Dvom
19.2.2009, Kolosej DeLuxe Kranj
Kratka vsebina
Drama DVOM, ki jo je John Patrick Shanley zdaj prenesel tudi na veliko platno, govori o iskanju pravice, moči sprememb in uničujočih posledicah slepe pravice v dobi, za katero je bilo značilno močno moralno prepričanje.
Leto 1964, šola Sveti Nikolaj v Bronxu. Živahni in karizmatični duhovnik oče Flynn (Philip Seymour Hoffman) skuša spremeniti stroga šolska pravila. Že vrsto let jih kroji sestra Aloysius Beauvier (Meryl Streep), nepopustljiva ravnateljica, ki verjame v moč strahu in železne discipline.
Četrt pretresajo velike politične spremembe in tudi šola je že sprejela svojega prvega temnopoltega učenca, Donalda Millerja. Ko nadobudna in naivna sestra James (Amy Adams) zaupa sestri Aloysius, da se oče Flynn malce preveč posveča Donaldu, je sestra Aloysius trdno odločena poiskati resnico in pregnati očeta Flynna iz šole. Brez trohice dokaza in s svojo prepričanostjo se poda v bitko, ki grozi, da bo razklala Cerkev in šolo.
DVOM je napisal in režiral John Patrick Shanley. Glavne vloge so odigrali Meryl Streep, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams in Viola Davis. Producenta sta bila Scott Rudin in Mark Roybal, izvršna producentka Celia Costas. Za fotografijo je poskrbel Roger Deakins, za scenografijo David Gropman, za montažo Dylan Tichenor, za kostumografijo Ann Roth in za glasbo Howard Shore.
O igralcih
Meryl Streep (sestra Aloysius) je dvakratna oskarjeva nagrajenka in prejemnica rekordnih 14 nominacij. Nazadnje smo jo videli v muzikalu Mamma Mia, filmski priredbi istoimenske gledališke uspešnice, kmalu pa jo bomo lahko občudovali v Julie & Julia Nore Ephron in animiranem Fantastic Mr. Fox Wesa Andersona, kjer je posodila glas.
Svojo prvo vlogo je odigrala leta 1977 v filmu Julia Freda Zimmermana. Že vloga v naslednjem filmu, Lovec na jelene, ji je prinesla nominacijo za oskarja. Sledili so filmi The Seduction of Joe Tynan, Manhattan in Kramer proti Kramerju. V slednjem je prepričala tako kritike kot občinstvo in si priigrala oskarja za najboljšo stransko igralko.
Kmalu je prejela tretjo nominacijo, in sicer za uspešnico Žena francoskega poročnika. Pohvali se lahko tudi z oskarjem za najboljšo igralko. Tekmice je premagala z vlogo v celovečercu Alana Pakule Sophijina odločitev.
Naslednji nominaciji sta bili za vlogi v filmih Silkwood Mika Nicholsa in Moja Afrika Sydneyja Pollacka. Uspeh je nadaljevala s filmom Mika Nicholsa Ko boli srce in Hectorja Babenca Ironweed (sedma nominacija za oskarja). Njena igra v uspešnici Krik v temi Freda Schepisija je bila nagrajena z nagrado za najboljšo igralko na filmskem festivalu v Cannesu in nominacijo za oskarja.
Nadaljevala je s komedijami Hudičevka, Razglednice z roba (deveta nominacija za oskarja), Defending Your Life in Smrt ji lepo pristoji. Po vlogah v celovečercih Hiša duhov in Divja reka si je priigrala novo oskarjevo nominacijo, tokrat z vlogo v Najini mostovi.
Med drugim smo jo videli še v filmih Prej in potem, Marvinova soba, One True Thing (enajsta nominacija), Ples za boga in Glasba mojega srca. Tudi za vlogo v slednjem se je potegovala za oskarja.
Za izjemno delo v uspešnici Ure do večnosti je prejela srebrnega medveda na berlinskem filmskem festivalu, še trinajsto nominacijo za oskarja in tudi zlati globus pa si je prislužila z vlogo v celovečercu Prilagajanje.
Med drugim je posnela Angeli v Ameriki, Mandžurski kandidat, Lemony Snicket: zaporedje nesrečnih dogodkov, Snaha, da te kap, Hudičevka v Pradi (14. nominacija), Radijski šov, Jagenjčki in levi, Huda mravljica, Ugrabitev...
Veliko in uspešno je nastopala tudi v gledališču.
Philip Seymour Hoffman (oče Flynn) je pred kratkim zaključil snemanje The Boat That Rocked Richarda Curtisa in Synecdoche, New York Charlieja Kaufmana. Lani je posnel Družino Savage, Vojno Charlieja Wilsona (nominacija za oskarja za stransko vlogo) in Before the Devil Knows You're Dead.
Za vlogo v biografskem Capoteju je dobil oskarja za glavno vlogo. Pred njim je posnel Hladni vrh, Misija nemogoče 3, In prišla je Polly, Rdeči zmaj, Nadarjeni gospod Ripley, Vroče noči, Veliki Lebowski, Vonj po ženski, Ne imejte me za norca, Doktor s srcem, Poslednja noč, Magnolija, Med Državno in Glavno, Sreča in mnoge druge.
Veliko je nastopal v gledališču.
O režiserju in scenaristu
John Patrick Shanley je blestel v off-broadwayskih predstavah (Danny and the Deep Blue Sea, Italian American Reconciliation, Four Dogs and a Bone) in kot z oskarjem nagrajeni scenarist (Mesečnica). Leta 2004 je za dramo Dvom prejel odlične kritike, prav tako je postala njegova prva broadwayska igra. Med drugim so jo nagradili s Pulitzerjem.
Shanley se je rodil in odraščal v četrti Parkchester v Bronxu, kamor je postavljena tudi zgodba Dvoma. Po šolanju na cerkvenih šolah se je pridružil marincem, pozneje pa se je vpisal na newyorško univerzo in diplomiral.
Shanley je napisal štiri izvirne scenarije, in sicer za filme Five Corners, Mesečnica, The January Man in Joe proti vulkanu, ki ga je tudi režiral. Zanje je prejel veliko nagrad, tudi na filmskih festivalih.
Komentarji
film ije res ql ne
Tole je prava dvomljiva mojstrovina.
Streepova "zouna" prav vse.
Meryl kot vedno dokaže svoje izjemne igralske sposobnosti! Obožujem jo....
Nič manj odlično in prepričljivo niso odigrali ostali akterji seveda!!!
Ampak, tematika ...ta da misliti.. ..
Če ne bi vedel, da se to že stoletja dogaja ravno v Cerkvi, bi tudi sam dvomil. Težko se kot nevtralen opazovalec postaviš na katerokoli stran.
V bistvu je fantova mati kar tako in mimogrede podala osnovno sporočilo zame in film priporočam zategnjenim "intelektualcem" ki se držijo svojih čistunskih klišejev o morali in predvsem cerkveni morali....
In, ne pozabite: cerkev imamo tudi v Sloveniji....
HUD FILM!!!
Film se res lepo razvija, ampak ko pride čas za konec ga ni oz je prehitro, niti ne doseže vrha(dilm namreč)!
Nimam nobenega večjega smisla, mogoče naj bi bil smisel pojavljanje pedofilije v cerkvi???
film reši zgolj dobra igralska zasedba, ne pa zgodba, režiser...itd
Uglavn ta film mi je res zelo všeč, predvsem pa igralka Meryl Streep.Ona je preprosto najboljša. Res zna igrat zdaj v filmu Doubt in prej v drugih filmih kot Mamma mia, Adaptation,...i just love MStreep !!!
film - kr nekaj! kvečjem poslabša lahko mnenje ljudi, ki že tako ali tako nimajo pojma o cerkvi in vrjamejo vsemu kar slišijo v medijih... nesmiselen, dolgočasen, prepočasen, brez vsebine... zelo me je razočaral in nevem kako je lahko dobil toliko nominacij.
DVOM
(Opravljanje je smrt zaobljube)
Neprimeren dotik
na (snežno) belem mestu
črnega hrepenenja
je zločin
Se Božja
beseda moti?
Treba je priznati,da film na svojem koncu pusti dobesedno DVOM,saj skozi vse (briljantne) dialoge in precej dvoumne situacije in namigovanja,je zaključek podoben klasični "igli v kupu sena"...
Igra vlog je bila pravzaprav zelo inteligentno obdelana.Skozi ves film,daja zadeva gledalcu klavstrofobični občutek,kjer ne veš,kaj je razlika med tvojimi slutnjami in resnico.
Sestra James začne dvomiti,sestra Aloysius ji sledi...in na koncu imamo očeta Flynn-a,katerega ne vemo,ali pomilovati,ali obsoditi,saj v tem krogu dvomov,kjer tudi Flynn podvomi vase,ne obstajajo sigurnosti.
Vendar mene je prepričala mati dečka.Tiste njene besede so bistvo celotne zgodbe in tam najdete rešitev DVOMA!
Če ste bili kdaj zlorabljeni ali pa se vam možnost, da bi bil zlorabljen kdo od vaših bljižnjih, zdi srhljiva, najtemačnejši moment filma ni ne odnos sestre Aloysius, ne to, da je duhovnik Flynn (mogoče) zlorabil dečka, pač pa, kako se na možnost zlorabe njenega sina Donalda odzove njegova mati. Pri tem je časovni okvir filma (ki pa je v filmu, resnici na ljubo, precej premalo izpostavljen) brezpredmeten ...
Saj ne gre za tematiko cerkve. Gre za občutek in mišljenje neke nune, ki je poderejena višjim ljudem. Ona vrjame (vsaj do konca), ne glede na mnenja drugih, to je bistvo.
Meryl je fantastična. Tudi ostali so naredili film kot je. Zame je mojstrovina.
Ne glede na tematiko in vsebino nasploh, je film spretno narejen, igralsko dovršen, Meryl Streep sploh ne bi izpostavljal, vsi glavni protagonisti so odlični. Moti, kar precej moti pa me zadnja scena, ko Meryl v krčevitem joku potoži o dvomu, ki jo tako biča in pesti, zdi se mi tako prisiljena in vsled tega čisto neučinkovita, odveč, v bistvu. Sam scenarij namreč ravnateljici nikoli ne dopusti popolne gotovosti v duhovnikovo početje, daleč od tega, zato bi bilo najbrž dovolj, če bi kamera na koncu v prvem planu pokazala njen zaskrbljen in negotov obraz, saj bi gledalci vedeli, v čem je trik, prav gotovo. Meryl bi ta izraz gotovo bolje odigrala kot pa tisto ihtavo jamranje, a ni res. Pa lep pozdrav.
Tudi meni se je zdel film naravnost odličen... sicer pa popolnoma strinjam z mnenjem Mihe Ravnikarja
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
to bo gvišno dobr film. 100% garantiram!!!