Byrnovega
soigralca iz Osumljenih pet Kevina Pollaka, je bila Bernsteinova. Komik
in igralec Pollak se je prav rad pridružil ekipi kot Chicago, Caneov
najboljši prijatelj in partner.
"Kevinov slog je nekaj posebnega -
njegov humor, cinizem, ritem in jezičnost - zaradi česar je več kot le
Caneov pomočnik. Chicago je prijatelj, kakršnega si vsi želimo imeti. Sta
kot brata in če želita preživeti, se morata zanesti drug na drugega,"
razlaga Bernstein.
Ko razpravlja o svojem liku, Pollak pravi:
"Chicago in Jericho sta že dolgo prijatelja. Sta bivša policija, ki imata
podjetje za varnost za elitne kliente. Zelo sta odkrita in dokončujeta
stavke drug drugega. Moj lik pa je v filmu tudi zato, da nudi gledalcem
malce komičnega predaha."
Christine York, ki jo igra Robin Tunney,
predstavlja usodo človeštva. Že od rojstva je zaznamovana kot bitje zla,
njeno nedolžnost pa mora ohraniti in obvarovati obotavljivi Jericho.
"Pošast se bo vsakih tisoč let sprehodila po Zemlji," razlaga Tunneyeva.
"Mojemu liku je usojeno skleniti brezbožno zvezo s Tistim in zaploditi
antikrista. Christine je že imela vizije smrti, uničenja in spolnega akta
z njim. Odločiti se mora, ali se bo vdala v usodo izbranke ali pa bo
poslušala notranji glas, posegla v dogajanje in preprečila Armageddon.
Njena vloga je zelo zapeljiva in zahtevna."
K sreči se je za
Tunneyevo nastop ob Schwarzeneggerju, ki se ga je sprva bala, spremenil v
prijetno izkušnjo.
"Arnold ima krasen značaj, je zelo sproščen in
zabaven, njegovega dobrega razpoloženja so se vsi nalezli," pravi. "Ves
čas mi je stal ob strani, je eden redkih igralcev, ki komentira dnevne
posnetke in ti daje občutek varnosti."
Oskarjevec Rod Steiger (za In
The Heat of the Night iz leta 1967) zaokroža igralsko ekipo kot oče
Kovak, duhovnik, ki mora Canea prepričati, da so njegovi strahovi še kako
resnični.
"Hotel sem ga upodobiti kot osebo iz mesa in krvi...
človeško bitje, ki je slučajno duhovnik," pravi Steiger. "Je zaupanja
vreden mož, ki nenadoma spozna, da ima opravka z eno najmogočnejših sil.
In le kako bi lahko bil strokovnjak zanjo?"
USTVARJANJE KONCA TISOČLETJA
Prepričljivost Začetka konca je bila za filmske ustvarjalce ključnega
pomena. Ker se film ukvarja s spopadom med dobrim in zlim, se je
producentom zdelo nujno vse skupaj posneti tako, da bo občinstvo zares
prestrašeno. "Če se situacija, v kateri so se znašli ti ljudje, gledalcem
ne zdi verjetna, jih ne boste prestrašili," razlaga Hyams.
Dodatni
izziv je bilo prikazati temačen, umazan New York in sicer sredi Los
Angelesa, kjer so snemali.
K sreči so enega od njegovih predelov
zgradili v dvajsetih in tridesetih letih, zato je (ob pomoči nove
tehnologije) lahko poziral kot New York. Druga ekipa je vseeno
helikopterske in akcijske prizore posnela v New Yorku na Times Squaru med
tamkajšnjo novoletno zabavo ob prihodu leta 1999.
"Tega ni mogoče
poustvariti nikjer na svetu," dodaja Hyams.
Režiser je tesno
sodeloval s scenografom Richardom Hollandom, da sta s pomočjo barv in
osvetlitve ustvarila srhljivo podobo in vzdušje filma. Hyams je trdno
prepričan, da se mora na vzdušje v prizorih gledalec čustveno
odzvati.
"Lepota tega filma je v tem, da se dogaja na tako številnih
prizoriščih, ki se med seboj zelo razlikujejo. Lahko sem ustvaril krasno
mešanico različnih podob," pravi Holland.
Za enega zahtevnejših
prizorišč Začetka konca, podzemno komoro, kjer se zbirajo osebki, ki jih
je Tisti sprevrgel, je bil Holland primoran preučevati nenavaden vir, s
pomočjo katerega se je dokopal do določenih podrobnosti.
"Neko staro
postajo smo spremenili v podzemni Tempelj teme," pravi Holland. "Tempelj
je moral dajati videz zapuščenosti, dramatičnosti in zarjavelosti, zato
sem si za navdih ogledoval stare slike iz Černobila."
Sceno so potem
okrasili s številnimi stroji, cevmi za ogrevanje in dimom, ki se je
zlival na igralce in 500 statistov s svečami v rokah.
Za
kostumografinjo Bobbie Mannix je bil izziv igralcem sešiti oblačila glede
na temačno in zlovešče ozadje."Garderoba je v različnih odtenkih črne,
sive in rjave, da se sklada s Petrovimi in Richardovimi scenami črne,
zlate in jantarjeve," pravi.
Ko povzema misli o filmu, ki nudi
vznemirljiv in grozljiv pogled na svet na pragu novega tisočletja, ko
trčita svet teme in sedanjost, Hyams pravi: "V prvi vrsti mora biti film
grozljiv in osupljiv, pa tudi prepričljiv, dramatičen in stimulativen,
vse vizualne elemente mora povezati med seboj. To je film o naši najhujši
mori. O junaku, ki si ni izbral teh okoliščin in ki sčasoma ponovno najde
vero."
Schwarzenegger dodaja: "Začetek konca je kombinacija
nadnaravnih, akcijskih in grozljivih elementov. Česa podobnega nisem še
nikoli posnel. Moj lik je na začetku oropan vsega, želi si vzeti
življenje, a postane mož, ki najde samega sebe. Zapomnite si, da je
vsakdo ranljiv, ko zre zlu v obraz. Za prav grozljivo popotovanje
gre."
O igralcih
Arnold Schwarzenegger (Jericho Cane): njegova odločnost in stremenje za popolnostjo sta mu prinesla ogromno uspeha na področju igranja, režiranja, pisanja, športnih tekmovanj, poslovnih podvigov in pri dobrodelnih dejavnostih. Od kar je postal velika zvezda po zaslugi Terminatorja Jamesa Camerona, je bil gonilna sila, zaslužna za ogromen uspeh Terminatorja 2, Popolnega spomina, Dvojčkov, Policaja iz vrtca, Resničnih laži in Eraserja. Leta 1997 je nastopil kot zlobni Mr. Freeze v Batmanu in Robinu. Naslednjič ga bomo videli v thrillerju The Sixth Day režiserja Rogerja Spottiswooda.Njegova filmska kariera se je začela s filmom Pumping Iron, dokumentarno dramo o tekmovanju Mr. Universe, v kateri je jasno vidno, kako rada ga ima kamera. Režiser Bob Rafelson mu je takoj dodelil vlogo v Stay Hungry ob Sally Field in Jeffu Bridgesu. Za nastop je prejel sijajne ocene in zlati globus za najboljšega novinca na filmu. Osvojil je 13 naslovov svetovnega prvaka (Mr. World, Mr. Universe in Mr. Olympia) in se potem upokojil kot profesionalni body-builder, da bi se lahko povsem posvetil igranju. S Kirkom Douglasom in Ann-Margret je igral v romantičnem, komičnem vesternu The Villain ter upodobil Mickeya Hargitaya v televizijskem filmu The Jayne Mansfield Story.
Schwarzenegger je prodrl leta 1982 v Barbarju Conanu Johna Miliusa. Ker je bil velika mednarodna uspešnica, so posneli še njegovo nadaljevanje in druge podobne filme, s katerimi si je Schwarzenegger pridobil zveste oboževalce.
Leta 1983 je postal naturaliziran Američan in se odločil tvegati in posneti nizkoproračunski neodvisni film z neznanim režiserjem. Futuristični thriller Jamesa Camerona Terminator je postal presenetljiva uspešnica, revija Time pa ga je razglasila za enega od desetih najboljših filmov tistega leta.
V naslednjih letih je postal dobesedno sinonim za akcijskega junaka in posnel serijo filmov, ki so navdušili občinstvo: Commando, Raw Deal, Predator, The Running Man in Red Heat.
Leta 1988 je Schwarzenegger uresničil še enega svojih ciljev in se poskusil kot komični igralec. Rezultat sta bila Dvojčka z Dannyem DeVitom. Ponovno sta združila moči leta 1994 v Juniorju. Za nastop v njem je prejel nominacijo za zlati globus. Leta 1996 je nastopil v božični komediji Nori božič.
Njegov največji uspeh zaenkrat je drugi del Terminatorja, ki je po svetu zaslužil več kot 506 milijonov dolarjev. The National Association of Theater Owners si je leta 1993 posebej zanj omislila priznanje Mednarodna zvezda desetletja. Naslednjega leta je posnel Zadnjo veliko avanturo.
Za kamero je Arnold Schwarzenegger dejaven od leta 1990, ko je debitiral z režijo epizode iz nadaljevanke Tales From the Crypt z naslovom The Switch. Režiral je tudi remake klasičnega Christmas in Connecticut za Turner Network Television (TNT), v katerem so nastopili Dyan Cannon, Kris Kristofferson in Tony Curtis.
Že od otroštva, ki ga je preživljal v Grazu v Avstriji, je Schwarzeneggerja oče spodbujal, naj se začne ukvarjati s športom. Najprej se je ogrel za nogomet in atletiko. Pri petnajstih pa je odkril pravo strast, dviganje uteži, s katerim se je ukvarjal tri leta, potem pa je presedlal na body-building. Pri dvajsetih je postal najmlajši Mr. Universe - to je prvi od rekordnih 13-tih naslovov, ki jih je potem še osvojil.
Leta 1991 je postal eden od vodilnih pri Hollenbeck Inner-City Games v Los Angelesu. Leta 1995 je z vodjem Hollenbeck Youth Center Dannyjem Hernandezom ustanovil Inner-City Games Foundation. S pomočjo te fundacije mladim iz revnejših mestih predelov omogočajo sodelovanje pri športnih, izobraževalnih, kulturnih in drugih programih, v okviru katerih si mladi oblikujejo zavest, da odločno rečejo "ne" mamilom, tolpam in nasilju ter rečejo "da" upanju, izobrazbi in življenju. Fondacija je aktivna v dvanajstih ameriških mestih.
Od leta 1979 je Schwarzenegger mednarodni trener za dviganje uteži na Posebni olimpijadi. Med leti 1990 in 1993 v času predsedovanja Georgea Busha je bil vodja Council on Physical Fitness and Sports. Trenutno pa je vodja Governor"s Council on Physical Fitness and Sports v Kaliforniji. Je tudi avtor številnih uspešnih knjig o zdravju in fitnessu.
Leta 1997 mu je National Association of Theater Owners dodelil svojo prvo Nagrado za dobrodelneža leta. Dvakrat je prejel nagrado centra Simona Wiesenthala za sponzoriranje raziskav o holokavstvu in problematike človekovih pravic, najprej leta 1991 in še leta 1997.
Rad zbira tudi starine. Živi v Los Angelesu z ženo, televizijsko novinarko Mario Shriver, in njunimi štirimi otroki, Katherine, Christino, Patrickom in Christopherjem.
Gabriel Byrne (Tisti) ni le nadarjen igralec, ampak tudi pisec.
Videli smo ga v filmih Mož z železno masko, Smilla"s Sense of Snow,
Osumljenih pet. Bil je producent filma V imenu očeta, ki je bil nominiran
za oskarja za najboljši film. Bil je tudi koscenarist in producent drame
Into the West, v kateri je nastopil z Ellen Barkin.
Igrati je začel
na irskih odrih, nastopal pa je tudi v Abbey Theatre in Royal Court
Theatre v Londonu.
Debitiral je v Excaliburju, potem igral v Hanna K
Coste-Gavrasa, Defense of the Realm, Millerjevem križišču (njegov prvi
ameriški film), Času deklištva, Koncu nasilja, Mrtvecu, Cool World, A
Dangerous Woman, Trial by Jury, Point of No Return, Polish Wedding,
Frankie Starlight.
Njegova prva knjiga, Pictures in My Head, je
nemudoma postala uspešnica na Irskem in bila v Združenih državah deležna
zelo pozitivnih kritik.
Kevin Pollak (Chicago) že od desetega leta nastopa kot komik po
različnih klubih. Med njegovimi filmi pa so Avalon, Zadnji dobri možje,
Stare sablje 1 in 2, Romanca v Miamiju, Ona je prava, Kazino, L.A. Story
, Ricochet, Indian Summer, House Arrest. Letos ga bomo videli v
Deterrence, Abby in The Whole Nine Yards.
Pollak je nastopil tudi v
dveh lastnih komičnih televizijskih oddajah: One Night Stand ter Stop
With The Kicking. Čeprav je zadnjih desetih letih skušal ostati zvest
svojim komičnim koreninam, zaradi cvetoče filmske kariere bolj malo
nastopa po klubih. Bil je tudi soavtor, izvršni producent in glavni
igralec televizijske kriminalke The Underworld. Bil je tudi izvršni
producent in glavni igralec humoristične nadaljevanke Work With Me.
Njegova soigralka je bila Nancy Travis.
Živi v Los Angelesu, kjer sta
z ženo Lucy Webb partnerja pri Calm Down Productions.
Robin Tunney (Christine York) trenutno snema The Vertical Limit s
Chrisom O"Donnellom. Videli jo bomo v znanstveno-fantastičnem thrillerju
Supernova ob Jamesu Spaderju in Angeli Bassett. Nastopila pa je tudi v
Niagra, Niagra, Čarovnicah, Encino Man in Julian Po.
Nastopila je v
nadaljevanki J.F.K. Reckless Youth ter v televizijskih filmih Jezdeci
rdeče kadulje z Edom Harrisom in Amy Madigan ter v Montani.
Igro je
študirala na Chicago Academy for the Performing Arts.
Rod Steiger (Father Kovak) je debitiral v Teresi in z Marlonom
Brandom nastopil v Na obali, ki mu je prinesel prvo oskarjevsko
nominacijo. Nastopil je v številnih vplivnih filmih, denimo The
Pawnbroker, Doktor Živago, The Court Martial of Billy Mitchell in The
Harder They Fall. Leta 1967 je dobil prvega oskarja za najboljšega
igralca za In The Heat of the Night.
Nedavno je nastopil ob Melanie
Griffith v režijskem prvencu Antonia Banderasa Crazy in Alabama ter ob
Denzelu Washingtonu v The Hurricane. V risanem filmu Moby Dick je posodil
glas kapitanu Ahabu. Kot režiser bo debitiral z Thanksgiving v produkciji
Zeta Entertainment in Cutting Edge Entertainment.
Filmski ustvarjalci
Peter Hyams (režiser/kamera) je začel kariero v Hollywoodu leta 1970, ko je prodal svoj prvi scenarij, T. R. Baskin. Prej je delal na televiziji in bil v Vietnamu, kjer je o razmerah na bojiščih posnel tudi dokumentarec.Po T. R. Baskin je bil scenarist in režiser številnih televizijskih filmov, denimo The Rolling Man in Goodnight My Love.
Kot režiser celovečernega filma je debitiral z Busting, za katerega je napisal tudi scenarij in v katerem sta igrala Elliott Gould in Robert Blake. Režiral je tudi Our Time in Peeper. Bil je koscenarist Telefona ter scenarist in režiser Capricorn One, Hanover Street, Outland in The Star Chamber.
Hyams je bil scenarist, producent, režiser in kamerman pri uspešnici 2010. Bil je režiser in kamerman pri Running Scared ter The Presidio. Scenarist, režiser in kamerman je bil pri Ozkem prehodu. Režiral je še Relikvijo, Sudden Death in Time Cop.
Hyams je sin broadwayskega publicista in vnuk gledališkega producenta in impresarija Sola Huroka. Rodil se je v New Yorku, obiskoval je Syracuse University, kjer je diplomiral iz glasbe in umetnosti.
Andrew W. Marlowe (scenarist/koproducent) je za veliko platno
najprej priredil roman dobitnika Pulitzerjeve nagrade Stevena Millhausera
Edwin Mullhouse. Leta 1994 je prodal svoj prvi scenarij, akcijski
thriller Apogee.
Ugrabitev s Harrisonom Fordom je bil prvi scnarij,
po katerem so posneli film. Temu sta sledila Začetek konca in The Hollow
Man, znanstveno-fantastični thriller, ki ga trenutno snema Paul
Verhoeven.
Rodil se je v Washingtonu D.C., iz angleščine pa
diplomiral na univerzi Kolumbija. Z ženo in posvojenci živi v
Kaliforniji.
Richard Holland (scenograf) si je v dvajsetih letih dela doma in
po svetu nabral ogromno izkušenj.
Sodeloval pri Dark Crystal, Indiani
Jonesu in templju Smrti, White Nights, Supermanu, Kdo je potunkal zajca
Rogerja, Ruski hiši, Poslednjem Mohikancu, Kongu, Treh mušketirjih,
Princess Bride, Higher Learning, Shadow of the Wolf ter Batmanu in
Robinu.
Z družino živi v Los Angelesu.
Steve Kemper (montaža) je z režiserjem Petrom Hyamsom sodeloval
trikrat: pri The Relic (1997), Sudden Death (1995) in Time Cop
(1994).
Med njegovimi filmi so še Brez obraza, Manekenka in detektiv,
Aspen Extreme, New Jack City, Showdown in Little Tokyo ter Stigmata.
John Debney (skladatelj) je trikrat dobil nagrado emmy: najprej
za glasbo v nadaljevanki The Young Riders, potem za Spielbergovo
znanstveno-fantastično nadaljevanko Seaquest DSV in nazadnje za Misijo:
zvezde (The Cape). Napisal je tudi glasbo za Ti,ti lažnivec z Jimom
Carreyem, Relikvijo, Inšpektorja Gadgeta, Vem, kaj ste zakrivi lansko
poletje, Sudden Death z Jeanom-Claudom van Dammom, pustolovski Cutthroat
Island, Little Giants, Hocus Pocus z Bette Midler, White Fang 2: Myth of
the White Wolf ter Jetson: the Movie pod okriljem Hanna/Barbera.
Komentarji
Zakon ej zakon...
niti ga nisem gledala ker se mi je že reklama zdela mrtvaška!¨
no če pa ni nubenga pluska se bom pa putrudla!!! film sm gledala pr babici na brodu, moja sestrca je bla pa pr drugi babici v tacnu (tm sm tut duma). glih k je blo konc prvih reklam je mami me pršla iskat. pa sm rekla: mami, sam še tok pučak, da bojo spet reklame! pa sva čakale pa čakale, pa jih kr ni blo! (ene pou ure) pol sva pa kr šle (dumou), pa smo tm du konca gledal. je ful kul film! :-)
totalna beda.
toti film je tak suppperrr :) vreden večih ogledov
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Film je najboljši kar sem jih kdaj videla. upam da se bo še kdaj pojavil na slovenskih ekranih.