Kolosej
Film distribucije Ljubljanski kinematografi

Dirka

akcijski, drama, triler
Na sporedu od: 23.5.2002, Kolosej Ljubljana
1h 56min / 116min
Scenarij: Jan Skrentny, Neal Tabachnick, Sylvester Stallone
Režija: Renny Harlin

O filmu

Napeta high-tech drama DIRKA, ki se dogaja v nevarnem in razburljivem svetu avtomobilskih dirk, prikazuje življenje in kariere štirih dirkačev, ki stremijo po adrenalinskih doživetjih.

Nadarjeni, toda nezbrani novinec Jimmy Bly (KIP PARDUE) začne popuščati pod pritiskom svojega ambicioznega brata-menedžerja (ROBERT SEAN LEONARD). Ko se zaplete v razmerje s Sophio (ESTELLA WARREN), dekletom njegovega največjega tekmeca, vrhunskega dirkača Beaua Brandenburga (TIL SCHWEIGER), mu to nič ne pomaga.

Ostareli lastnik moštva Carl Henry (BURT REYNOLDS) zaprosi za pomoč nekdanjega zvezdnika Joeja Tanta (SYLVESTER STALLONE). Njegova kariera se je končala po hudi nesreči, v kateri bi lahko skupaj s še enim dirkačem izgubil življenje. Toda, da bi Blyu pomagal do vrha, mora Tanto razčistiti z bolečo preteklostjo, se ukvarjati z novinarko, ki piše o moški prevladi na dirkaški sceni (STACY EDWARDS), in se prerekati z bivšo ženo Cathy (GINA GERSHON), ki se je poročila z obetavnim dirkačem Memom Morenom (CHRISTIAN DE LA FUENTE).

Štirje dirkači, ujeti med uspehom, porazom, obžalovanjem in željo po hitrosti, pritiskajo na plin, da bi dosegli odrešitev in slavo.

Film so posneli v osmih mesecih in na devetih dirkah v petih različnih državah. Vključuje posnetke z resničnih dirk - najhitrejše doslej na filmu - in s pomočjo vrhunske tehnologije simulirano voznikovo vidno polje pri hitrostih večjih od 380 km/h. Gledalci se prvič znajdejo za volanom enih od najhitrejših avtomobilov na svetu.

Liki v filmu se spopadajo z željami in skušnjavami, ki jih grožnja smrti še bolj stopnjuje. "Strahu se nikoli ne znebiš," pravi Sylvester Stallone, scenarist filma "Rocky", ki je leta 1976 dobil oskarja za najboljši film. "Strah je pač nekaj, kar moraš pogoltniti in se ga naučiti izkoriščati, preden on izkoristi tebe. Ogenj v sebi lahko poteptaš, toda če dobiš priložnost, da napako iz preteklosti popraviš, se lahko ta ogenj razplamti."

V filmu se bivši dirkač Joe Tanto spoprijema s hudimi spomini na nesrečo, ki je prekinila njegovo kariero. Novo priložnost dobi, ko ga nazaj pokliče lastnik moštva Carl Henry, tudi sam bivši dirkač, ki je priklenjen na invalidski voziček.

"Moj lik je bivši dirkač, ki je za las ušel smrti," pravi Reynolds, nekdanji lastnik NASCAR-moštva in gonilna sila filmov "Smokey and the Bandit". "To bližnje srečanje s smrtjo mu je dalo nov zagon in kot lastnik moštva je še bolj odločen, kot je bil kot voznik. Ko se smrti zazreš v oči, te to spremeni. Spoznaš, kaj je v resnici pomembno. Naučiš se, kako življenje spoštovati in iz njega izvleči čimveč."

"Burt je svojemu liku dodal izjemno življenjsko silo", pravi Stallone. "Lik sem mu takole opisal: V zgodbi je najmočnejša in najodločnejša oseba, vendar je zaradi tragične nesreče na dirki prikovan na voziček. Vendar se Carl sam sebi ne smili, pač pa mu to daje še večjo moč."

Carl nima preveč potrpljenja z nadarjenim, toda nestanovitnim novincem Jimmyjem Blyem (KIP PARDUE), ki mora s svojim destruktivnim vedenjem prenehati, preden bi ga to stalo več, kot lahko izgubi. "Carl vidi priložnost, da pomaga prijatelju Joeju in hkrati reši svoje moštvo in nadarjenega mladega dirkača," pravi Reynolds. "Ve, da bo Joe, če bo do sebe odkrit, ponudbo razumel kot novo priložnost."

"Jaz mislim, da sem prišel dirkat, Carl pa me je v resnici pripeljal le za zgled Jimmyju, kako naj ne živi, ker sem zapravil vsako priložnost, da bi postal dober," pojasnjuje Stallone. "Toda če Jimmyju pokažem, kako naj se izogne sem pastem in napakam, ki sem jih storil, bo morda iz svojega življenja naredil nekaj, na kar bi tudi jaz lahko bil ponosen."

"Tantova odločitev, da bo pomagal novincu, je nekakšno podajanje znanja z očeta na sina," dodaja Stallone. "Oče pogosto nima vsega, kar je potrebno za uspeh, ima pa izkušnje in znanje. Če svoj ego potlačiš in rečeš: 'Tu je vse, česar sem se moral naučiti z muko. Če se boš izognil temu, kar sem jaz storil, in iz vsega dobrega in slabega kaj potegnil, bom uspel tudi jaz.'"

Joe v sebi odkrije presenetljivo moč, ko se sooči z izgubljenimi sanjami in zapravljenimi potenciali. Nad prikritim obračunom z bolečino in z odločitvami v preteklosti prevlada velikodušnost, ko spozna, da se lahko izkažeš tudi drugače kot samo z zmagovanjem.

Za Kipa Pardueja, ki igra mladega dirkača Jimmyja Blya, pomeni biti zmagovalec paziti na svoje vedenje tako na progi kot izven nje. "Ko Jimmyja prvič spoznamo, je pod tako hudim pritiskom novinarjev in odgovornosti, da ti je takoj jasno, da nekje mora počiti," pravi Pardue. "Spoznati mora, da vse, kar se zgodi izven proge, nanj vpliva na progi. Njegova zgodba nam pove, da se moraš držati tistega, pri čemer si dober, in pri Jimmyju je to dirkanje."

Pardue je tudi našel podobnost med vlogo mladega dirkača v vzponu in lastnimi izkušnjami novinca v Hollywoodu. "V Jimmyju Blyu sem pogosto videl sebe," pravi Pardue. "Podobna sva si v tem, da se mu dogaja toliko stvari in da ne ve točno, kako naj se spopade z vso odgovornostjo in stresom, ki ju njegovo delo prinaša. Ogromno ljudi mu govori, kaj naj dela, veliko je skušnjav in pritiskov, in v Hollywoodu je zelo podobno."

Naslednji lik, ki se spopada s skušnjavami, je svetovni prvak Beau Brandenburg (TIL SCHWEIGER), ki izgublja prednost pred novincem Jimmyjem Blyem. "Za Beauja je dirkanje najvažnejša stvar v življenju," pravi Scweiger, znani nemški igralec, režiser in producent. "Popolnoma mu je predan. Ko začne novi dirkač ogrožati njegovo osvojitev prvenstva, se razide z dolgoletnim dekletom, da bi se lahko dirkanju popolnoma posvetil."

Beau za svoje težave na dirkališču obtoži svoje dekle Sophio (ESTELLA WARREN) in se z njo razide. "Misli, da bo svojo prednost obdržal, če bo odstranil vse motnje," dodaja Schweiger. "Toda potem ugotovi, da je njegova ljubezen do Sophie tako močna, da ga po prekinitvi razmerja še bolj ovira."

Jimmy se spravi tako na Brandenburgovo prvo mesto kot na bivše dekle in se z njuno prekinitvijo okoristi, ker vidi priložnost, da izve kakšno od prvakovih skrivnosti in ga vrže iz tira. "Jimmy ima Sophio za trofejo," pravi Pardue. "Izrabi jo, ker je prepričan, da je Beau Brandenburg prvak zato, ker ima nekaj, česar sam nima."

Sophia tekmecu svojega bivšega pomaga, da bi lahko ostala na dirkališču in Beauja dobila nazaj. "Sophia mi je všeč, ker je pametna in močna in točno ve, kaj hoče in kako to doseči," pravi Estella Warren o svojem liku. "Jimmyju odkrito pove, da Beauja še vedno ljubi in da ga še ni prebolela."

Jimmyjev brat in menedžer, Demille Bly (ROBERT SEAN LEONARD), ima svoj načrt, kako Jimmyja pripeljati do uspeha. "Moj lik obožuje dirkanje, vendar za to ni nadarjen, zato to poskuša kompenzirati prek svojega brata," pravi Leonard. "Demille ve, da je za uspeh potrebno več kot samo talent. Za to rabiš sponzorje, oboževalce in medije. In gorečo željo. Samo ljubezen do dirkanja ni dovolj."

Da bi dirkač postal "podjetje", kakor pravi Demille, se mora znati spopasti tako s pritiski izven proge kot tudi s tekmeci na progi. Medtem ko Demille poskuša manipulirati s svojim bratom dirkačem, ta pod neusmiljenim pritiskom popusti. Hkrati se izjalovi tudi Jimmyjeva spletka s Sophio.

Joejeva vrnitev pa medtem prizadene dirkača Mema Morena (CRISTIAN DE LA FUENTE) in ujezi njegovo bivšo ženo Cathy (GINA GERSHON), ki je zdaj poročena z njim. Mema degradirajo v poskusnega voznika in Cathy to vidi kot še en primer, kako ji Joe hoče škoditi. Ko se Joe zaplete v razmerje z novinarko Luc Jones (STACY EDWARDS), Cathy to izkoristi, da bi se mu maščevala.

"Cathy je enako ambiciozna kot dirkači, toda njeni cilji - pa tudi usoda - so povezani z razmerji in z manipuliranjem s temi moškimi," pravi Gina Gershon o svojem hinavskem liku. "Čeprav je poročena z Memom, je očitno, da je še vedno zaljubljena v Joeja. Memo je dober človek, daje ji tisto, česar ji Joe ni mogel, a ga še vedno ne more preboleti. Vidi se, kako se privlačita, prav tako pa se vidi tudi, zakaj nista več skupaj."

Toda Cathy Moreno plača za svojo igro visoko ceno. Iz jeze do Joeja in iz častihlepnosti za Mema povzroči splet dogodkov, ki se konča s tragičnimi posledicami. "Cathy je oseba, kakršna si ne želiš postati," pravi Gershonova. "Pri njej vidimo, kaj se zgodi, če ego in zloba zasenčita ljubezen."

Cristian de la Fuente meni, da njegov lik ni povsem zaslepljen s Cathyjino častihlepnostjo. "Memo zelo ljubi svojo ženo," pravi de la Fuente. "Cathy je ljubezen njegovega življenja. Čeprav ni popolnoma prepričan, ali ga tudi ona tako ljubi, bi naredil vse, da bi jo osrečil in da bi bila nanj ponosna."

Memov močan občutek zvestobe je vrlina, ki jo de la Fuente zelo ceni. "Memo Moreno je zelo lep lik," dodaja de la Fuente. "Hoče biti najboljši voznik v moštvu, pa tudi najboljši mož in najboljši prijatelj. Ko se mora odločiti, ali bo voznik ali prijatelj, se odloči, da bo boljši prijatelj, boljši človek."

Memova športna poteza poudarja pomembno sporočilo tega filma. "Dirka ni tipičen film o dirkah," pravi Til Scweiger. "Res je, da je poln akcije, je pa tudi zelo karakteren. Govori predvsem o tem, da je treba biti šampion tako na progi kot na njej."

O zgodbi

Sylvester Stallone je na Dirki začel delati pred petimi leti, ko se je odločil, da bo raziskal življenje in osebnosti "mož za vizirji" - dirkačev. "Njihov poklic je takšen, da ko jih vidiš pri zajtrku, upaš, da jih boš pri večerji tudi," pravi Stallone.

Med raziskovanjem si je Stallone ogledoval dirke Formule 1 in serije CART/Indy po vsem svetu. "Leta in leta sem gledal te fante s čeladami, dirko za dirko, ne da bi sploh vedel, kdo so," se spominja Stallone. "Hotel sem izvedeti, kdo se skriva pod čeladami. Kako ta človek živi? Kakšni so njegovi strahovi?"

Z raziskovanjem se je Stallone dokopal do druge poante v filmu: dirke so prispodoba za večno stremljenje človeštva. "Od rojstva naprej je naše življenje na vseh področjih eno samo tekmovanje," pravi Stallone. "Tekmujemo za službe, za denar, za ljubezen. Tekmujemo drug z drugim, sami s sabo in s časom. Tako sem si mislil: 'Če bi lahko nakazal, zakaj nas dirke tako privlačijo, bi v resnici povedal več, kot je za film o dirkanju običajno."

In zakaj dirkači dirkajo? Mar postaneš od adrenalina res tako odvisen? Kako postati svetovni prvak?

"Po dveh, treh, štirih krogih z avtom postaneš eno in se priklopiš na nekaj zelo primarnega," pravi Stallone. "Takrat spoznaš, zakaj vozniki postanejo odvisni - dirke ti v podzavesti dajo nekaj, česar ne doživiš nikjer drugje."

"Ti fantje vozijo 15 cm od stene s hitrostjo 320 km/h in morajo biti vsaj dve uri popolnoma zbrani," pravi Pardue, ki je na kolidžu igral ameriški nogomet in baseball. "Že samo držanje volana je zelo naporno. Po eni uri te roke tako bolijo, da jih komaj še dvigneš. Noge so utrujene od nenehnega pritiskanja na sklopko, plin in zavore, na dlaneh pa imaš žulje od volana. Za povrh se še nenehno potiš. In dirkači se spopadajo še z nečim, s čimer se drugi športniki ne - s strahom pred smrtjo.

Poleg telesne pripravljenosti zahteva ta šport tudi duševno pripravljenost in zbranost, po čemer se vrhunski dirkač tudi razlikuje od ostalih. "Na svetu je mogoče 20 ali 30 ljudi, ki znajo voziti te avte," pravi Stallone. "Ljudje jih podcenjujejo, toda ti fantje so razred zase. Razvili so nekakšen center, s pomočjo katerega se vsega lotevajo z nekakšno stoično silo ter absorbirajo strah in ga kanalizirajo na pozitiven način."

Stalloneja je fasciniral že sam način življenja dirkačev. "Dirkač vozi po robu med nebesi in peklom, med življenjem in smrtjo. Sam je kovač svoje usode. Zato mora vsak voznik najti svoj 'kotiček', o katerem govorimo v filmu. Če se takrat, ko je vse okrog tebe kaotično, ne najdeš v tem svojem kotičku, je po tebi."

Kot rezultat tega Stallonejev scenarij govori o tem, kako način, na katerega se voznik spopada s stresom, uspehom, porazom, ljubeznijo in izgubo v zasebnem življenju, vpliva na njegov uspeh za volanom. "Če nisi zbran izven proge, tudi na progi ne boš," pravi Stallone. "Dirkači niso odporni na težave v življenju. Tudi oni se soočajo z enakimi bolečinami in strahovi kot vsi ostali. Če pa z njimi ne poskušajo razčistiti, potem več tvegajo na progi, kajti njihovo delo zahteva popolno koncentracijo. Vsaka motnja je lahko usodna."

Ker je Stallone hotel raziskati tudi, kako odnosi dirkačev do žensk vplivajo na njihove rezultate na progi, govori film tudi o ženskah, ki stojijo za njimi. Vsak od treh glavnih ženskih likov živi v drugačnih okoliščinah, imajo pa nekaj skupnega: vse tri ljubijo moške, katerih največja strast je dirkanje po robu med življenjem in smrtjo. Zgodbo nato še bolj zapletejo običajni, a težki problemi, ki se pojavljajo med moškimi in ženskami: nevračana ljubezen, mešani namigi, razne igrice, zakon in ločitev.

Da bi konflikt med moškim in žensko še bolj poglobil, je Stallone za svoj lik ustvaril verbalnega sparing partnerja, Lucretio "Luc" Jones, novinarko, ki piše o dirkanju kot o "zadnji trdnjavi moške prevlade". "S Slyem sva se pogovarjala o moških in ženskah in o tem, kako so se njihove družbene vloge spreminjale skozi zgodovino," pravi Stacy Edwards. "Moj lik te spremembe preučuje med pisanjem članka o dirkanju in življenju na robu."

Z likom Luc Jones je Stallone hotel opozoriti na svojo povezavo s feministično pisateljico Susan Faludi, s katero je sodeloval, ko je pisala knjigo Stiffed, veliko uspešnico, ki govori o vlogi in identiteti sodobnega ameriškega moškega. "To je bil eden mojih najljubših intervjujev. Hotel sem prenesti ton in ideje tega krasnega pogovora o moških in ženskah ter o spreminjanju njihovih družbenih vlog," pravi Stallone o debati s Faludijevo iz leta 1996. "Prizadevanje Joeja Tanta simbolizirajo prizadevanje vsakega človeka, da bi ostal pomemben in koristen. V filmu pravi, da imajo ženske največjo moč - moč ustvariti in podariti življenje - zato so moški vedno iskali druge načine potrditve."

Gospodje, vžgite motorje

Stallone je več kot štiri leta spremljal dirkaško ceno, izpopolnjeval svoj scenarij in po Hollywoodu iskal dobro ponudbo za projekt. "Film je bilo zelo težko posneti," pravi. "Vsi so mi govorili, da je to nemogoče, zaradi česar sem postal še bolj odločen, da jim bom dokazali, da se motijo."

Stallone je na koncu scenarij pokazal Elieju Samahi, ustanovitelju in direktorju Franchise Picturesa. "Takoj sem bil za," se spominja Samaha. "To je bila krasna, klasična zgodba o človeku, ki išče potrditev in se ne vda. Je poln drame, humorja, akcije in krasnih likov, dogaja pa se v svetu dirk, ki imajo na milijone ljubiteljev po vsem svetu. Všeč sta mi tako zgodba kot kraj dogajanja."

Tudi potem, ko je Samaha privolil, je bilo sestaviti ekipo za ta projekt še vedno izziv. "Filma o avtomobilskih dirkah ni lahko posneti," pravi Stallone. "Ta šport je treba razumeti, hkrati pa biti tudi ljubitelj teh strojev in ljudi, ki se s tem ukvarjajo. Ljudi, ki razumejo enega od teh vidikov, je veliko, težko pa je najti nekoga, ki razume oboje. Veliko srečo imam, da sem lahko sodeloval s Rennyjem Harlinom, ki ima vizijo in talent, da je lahko ta film naredil karseda velik. Zgodbo je dejansko dvignil na višjo raven."

Stallonejev karakterni scenarij je režiserju Harlinu omogočil, da je ljubezen do akcije združil z dramo resničnih ljudi. "S Slyem naju je privlačila ista tematika, zato je bilo smiselno, da to posnameva skupaj," pravi Harlin, ki je s Stallonejem sodeloval že pri uspešnici "Cliffhanger". "S tem filmom hočeva ljudem pokazati, zakaj so dirke eden najbolj priljubljenih športov na svetu. Hočeva vas popeljati tja, kjer niste bili še nikoli - v notranjost motorja, v notranjost voznikove glave, vse do tja, ko se zabijete v steno in se začnete vrteti okoli svoje osi. To je film o dirkah, kot ga še niste videli."

Ko sta Stallone in Harlin začela zbirati igralsko zasedbo, sta se obrnila na legendarnega Burta Reynoldsa in mu ponudila vlogo lastnika moštva Carla Henryja. "Čudovito je bilo vrniti se nazaj v boks, čeprav sem bil jaz edini, ki nisem vozil," se šali Reynolds. "S Slyem se poznava že dvajset let, in ves ta čas sva poskušala najti nekaj, na čemer bi lahko delala skupaj. Pri tem filmu se nama je ta želja končno uresničila."

Tako Harlin, ki se je rodil in odraščal na Finskem, kot Stallone sta hotela pričarati različno naravo ljudi in prizorišč na mednarodni dirkaški sceni. "Avtomobilske dirke so poleg nogometa najbolj priljubljen šport na svetu," pravi Harlin. "S Slyem sva se strinjala, da se to mora odražati tudi na najini igralski zasedbi in na prizoriščih."

Tako v filmu igrajo obetavna kanadska igralka Estella Warren, čilski igralec Cristian de la Fuente, nemški igralec, režiser in producent Til Schweiger, pa tudi nekateri vrhunski dirkači, kot so Juan Montoya (Kolumbija), Max Papis (Italija), Dario Franchitti (Škotska) in Kenny Brack (Švedska).

Cristian de la Fuente se je vloge Mema Morena lotil zelo ambiciozno. "Gledal sem 'Entertainment Tonight' in videl, kako Sly trenira za vlogo dirkača," se spominja de la Fuente. "Poklical sem svojega menedžerja in mu rekel: 'Sly bo igral v filmu o dirkah in prav gotovo ne bo dirkal sam.' Strinjal se je, in po postopku dodeljevanja vlog in dolgem čakanju sem zdaj tukaj."

Stallone je idealnega igralca za vrhunskega dirkača Beauja Brandenburga našel v Tilu Schweigerju, ki je že igral v filmih v angleškem jeziku "Judas Kiss" in "Investigating Sex". "Tila poznam že več let, vendar vse do zdaj nisem našel prave vloge zanj," pravi Stallone. "Vloga Beauja Brandenburga mu je pisana na kožo."

Harlin je novinko Estello Warren odkril v neki reviji, ki jo je bral med poletom na eno od dirk. "Do takrat smo videli na stotine igralk in nobena se nam ni zdela primerna," se spominja Harlin. "Potem pa sem v neki reviji zagledal njo. Povabili smo jo na avdicijo in sprva je bila nekoliko zadržana, nato pa se je sprostila. Neverjetno je, kako zna zaigrati čustva. Poleg tega, da je neverjetno lepa, je tudi izredno nadarjena.

Warrenova, ki se je v igranju prvič preizkusila pri snemanju reklame za Chanel No. 5 s francoskim režiserjem Lucom Bessonom, se je deset let ukvarjala s sinhroniziranim plavanjem. Harlin pravi: "Kot vrhunska plavalka je Estella zelo disciplinirana. Z njo je bilo zelo lahko delati. Lahko sem ji rekel: 'Naredi to in to', in ona je to naredila."

Ko je bila igralska zasedba določena, se je Harlin osredotočil na vizualizacijo in strategijo produkcije. "Hotel sem, da bi film bil videti čimbolj realističen. Številni moji prijatelji so dirkači, zato sem moral biti verodostojen. Čeprav so avtomobili, akcija in efekti izmišljeni, film sam ni fikcija. Dogaja se v svetu avtomobilskih dirk in opisuje človeško naravo."

Zdaj pa k dirkam

Še preden so izbrali vse igralce in več mesecev, preden so julija 2000 začeli z glavnim snemanjem, sta Harlin in Stallone začela snemati resnične dirke. V začetku marca sta skupaj z ekipo snemalcev posnela dirke CART serije v Miamiju na Floridi, Long Beachu v Kaliforniji, Rio de Janeiru v Braziliji in Montegiju na Japonskem.

"Na samih dirkah smo posneli vso razburljivost in energijo, ki jo ustvarijo stotisoči gledalcev in napeta akcija," je navdušen Harlin.

Avtorji filma so v boksih sodelovali z resničnimi lastniki moštev in dirkači, da bi si ustvarili čimbolj natančno sliko tega športa. "Sly in Renny sta name takoj naredila močan vtis," pravi lastnik moštva John Della Penna. "Slya kot scenarista je zanimala vsaka podrobnost. Hotel je poslušati pogovore prek radia, da bi natančno posnel naš način sporazumevanja, ko je dirkač na progi. Hotel je razumeti taktiko, ki jo uporabljamo v boksu. Hotel je vedeti, kaj voznik vidi na progi. Hotel je, da bi film bil pristen. Film bo neverjetno natančno zadel pravo sliko tega športa, od posnetkov dirkanja do samih odnosov med liki."

Pred vsako dirko je Harlin scene natančno skiciral, najprej na papirju, nato pa še v računalniku. Skice so potem razbili na posamezne kadre in jih razdelili med številne snemalne enote, razporejene vzdolž proge. Poleg tega so Harlin in sodelavci s pomočjo modelčkov avtomobilov na namizni progi izdelali načrt za zapletene izmišljene posnetke dirkanja, ki so jih pozneje prepletli s posnetki v živo. Preden so šli na progo, kjer je vsaka minuta dragocena, so režiser, igralci, vozniki, kaskaderji, snemalci in ostala ekipa svojo verzijo dirke že neštetokrat predelali.

Pred vsako dirko so se člani ekipe zbrali že pred zoro, da bi se pogovorili o varnostnih postopkih in naredili natančen dnevni načrt dela. Pred vsakim dogodkom in po njem so jim dodelili določen čas, da so lahko posneli igralce in svoje avtomobile na progi. Med počitkom na dan dirke so snemali na parkirišču, med prikolicami, na tribunah, znotraj proge, v novinarskih kabinah in na sodniških mestih.

"Organizatorji in moštva so nam šli zelo na roko," pravi Stallone. "Najprej smo hoteli snemati na dirkah Formule 1, vendar nam tam ne bi nikoli omogočili tolikšnega dostopa, kot smo ga dobili pri seriji CART. Tu so proge bolj raznolike in dirkači dosegajo veliko višje hitrosti. Dirkajo na ovalnih stezah, na "super speedwayih" , na mestnih progah in na običajnih progah, hitrosti pa na ravnih odsekih presegajo 380 km/h.

Poleg običajnih nevarnosti, značilnih za dirke, nadzora nad gledalci in same logistike so bili za filmsko ekipo izziv tudi varnostni in komunikacijski ukrepi. Za številne snemalne ekipe, razporejene vzdolž proge, je bila varnost vedno na prvem mestu. Člani ekipe, ki so se zadrževali ob progi in v boksu so obvezno morali nositi obleke, odporne proti ognju. Sploh pa ni smel nihče stopiti na progo brez dovoljenja organizatorjev. Za primer, da bi prišlo do trčenja, so dobili navodilo, da se vržejo na tla in ne bežijo, ker je pred letečimi razbitinami dirkalnika nemogoče ubežati.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.