Kolosej
Film distribucije Blitz Film Video Distribution

Eksotični hotel Marigold

komična drama
Na sporedu od: 12.4.2012, Kolosej Ljubljana
2h 4min / 124min
Leto: 2011
Scenarij: Deborah Moggach po romanu Deborah Moggach
Režija: John Madden
Skupina britanskih upokojencev se odloči jesen življenja preživeti v idiličnem indijskem hotelu, kjer si obetajo obilico brezdelja in popolno udobje. Ob prihodu ugotovijo, da je hotel zgolj bleda senca nekdanje slave, toda mladi čudaški receptor jih prepriča, da ostanejo. Soočeni z neznanimi kulturnimi običaji in nenavadno indijsko tradicijo, skušajo na novo osmisliti svoja življenja, kar povzroči nemalo zabavnih težav in dogodivščin.

Eksotični hotel Marigold naj bi bil indijski odgovor na molitve angleških najbolj elegantnih upokojencev – kraj, kjer lahko na jesen svojega življenja uživajo v udobju razkošja… Vsaj dokler se pred vrati še ne povsem pripravljenega 'letovišča' ne prikaže sedem upokojencev, ki so tudi sami potrebni preobrazbe. Tako se začne komična, romantična in zajedljiva pustolovščina v deželi, ki jo razganja od nepričakovanih užitkov, in zgodba, ki jo oživlja nekaj najbolj cenjenih in dovršenih igralcev našega časa.

Oboroženi zgolj z upanjem, da bodo ob vsej svoji čustveni prtljagi začeli novo življenje, v od sonca obsijani Jaipur prispejo ovdovela Evelyn (Judi Dench), ki je v hudih finančnih škripcih, razočarani sodnik vrhovnega sodišča Graham (Tom Wilkinson), nenehno pričkajoči se par Douglas in Jean (Bill Nighy in Penelope Wilton), ljubezen neutrudno iščoča Norman (Ronald Pickup) in Madge (Celia Imrie) ter Muriel (Maggie Smith), ki prihaja v Indijo zgolj na zamenjavo kolka, potem pa je Indija ne vidi več. Vsi so prepuščeni na milost in nemilost ambiciozno naivnega mladega lastnika hotela Sonnyja Kapoorja (Dev Patel), ki je nekdaj elegantno zgradbo podedoval od očeta in zdaj upa, da jo bo prenovil v vrhunski luksuzni hotel za upokojence. Za zdaj lahko ponudi zgolj zmedo; a pomanjkanje sredstev uspešno nadomešča z zanosom.

Toda novi stanovalci z grozo ugotavljajo, da »obnova« posestva zastaja, zaradi česar so na primer dovod vode, elektrike in telefonske linije v najboljšem primeru nesprejemljive. Podobno jih zmede tudi nasprotij polna Indija, ki je hkrati opojna in strašljiva, tradicionalna in sodobna, prelepa in nenavadna. Sprva sedmim prišlekom ni jasno, kaj zanje pripravlja prihodnost; a ko se med njimi začno spletati prijateljstva, odkrijejo kar nekaj nepričakovanih presenečenj in začno pozabljati na vezi preteklosti.

»V Indiji imamo pregovor: Na koncu bo še vse v redu. Če torej ni vse v redu, potem še nismo na koncu.«

Sonny Kapoor

Ko sedem pogumnih duš prispe pred duri prvega indijskega hotela za upokojence, ki naj bi razvajal britanske državljane v tretjem življenjskem obdobju, jih čaka vse kaj drugega kot tisto, kar je obljubljal oglas. Upravnik jim obljublja popolno prenovo – a prenove v filmu Eksotični hotel Marigold Johna Maddena ni deležen zgolj hotel.

Njihove prigode so se porodile v glavi britanske pisateljice Deborah Moggach; zamislila si je skupino obubožanih upokojencev, ki se znajdejo »dodeljeni« Indiji in vsak od njih se je pripravljen (ali prisiljen) za delček običajne cene upokojitve preseliti v eksotični kraj. Roman so kritiki hvalili predvsem zaradi likov, ki se v letih, ko večina ljudi upočasni tok svojega življenja in se drži blizu doma, podajo na največjo dogodivščino svojega življenja.

Producenta Graham Broadbent in Peter Czernin sta v zgodbi prepoznala možnosti za nenavadno in izvirno filmsko izkušnjo: »Koncept pošiljanja upokojencev na tuje nama je bil silno všeč – še korak dlje od siceršnjega dandanašnjega običaja v zahodnem svetu, da se vsakodnevne naloge opravljajo za nas na tujem (angl. outsourcing), od bančnih poslov do svetovanja strankam,« pravi Broadbent. »Deborah se je spraševala, kje bi na stara leta rada pristala in zdelo se ji je, da bi bilo neskončno zabavno živeti nad indijsko kramarijo. Najboljše pri tem pa je, da njeni liki prehajajo v bolj sivo obdobje svojih življenj, ko se zanje odpre to povsem novo poglavje; ko jih dobesedno preplavijo barve in živost in priložnost, da zaživijo povsem na novo.«

Scenarist Ol Parker si je s prelivanjem knjige v scenarij dal duška: »V knjigi sem videl možnost, da ustvarim romantično komedijo za popolnoma drugo generacijo; da se osredotočim na like v njihovih šestdesetih, sedemdesetih,« pravi Parker, ki je nazadnje spisal in režiral romantično komedijo Imagine Me & You. »Najbolj me je pritegnilo dejstvo, da se običajno, ko se staramo, držimo tistega, pri čemer se počutimo lagodno; tu pa se skupina ljudi znajde nekje, kjer so kot riba na suhem. Všeč mi je bila tudi zamisel ljubezenske zgodbe med moškimi in ženskami, ki so si življenjskih izkušenj že nabrali.«

Producenta sta na režiserski stolček povabila enega najbolj hvaljenih angleških filmskih ustvarjalcev Johna Maddena, ki je režiral z oskarjem nagrajeni Shakespeare in Love in nedavni triler The Debt. Maddenu se je zdela rdeča nit zgodbe izjemno privlačna: sedem posameznikov – iz različnih okoliščin v letih, ko ni več veliko priložnosti – se znajde v nenavadnem, čarobnem in grozečem novem svetu. Tema je ponujala komedijo o ribi na suhem in izgubi spomina, pa o mukah in radostih uglajenega in prefinjenega staranja: »Scenarij je zabaven, bogat in nikakor ne zgolj komedija,« ve povedati Madden. »Ukvarja se tudi z izgubo ljubljene osebe, osamljenostjo in osamelostjo ter se spopada z vprašanjem, kakšne so sploh možnosti, ko se človek enkrat postara. Lahko sploh spet začneš znova? Je sploh kdaj prepozno, da se spremeniš?«

Odgovor prebivalcev hotela Marigold je morda negotov, a na koncu za večino likov postane odločen »Ne« – četudi je vsak od teh ne-jev oseben in edinstven.

Madden se je že od začetka veselil sodelovanja z igralsko zasedbo, ki bo znala oživeti in s človečnostjo obarvati vsakega od teh edinstvenih popotovanj. »Veliko filmov sem posnel z večjo skupino igralcev v enakovrednih vlogah in vedno so me zanimale zgodbe ljudi, ki se znajdejo v položaju, v katerem veljajo povsem drugačna pravila in kjer odloča zgolj sedanji trenutek. V Shakespeare in Love so bili liki vpeti v čarobno vesolje gledališča in gledališke igre, ki so jo postavljali; v Eksotičnem hotelu Marigold so liki v podobni, le zemljepisni vpetosti. Spustili so se v nenavaden svet, ki je popolno nasprotje njihove nekdanje resničnosti; odrezani so od svoje preteklosti in zase morajo iznajti nova življenja.«

To, da so liki vstopili v jesen svojih življenj, se je izkazalo za čudovito prednost: »Ker so vsi v določenih letih,« razlaga Madden, »smo imeli priložnost vloge zasesti z igralci na vrhuncu njihovih sposobnosti. Bili so nam v neverjeten navdih in zgodbi so vdihnili življenje. Razsežnost talenta, igralske sposobnosti in globina izkušenosti so bili naravnost pretresljivi. Morali smo jih zgolj povezati z enako izjemnimi indijskimi igralci in nato gledati, kako trčijo v tej neverjetni deželi.«

In prav ta dežela je tisto, kar gledalca najprej pritegne v film: središče Radžastana, ene najbolj romantičnih indijskih držav – mešanica barv, bogato okrašeni templji, starodavna kraljestva in barviti sariji, poleg tega pa vrtoglavo modernizirajoča se mesta. Eksotično in razkošno, kot si lahko človek predstavlja, toda za naše Britance tudi takojšen kulturni šok.

Ustvarjalci so imeli precej dela, da so našli ustrezen hotel, ki je nekakšen glavni lik filma. Na ulicah Jaipurja so našli neskončen navdih; snemanje se je kmalu navzelo indijskih ritmov, saj so bili tam sredi nekaterih največjih praznikov. Še pred začetkom snemanja je krajevni sveti mož z obredom puja blagoslovil igralce, ustvarjalce in celó opremo: »Indija te ne more pustiti hladnega,« pravi Madden. »Ljudje na vsakem koraku izražajo pobožnost, duhovnost in optimizem, in to ob vsej zmernosti, ki bi po merilih Zahoda veljala za siromaštvo. To je okolje, polno izzivov, ki ga ne gre predstavljati preveč čustveno. S filmom nismo hoteli obnavljati običajnih prikladnih neresnic in upamo, da bomo zbudili novo zanimanje za to očarljivo deželo.«

Stanovalci

V Eksotičnem hotelu Marigold se vse suče okoli potreb in želja stanovalcev – ki so, kot se izkaže, neverjetno muhavi in raznoliki. Med njimi so:

    Evelyn (Judi Dench)
  • Zakonski status: sveže ovdovela
  • Finančni status: Podedovala je moževe kupe dolgov
  • Išče: službo… in prvič tudi neodvisnost
    Muriel (Maggie Smith)
  • Zakonski status: dolgoletna služkinja, ki živi pri delodajalcih
  • Finančni status: potrebuje zgolj nov kolk
  • Išče: najhitrejšo pot iz Indije
    Graham (Tom Wilkinson)
  • Zakonski status: samski in nevezan
  • Finančni status: dobro preskrbljen, vendar ne brez posledic na njegovo življenjsko energijo
  • Išče: preteklost, ki jo je bil pustil za seboj
    Douglas (Bill Nighy)
  • Zakonski status: poročen, ima otroke
  • Finančni status: po neumnem je denar za pokoj posodil svoji hčeri
  • Išče: načine, kako zadovoljiti svojo ženo… in mogoče kakšno spremembo
    Jean (Penelope Wilton)
  • Zakonski status: nejevoljno poročena z Douglasom
  • Finančni status: ni pripravljena na življenje v enolični upokojenski vasici
  • Išče: nekaj, kar je nikoli ne bo razočaralo
    Madge (Celia Imrie)
  • Zakonski status: večkratna ločenka, ki se žene za naslednjim možem
  • Finančni status: s tem, kar ima, skuša narediti kar največ
  • Išče: ljubezen na nemogočih mestih
    Norman (Ronald Pickup)
  • Zakonski status: dosmrtni samec
  • Finančni status: denar mu ne more kupiti ljubezni
  • Išče: vso strast, ki jo je doslej zamudil

O igralcih

Judi Dench (Evelyn Greenslade) je pred več kot 50 leti v gledališču Old Vic igrala Ofelijo in odtlej žanje občudovanje gledalcev in kritikov v klasičnih in sodobnih vlogah. Za delo v gledališču, na TV in filmu si je prisvojila nešteto nagrad, med njimi oskarja, enajst baft in rekordnih šest nagrad Laurencea Olivierja, za nameček pa še tri naslove Britanskega cesarstva (Order of the British Empire, Dame of the British Empire in Companion of Honour). Med njenimi neštetimi nepozabnimi liki so kraljica Viktorija v Mrs. Brown, kraljica Elizabeta v Shakespeare In Love, za katero je prejela oskarja, in M v bondijadah Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough, Die Another Day, Casino Royale in Quantum of Solace, snema pa že najnovejšo Bondovo dogodivščino v režiji Sama Mendesa. Za oskarja se je potegovala še z vlogami v Chocolat, Iris, Mrs. Henderson Presents in Notes On A Scandal. Igrala je v Tea With Mussolini, A Room With a View, A Handful of Dust, 84 Charing Cross Road,, Henry V, Hamlet, Nine, Jane Eyre, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides…; nazadnje je igrala v My Week with Marilyn Simona Curtisa in J. Edgar v režiji Clinta Eastwooda. Znana je tudi po vlogah na TV – The Last of the Blonde Bombshells, As Time Goes By, Cranford, Cranford: Return to Cranford… – in hvaljena v gledaliških predstavah, kot so Macbeth, Juno and the Paycock, Anthony and Cleopatra, Amy’s View, The Breath of Life, The Merry Wives of Windsor, Madame de Sade...

Bill Nighy (Douglas Ainslie) je za vlogo v Love, Actually dobil bafto za stransko filmsko vlogo, dobil pa je tudi bafto za glavno televizijsko vlogo v seriji State of Play. Doma ima zlati globus za TV film Gideon’s Daughter, za kipec je bil v igri še v Curtisovem The Girl in the Café. Nazadnje je nastopil v TV filmu Page Eight in posodil glas liku v risanki Arthur Christmas. Med drugimi je igral v filmih Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 1, Glorious 39, G-Force, Valkyrie, Underworld, Underworld: Evolution, Underworld: Rise Of The Lycans, Pirates Of The Carribean: Dead Man’s Chest, Pirates Of The Carribean: At World’s End, Shaun Of The Dead, Constant Gardener… Kmalu ga bomo videli v filmih Wrath of the Titans in Total Recall.

Penelope Wilton(Jean Ainslie) igra že od zgodnjih sedemdesetih; njena prva ljubezen je gledališče in dvakrat je dobila nagrado londonskih gledaliških kritikov, sicer pa je nastopila v več televizijskih delih, kot so Country Matters, The Tale of Beatrix Potter, Wives and Daughters, Lucky Jim, The Borrowers in Doctor Who ter v filmih Iris, Calendar Girls, Shaun Of The Dead in Match Point.

Dev Patel (Sonny Kapoor) je mednarodno občinstvo navdušil kot glavni junak z osmimi oskarji okinčanega filma Slumdog Millionaire, za vlogo v katerem je bil deležen sijajnih kritik in nemalo nagrad, čeprav je bil to šele njegov drugi igralski podvig. Britanski TV gledalci ga sicer poznajo po kultni nadaljevanki Skins. Ustvarjalci Eksotičnega hotela Marigold so se zavedali, da sta tako lik kot igralec, ki ga bo igral, ključna za kemijo celotne zgodbe – in Dev Patel je po Maddenovem prepričanju »rojen komik – nekakšen Jacques Tati z neverjetno fizičnim vtisom in fantastičnimi instinkti.« V kinu smo Deva nazadnje videli v The Last Airbender M. Nighta Shyamalana, trenutno pa z Jamesom Francom snema neodvisni film Cherry in ob Jeffu Danielsu novo serijo Aarona Sorkina The Newsroom.

Celia Imrie (Madge Hardcastle), sicer predvsem gledališka igralka, je morda najbolj znana po vlogah v nagrajenih serijah Acorn Antiques, Dinnerladies in Absolutely Fabulous. Igrala je v filmih Calendar Girls, Hilary and Jackie, Nanny Mcphee, Wah Wah, Bridget Jones’s Diary, Bridget Jones: The Edge of Reason… in pred kratkim za BBC končala snemanje serije Titanic.

Ronald Pickup (Norman Cousins) je priznan gledališki in radijski igralec, ki ga filmsko občinstvo pozna po vlogah v filmih The Day of the Jackal, Mahler, The Three Sisters, The Thirty Nine Steps, Wagner, The Mission, Prince of Persia…, na TV pa je igral v Orwell on Jura, The Life of Verdi, Long Day’s Journey Into Night, Henry IV, The Worst Week of My Life

Tom Wilkinson (Graham Dashwood) igra v gledališču, na filmu in TV. Za svoje delo je prejel nebroj nagrad, med njimi emmyja in zlati globus za vlogo Bena Franklina v miniseriji John Adams; nazadnje se je za emmyja potegoval v miniseriji The Kennedy’s, prej pa za vlogi v Recount in Normal; v slednji je bil v igri tudi za zlati globus. Za nagrado Ceha filmskih igralcev se je potegoval v TV filmu A Number, za oskarja v filmih Michael Clayton in In The Bedroom. S slednjim – in s Shakespeare In Love – je bil v igri tudi za bafto, ki jo je prej prejel za mednarodno uspešnico The Full Monty. Med njegovimi na platna prihajajočimi filmi so, risanka – satirična verzija druge svetovne vojne, v kateri Nacisti zavzamejo London – Jackboots on Whitehall, Little Boy Alejandra Monteverdeja in The Samaritan. Pred kratkim smo ga videli v filmih Mission Impossible: Ghost Protocol , The Green Hornet, The Conspirator, The Debt Johna Maddena in Burke And Hare, pred tem pa v Duplicity, Valkyrie, Rocknrolla, Cassandra’s Dream, Batman Begins, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Wilde, The Governess, Sense and Sensibility, Smilla’s Sense of Snow, Oscar and Lucinda, The Importance of Being Ernest, Girl With a Pearl Earring, The Patriot, The Exorcism of Emily Rose, Separate Lies…Na malih zaslonih se je potegoval za nagrade v filmu Cold Enough for Snow in miniseriji Martin Chuzzlewit.

Maggie Smith (Muriel Donnelly), novi generaciji morda najbolj znana kot profesorica Minerva McHudurra iz filmov o Harryju Potterju, velja za eno najbolj cenjenih igralk v zabavni industriji in se ponaša z nagradami in priznanji za delo v gledališču, pri filmu in na TV. Dvakrat je dobila oskarja (leta 1969 za The Prime of Miss Jean Brodie, za katerega je dobila tudi bafto, in deset let pozneje za California Suite), za oskarja, bafto in več drugih nagrad pa je bila v igri še za filme Gosford Park, Othello, Travels with My Aunt, A Room with a View in TV film My House in Umbria. Na odru je začela leta 1952 na oxfordski univerzi, debitirala je na newyorških deskah leta 1956 in se nato pridružila znamenitemu Old Vic Company. Igrala je v Othellu, ki ga je postavil Laurence Olivier, na velikih platnih pa v Nanny McHphee and the Big Bang, The First Wives Club, Sister Act, The Secret Garden, Hook, Richard III., Death on the Nile, Murder by Death…

O ustvarjalcih

John Madden (režija) je kariero začel kot direktor gledališča Oxford and Cambridge Shakespeare Company, nato na BBC-ju delal na TV dramah in radijskih igrah ter se leta 1975 preselil v ZDA; tam je delal za javni radio in režiral gledališke igre na univerzi Yale, kjer je tudi učil. V osemdesetih se je osredotočil na film in za britanske TV kanale režiral TV filma Poppyland in The Widowmaker, seriji After the War in Inspector Morse. Leta 1990 je v ZDA posnel svoj celovečerni prvenec Ethan Frome in nato Golden Gate; medtem se je njegov Prime Suspect – The Lost Child potegoval za bafto, njegov film za BBC Truth Or Dare pa je dobil škotsko bafto. Za osem baft in dva oskarja se je Madden potegoval s filmom Mrs. Brown in nato za Shakespeare in Loveprejel tri zlate globuse, štiri bafte in sedem oskarjev. Zatem je po literarni uspešnici Louis de Bernieres režiral Captain Corelli’s Mandolin, Proof po drami Davida Auburna, ki je zanjo prejel Pulitzerjevo nagrado in ki jo je Madden poprej režiral za gledališče, Killshot po romanu Elmora Leonarda in The Debt s Helen Mirren in Tomom Wilkinsonom.

Ol Parker (scenarij) po romanu Before I Die Jenny Downham pripravlja nov projekt Now Is Good. Kot režiser se je prvič preizkusil z Imagine Me and You, sicer pa se, že odkar je doštudiral na Cambridgeu, udinja predvsem kot scenarist: adaptacija romana Sebastiana Faulksal Birdsong, biografija Jimija Hendrixa Crosstown Traffic, priredba romana Pata Barkerja The Eye in the Door, miniserija Diabolical Liberties, Comrade Rockstar za Toma Hanksa…

Deborah Moggach (avtorica romana) je izdala že šestnajst uspešnih romanov, med njimi Tulip Fever in dve zbirki povesti. Med drugim je za film priredila Pride and Prejudice; s scenarijem se je potegovala za bafto.

Thomas Newman (glasba) slovi kot eden najbolj uglednih skladateljev za film; glasbo je spisal za prek 50 celovečercev in TV nadaljevank ter si prislužil deset nominacij za oskarje in pet grammyjev.

Komentarji

10.3. 2012 ob 19:18

prua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

— TIX
17.3. 2012 ob 17:50

bomo šli gledat ;)

— bexxie
10.4. 2012 ob 21:08

a ta film je dobr??

— soček
14.4. 2012 ob 21:50

...Če ne gremo 22 v Indijo bomo pa vsaj ta film pogledali pa še praktično vsi omiljeni angleški igralci so noter :)))

— Alex
15.4. 2012 ob 16:59

Odličen film, vreden ogleda, poln življenskih modrosti, vedrine in optimizma - za staro in mlado, posebno v današnjem času, ko na "zahodu" kar ne vidimo več izhoda iz "krize"...

— Vesna
18.4. 2012 ob 15:03

men je KR NEKI

— LARA
19.4. 2012 ob 14:56

Film, ki ti prav gotovo nekaj 'DA'

— hope
20.4. 2012 ob 18:59

haha

— haha
21.4. 2012 ob 21:30

Res fajn film...na easy, smešn...pa Incredible India ;) Priporočam!!!!

— Ana
29.5. 2012 ob 15:56

pa še u zivo pejde v indijo. karta je ful poceni, je pa res nekaj drugacnega!

— ind
5.6. 2012 ob 22:10

Odličen film. Vreden ogleda, za staro in mlado. Pozitivno misliti in nenehno truditi ... to je hotel Marigold :)

— Dreycka
7.1. 2014 ob 17:51

jassi želim monika novefilme

— monika

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.