Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Pravica do umora

triler
Umor ni vedno zločin.
Na sporedu od: 30.3.2000, Kolosej Ljubljana
1h 45min / 105min
Scenarij: David Weisberg, Douglas Cook
Režija: Bruce Beresford
Nihče ne sme biti za isto dejanje dvakrat kaznovan!

Libby Parsons (Ashley Judd) obsodijo umora lastnega moža. Dolga leta v zaporu ji pomagata preživeti dve goreči želji: najti sina in razrešiti skrivnost, ki ji je uničila nekoč srečno življenje. A na poti do cilja jo ovira nadzornik za pogojni izpust Travis Lehman (Tommy Lee Jones). Libby je za ciničnega nadzornika pravi izziv, ki ga prisili, da se sooči z lastnimi napakami in upre svojim nadrejenim.
Libby Parsons ima vse: čednega in premožnega soproga, ki ga nadvse ljubi, sina, ki ga skupaj obožujeta, čudovit dom blizu Seattla in krasne prijatelje. A njeno idilično življenje se hipoma spremeni v moro, ko njen mož Nick (Bruce Greewood) med romantičnim koncem tedna na jadrnici skrivnostno izgine s krova, Libby pa osumijo umora.
Obsojena in v ječi Libby prosi svojo najboljšo prijateljico Angie (Annabeth Gish), da posvoji njenega petletnega sina. Angie privoli in z Mattyjem kmalu izgineta. S pomočjo sojetnic Margaret (Roma Maffia) in Evelyn (Davenia McFadden) ju Libby po telefonu najde v San Franciscu. Z grozo odkrije, da živita skupaj z Nickom, ki je uprizoril lastni umor in prevzel novo identiteto. Margaret, bivša odvetnica, ki je v zaporu zaradi umora svojega moža, Libby pokaže novo pot v življenju: ko bo spet na prostosti, lahko umori Nicka - če želi, tudi sredi glavne ulice - ker ji po zakonu ne morejo dvakrat soditi za isti zločin.
Šest let kasneje jo iz zapora premestijo v prehodni dom, ki ga vodi cinični in naveličan nadzornik za pogojni izpust Travis Lehman. Lehman zahteva dosledno upoštevanje svojih pravil, ki jih Libby med iskanjem sina Mattyja in Nicka takoj prekrši. Osramočen zaradi njenega pobega je Lehman odločen, da jo bo našel. Sprva rutinsko zasledovanje pobeglih se kmalu sprevrže v grozljivo odisejado, ki korenito pretrese življenja vseh vpletenih.
Producent Leonard Goldberg pravi: "Pri filmu mi je najbolj všeč močna osrednja ženska vloga. Podobne zgodbe smo že videli z moškim v glavni vlogi, še nikoli pa z žensko. Ko sem prvič prebral scenarij, sem bil zelo presenečen, zato sem se tudi lotil projekta. Najbolj pomembna lastnost glavne igralke je, da vas nemudoma pritegne, da vam nemudoma priraste k srcu, saj vas ponese skozi ves film. Je zelo ranljiva in hkrati zelo močna. Ranljivost in všečnost - Ashley Judd je bila jasna odločitev: naravna danost in hkrati izvrstna igralka."
Režiser Beresford pravi, da je Pravica do umora "zabaven triler in zanimiva študija materine ljubezni do sina, ki je zelo pretresljiva. Gre za klasično zgodbo o ženski, ki so ji storili krivico, a če ne bi izgubila sina, se ne bi nič zgodilo, mirno bi se prepustila usodi. Večina mojih filmov ponuja študije značajev ali pa razkrivajo neke trenutke zgodovine, ki me prevzemajo. Ta film je popolnoma drugačen od mojih dosedanjih."
Juddova dodaja: "Beresford je izvrsten režiser, ki mi je zelo pomagal pri ustvarjanju vloge, pomagal mi je značajsko in čustveno ujeti in razumeti Libbyjino osamljenost in obup."
Jones za svojo vlogo pravi: "Travisovo poklicno in zasebno življenje sta na robu propada. Je bivši profesor prava, ki so ga napake spremenile v nadzornika za pogojni izpust. Je izrazit cinik, vsega sit in utrujen in zares si ne želi nikakršnih težav. In seveda Libby v njegovo življenje prinese obilico težav."
Bruce Greenwood, ki igra Nicka, ki je vzrok Libbyjinih in posledično Travisovih težav, pravi: "Noben zakon ni popoln, a najin filmski zakon je kar v redu - imava čudovitega sina, bogato zbirko umetnin in prijatelje na visokih položajih. A moj apetiti je vse večji, zato..." OGLEJTE SI FILM!

O igralcih

Oskarjevec Tommy Lee Jones (Travis Lehman) je pred filmsko kamero debitiral v legendarni uspešnici Love Story. V tri desetletja dolgi karieri je nastopil v uspešnicah Eyes of Laura Mars, Coal Miner"s Daughter, za katero je bil prvič nominiran za zlati globus, Stormy Monday, The Package, Under Siege, Heaven and Earth, The Client, Natural Born Killers, Blue Sky, Batman Forever, Cobb, Volcano. Leta 1997 je z Willom Smithom natopil v največji uspešnici leta Men in Black, ki je prinesla več kot 500 milijonov dolarjev zaslužka. Nastopil je tudi v filmih U.S. Marshals, The Fugitive, Rules of Engagement, pred nedavnim pa je sodeloval pri nastajanju nove mojstrovine režiserja Clinta Eastwooda Space Cowboys. Leat 1993 ga je Filmska akademija nagradila z oskarjem za najboljšo moko stransko vlogo za film The Fugitive. Za to vlogo je prejel tudi zlati globus. Leta 1991 je bil prvič nominiran za oskarja za upodobitev Claya Shawja v uspešnici JFK. Leta 1995 se je Jones prvič poskusil kot režiser in posnel filmsko inačico knjižne uspešnice Elmerja Keltona The Good Old Boy, v filmu je tudi zaigral v sijajni igralski zasedbi: Sissy Spacek, Sam Shepard, Frances McDormand, Matt Damon. Jones ima za seboj tudi plodno televizijsko kariero: leta 1993 je prejel Emmy za igro v The Executioner"s Song, leta 1989 je bil nominiran za emmy in prejel zlati globus za mini serijo Lonesome Dove, nastopil je tudi v uspešnicah The Amazing Howard Hughes, Cat on a Hot Tin Roof, The Rainmaker, Yuri Noshenko KGB, April Morning. Leta 1969 je Jones debitiral na Broadwayu v delu Johna Osborna A Patriot for Me, nastopil je tudi v predstavah Four on a Garden in Ulysses in Nighttown.

Ashley Judd (Libby Parsons) je debitirala v filmu Victorja Nuneza Ruby in Paradise. Nastopila je v uspešnicah Eye of the Beholder, Simon Birch, Kiss the Girls, The Locust, Heat. Poleti 1996 je zaisgrala v uspešnici Time to Kill s Samuelom L. Jacksonom, Sandro Bullock in Matthewom McConaugheyjem. Leto kasneje je z Lukom Perryjem posnela uspešnico Normal Life, za naslovno vlogo v televizijskem filmu Norma Jean & Marilyn je bila nominirana za emmy in zlati globus. Igra tudi v gledališču. Rodila se je v Kentuckiyu in diplomirala iz francoskega jezika.

Bruce Greenwood (Nick Parsons) je nastopil v glavni vlogi uspešnic The Sweet Hereafter in Exotica režiserja Atoma Egoyana, posznamo ga iz fimov Disturbing Behavior, Wild Orchid, Passenger 57, Father"s Day, Thick as Thieves, The Lost Son, Here on Earth, 13, Days. Leta 1995 je nastopil v mini seriji o glasbeni znameniti družini Ashley Judd Naomi & Wynonna: Love Can Build a Bridge. Pred televizijske kamere je stopil v The Larry Sanders Show, Nowhere Man, St. elsewhere, Road to Avonlea, The Companion, Beach Boys in še v celem ducatu televizijskih filmov in serij.

Ostale vloge:

Annabeth Gish (Angie) - Desert Bloosom, Wyatt Earp, Nixon, Beautiful Girls, S.L.C. Punk!, The Last Supper, Shag, Steel, Mystic Pizza.

Roma Maffia (Margaret Skolowski) - Kiss the Girls, Nick of Time, Eraser, The Paper, Disclosure, Rules of Engagement.

Davenia McFadden (Evelyn Lake) - Gloria, My Best Friend"s Wedding, Eddie, Fresh, Random Hearts.

O ustvarjalcih

Režiser Bruce Beresford je izvrsten scenarist in režiser, ki je ustvaril uspešnice, kot sta Breaker Morant, za katero je napisal scenarij in jo režiral in mu je prinesla nominacijo za oskarja za najboljši scenarij in Tender Mercies, ki mu je prinesla drugo nominacijo za oskarja - tokrat za režijo. Film Breaker Morant je prejel 11 avstralskih oskarjev - nagrad Avstralske filmske akademije, tudi za režijo in scenarij.
Režiral je uspešnice Driving Miss Daisy, ki je prejela štiri oskarje, tudi za najboljši film in najboljšo žensko glavno vlogo (Jessica Tandy); The Fringe Dwellers, za katero je napisal tudi scenarij in Crimes of the Heart, ki je prejela tri nominacije za oskarja.
Leta 1990 je Beresford režiral film Mister Johnson, ki so ga v celoti posneli v Nigeriji. Sledil mu je Black Robe, prva avstralsko-kanadska koprodukcija, ki je prejela šest nagrad genie (kanadski ekvivalent oskarju), tudi za najboljši film in režijo. Pred nedavnim je napisal scenarij in režiral uspešnico Paradise Road, ki je nastala po resnični zgodbi o skupini žensk, ki so ujetnice v japonskem vojaškem taborišču med Drugo svetovno vojno. Režiral je tudi filme Money Movers, The Club, Puberty Blues, Rich in Love, Silent Fall, Last Dance.
Beresford je režiral tudi številne opere, tudi Girl of the Golden West, ki so jo predstavili na festivalu v Charlestonu in v italijanskem Spoletu ter Electra, ki so jo izvajali v Adelaidei in Melbourneu. Razglasili so jo za najboljšo opero leta 1991.

Producent Leonard Goldberg je eden najbolj nadarjenih in spoštovanih televizijskih in filmskih producentov. Je predsednik svoje filmske družbe Mandy Films, pred tem je delal za ABC in Twentieth Century Fox Films.
Kot predsednik Foxa je nadziral nastajanje uspešnic, kot so Broadcast News, Big, Die Hard, Working Girl. Kot neodvisni producent je sodeloval pri priljubljenih filmih WarGames, Spacecamp, Sleeping With the Enemy, The Distinguished Enemy, California Split, Baby Blue Marine.
Kot programski vodja družbe ABC je ustvaril večkrat nagrajeno uspešnico Brian's Song, Something About Amelia, ki je prejela emmy in Alex: The Life of a Child, ki je nastala po knjigi Franka DeForda.
Z Aaronom Spellingom sta ustvarila nepozabne serije: Charlie's Angels, T.J. Hooker, Starsky and Hutch, The Rookies, Fantasy Island, Hart to Hart, Family. Skupaj sta bila tudi producenta filma, ki je slavo prinesl Johnu Travolti, The Boy in the Plastic Bubble.

Koproducent Richard Luke Rothschild je bil koproducetn uspešnice The Truman Show, pa Romy and Michele's High School Reunion, bil je izvršni producent filma Last Dance.

Scenarista David Weisberg & Douglas S. Cook sta napisala tudi izvirni scenarij za mega uspešnico The Rock. Weisberg je svojo kariero začel kot gledališki režiser, kasneje pa se je posvetil filmu. S Cookom sta napisala scenarija za romantično komedijo Holy Matrimony in za črno komedijo Payoff. Cook je svojo kariero začel v oddelku za scenarije pri družbi Paramount Pictures. Kmalu je postal izvršni direktor, leta 1985 pa je zapustil družbo in postal kreativni direktor filmskega oddelka družbe MTM Enterprises. Dve leti kasneje je začel pisati z Weisbergom.

Ostali sodelavci:

Direktor fotografije Peter James - Driving Miss Daisy, Mister Johnson, Black Robe, Rich in Love, Silent Fall, Last Dance, Paradise Road.

Glasba Normand Corbeil - Screamers, Kids of the Round Table, Frankenstein and Me, Never Too Late, The Assignment, Les Boys, Les Boys II, Princes in Exile, Escape from Wildcat Canyon.

Montaža Mark Warner - Rich in Love, Driving Miss Daisy, Thicker Than Blood, The Devil's Advocate,The Chamber, A Family Thing, Dolore Claiborne, Intersection, Rush, Pacific Heights, Cocoon: The Return.

Scenografija Howard Cummings - The Rainmaker, The Long Kiss Goodnight, The Trigger Effect, The Spitfire Girl, The Usual Suspect, Mortal Thoughts, A Shock to the System, Indictment: The McMartin Trial.

Komentarji

4.8. 2008 ob 19:44

noben nima pravice do umorov za samomore pa se pač odloči vsak sam tu mu ni pomoči lahko mu svetuješ kaj več pa ne

— vinko
31.8. 2012 ob 0:02

Ta film je za oskarja

— Call.Me.Maby

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.